Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018 2.0

06-03-2018 00:43 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Nadat chocoladetaartje door familieomstandigheden helaas het topic moest verlaten en heel begrijpelijk zich bezig hield met het verwerken van de situatie, raakte het overzicht een beetje kwijt in de openingspost. Om het topic weer levendig en overzichtelijk te maken, heb ik besloten een nieuw topic aan te maken en een tabel aan te maken met de gegevens erin. Ik zal wekelijks de tabel updaten en iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen aan de strijd tegen de kilo's! Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal ons streefgewicht behalen!

Het weegmoment is normaal gesproken op maandag!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal
7hemels16874,56572,8-1,8
afvalEs163756571,1-3,9
Barnabas18088,07585,0-3,0
Frantic172736568,4-4,6
Fenne28165986566,6-31,4
JessyM16581,56978,8-2,7
Vliegertje1216770,56565,1-5,5
Bohemia16398,57586,5-12,0
Bubblegum1166736866,5-6,5
Ea-quality16872,26470,2-2,0
Teemo16164,65557,5-6,9
fenya165117106104,2-12,8
Sugaraddict17580,4-78,0-2,4
joostelientje164826568,4-13,6
ch8615754,25054,2-
Chocoladetaartjeee17378,57078,5-
King201215977,56078,3-
monkey181708872--
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 00:39
31.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thanks Barnabas. Mooie nieuwetabel. Fijn, overzichtelijk.
Ik heb weer een keurige lunch en tussendoortjes klaargemaakt voor mijn werkdag vandaag en zit nu netjes aan mijn ontbijt.
We gaan er weer voor!
Fijn Barnabas, nu is alles weer lekker overzichtelijk. Let's do this!
Alle reacties Link kopieren
Present! Dank voor het maken en bijhouden van de tabel!!

Ik ben er in dubio of ik zal gaan sporten vanavond.. ben al weken niet fit, veel hoofdpijn, moe, keelpijn, pijnlijke spieren... vorige week ben ik wel nog 2x gegaan, 1e keer nam de koppijn enorm toe en de 2e ben ik na die tijd mn bed even ingegaan omdat ik zo moe was en zo last van mn spieren had.. weekend gewerkt en daarna/gisteren weer de hele dag op de bank gelegen...

Laat maar. Terwijl ik dit typ denk ik: natuurlijk ga ik niet. Morgen moet ik ook weer werken.... bah!
Alle reacties Link kopieren
Yesss, we gaan er weer voor ladies! Hopelijk zijn we binnenkort allemaal tevreden met ons behaalde gewicht.

Kan soms nog steeds niet helemaal geloven dat ik al vrij ver ben gekomen. In de tabel staat m’n startgewicht vanaf 8 januari, maar ik was afgelopen mei nog 98 kilo... Als ik daaraan terugdenk en foto’s zie van die tijd, snap ik soms echt niet dat ik het zover heb laten komen. In ieder geval, ik ben nu lekker bezig! Heb zondag en gisteren een uur gewandeld, en donderdag ga ik voor het eerst aan yoga doen! Gewoon de easyflow yoga, ben absoluut niet lenig.

Hebben jullie nog tips voor broodbeleg? Ik wil de jam en vleeswaren een beetje uit m’n leven bannen, maar ik ben inspiratieloos. Vind komkommer en aardbeien ook wel lekker op m’n brood, maar ik wil iets meer opties.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik hier present!!
Ik ben deze week stabiel gebleven qua gewicht. Beter als omhoog in ieder geval!! dus valt niet tegen. Vandaag ook de maandelijkse periode begonnen dus daar kwam ook mijn snaaizin vandaan.
Net gekozen voor een maiswafel ipv speculaasjes dus de goede keuze gemaakt,
Moet straks invallen bij een volleybalwedstrijd en daarna nog trainen. Na een dag achter de computer is dat wel erg lekker om te bewegen. Dus kom vandaag wel aan mijn beweging toe...

Op mijn brood doe ik toch vaak kipfilet ed in het weekend wel eens gerookte zalm. Soms wat hummus oid... Maar ik ben daar vaak wat "normaal" in.
Ik vind beleg ook altijd lastig, wat ik echt lekker vind... bevat vaak wel veel calorieën. Aangezien ik weinig brood etc eet ivm koolhydraatbeperkt eten, mag ik van mezelf wel wat lekkers op mijn brood of cracker. Filet americain met een gekookt eitje, plakje oude kaas, humus inderdaad, gerookte ham, maar soms ook gewoon gerookte kip salade, krabsalade... verwenmomentje ;) Wat trouwens ook best oké is, zelf tonijnsalade maken. Blikje tonijn, augurkje oid er doorheen, beetje zout en peper, dan hoeft er eigenlijk al geen mayo meer bij.
Oh en trouwens mijn startgewicht op 8 januari was natuurlijk geen 98kg. Dat was eind augustus. Op 8 januari woog ik ongeveer 79 kg. Om een eerlijker beeld te geven ;)
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt knap van je Fenne! Moet zeker een heel verschil zijn als je nu dan ook in de spiegel kijkt, of gewoon zoveel maten kleiner kunt shoppen. Hoe ging voor jou die knop om destijds?

Thanks voor de broodbelegtips trouwens! Ik zal eens uitproberen welke ik het lekkerst vind.

Ik probeer om zo "normaal" mogelijk af te vallen, door steeds dingen te schrappen uit m'n eetpatroon die slecht voor me zijn, om zo ook structureel op gewicht te blijven. Bij mij waren frisdrank, chips en chocola de boosdoeners, dus die heb ik langzamerhand steeds vaker geweigerd. Ik neem alleen als ik uiteten ga af en toe nog eens een huisgemaakte ijsthee, maar verder ga ik het liefst voor thee of water. Chips eet ik hooguit twee keer in de maand, terwijl ik normaal gesproken meerdere keren per week een zak leeg at. Had gisteren een cupcake gekregen met veel botercake erin... Kreeg 'm bijna niet eens op, omdat het me te machtig was.
Dat herken ik wel Barnabas, ik heb nu veel minder nodig om vol te zitten en te genieten van iets. Mijn valkuil was ook altijd dat ik het niet kon laten bij een stukje chocolade of een handje chips, het ging daarentegen met repen en zakken tegelijk. Ik denk dat deze poging wel slaagde, omdat mijn vriend er nu ook achter stond om gezonder te eten. Hij wordt ook ouder en kan niet meer onbeperkt eten, eerst wel en dan ging ik weer gezellig mee eten. Dat en toen ik eenmaal resultaat begon te zien, raakte ik nog meer gemotiveerd.
Ik word nu weer blij als ik in de spiegel kijk. Wat ik nu zie, past veel beter bij hoe ik mezelf voel. :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hier ben ik ook weer :hello: Deze week een terugval, al kan ik het totaal niet verklaren. Geen gekke dingen gedaan de afgelopen week met eten en ook gewoon 2x hardgelopen. Woog gisteren 67, dus weer 0,5 kg erbij :-( Misschien spieren erbij haha. Nou ja, ik ga gewoon door en leuk dat er een nieuw topic is, met een mooie tabel, dankzij Barnabas. Super gedaan, dank!

Qua broodbeleg houd ik t tegenwoordig bij magere vleeswaren met komkommer oid erop of laatst had ik cottage cheese met hummus smaak gekocht. Lekker, maar na 1 bakje ben ik ook wel weer even klaar met de smaak ervan. Of 30 plus kaas.

Beterschap trouwens Frantic!

Heb me ingeschreven voor een 10 km loop in de buurt bij mij begin juni. ik ken mezelf en blijf nu gemotiveerd om te blijven trainen met hardlopen. Maar heel hard loop ik niet hoor, dus stellen jullie je er niet al te veel van voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eventjes rust pakken, Frantic, en niet slechts 1 dag. Goed herstellen en dan weer vol energie aan de bak. Dat heb ik in de loop van de jaren wel geleerd.
Wat goed Barnabas en Fenne, wat zijn jullie al veel afgevallen. En nu de laatste loodjes. Lastig soms, ik was eerder rond de 78. Kilootje of vijf afgevallen en toen weer wat erbij. Maar terug naar een voor mij, heel normale 65 kg is zoooo moeilijk.
Vandaag ging het heel goed. Geen gekke dingen, oh ja wat dropjes. Pittige hardlooptraining. Nu erg moe, en zit zonder chipsdrang naast Mn vriend die dus wel chips aan het eten is.
Volhouden dus...
Jaaaa vanochtend 70,1kg op de weegschaal thuis. Whoop Whoop! Over een week onder de 70 op wintersport moet lukken!

Wat ontzettend knap 7hemels! Schouderklopje voor jou! Na het sporten naast iemand zitten met chips... Pfff
Ik was in het najaar ook begonnen met hardlopen, ik zat al op 7,5 kilometer met 10km per uur. Maar ik vind het eigenlijk gewoon niet leuk genoeg, al is het wel perfect voor verbranding. Misschien nu het wat beter weer wordt toch weer oppakken :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig zeg allemaal!
Vanmorgen hier toch weer eens tussendoor op de weegschaal gestaan en in positieve zin dus dan pakken we het weer makkelijk op of zetten we door! :-)
Nu alleen vandaag de verjaardag van mijn man en daar hoort natuurlijk taart bij. Dus nu verder goede keuzes maken en vandaag ook veel bewogen op mijn vrije dag!
Fijne avond nog!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou gaaf zijn Fenne, onder de 70! En AfvalEs ook al positief bericht. Gewoon een lekker taartje eten hoor. Ook ik heb vanochtend tussentijds gewogen, en opeens was er nu weer 0,8 kg vanaf, dus ik nader de 66,0! Zit nu onder het gewicht voor de zwangerschap van mijn 2e kind, en hij is 5, dus ik vind dit best een mijlpaaltje haha. Nu nog zakken naar het gewicht voor mijn 1e en ik ben tevreden. Vandaag hardgelopen en net lekker 3 paaseitjes gegeten. Heerlijk. Liep jij hard met muziek Fenne? Ik vind het leuk om een eigen lijstje te maken op Spotify en dan daar lekker op te lopen. Zal maar niet zeggen welke foute liedjes er allemaal op die lijst staan ;-D
Hoi dames, mag ik misschien ook meeschrijven? Of ben ik daarvoor te laat? Ik kan een beetje motivatie en ervaringen van anderen wel gebruiken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij hetzelfde af als Bohemia. Ik ben ook na de kerstvakantie begonnen met lijnen en lees hier af en toe mee, maar kan wel een beetje support gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok het er maar op dat ik er bij kan. :-)

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Bubblegum en woog met kerst 73kilo bij een lengte van 1.66. Na de kerstvakantie ben ik gaan lijnen. Omdat ik mijzelf te zwaar vond, mijn bmi te hoog en ik deze zomer slank op het strand wil liggen. Ook wil ik een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen. Ondertussen weeg ik nu 70kg, er is dus 3 kg af, waar ik al heel blij mee ben.
Ik wil in ieder geval naar de 68kg, maar ik zie dat de meeste van jullie met dezelfde lengte voor 65kg gaan. Dus mocht ik in een goede flow komen dan doe ik met jullie mee naar de 65.

Overdag gaat het eigenlijk best goed. Hoewel ik dol ben op lekker broodbeleg op een verse boterham. Daar probeer ik nu op te letten. Voor de lunch neem ik een schaaltje rauwkost zodat ik nog maar 2 boterhammen eet. Ook probeer ik de boel een beetje op te leuken, met tomaatjes en komkommer.Ik probeer wat later te lunchen, zodat de kans op snacken in de middag kleiner wordt.

's Avonds is lastiger. We houden van gezellig een wijntje drinken met wat lekkers erbij. 1 Wijntje sta ik mijzelf toe, omdat het wel haalbaar moet blijven. Chips/nootjes e.d. doe ik alleen in het weekend. Ik probeer niet te streng te zijn, omdat ik bang ben voor het jojo effect.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik baal een beetje van de regen vandaag, omdat ik plannen had om te gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi bubblegum en bohemia.

Wat mij betreft zijn jullie welkom. Er zijn sinds de start in januari al heel wat mensen gestopt dus kunnen wel wat nieuw bloed gebruiken 😉
Nieuwe ideeen weer elkaar bevragen maakt elkaar bewust!

Hier nu eigenlijk na mijn lunch nog honger maar een extra kop thee doet hopelijk de honger verdrijven.
Wat mij betreft is iedereen van harte welkom!
Ik kom biechten, gisteren zo'n slechte dag! Het begon met een gebakje van een jarige collega en eindigde met veel te veel paaschocolade. Ik vond dat ik wel wat verdiend had na de mooie resultaten, maar toch weer in mijn oude valkuil getrapt. Niet bij 1 kunnen stoppen. Het ergste was nog wel dat ik heel de avond buikpijn en hoofdpijn heb gehad van alle suikers. Plus vanochtend dan toch weer een paar ons zwaarder, dan baal ik zo van mezelf!
Maar ja vandaag weer goed opgepakt, vanavond nog even sporten. Ik ben zo iemand bij wie oortjes niet blijven zitten tijdens het sporten, dus ik deed dat ook niet tijdens het hardlopen. Ik vind muziek wel motiverend, maar ik vind het ook fijn dat mijn gedachten alle kanten op kunnen gaan in de stilte. Dat ontspant me ook.
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer een nieuwe dag Fenne.
Ik heb best gezond gegeten, maar dan gooi ik toch weer een laag gebakken uitjes over de nasi. Ook niet de beste keuze, maar het was wel lekker.
Vanmiddag toch nog 9km gefiets, alle beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! Leuk juist dat jullie erbij komen. Net zat ik te twijfelen of ik 4 paaseitjes ging eten of nog 0% vet vanillevla. Uiteindelijk is het 1 paaseitje voor het idee en voor de rest vla met wat van die diepvriesbosvruchten geworden. Zit je toch voller van en ik had nog honger (ongeveer 1 uur na t avondeten :facepalm: ) Nu zit ik wel tevreden over mijn keuze op de bank haha.
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze vlieggertje
Ik kon het niet bij 1 stuk chocola houden helaas en nu buikpijn 🤔
Maar ja die stomme chocoladeletter blijft anders helemaal tot volgend jaar in de kast liggen 😂
Maar de overgebleven taart heeft manlief mee naar het werk genomen dus dat is wel weer een voordeel dat we die niet meer op hoeven te eten want weggooien is zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas niet zo goed de tabel aanpassen, maar dat doe ik nog wel even iets netter als Bohemia ook haar gegevens doorgeeft. (Edit; gelukt!) Verder vind ik het prima als mensen zich aanmelden, hartstikke leuk! Welkom, Bohemia en Bubblegum!

Fenne, niet te hard voor jezelf zijn hoor. Je hebt je gisteren eventjes laten gaan, maar dat mag heus wel eens en daardoor ben je morgen vast weer helemaal klaar om er weer met goede moed tegenaan te gaan!

Netjes Vliegertje! Goede combinatie van lekker en gezond. Ik wil ook wat vaker yoghurt of kwark pakken in plaats van een ongezond toetje.

Haha afvalEs, ik kan het ook niet bij een stuk chocola houden hoor. Chocola is ook gewoon zo lekker, maar ik houd mezelf streng voor dat ik geen chocola mag hebben omdat ik anders een enorme pukkeluitbraak van de vettigheid krijg. Gisteren ook namelijk Doritos paprikachips gehad en m'n huid is meteen een stuk onrustiger.

Ik heb vanavond yoga gedaan en dat was echt hemels. Het was zo lekker ontspannend, ik heb er echt van genoten. Kon mezelf ook helemaal laten gaan nu, de vorige keer was ik op een andere plek met een vriendin ook yoga aan het volgen, maar daar was het veeeeel te zweverig. Hier was het veel beter! Verder gaat het goed met afvallen, zag vanmorgen 86,1 op de weegschaal staan. Morgen nog sporten en dit weekend ook weer veel wandelen, wie weet duik ik zelfs wel onder de 86 kilo! Dan kom ik gewoon bijna op de goede helft van de tachtig kilo, bizar.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensen die geneigd zijn om elke dag op de weegschaal te staan? Vooral als ik in een goede periode zit. Terwijl de verschillen per dag zo klein zijn, dat het nergens over gaat. Een keer naar de wc gaan kan het verschil al maken.

Zojuist de boodschappen gedaan; magere kwark, muesli, snoeptomaatjes, krop sla, veel fruit. Ik ga voor de bikini dit jaar! :hyper:

Yoga lijkt mij ook fijn. Ik doe wel eens wat via youtube, maar dat is het toch net niet.
Toetjes eet ik nooit, dus dat is niet moeilijk voor mij.

Zo maar eens een stukje fietsen, want het is mooi weer. :sun: Alle beetjes helpen denk ik maar. Van hier op de bank zitten word ik zeker weten niet slanker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven