Lijf & Lijn alle pijlers

Schurende bovenbenen bij rokjes

06-05-2007 20:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik heb een vervelend en een beetje genant probleem: mijn bovenbenen schuren tegen elkaar als ik een rokje aan heb. Nu zullen daar wel meer mensen last van hebben, maar 2 jaar geleden is dit probleem nogal verergerd. Ik was op vakantie in Turkije, hotel vrij ver van het strand. Vanuit het zwembad met natte zwemkleding ben ik toen naar het strand gelopen, waardoor benen nog steeds nat bleven en door het schuren alles enorm ging irriteren, superpijnlijk!!



Waardoor het komt: te dikke benen (dun zijn ze niet ok maar heel dik ook niet, volgens mij moet je heeeel dun zijn willen je bovenbenen elkaar niet raken), te warm, stoppeltjes (nogal lange bikinilijn), ik weet het niet maar sindsdien is het nooit meer goedgekomen. Een soort uitslag, die de daarna in de 1e winter wel weer mooi heelde, maar in de zomer weer net zo hard terugkwam al had ik maar eventjes een rokje aan. Nu het de afgelopen tijd zo warm was had ik er zelfs last van met broek!!



Wie herkent dit of heeft tips?? Talkpoeder en zinkzalf helpt opzich wel, maar pas als oplossing en niet ter voorkoming. Liefst zou ik weten waar ik een broekje kan krijgen dat je makkelijk onder een rokje draagt, onzichtbaar, wat het schuren voorkomt....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suzieq,



Hier precies hetzelfde probleem. Zodra ik een jukrje of rokje draag en ik loop een stukje dan krijg ik rode geïrriteerde plekken daar waar mijn benen langs elkaar schuren. Moet echt als een bouwvakker lopen om dat schuren te voorkomen! Geen optie dus. Wat je eventueel kan doen is een panty op de juiste lengte afknippen, maar vaker dan 1 keer dragen lukt daarmee ook niet echt en onder een korter rokje staat het natuurlijk voor geen meter als er een afgeknipte panty onderuit steekt wanneer je gaat zitten. Ook ik heb dus geen passende oplossing voor je. Hoop dat iemand anders je beter kan helpen. (Puur egoïsme natuurlijk! ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik zie tegenwoordig dat leggings onder rokjes gedragen worden. Iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Ooit de gouden tip gehad van een hardloper, smeer nivea massage olie op je bovenbenen.

Zit in zon ouderwetse rechte plastic fles het liefst ongeparfumeerd kost maar een paar euro en echt nooit meer last van opengeschuurde benen !
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die tip van die nivea massage olie proberen. Ik heb zelf ook last van dikke boven benen. Ik draag meestal lange rokken dus ik draag er gewoon een wielrenners broekje onder. Heb van het weekend een lange broek gekocht bij de Zeeman die ik onder me rokken draag (ik geloof dat die broek officieel as jogging/sportbroek moest doorgaan.)
Alle reacties Link kopieren
Ach man ik heb mijn hele linnenkast volliggen met die dingen! In alle kleuren, zwart, wit, huids  T zijn inderdaad wielren-achtige broekjes, maar dan ook in gewoon katoen verkrijgbaar (o.a. bij Hema). Dat is echt een oplossing! Er zitten pijpjes aan, die zeg maar een cm. of 20 boven je knien komen (dus hoe kort moet je rokje in vredesnaam zijn om ze te kunnen ontdekken?????)

Okee je moet geen "new-hot-love" in je leven hebben want t ziet er niet uit natuurlijk, maar ja, rauw en bloederig vlees tussen je dijen is ook geen oppepper voor je X-factor zeg maar
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een met dit probleem.

Toch draag ik veel rokken, veel luchtiger als het warm is.

Ik heb 2 oplossingen:

- 2 á 3 keer per week de huid aan de binnenkant van de bovenbenen deppen met een watje Odorex extra dry

of:

- 's ochtends als je een rokje wilt dragen die dag een beetje Deoleen Voetcreme op de schurende huid smeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenbaar probleem. Ik had er ook altijd last van.



Van een vriendin kreeg ik een tip om mijn benen met bodylotion in te smeren en het helpt. Sindsdien eigenlijk geen last meer. Een broekje onder je rokje zou ook kunnen, maar is niet altijd even charmant.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat vet erop doen!
Alle reacties Link kopieren
afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die tip van die nivea massage olie proberen. Ik heb zelf ook last van dikke boven benen. Ik draag meestal lange rokken dus ik draag er gewoon een wielrenners broekje onder. Heb van het weekend een lange broek gekocht bij de Zeeman die ik onder me rokken draag (ik geloof dat die broek officieel as jogging/sportbroek moest doorgaan.) 
En jij trekt een jogging-/ sportbroek onder je rok aan????



Ik wens je veel succes als het rond de 30 graden is dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit probleem dus ook

En heb sinds een paar jaar van die vreselijke onderbroeken met pijpjes gekocht, ziet er niet uit, maar zit echt prima onder een rokje

En het loopt super, nooit meer ergens last van!!!
Alle reacties Link kopieren
Jihaaa! Daar heb je m! MIJN probleem!



Oftwel, ook ik heb er veel last van.

En afvallen? Geen optie. Ik heb gewoon een beetje smalle heupjes, moet wel enorm ongezond afvallen totdat mijn benen elkaar niet meer raken. Ik sport ook veel dus dat kan het niet zijn.



Broekjes helpen niet. De plek des onheils zit vrij laag en bij een mini-rokje zal die er onderuit steken.

Misschien is vaseline of iets anders vettigs een goed idee idd. Als het zonnetje terug komt ga ik het meteen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het inderdaad niet zozeer met dikke bovenbenen te maken heeft, maar meer met je bouw. Ik heb er bv. geen last van. Heel dunne benen heb ik echter niet. Wel wat bredere (geen heel bede overigens) heupen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, olie vind ik ook de oplossing op dit moment.  Heb de rest allemaal al uitgeprobeerd, alleen die van Odorex extra dry niet, zijn er meer mensen die dit al hebben geprobeerd? En werkt het?
Alle reacties Link kopieren
Irritatie[smetten] komt door huid op huid en warmte[vocht]

Eerstewereld had het over afvallen maar dat is zinloos ,want heeft ook met je bouw te maken



Ook met ondergewicht kun je hier in de zomer last van hebben!

Babytalkpoeder helpt ook en inderdaad onderbroekjes met pijpjes.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!!! ik heb hier ook altijd last van!!! Heb geen dunne benen, maar ook geen dikke, ze raken in elk geval vlak onder mijn kruis.

ga de odorex tip uitproberen, die gebruik ik toch al waar het hoort haha!!!

supertips allemaal!!

maar, gaat zo'n kort sportbroekje niet opkruipen? bij mij kruipen die altijd op tussen mijn benen en dan zit je met hetzelfde probleem toch?
Alle reacties Link kopieren
Dan trek je de pijpjes weer keurig omlaag, als niemand kijkt. Of als iedereen kijkt, dat kan ook. Ga je daarna met de pet rond
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Kon niet slapen dus dacht ff forumkijken...........lig :)dubbel achter mijn pctje.........



Ach is echt geen florisant gezicht je broeks pijpjes naar beneden trekken in gezelschap hahahahahah



Maar dan heb je wel lef!!!
Alle reacties Link kopieren
Och die broekjes...ja die heb ik ook allang geprobeerd maar dan kropen ze ook altijd op bij mij, en dan snel prberen goed te doen maar dat ziet er natuurlijk ook niet uit hahaha!



Maar de overige tips zijn wel goed om uit te proberen, thx!! fijn ook om te weten dat er meer zijn met dit probleem!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er helaas ook last van. Mijn bovenbenen zijn in verhouding met de rest van mij toch wat aan de iets-te-dikke kant.

Tot een collega (mede dikke-dijen bezitster ;)) mij de tip van een wielrenbroekje gaf (gewoon van katoen, paar euro bij Zeeman). Ik heb toch de benen niet voor hele hele korte rokjes, dus die oplossing werkt prima bij mij. Die hoge taille is alleen iets minder...

Nog beter werkt trouwens de strakke boxer van mijn vriend (zelfde lengte als een fietsbroekje, maar dan zonder die idioot hoge taille tot onder mijn boezem ;)). Maar ja, die boxer heeft weer ruimte voor een onderdeel wat bij mij ontbreekt, maar goed, niemand die dat ziet :D



Jaren geleden, in Spanje, heb ik echt hele pijnlijke rode schrale binnenkant dijen gehad. Moest inderdaad ook als een kerel wijdbeens gaan lopen (charmant :P), smeren met vaseline maakte het alleen maar erger.

Daarna jaren rokjes afgezworen, mede door die problemen.



De oplossing van 'eerstewereldwonder' vind ik wel DE uitvinding van de eeuw hoor: afvallen. Fantastisch, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben :P

Zelfs bij 1.80 m. / 60 kilo had ik d'r last van, dus wat al eerder gezegd is: dat is echt niet de oplossing hoor.
Alle reacties Link kopieren


Wauw!!! ik heb hier ook altijd last van!!! Heb geen dunne benen, maar ook geen dikke, ze raken in elk geval vlak onder mijn kruis.

ga de odorex tip uitproberen, die gebruik ik toch al waar het hoort haha!!!

supertips allemaal!!

maar, gaat zo'n kort sportbroekje niet opkruipen? bij mij kruipen die altijd op tussen mijn benen en dan zit je met hetzelfde probleem toch?



Als ik zo;n broekje aan heb, kruipt die zover omhoog, dat het vanzelf een string wordt. Dat loopt pas klote!
Alle reacties Link kopieren
Waar een forum toch al niet goed voor is. Geweldig topic.



Heb er ook last van. Als ik wat afslank is het probleem bvij mij opgelost denk ik (toen ik slanker was had ik er geen last van).



Maar afslanken kost tijd en het probleem stelt zich nu.



Ik ga broekjes met pijpjes proberen. Of een figuurcorrigerend broekje met pijpjes = 2 vliegen in 1 klap toch



Erg korte bocht reactie idd van dat afvallen, pfff reageer dan niet (naar mijn mening)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf geen last van, maar een cremetje lijkt me afdoende.

Geen wielrenner broek onder rok etc - veel te warm!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (draagt geen rokje :-) ) heeft een soortgelijk probleem met zijn liezen. Doordat daar de huid op elkaar wrijft en zeker met warm weer krijgt hij ook bultjes. Hij smeert de huid prefentief in met calendulazalf en bij de apotheek heeft hij een zalfje voor oa schimmels/ontstekingen en dat smeert hij erop als de bultjes toch zijn gekomen. Meestal is het dan de volgende dag weg... Misschien dat jullie hier iets mee kunnen.



Zelf heb ik het probleem niet, maar ach ik heb vast weer andere dingen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven