Lijf & Lijn alle pijlers

Harsen

19-02-2018 13:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een aantal keer geprobeerd te ontharen doormiddel van harsen(harsstrips). Gewoon zelf thuis dus. Meestal van het huismerk Kruidvat en van een andere drogist.

Ik doe precies wat er in de gebruiksaanwijzing staat, maar er komt nooit iets vanaf...
Wat doe ik fout? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat de hars vloeibaar genoeg is als je het er op doet?
En weet je zeker dat de hars voldoende uitgehard is als je de strip er weer aftrekt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-02-2018 13:15
Weet je zeker dat de hars vloeibaar genoeg is als je het er op doet?
En weet je zeker dat de hars voldoende uitgehard is als je de strip er weer aftrekt?
Je bedoeld of ik het lang genoeg warm gemaakt heb tussen mijn handen?
Oooh wacht.. en daarna moet je dus wachten tot hij helemaal hard is? (Wat erg.. ik trek hem er bijna gelijk weer af :-$ )
Wat dom... hahaha
De hars inderdaad lekker warm maken zodat deze stroperig wordt. Dan de strip op de huid drukken, paar keer goed over de strip en huid wrijven zodat de haartjes echt in de warme hars kunnen 'smelten', even laten hard worden en dan rats! de strip eraf trekken.
Die strips met hars er al op zijn waardeloos tenzij je alleen wat donshaartjes hebt.
Ik ga iedere zes welen maar een waxsalon en laat dan alles eraf halen.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
19-02-2018 13:42
De hars inderdaad lekker warm maken zodat deze stroperig wordt. Dan de strip op de huid drukken, paar keer goed over de strip en huid wrijven zodat de haartjes echt in de warme hars kunnen 'smelten', even laten hard worden en dan rats! de strip eraf trekken.
Bedankt! Ik ga het nog één keer proberen :D.
O, probeer anders eerst een klein stukje. Als je een erg gevoelige huid hebt, kan het pijnlijk zijn of de huid kan geirriteerd raken.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
19-02-2018 13:45
Die strips met hars er al op zijn waardeloos tenzij je alleen wat donshaartjes hebt.
Ik ga iedere zes welen maar een waxsalon en laat dan alles eraf halen.
Oh, dus als je je benen enzo wil doen werkt het eigenlijk niet? Trekken ze niet echt alles eruit?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de huismerk strips lang niet zo goed als de "echte" merken zoals Veet en Silx. Bij huismerk blijft de helft achter.
eenmeisje1993 schreef:
19-02-2018 13:49
Oh, dus als je je benen enzo wil doen werkt het eigenlijk niet? Trekken ze niet echt alles eruit?
Ik heb alle merken geprobeerd silx, veet etc bij mij werkt niks gewoon echte wax met losse strips werkt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
19-02-2018 13:51
Ik vind de huismerk strips lang niet zo goed als de "echte" merken zoals Veet en Silx. Bij huismerk blijft de helft achter.
Oke. Dus Veet en Silx halen wel het meeste weg?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
19-02-2018 13:51
Ik vind de huismerk strips lang niet zo goed als de "echte" merken zoals Veet en Silx. Bij huismerk blijft de helft achter.
.
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 13:55
Reden: Dubbel door bad gateway
10.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
19-02-2018 13:47
O, probeer anders eerst een klein stukje. Als je een erg gevoelige huid hebt, kan het pijnlijk zijn of de huid kan geirriteerd raken.
Dit zeker doen, ik heb een hele heftige allergische reactie gehad op die strips. Heel wat ziekenhuisbezoekjes en 2 maanden later was ik weer een beetje aantoonbaar. Maar flink wat littekens over gehouden. Tja, er staat ook altijd: eerst op een klein stukje uitproberen en na 24 uur pas verder gaan. Maar wie wacht er daadwerkelijk 24 uur🙊🙈
Alle reacties Link kopieren
Nala2013 schreef:
19-02-2018 14:02
Dit zeker doen, ik heb een hele heftige allergische reactie gehad op die strips. Heel wat ziekenhuisbezoekjes en 2 maanden later was ik weer een beetje aantoonbaar. Maar flink wat littekens over gehouden. Tja, er staat ook altijd: eerst op een klein stukje uitproberen en na 24 uur pas verder gaan. Maar wie wacht er daadwerkelijk 24 uur🙊🙈
Wat naar! Ik heb al wel een paar pogingen gedaan in de afgelopen jaren.. maar ik trek ze er dus te snel vanaf denk ik en warm ze niet genoeg op.
Maar dat betekent dan denk ik niet dat ik er niet allergisch voor kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
19-02-2018 13:33
Je bedoeld of ik het lang genoeg warm gemaakt heb tussen mijn handen?
Oooh wacht.. en daarna moet je dus wachten tot hij helemaal hard is? (Wat erg.. ik trek hem er bijna gelijk weer af :-$ )
Wat dom... hahaha

Dus eh... je doet het niet volgens de gebruiksaanwijzing. ;-D
Ik heb het ook wel gedaan en het werkte prima. Het enige dat ik minder vond was dat toen al het haar weer terug ging groeien ik onwijs jeuk kreeg...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
19-02-2018 14:06
Wat naar! Ik heb al wel een paar pogingen gedaan in de afgelopen jaren.. maar ik trek ze er dus te snel vanaf denk ik en warm ze niet genoeg op.
Maar dat betekent dan denk ik niet dat ik er niet allergisch voor kan zijn.

Sowieso kan je huis wat geirriteerd raken. Net als dat sommige mensen bultjes krijgen als ze scheren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-02-2018 14:12
Dus eh... je doet het niet volgens de gebruiksaanwijzing. ;-D
Ik heb het ook wel gedaan en het werkte prima. Het enige dat ik minder vond was dat toen al het haar weer terug ging groeien ik onwijs jeuk kreeg...
Haha blijkbaar niet :-$.
Kwam het haar wel minder snel terug dan met scheren?
En als je de strips opgewarmd hebt tussen je handen en op je been gedaan hebt stevig met de haren mee erop wrijven en tegen de haren in eraf trekken. Mijn ervaring is dat dat voor een ander makkelijker is dan voor jezelf, dus bijvoorbeeld je partner vragen ze eraf te trekken. Hoewel je benen zelf ook nog wel te doen zijn, andere regio’s minder ;)

Ik ken eigenlijk alleen die van Veet en die doen het bij mij prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst die van de Action geprobeerd. Werkte eigenlijk best goed. En dat Weer hard laten worden is voor mij ook nieuw :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
19-02-2018 14:13
Haha blijkbaar niet :-$.
Kwam het haar wel minder snel terug dan met scheren?

Je moet het zo zien. Als je scheert, dan scheer je het haartje af tot op de huid. Maar dat haartje blijft doorgroeien, dus binnen een paar dagen heb je alweer lichte stoppeltjes. Als je het harst, trek je de hele haar eruit en het duurt het zeker 1-2 weken om weer terug te groeien. Ze adverteren nog wel eens met 6 weken glad, maar dat halen de meesten niet. Wel lijkt het haar zachter dan wanneer je scheert. Dat komt omdat een gewoon haar een puntje heeft en geschoren haar is afgetopt.

Maar ja, het duurt langer voor het terug kwam. Maar ik had meer last van irritatie door de hars en dan ook nog eens onwijs jeuk toen alles aan het doorkomen was, dat ik het maar een paar keer heb gedaan. Daarnaast als je weer wilt harsen, moet het haar wel een bepaalde lengte hebben voor het weer lukt. Ik meen 2-3 mm. Anders is er niet genoeg haar om grip op te krijgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je hoeft helemaal niet te wachten tot de hars weer hard is volgens de gebruiksaanwijzing , wel belangrijk even goed voor verwarmen .
https://www.kruidvat.nl/chilly-silx-fac ... /p/3424450
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de tips nog eens opgevolgd en het geprobeerd. Maar het werkt niet bij mij hoor, of ik kan het gewoon niet haha. Maar een epileerapparaat gekocht :P.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven