Lijf & Lijn alle pijlers

Spijkerbroek na 1 dag aan dag 2 te ruim

09-05-2007 14:06 14 berichten
De laatste tijd zitten mijn spijkerbroeken na 1 dag dragen heel ruim. Ik kan mijn spijkerbroeken dus maar 1 dag aan. Maar dit vind ik zonde, want dan moet ik hem dus echt wassen voordat hij weer strak zit..



Heeft iemand een tip om ervoor te zorgen dat ik mijn spijkerbroeken langer aankan dan 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Om dit te voorkomen of het uitwijden minder snel te laten gaan trek ik pas een spijkerbroek aan zodra ik de deur uitga. Tot die tijd loop ik in mijn relax-sport-huisbroek (of hoe je het noemen wil) rond. Als ik van werk kom dan trek ik deze broek weer aan. Natuurlijk draag ik broeken langer als ik de deur nog uit moet, maar dat is lang niet elke avond zo.



Een spijkerbroek mag best een beetje uitwijden zolang hij niet gaat lubberen heb ik er geen moeite mee. Maar bij sommige broeken ziet het idd iets minder mooi uit als hij niet meer strak zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me trouwens ook af of je niet af gevallen bent aangezien je dit spijkerbroekprobleem pas de laatste tijd hebt.
Ik ben 1 kilo afgevallen, maar dat zie je niet en normaal schommel ik tussen de 60 en 64 nooit een probleem gehad en nu 59 kilo.. Dus ik denk niet dat het hierdoor komt, ook omdat het niet bij alle broeken het geval is..
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn spijkerbroeken altijd 1 maatje te groot bij Indian Rose. dan zitten ze niet megastrak vlak na het wassen en lubberen ze minder uit doordat de bewegingen die je door de dag maakt niet zo 'in' de broek gaan zitten. supertip van de verkoopster, maar je moet wel een merk hebben waarbij een maatje groter natuurlijk niet direct van je kont zakt. Mijn ideale broek krijg ik uit als alleen het knoopje open is en niet de rits.

hopelijk kun je hier wat mee.
Zeker broeken met stretch lopen gewoon flink uit.<br />Als je op een dag veel bukt, gaat zitten en weer opstaat en loopt dan komt er spanning op de broek en wordt ie wijder. Ook als je een maat groter neemt al zal het effecht dan wel iets minder zijn. Ik moet de tweede dag ook een riem om mijn spijkerbroek, anders loop ik ok de hele dag te hijsen.<br /> pas wel op dat je de riem niet te strak doet, dat geeft weer zo'n rollade-effect.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop enkel spijkerbroeken zonder stretch in (vind die veel flatterender) en ik heb hier nooit last van. Ik denk dat het bij jullie dus door de stretch komt.



Het wordt trouwens steeds moeilijker om een sprijkerbroek zonder stretch te vinden ...
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook altijd.

Daar baal ik stevig van.Ik vind dat een spijkerbroek gewoon netjes aansluitend hoort te zitten.Net twee nieuwe indian rose spijkerbroeken gekocht dus katsjing!! en nu lubberen ze alweer om mijn kont.En dat is al na een halve dag dragen.
Het is nieuw voor mij om een broek een maat groter te kopen, naar mijn idee gaat ie dan helemaal blubberen... Ik koop hem juistem altijd precies of juist een maatje kleiner zodat hij na het uitlopen nog gewoon strak blijft zitten..Als ik een maat groter pas zit die altijd al zo blubberend.



Broeken zonder stretch is idd het beste, maar de meeste broeken hebben tegenwoordig strech..



Helaas dan maar iedere x wassen, al worden ze daar niet mooier op..
Alle reacties Link kopieren
Ja, toch maar je spijkerbroek niet een maat te klein kopen. Goede maat óf iets groter. Als je ze te klein koopt dan hebben ze zeg maar ook veel om te gaan lubberen omdat er constant "druk" op staat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, toch maar je spijkerbroek niet een maat te klein kopen. Goede maat óf iets groter. Als je ze te klein koopt dan hebben ze zeg maar ook veel om te gaan lubberen omdat er constant "druk" op staat.




Nu hou ik ook niet van al te strakke spijkerbroeken, dus het ziet er voor mijn gevoel ook mooier uit als ie een maatje groter is.

het is in elk geval zo dat mijn kont dan dunner lijkt, omdat de broek niet zo eromheen spant... en de pijpen idem dito.

dus, je lijkt slanker ÉN je broeken lubberen minder uit.

Te klein is ook zo'n geheis de eerste dag en dan hangt dat vetrolletje er zo uit...ieuw ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem ken ik wel. Ik kocht eerst altijd mijn spijkerbroeken in de juiste maat. Dus in de winkel zat hij perfect, maar na een paar weken begon hij echt wijder te worden. Nu koop ik ze standaard een maat kleiner. In de winkel moet ik echt moeite doen om hem dicht te krijgen, maar na twee dagen is het wel iets gerekt, zodat hij weer helemaal prima zit. Ik heb zelf het idee dat een spijkerbroek tot een bepaalde mate kan uitlopen maar daarna niet meer, daarom kies ik voor een maatje kleiner, zodat hij na het uitopen precies goed zit.
Alle reacties Link kopieren
ik koop mijn spijkerbroeken altijd zo dat ik ze NET dichtkrijg in het pashokjeJa ik moet nog wel kunnen ademen natuur;ijk, maar ik maak me niet druk om het feit dat hij net iets te strak zitDat betekent namelijk dat hij na een uurtje dragen precies goed zit, en dus niet te wijd :-)
Alle reacties Link kopieren


ik koop mijn spijkerbroeken altijd zo dat ik ze NET dichtkrijg in het pashokje

Ja ik moet nog wel kunnen ademen natuur;ijk, maar ik maak me niet druk om het feit dat hij net iets te strak zit



Dat betekent namelijk dat hij na een uurtje dragen precies goed zit, en dus niet te wijd :-)




Pffff heb ik 1 keer gedaan....

volgende dag naar het werk de nieuwe broek aan op de fiets....ik liep gewoon blauw aan van het zuurstofgebrek haha. fietsen met zo'n broek is echt not done.

en als je zoals ik een paar kleine vetrolletjes hebt hier en daar is een te strakke broek geen oplossing. is wel mooi als je een fijn strak buikje hebt trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven