Lijf & Lijn alle pijlers

Welke verzorging voor droge lippen is fijn/het best?

02-05-2007 20:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak last van gesprongen lippen. Het is pijnlijk en vervelend. Ik smeerde altijd met labello of een balsem van kruidvat met aardbeiensmaak. ik weet dat je daaraan "verslaafd"kunt raken, maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik vind het een fijn en verzorgd gevoel om iets op mijn lippen te hebben overdag. Als ik mijn lippen 'snachts invet met vaseline, zijn ze weer snel beter.

De vraag is nu wat ik het beste kan gebruiken. Iets natuurlijks zoals de lipbalsem van Weleda? Of is All about Lips van Clinique fijn? Of...of...

Ik weet het gewoon niet. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
je zegt het zelf al, vaseline. vaseline en purol helpen bij mij het beste. al die dure sticks zijn volgens mij niet beter, shania twain zegt dat ze uierzalf gebruikt voor haar lippen. dus zo zie je maar.
Alle reacties Link kopieren
Dr. Schwaab is al jaren mijn wondermiddel. Gewoon bij de drogist in de rekken bij labello enzo te vinden. Mijn broertje heeft het jaren geleden op dokters advies gekregen en sindsdien gebruik ik het ook. Ik gebruik het trouwens alleen als ik merk dat mijn lippen weer uitdrogen, dan is dit het enige dat werkt bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Purol zalf.

(in zo'n blikje dus; niet de lippenbalsem)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik "poets" mijn lippen 's-avonds met een zachte tandenborstel, daardoor wordt de doorbloeding beter en krijg je op den duur mooie natuurlijke rode lippen. Daarna insmeren met een lippenbalsem. Ik vind de tube van purol of blistix erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosebud Salve van Smith's, daar zweer ik bij!



Verkrijgbaar bij Douglas, volgens mij voor € 9,95.
Alle reacties Link kopieren
Blistex (zo'n potje)

Echt geweldig!!! Ben al jaren helemaal verslaafd.
Zalf helpt in der daad en lippenstift ook een beetje(omdat er vet in zit).Maar vooral een goede zalf...
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zweer bij het Blistexpotje. Ik smeer het op voor ik ga slapen. Werkt het allerbeste en is niet duur
Alle reacties Link kopieren
het verschil tussen de verschillende sticks en labello is, dat labello alleen maar vet is, en de meeste andere sticks en ook bijvoorbeeld blistex en purol nog wat meer verzorgende stoffen bevatten.

Ik ben ook jarenlang fan geweest van blistex, maar mijn lippen doen het tegenwoordig ook goed bij de gewone lipconditioner stick van de hema (incl beschermingsfactor!!) kost nog geen euro geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik lippenbalsems van Terra Tints, verzorgend met een natuurlijk kleurtje. Te koop bij De Tuinen.
Alle reacties Link kopieren
... en hier nog een potje-van-Blistex-fan..... (we zijn inmiddels in de meerderheid)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer voor t slapen gaan ook altijd een laagje vaseline op mn lippen en overdag gebruik ik Labello. Al jaren. Verslavend? Ik weet t niet hoor. Als ik geen vaseline smeer 's avonds zijn mn lippen 's ochtends ook droger. En ach, ik gebruik misschien 1 Labello in de 2 maanden, dus veel kost t niet en mn lippen zijn heerlijk zacht! En daar gaat het om :) Maar misschien ga ik toch es zo'n potje Blistex proberen, na al die goede reacties! ben wel es benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven