Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 10 januari

08-01-2018 09:17 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen nog een topic zoeken.

Zelf wil ik ongeveer 8 kilo afvallen. Vooral door veel te sporten en gezond te eten. Dus vooral dingen doen die ik leuk vind qua sport en met eten gewoon opletten, maar geen calorieen tellen en bepaalde dingen mijden.

Daarnaast drink ik in januari geen alcohol om extra af te vallen en een gewoon te doorbreken :).

Wie doet ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe graag mee! Ben al twee maanden bezig maar de afgelopen 3 weken heb ik eigenlijk te weinig gesport en teveel gegeten en teveel alcohol gedronken. Vanaf vandaag start ik weer met gezond doen en sporten.

Ik ben nu 4,5 kilo kwijt en wil er nog zeker 7 af hebben.
Alle reacties Link kopieren
ja ik doe ook mee. Vorig januari gestart met killerbody, daarmee 6,5 kilo afgevallen, daarna bleef het eraf. Nu op naar, uiteindelijk nog 11 kilo hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
ja ik doe ook mee! het moet er af!
En als het me lukt voor augustus dan mag ik van mezelf naar het huwelijk van mijn neefje in het buitenland. Verder heb ik bedacht dat ik elke 5kg mijzelf mag belonen! de eerste 5 ga ik naar de kapper.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meedoen. Ik ben vandaag begonnen met weer sporten en gezond eten. Merkte enkele weken geleden dat een blouse die een paar maanden geleden nog probleemloos paste nu echt niet meer over m'n armen heen paste. Dit was voor mij het teken dat ik echt iets moet gaan doen! Ik wil me niet meer onzeker hoeven voelen als ik in m'n strakke shirtje buiten loop of m'n bikini aan wil trekken.
Samen met anderen gaat het vast stukken makkelijker omdat je elkaar dan kan steunen dus leuk:)
Ik wil ongeveer 10 kilo afvallen (de kilo's die er sinds ik op mezelf ben gaan wonen aan zijn gekomen).

Ik zit nu op een gewicht van 78.2 met een lengte van 1.76m
Alle reacties Link kopieren
Leuk dan zijn we al met zijn vijven!
Wil iedereen tabel, dan moet ik even gaan uitvogelen hoe dat moet...

Oh ja ik weeg nu 61 kilo bij een lengte van 1.58.

Is dat Killerbody iets?
Alle reacties Link kopieren
Tabel kan het hoeft wat mij betreft niet perse hoor.

Ik ben ook vandaag begonnen. Ik zou met een vriendin naar de sportschool gaan maar haar dochtertje werd vannacht ziek dus ik ben alleen gegaan. Ik ging al maar verre van frequent.

Ik ben zeker 1.60 m en ik denk dat ik nu 75 kg weeg. maar de weegschaal moet nog een nieuwe batterij
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
tabel kan, maar is voor mij ook geen must.

Killerbody vond ik wel fijn, alleen ben nu even die menu's beu van de 1e 4 weken. Vandaar dat ik het nu wat anders wil doen.

Ik ben 1.68 m en weeg 81,5 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Nou gister niet zo'n goede dag gehad. Wel gesport maar ook nog gesnoept. Ik heb nog teveel lekkers in de kast liggen. Gewoon ook niet meer halen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
pffff helke slechte dag gehad....ik kon wel alles eten wat los en vast zat, niet normaal, ik had het gevoel niet verzadigd te raken. Heb dus ook wel t een en ander gepakt wat niet zo goed is.....chocolade, cola, als extra tussendoortje brood....bedenk me wel net dat ik rond mijn eisprong hang en dan heb ik dat wel vaker. Maar nu wel heel extreem.....morgen maar goed oppakken / beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag dan de echte start :).

Bieslookje en legallyblonde een dag minder is toch niet erg? Gewoon met nieuwe moet.

Ik start voor het echte met 60,4. Qua eten hou ik mij patroon van afgelopen week aan: "gewoon" 3x per dag eten niet snoepen. Qua sporten probeer ik het volgende in een week te doen: 2x spinnen, 1x yoga, 1x zwemmen en 1x schaatsen. Soms wissel ik het zwemmen/schaatsen af met hardlopen of doe ik een keer yoga extra.

Hopelijk kan ik met dit schema ongeveer 0,5 tot 0,7 kilo per week afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Missmadame: zo jij sport veel zeg! Supergoed. Moet zeker lukken met die kilo's!

Ik ben niet zo goed begonnen vandaag, net een croissant en een cappuccino op. Moet wel ongesteld worden dus heb echt veel meer trek. Ik probeer de rest van de dag me in te houden. Vanavond weer sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep er ook tegenaan dat alle topics al vol zaten!

Wil graag meedoen. Ben al beetje begonnen maar het helpt me meer als ik ook met anderen er over kan schrijven. Ben nu 89 kg en door medicatie is het heeel erg moeilijk om er wat af te krijgen. Het doel is in ieder geval om niet NOG meer aan te komen. En conditie op te bouwen. Gezond (en prijsbewust) eten. Het gaat eigenlijk best goed de laatste tijd maar vind het leuk het ook bij te houden op het forum.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Legallyblonde ik heb een doel dat helpt: ik wil een kwart triatlon gaan doen in augustus dus ik ben daarvoor aan het trainen.

Qua eten gaat het tot nu toe goed :). Maar ik vind het lastig hoor. Vooral het niet drinken wordt komend weekend lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik me zal aanmelden van een hardloopwedstrijd van 5 km.

De twijfel zit hem er een beetje in dat ik ook aan het wandelen ben geslagen. Ook vanwege het sociale aspect, ik ben onlangs bij een leuke wandelclub gaan kijken.
Uit ervaring weet ik dat ik de dag van een lange afstand wandeling én de dag daarna niet goed kan hardlopen. Te zware benen.
De hardloopwedstrijd is begin april.

Of ik moet een latere run kiezen waarbij ik iets rustiger kan trainen.
Of juist bij de wandelclub de kleine rondjes kiezen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Ik ben vorig jaar al zo'n 20 kilo afgevallen, toen me een tijd vooral gefocust op stabiel blijven en nu wil ik de laatste kilo's aanpakken. Ik woog vanochtend 68,3 bij een lengte van 1.66. Dat is in principe een gezond gewicht, maar ik zou graag wat meer speling hebben (zit nu net onder een bmi van 25) en een slanker middel krijgen (is nu 84 cm en dat zou onder de 80 cm moeten zijn volgens het Voedingscentrum).

Ik volg geen speciaal dieet, ik eet gewoon gezond en niet te veel en snoep met mate. Alcohol en frisdrank heb ik nooit veel gedronken, dus dat scheelt. Mijn grootste valkuil is dat ik simpelweg te veel eet. Ik heb gewoon een grote maag ;-) Sporten doe ik een paar keer in de week (teamsport). Wat nog wel wat meer mag is gewoon bewegen. Dus vaker de fiets pakken of een wandelingetje maken.
Alle reacties Link kopieren
@legallyblonde Dat heb ik ook altijd als ik ongesteld moet worden, als ik het ben is de trek weer over.
@Moon-Alisa Wat vind je het leukste om te doen? Hardlopen of de langere afstanden wandelen? Ik zou voor de latere run kiezen, omdat ik niet echt geloof in jezelf onder druk zetten (verhoogt voor mijn gevoel de kans op fallen en dan helemaal opgeven) en zelf liever wandel dan hardloop, maar misschien dat voor jou een deadline juist heel goed werkt en je wandelen vooral leuk vind voor een uurtje.
@missmadame Dat is veel sport! Deed je dat altijd al of begin je nu? Wat voor yoga doe je?
Alle reacties Link kopieren
@moon alisa vooral doen wat je leuk vindt :) Ik zou dan eerder lekker gaan wandelen.

@Bells, nee ik doe dit pas sinds 3 weken. Maar in de zomer wielren ik 2 of 3 per week. 1x in het weekend een lange toch en doordeweeks 's avonds een uur. Helaas vind ik wijn/kaas/eten veel te lekker waardoor het geen zoden aan de dijk zit. Maar ik wil dit jaar weer eens trots in een bikini rondlopen

20 kilo is veel, knap hoor!
Alle reacties Link kopieren
Goede vragen Bells. Het verschil is een beetje dat ik wandelen met een groep doe en hardlopen alleen.
Wat zowel een voordeel als een nadeel is want het wandelen staat al gepland op bepaalde data (en komt ook niet altijd uit icm andere afspraken, je bent al gauw de hele dag weg). Hardlopen kan op ieder moment maar geeft me ook geen gezelligheid.
Ik zal nog eens de agenda erbij pakken en kijken hoeveel dagen ik daadwerkelijk aan het wandelen ben.

Ik heb één keer met hardlopen een run van 5 km gedaan. Goed voor getraind. Altijd in de natuur getraind. Mijn moeder zei dat ze me in die tijd steviger in mijn schoenen vond staan.
(Ik heb een stemmingsstoornis en hardlopen schijnt heel goed te zijn daartegen).

OK ik ga serieus kijken naar de planning of het mogelijk is te wandelen én te trainen voor hardlopen, evt een later event.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ok heb iig weer een dagje met de wandelclub gepland. Vorige keer twijfelde ik een beetje of het echt iets voor mij was. Degene naast wie ik liep vond ik heel leuk, verder weet ik nog niet zo goed ;-) Dus we gaan t nog eens testen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Moon-Alisa :).

Ik heb trouwens ook een beloning voor mezelf: een goede vriendin trouwt en als ik dat 55 kilo weeg mag ik een veel te duur jurkje voor mezelf kopen voor de bruiloft :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk MissM! Wanneer trouwen ze ongeveer?

Bij ons komt de bruiloft van zus eraan. De precieze datum weten ze nog niet. Maar ik wil sowieso een keer uitpakken qua kleding, haar laten opsteken, etc.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
missmadame, dat is een leuke beloning!! Wat een stoere uitdaging die triathlon!

Moon-alisa, wat goed joh, je hebt een dag gepland! dan ga je er ook heen, is je stok achter de deur?

Bells_, wow wat knap joh, je bent echt al veel afgevallen. Wat heb je veranderd ten opzichte van voorheen?

Ik ben gisteren goed gestart! Geen vreetbuien en snaaizin gehad. Netjes ontbijt, lunch, diner en 2 tussendoortjes gehad. Smorgens ook 45 min gezwommen.
Op naar een goede 2e dag!
Mijn ontbijt bestaat uit een smoothie en koffie.
Alle reacties Link kopieren
Begin mei, dus het zou makkelijk moeten lukken. Vandaag weer begonnen met een gezond ontbijt een een half uur hardgelopen. Straks in de lunchpauze een half uur wandelen en een gezonde lunch, maar helaas vanavond met werk uiteten. Dan is het lastig om "gezond" te eten en vrijdag kaasfondue bij vrienden :facepalm: .

Gaat lastig worden dit weekend dus, geen alcohol maar en proberen toch een beetje te sporten. Zondag sowieso weer schaatsen en morgen voor het eerst met een personal trainer :)


Bieslookje goed begin!

Hebben jullie trouwens nog lekker recepten? Ik zoek met name voor de lunch nog wat inspiratie, verder dan wraps en soep kom ik niet. Ik probeer geen brood meer te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zondag én maandag wandelen. Later deze maand is er een heel weekend wandelen waarvoor ik me opgegeven heb samen met iemand. Dat is 2 x 21 km maar ik loop al heel lang niet meer zulke afstanden.

Eerlijk gezegd heb ik al de nodige smoezen bedacht voor die 2 x 21. Maar dat is flauw... ik moet gewoon gaan.

Zondag en maandag zie ik als training. Wandelingen afzeggen doe ik niet zo snel. Of ik moet me echt niet goed voelen. Maar niet vanwege een drupje regen bijv. De organisatie is altijd een vrijwilliger, zij steken veel tijd in route uitstippelen, etc.

Qua hardlopen denk ik nu aan een run rond Hemelvaarsdag. Dan heb ik nog ruim de tijd en staat het idd niet het wandelen in de weg.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven