Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies door stoppen met de pil.

08-01-2018 16:39 5 berichten
Hoi!

Ik slik nu al een paar maanden de pil, maar ik ben sinds vorig week weer begonnen met afvallen. Is het zo als ik nu stop, dat ik dan waarschijnlijk wat kilo's verlies? En het afvallen ook iets makkelijker gaat!

Ik ben er nu op zich wel aan gehecht, maar ik vind het niet nodig om te pil te slikken. Ik heb geen vriend en merk er verder niet echt de voordelen en ook de nadelen van.

Misschien dat als ik mijn streefgewicht heb behaald er altijd weer mee kan beginnen.

Graag adviezen! :)
Alle reacties Link kopieren
Ben je door het slikken van de pil echt aangekomen? En zo ja; komt dit écht van de pil of heb je (ongemerkt) je eet/leefstijl veranderd sinds je de pil slikt?

Indien je echt van de pil bent aangekomen, dan zal je misschien wel wat gewicht kwijtraken wanneer je stopt maar dat gewicht komt er waarschijnlijk ook weer aan wanneer je de pil later weer gaat slikken vermoed ik zo ;)

Ik zou lekker een gezonde eet- en leefstijl aannemen met of zonder de pil. De kans dat je door de pil kilo's zwaarder bent lijkt me miniem. Als je de pil nu niet nodig hebt kan je natuurlijk gewoon stoppen, heb je wel regelmatig seksueel contact dan zou ik de pil persoonlijk liever blijven slikken.
Ik heb qua gewicht geen verschil gemerkt toen ik stopte met de pil
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk dat je verkeerd bezig bent als je stoppen met de pil ziet als mogelijkheid tot afvallen. De pil is anticonceptie en ik denk dat dat het belangrijkste is. Ik sluit me aan bij deArk dat je beter op andere manieren kan proberen te gaan afvallen.

En om je vraag te beantwoorden: ik viel niet echt af toen ik stopte met de prikpil. Vraag me af of het met de pil die je slikt wel ineens verschil gaat maken (vooral omdat de gewichtstoename relatief klein is als je aan de pil gaat, van wat ik heb begrepen van vrienden).
Alle reacties Link kopieren
Van de pil zelf kom je hooguit 1 a 2 kilo aan. Vrouwen die zeggen aangekomen te zijn door de pil, zijn vaak aangekomen door meer snoepen. De pil kan er voor zorgen dat je eet voorkeur verandert en als je daardoor meer of ongezond gaat eten, kom je aan. Ik ben gestopt met de pil ivm kinderwens en merk dat het afvallen me makkelijker af gaat. Heb nu alleen rond m'n menstruatie meer zin in zoet (met de pil had ik dat continu, en nam ik dat vaak ook). Echter denk ik dat het afvallen mij ook beter af gaat omdat mn motivatie is veranderd, namelijk een gezond gewicht en hopelijk daardoor sneller en gezonder zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven