Lijf & Lijn alle pijlers

Powerslim, ervaringen?

06-02-2018 00:26 21 berichten
Sinds 1 januari eet ik koolhydraadarm (goede voornemens :) ). En dat bevalt me prima, ik voel me super fit. Ik vind het alleen zeer beperkt. Op een dag eet ik veel groenten, kwark, (mager) vlees, vis en eieren. Leuk voor een maand, maar best saai. De weegschaal is mijn vriend inmiddels, ik ben al 5 kg kwijt, dus ik wil dit zeker nog blijven doen. Ik las onlangs over powerslim. Koekjes, pasta enzo mis ik best dus het lijkt me wel iets. Heeft iemand hier ervaring met powerslim?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee maar op pinterest kan je tig lekkere en eenvoudige recepten vinden voor koekjes en cakes laag in koolhydraten. Ik zou het eerder zo doen.
Alle reacties Link kopieren
op gobento.nl en op facebook vind je veel khoolydraat arme recepten. gewoon op fb zoeken op khoolydraat arm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ervaring mee en vind de pasta enzo niet zo lekker. Ik zou een lekker kookboek kopen of op internet naar recepten zoeken. Oanhs kitchen heeft lekkere recepten. Wat bij mij wel goed werkt is om via internet wat producten met extra eiwitten te kopen: dat verzadigt goed.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de alarmbellen al rinkelen: die gaat binnenkort weer los op de koekjes; als het niet is vóórdat ze haar streefgewicht heeft bereikt, dan erna, zodat in no-time het gewicht er weer aan zit.

Ik zou de zoet-ervaring bewaren totdat je je doel hebt bereikt, en daarna is het moeilijk genoeg om het in je eetpatroon terug te brengen zonder dat je doorslaat. Mensen vinden suiker zó lekker en je lijf is er zo dol op want het is een bijna kant- en klare energiebron.

Nu je leeft in welvaart en overmaat van delicatessen blijf je niet vanzelf slank.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
06-02-2018 07:44
Ik hoor de alarmbellen al rinkelen: die gaat binnenkort weer los op de koekjes; als het niet is vóórdat ze haar streefgewicht heeft bereikt, dan erna, zodat in no-time het gewicht er weer aan zit.

Ik zou de zoet-ervaring bewaren totdat je je doel hebt bereikt, en daarna is het moeilijk genoeg om het in je eetpatroon terug te brengen zonder dat je doorslaat. Mensen vinden suiker zó lekker en je lijf is er zo dol op want het is een bijna kant- en klare energiebron.

Nu je leeft in welvaart en overmaat van delicatessen blijf je niet vanzelf slank.
Dit dus, en dat is het grootste nadeel van dit soort veel te strenge diëten.
Je vermijd een bepaalde groep, je gaat dus na verloop van tijd tekorten opbouwen waardoor je lichaam in protest gaat komen en je uiteindelijk de strijd verliest en je waarschijnlijk door gaat slaan naar koekjes en andere zooi.
Maar goed dat was de vraag niet van TO... :cencored:, ik heb niks gezegd... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Koekjes, pasta enzo mis ik best
Rijst en mie kan je vervangen door gewokte geraspte groenten.

Je kan ook shirataki gaan kopen bij de Action (of de wat aantrekkelijker ogende pakjes low calory noedels die ze in drie varianten hebben: rijst, noedels en pasta).

Shirataki moet je zien als shirataki dus je moet niet denken dat het echt noedels zijn. Het mondgevoel is anders zodra je erop gaat kauwen. Om te vermijden dat je op de rijst of noedels gaat kauwen moet je het anders opdienen namelijk met veel grote stukjes groente en vlees door de saus. Na het wennen kan het echt een toevoeging zijn. Als je het oorspronkelijke gerecht wil eten moet je googelen op shirataki recepten (mits de ingrediënten toegestaan zijn in je dieet natuurlijk).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
http://www.seriouseats.com/2015/02/how- ... odles.html
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken wel iemand die dat gedaan heeft. Ik schat dat ze destijds zo’n 20 kilo is afgevallen in ruim een half jaar. We zijn nu 2 jaar verder en alles zit er weer aan, misschien wel meer.
Erg gezond lijkt het me om die reden niet.

Verder geen afvaltips trouwens, ik eet zelf koolhydraatbeperkt en ben daarmee inmiddels zo’n 8 kilo kwijt in 5 maanden (veel langzamer dus :) ) maar heb wel een manier van eten gevonden die bij me past en geen moeite kost.
missbrice schreef:
06-02-2018 06:31
op gobento.nl en op facebook vind je veel khoolydraat arme recepten. gewoon op fb zoeken op khoolydraat arm.
gelijk even opgezocht, leuke site! bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Eet af en toe volkoren pasta.

Snoep en snacks blijven snoep en snack ook in slimfit of ander vorm dus incidenteel eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Probeer echt een leefstijl van je kharm dieet te maken. Want anders gebeurt er inderdaad wat hierboven gezegd wordt: wanneer alles er nerjesbaf is, komt het er daarna weer bij.

Ik vind 5 kg in een maand ook heel veel of moet je enorm veel afvallen? Dan gaat het in het begin vaak sneller.
Een zeer late reactie, sorry!! (ik was op skivakantie)

Ik ben begonnen en het bevalt me prima, de kosten zijn ongeveer 2,5 euro per maaltijd.

Ze bevelen 6 eetmomenten per dag aan en omdat ik het behoorlijk duur vind, doe ik 4 van powerslim. Die andere 2 momenten vul ik in met zelfgemaakte soep en een maaltijd met eiwitten zoals kip met groenten of vis
Ik heb een starterspakket genomen, een variatie van smaken. Ik weet inmiddels wat ik zeker niet lekker vind!
Ik vind zeker sommige dingen echt lekker! Er zat een kookboek bij, en om heel eerlijk te zijn ik heb gisteren en vandaag heerlijk gegeten.

ik geef het een kans, twijfel nog hoor. De repen vind ik lekker, de shakes.. het kan. toast prima. Pasta ook.

ik hoop meerdere powerslim ervaringen te lezen hier, ik denk nl. dat het wel werkt
ik moet nog even uitvogelen welke dingen ik lekker vind
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gegoogeld maar ik vind het een erg dure aangelegenheid......
JobEva schreef:
22-02-2018 08:26
Ik heb net gegoogeld maar ik vind het een erg dure aangelegenheid......
Valt wel mee, ik ben ongeveer 70,- per week kwijt aan producten met daarbij groenten en vlees(waren). In totaal ben ik niet veel meer kwijt als wat ik normaal uitgeef aan eten en drinken (en de mac en frietjes soms ;) ) maar het werkt wel, ik ben best wel enthousiast inmiddels. Jammer dat er hier geen ervaringen te lezen zijn.
Ik zal ik het kort mijn ervaring na ongeveer 2 weken met jullie delen; ik ben behoorlijk afgevallen, veel vocht in het begin. Het allerfijnste; ik heb totaal geen behoefte meer aan snacken. Dat is totaal verdwenen, heel raar, ik was laatst op een verjaardag, allerlei heerlijke hapjes, ik keek er na en dacht okee.. laat maar lekker staan. Normaal zou ik daar echt niet van af kunnen blijven, eentje dan (of twee nouja 3 kan ook nog ;) )

Ik vind het vooral erg makkelijk, ik hoef niet na te denken over wat ik ga eten behalve de avondmaaltijd. Ik kook iedere dag vers voor mijn gezin en die aardappelen laat ik voor mij dan achterwege ;) Totaal niet het gevoel 'op dieet'te zijn en dat is heerlijk. Ik eet ook heerlijk eigenlijk. Kortom ik ben zeer tevreden tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Dag Anoniem07032018959 ,

je bent bijna een jaar verder; hoe gaat het nu?
Ik ben twee weken terug begonnen en ben eigenlijk wel enthousiast. Ik heb na de eerste dagen geen honger of andere klachten gehad en eet meer groente dan ik ooit deed!
Ik vroeg me af hoe het jou vergaan is het afgelopen jaar en of je nog steeds enthousiast bent?
Alle reacties Link kopieren
Hi Corine,

Ik ben een 3 weken geleden gestart. En het gaat erg goed. Bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven