Lijf & Lijn alle pijlers

M.i. eet ik gezond, maar ik val niet af..?

19-02-2018 19:35 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben gek op zoutigheid, maar sinds een week of 4 probeer ik gezond te eten en minimaal elke dag 3 kwartier stevig door te wandelen. Toch lijkt het alsof ik maar niet afval... wat ik zowel op een dag als vandaag eet:

Ontbijt: kommetje magere yoghurt met 1 kiwi

Lunch: 2 tarweboterhammen met verdeeld over beide: 1 hardgekookt ei, 1/4 avocado en een snufje aromat

Tussendoor: 2 kiwi’s, een klein kommetje blauwe bessen, 1/2 puntpaprika en een ‘zakje’ mini-crackers

Avondeten: 2 aardappelen, veel bloemkool en een sukadelapje

Tussendoor: 1 klein blokje pure chocolade

Verder heb ik vandaag gedronken: 1 mok halfvolle melk, 5 koppen thee, 5 glazen water en 1 glas crystal clear.

Is dit zo verkeerd?
Ik hoop op tips die me in de juiste richting helpen, want ik merk dat ik zoekende ben naar het juiste eten.

Ik sta open voor advies :)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer weeg je je? Is het geen vocht. Je drinkt redelijk veel
Alle reacties Link kopieren
Tarweboterham vervangen voor volkoren. En wellicht wat minder fruit vanwege de suikers, vervangen door rauwkost? Bij het ontbijt nog wat havervlokken en lijnzaad toevoegen voor de vulling?

Ben je niets afgevallen in die periode?
Alle reacties Link kopieren
Qua vocht: ik drink denk ik het drievoudige dus dat heeft er niets mee te maken. Je plast het overtollige vocht gewoon weer uit.
Heb je het al eens ingevuld op een calorieenteller als MyFitnessPal, Mijnvoedingcentrum of FatSecret? Precies alles afwegen en daar invullen, ook het vet waarin je het sukadelapje braadt en de boter op je brood (dat noem je hier niet dus weet niet of je dat wel gebruikt).
Enige opmerking die ik zo heb is dat volkorenbrood beter is dan tarwebrood, en dat 2 stuks fruit per dag genoeg is, dat je beter nog een volkorenboterham kunt gebruiken ipv 2 kiwi's.
Hoeveel beweeg je verder? Om af te vallen moet je meer energie verbruiken dan dat je inneemt.
En je blijft écht de hele dag recht op een kom yoghurt 's ochtends en 2 boterhammen 's middags?

Ik zou net meer gaan eten overdag.

En eventueel die sukadelap laten vallen of vervangen door een stukje gegrilde kipfilet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook naar cm gekeken? zie je er strakker uit? ik heb dat ook, ik sport best veel, kijk niet naar de weegschaal maar wel naar hoe mijn lijf eruit ziet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel weeg je? Als je 60 kilo weegt dan val je natuurlijk langzamer af dan iemand die 120 kilo weegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn 'een zakje mini crackers'? En hoe lang doe je dit al zo? (of eet je dit al 4 weken zo?)
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 19-02-2018 19:54
19.25% gewijzigd
Je eet te weinig vind ik. Ik eet echt een stuk meer en ben in 3 weken tijd bijna 10 kilo afgevallen
Alle reacties Link kopieren
suusssss1983 schreef:
19-02-2018 19:54
Je eet te weinig vind ik. Ik eet echt een stuk meer en ben in 3 weken tijd bijna 10 kilo afgevallen
Tenzij je 200 kilo weegt, 3 kilo in 1 week???
Alle reacties Link kopieren
Gravinnetje schreef:
19-02-2018 19:40
Qua vocht: ik drink denk ik het drievoudige dus dat heeft er niets mee te maken. Je plast het overtollige vocht gewoon weer uit.
Ik zeg ook niet dat het het afvallen in de weg staat maar als je je weegt als je nog niet geplast hebt weegt dat mee denk ik
Tja dan moeten we wel eerst weten hoe lang je bent en hoe veel je nu weegt. Kan me voor stellen dat je met een BMI van 16 hier niet op af zou vallen, maar als je een veel hoger BMI hebt lijkt het me dat je idd te veel eet om een calorie tekort te creëren.

Maar dat hangt dus af van meer info, en idd alles (inclusief olie/boter waar je in bakt, lepel die je af likt) in een app zetten (en het meeste wegen).

Edit; en dan bedoel ik met 'te veel eten' dat je de kcal die je binnen krijgt onderschat. App helpt om inzicht te krijgen.
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 20:32
13.23% gewijzigd
Je eet te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Je eet inderdaad erg weinig. Raar dat je niet afvalt. Ik zou eens langs een diëtiste gaan. Dit kan niet kloppen.
Hoe kunnen jullie nu op basis van deze info zeggen dat ze te weinig (of teveel) eet? Hoe groot is dat zakje crackers? Hoeveel kcal is een kwart avocado, eet ze die bloemkool helemaal kaal, zonder sausje of plakje kaas?
Marana-- schreef:
19-02-2018 20:36
Hoe kunnen jullie nu op basis van deze info zeggen dat ze te weinig (of teveel) eet? Hoe groot is dat zakje crackers? Hoeveel kcal is een kwart avocado, eet ze die bloemkool helemaal kaal, zonder sausje of plakje kaas?
Nou te weinig kun je mi niet zeggen, te veel om af te vallen wel als je niet af valt.
Eerst meten, dus alles invoeren in een app, dan pas conclusies trekken.

Overigens is drie kwartier wandelen weinig beweging als je de rest van de dag op een bureaustoel en op de bank zit. En genoeg beweging als je de rest van de dag ramen lapt of voor de klas staat en een half uur naar je werk fietst.
strikjemetstippels schreef:
19-02-2018 20:37
Nou te weinig kun je mi niet zeggen, te veel om af te vallen wel als je niet af valt.


Klopt, mee eens. Daarom verbaast het me vooral dat de helft van de posters zegt dat het te weinig is, op basis van deze summiere info.
Marana-- schreef:
19-02-2018 20:39
Klopt, mee eens. Daarom verbaast het me vooral dat de helft van de posters zegt dat het te weinig is, op basis van deze summiere info.
Ja snap ik ook niet zo. Maar goed ik zal ook wel 'te weinig' eten als ik mijn lijstje neer gooi maar ja, voor mijn lijf is dat juist OK om net die 2 kilo kwijt te raken die ik kwijt wil en onderhoud is ook erg laag in kcal bij mij om dat ik dan al meer aan de onderkant van mijn BMI zit.

1 Dag eetlijst is ook een beetje summier sowieso, maar zonder lengte en gewicht is het helemaal onmogelijk om er iets van te zeggen. En dan zouden we ook nog moeten weten wat de 'te weinig' mensen hun lengte is en gewicht + activiteit, voor de volledigheid.
Alle reacties Link kopieren
je moet minder calorieën eten dan je verbrandt. Dat is de basis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.81m lang en weeg 93kg.
Alle reacties Link kopieren
Yolo-Ono schreef:
19-02-2018 21:04
Ik ben 1.81m lang en weeg 93kg.

Okee. Maar geef nu eens op hoeveel calorieen je vandaag gegeten hebt?
Yolo-Ono schreef:
19-02-2018 21:04
Ik ben 1.81m lang en weeg 93kg.


Fijn, dat is al iets meer info. Je bmi is inderdaad te hoog.

Heb je al je eten al eens ingevoerd in een calorieënteller?
Eet je de bloemkool kaal, zonder sausje of plakje kaas of zo? Hoe groot is je sukadelapje? Bak of braad of grill je die? Tel je dat allemaal echt eerlijk mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven