Lijf & Lijn alle pijlers

spataderen

01-05-2007 23:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken heb ik veel pijn in mijn kuiten. Denk dat het spataderen zijn. Ik heb al gegoogled, maar ben toch beniuwd wat jullie gebruiken. De aderen bij mij zijn niet verkleurd, maar drukken naar buiten. Ik vind het lelijk, maar goed, ben toch blij dat ze niet blauw zijn.

Ga toch lang bij de huisarts, want van google heb ik begrepen dat het ook aderinfectie kan zijn. Iemand hier last van?
Alle reacties Link kopieren
Tegen spataders kun je niks gebruiken, er bestaan wel pillen op natuurlijke basis, maar of die helpen.....je kunt je wel laten opereren. Strippen, dan halen ze de stamader uit je been.

Verder worden ze ook wel platgespoten zodat ze niet meer zichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen ga eens naar de huisarts en bespreek de opties.

Mijn moeder laat ze inspuiten/wegspuiten bij een kliniek in R'dam. Deel hiervan wordt door de verzekering vergoed. Ik zou dit zeker doen als je aders echt op je huid liggen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar er wordt wat in de aders gespoten zodat hier niks meer doorheen kan met het doel dat het bloed dieper liggende aders opzoekt om door heen te gaan. Ik dacht dat dit het globaal zo'n beetje was. maar informeer eens bij je huisarts!
Alle reacties Link kopieren
o, sorry! zag dat m'n antwoord niet helemaal overeen komt met je vraag!

Een ader infectie ken ik verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad een afspraak maken met de huisarts.

Ben toch beniuwd of iemand een goede benencreme heeft gevonden, iets wat de pijn verlicht. Ik werk in de horeca, dus sta de hele dag wat is niet het beste voor de benen. Maar ja, ieder baantje heeft nadelen, als iemand veel zit dat is ook weer niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn moeder is de pijn minder geworden na de behandeling, ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt! Misschien weet de dokter hier ook iets voor?



Ik heb ook een tijdje in de horeca gewerkt en smeerde op mijn vermoeide benen graag bioptimale verfrissende benen gel voor vermoeide benen van Yves Rocher. Er zit menthol in wat heerlijk verkoelend is! ik nam altijd eerst een wissel douche (warm en koud), daarna benen in smeren en even met de benen omhoog en rustig zitten! Een voetenbadje schijnt volgens mij niet goed te zijn bij spataderen maar dat weet ik niet zeker! Misschien heeft de huisarts ook nog goede tips, ik dacht dat zo'n wisseldouche wel mocht zolang het water niet te heet is maar dit weet ik niet zeker.



Van Bloem heeft mijn moeder weleens wat gebruikt maar ik weet niet hoe dat beviel.



En verder, bewegen/sporten is goed!
Alle reacties Link kopieren
ik heb het even nagekeken op internet en las nu dat een wissel bad van warm en koud water (ieder 3 minuten) weer wel goed is bij spataderen om de bloedsomloop te stimuleren. Zolang het water maar niet te heet is.

Enne, 's nachts de benen wat hoger leggen!
Alle reacties Link kopieren
En...

niet in de zon :(

niet in de sauna  :o

geen overgewicht hebben...

geen hoge hakken..:?

niet zitten, niet staan, veel beweging (fietsen bijvoorbeeld of zwemmen)...:)

niet zwanger worden, want daar wordt het erger door. ....:@
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, dat ook allemaal!

En niet onder de zonnebank!



Probeer tijdens het werk als dat kan ook wat oefeningen te doen en de spieren te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor de tips. Ok, wisseldouche, beengel en benen omhoog, datmoet lukken. De Yves Rocher beengel ga ik zeker proberen. Hoe doen jullie dat, met de benen hoog slapen? Ik ben 's nachts best actief draai alle kanten om, maar ga toch proberen een kussentje in mijn bed leggen. Wat aardig dat je op internet heb gezocht.

Oefeningen doen tijdens het werk -geen tijd voor- maar goed, en tijdens de pauze ben ik blij om te zitten. Ik zat te denken om een matras mee te nemen en de pauze om mijn kop doorbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven