Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
lijf-lijn/10-kg-afvallen/list_messages/ ... #p28190966

je kunt je ook bij deze groep aansluiten, wij zijn ook nog niet heel lang bezig
Alle reacties Link kopieren
Hoi mintienvoordezezomer :)! Ik wil ook heel graag afvallen, het liefst 20 kilo. Ik ben 1.68 en weeg nu 84 (ik begon met 85 kilo).

Ik hoef ook echt niet dun te worden, en hoef er ook niet als een model uit te zien in bikini, maar mijn doel is dat ik gewoon weer de kleding kan kopen die ik echt mooi vind en dat dat me dan ook nog past en leuk staat ;) .

Volg jij een bepaald dieet? En zou je het leuk vinden om eetlijstjes te posten? Dat werkt altijd wel goed vind ik. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken en 's ochtends en 's avonds koolhydraatarm te eten. Verder probeer ik af te komen van mijn chocoladeverslaving, ik at iedere avond een zak kitkats/m&m's/bros :roll: .

Zou leuk zijn als meer mensen zich aansluiten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb altijd wel een gezond gewicht gehad, maar door een druk jaar te weinig bewogen en te veel ongezonde dingen gegeten om me heel even meteen goed te voelen. Achteraf heb ik dan weer spijt dat ik niet wat fruit heb gepakt of iets anders ben gaan doen om mezelf op te vrolijken. Het resultaat is dat ik inmiddels m'n weegschaal al een tijdje heb vermeden en inmiddels wel over de overgewicht grens heen ben.

Ik wil graag ongeveer 8 kg afvallen, en merk dat als ik het bespreek met mensen dat ik het makkelijker vind om mijn kop tijdelijk niet in het zand te steken, dus hopelijk helpt meeschrijven!

Mintienvoordezomer, hoe is het je de vorige keer gelukt om af te vallen?
Alle reacties Link kopieren
rozijn schreef:
08-03-2018 21:26
Hoi mintienvoordezezomer :)! Ik wil ook heel graag afvallen, het liefst 20 kilo. Ik ben 1.68 en weeg nu 84 (ik begon met 85 kilo).

Ik hoef ook echt niet dun te worden, en hoef er ook niet als een model uit te zien in bikini, maar mijn doel is dat ik gewoon weer de kleding kan kopen die ik echt mooi vind en dat dat me dan ook nog past en leuk staat ;) .

Volg jij een bepaald dieet? En zou je het leuk vinden om eetlijstjes te posten? Dat werkt altijd wel goed vind ik. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken en 's ochtends en 's avonds koolhydraatarm te eten. Verder probeer ik af te komen van mijn chocoladeverslaving, ik at iedere avond een zak kitkats/m&m's/bros :roll: .

Zou leuk zijn als meer mensen zich aansluiten!
Leuk Rozijn! Welkom :) Ik hoop dat we een groepje kunnen vormen met wat andere meiden/vrouwen!

Ik volg geen speciaal dieet. Ik ben gewoon teveel gaan snoepen de afgelopen maanden. Manlief eet graag chips, ik ook; dus dat was vaak in huis. En chocola... oef, ja... Zeker met kerst en Pasen ligt de winkel vol. Ik heb onlangs nog allemaal lekkere koekjes en chocola gekocht, en dat ligt nu dus in de kast... gelukkig houdbaar tot oktober of zo, dus af en toe iets lekkers mag heus wel. Maar het moet niet in een week op zijn.

De vorige keer heb ik echt aan calorieën tellen gedaan via een app, maar dat wil ik niet meer. Dat was zó'n obsessie. Ik weet gewoon wat het probleem is: teveel lekkere dingen eten + minder gaan bewegen.

Qua eetlijstje;
in de ochtend eet ik twee volkorenboterhammen (voor alsnog gewoon met vlokken/hagelslag). Ik heb heel veel yoghurt, kwark, etc. gegeten en dat kan ik echt niet meer zien. En als ik twee boterhammen eet, zit ik ook voldoende vol voor de ochtend, merk ik.

Tussen de middag eet ik wisselend; soms een kaastosti zonder boter, maar ik wil wat meer omelet gaan eten.

Avondeten; heel gevarieerd: soms aardappel met groente en vegaburger, soms soep, soms volkorenrijst met groente, etc. Ik wissel veel af.

't zit 'm echt in de teveel tussendoortjes.

Ik heb net een stappenteller besteld, zodat ik die 10.000 stappen kan gaan maken per dag. Grappig genoeg werkt zo'n soort "spelletje" wel bij mij... en met een zittend beroep maak ik echt amper stappen. Werk ook nog eens vanuit huis, dus ik hoef nergens heen. Maar voordeel van thuiswerken is dat ik ook zelf kan bepalen wanneer ik m'n stappen ga zetten, haha.
Alle reacties Link kopieren
PetrolBlue schreef:
08-03-2018 21:47
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb altijd wel een gezond gewicht gehad, maar door een druk jaar te weinig bewogen en te veel ongezonde dingen gegeten om me heel even meteen goed te voelen. Achteraf heb ik dan weer spijt dat ik niet wat fruit heb gepakt of iets anders ben gaan doen om mezelf op te vrolijken. Het resultaat is dat ik inmiddels m'n weegschaal al een tijdje heb vermeden en inmiddels wel over de overgewicht grens heen ben.

Ik wil graag ongeveer 8 kg afvallen, en merk dat als ik het bespreek met mensen dat ik het makkelijker vind om mijn kop tijdelijk niet in het zand te steken, dus hopelijk helpt meeschrijven!

Mintienvoordezomer, hoe is het je de vorige keer gelukt om af te vallen?
Hoi PetrolBlue! Leuk dat je meedoet. Zo vormen we vanzelf een groepje. We zijn al met 3. Als het me lukt zal ik morgen een tabel maken.

Vorige keer heb ik calorieën bijgehouden via een app, weet even niet meer welke het was. Daarin hield ik ieder hapje bij en ik woog al m'n eten af. Dat wil ik nu niet meer doen. Zó obsessief. Maar het heeft wel geholpen om inzicht te krijgen in wat ik eet. Hoe ziet '150 gram' of '200 gram' aardappel er nou uit op je bord? Dat soort dingen :-) En het is schrikbarend hoeveel vet/suiker/enz. er in een simpele stroopwafel zit. (je weet heus al wel dat 't niet goed is, maar die verhoudingen worden dan duidelijker of zo)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!! Door omstandigheden veel gaan eten en minder gaan sporten, weeg nu 65,9 kg. Zou mooi zijn als dat richting 58-59 kan. Ik let op m’n eten (voer het in in myfitnesspal) en sport 2-3 keer per week. Nu al paar dagen ziek helaas, dus van beiden komt niet veel terecht nu.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, graag zou ik ook meeschrijven! Ik wil graag 5 kilo kwijt voor de zomer. Ik weeg nu 62kilo, ben 1.60 en zou zo graag weer comfortabel in m’n bikini/kleding rondwandelen deze zomer.
Mijn probleem is altijd het niet goed kunnen matigen, zowel met vreetbuien/ongezond eten als met afvallen.
Ik moet dus een gezond eetpatroon aanleren waarbij ik vooral niet doorsla in ofwel heeeel gezond/weinig of heel veel en heel vet.
Ik weet heel goed hoe het moet, het lukt me alleen niet zo.
M’n ervaring met myfitnesspal is dat ik er vaak wat obsessief van word, maar misschien op het begin wel weer even een goede stok achter de deur!
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk dat we al met een paar mensen zijn! Wat een goed idee mintien een stappenteller. Ik ben (nog) niet begonnen met sporten, wil dit binnenkort wel oppakken, maar zo'n stappenteller lijkt me al een goed begin!

Ik ken de app myfitnesspall niet, maar daar wordt dus voor je uitgerekend hoeveel calorieën/vet/suikers etc je binnenkrijgt? Kan me idd voorstellen dat dat niet voor iedereen werkt. Ik heb wel een tijdje op het voedingscentrum mijn dagmenu's ingevoerd, dat werkt ongeveer hetzelfde denk ik.

Ik heb vanochtend mijn bordje havermout met appel, rozijn en walnoten weer op, heerlijk en gezond :) !
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf overigens FatSecret. Lijkt er wel een beetje op.
Ik ben ook dol op havermout, eet t elke ochtend, liefst met banaan, blauwe bessen en havermelk
Alle reacties Link kopieren
Joepie, leuk zeg, meer mensen erbij! Welkom aan Followthesun90 en Nieuwsbrief.
Ik ga zo even proberen een tabel te maken. Ik heb vanmorgen gewogen en het was precies 89. Wat dat betreft dan wel een mooi rond getal, zullen we maar zeggen.

M'n stappenteller is echt cool. Ik weet niet precies hóe nauwkeurig hij is, maar het is in elk geval heel makkelijk in gebruik. Je kunt 'm in je zak stoppen om je nek hangen of ergens aan vastklikken.

FatSecret gebruikte ik ook, ja! Die app was het, waarmee ik m'n eetpatroon bijhield.

Ik was vanmorgen met een vriendin koffiedrinken (zonder koekjes... maar wel met 1 plakje bananenbrood als tussendoortje) en die gaf nog een lekkere tip voor ontbijt. Een geroosterde boterham met pindakaas en banaan.

Ik vind pindakaas los altijd een beetje droog (ook al is het gewoon calvé) dus ik doe er een kleín beetje hagelslag op. Maar met banaan is ook superlekker, inderdaad. Beetje kaneel erop. Feest!

Hebben jullie vaste weegmomenten of behoefte aan een vaste dag? Ikzelf wil vrijdag als vaste weegdag houden, en tussendoor op dinsdag als een extra weegmoment.

Als je een nieuw gewicht in de tabel wilt laten zetten, maak het dan maar even vetgedrukt dan kan ik duidelijk zien wat ik moet aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
De tabel is gelukt! Als je de ontbrekende gegevens wilt aanvullen, zet ze dan even neer. Wil je dingen niet vertellen, ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn startgewicht was 62,5 vanochtend!

Mijn eetplanning voor vandaag:

Ochtend: havermout (30gram ongeveer) met blauwe bessen, banaan, havermelk en lijnzaad
Tussen: zo’n mini kokosbolletje bij de thee in restaurant (appeltaart afgeslagen)
Lunch: 4 rijstwafels met pikante hummus, paprika en rucola
Tussen: 2 paranoten, 2 dadels en een sinaasappel
Avond: magioni bloemkoolpizza belegd met tomatensaus (zelfgemaakt), champignons, paprika, ui, jalapeno pepers, edelgistvlokken als kaas en wat rucola.

Net te weinig als lunch, normaal eet ik wat vullender maar nu wat weinig tijd. Merk nu dat ik wat hongerig ben, niet handig
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg overigens elke dag. Ik weet, niet goed maar het helpt me voor nu wel even. Ik pas mijn gewicht op maandag aan. Afgelopen maandag ben ik echt weer begonnen en toen woog ik 62,9. Vandaag al 62,5, motiveert mij altijd ontzettend
Alle reacties Link kopieren
Yes zelfs een tabel, nu wordt het echt serieus. No way back :). En het eerste eetlijstje, leuk om te lezen!

Mijn eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: havermout met appel, rozijnen, walnoten en kaneel

Lunch: 2 volkoren bh met zelfgemaakte tonijnsalade, 2 quinoa rijstwafels met hagelslag

Tussendoor: smoothie van banaan, blauwe bessen, kokosmelk en btje sin.sap

Avondeten: thaise curry met peultjes, paprika, wortel, ui, knoflook, kip en erbij bloemkoolrijst

Tussendoor: blokje extra pure chocolade en een bakje druiven

Mijn leeftijd is 35
Alle reacties Link kopieren
Wat knap trouwens mintien dat je chocola en koekjes in de kast hebt en ze NIET op eet, dat kan ik dus echt niet :).
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook meedoen! :-) Ik ben 28 jaar, 1.70m en weeg 72 kilo. Mijn streefgewicht voor de zomer is 65 kilo (het liefst nog minder ;-))

Afgelopen 2 maanden ben ik al wel 2,5 kilo afgevallen. Ik ben 2 maanden geleden begonnen met Onefit en ik sport sindsdien veel meer, voornamelijk (hot)yoga en zwemmen. Voorheen sportte ik 1 a 2 keer in de week en nu 3 a 4 keer. Welke sport vinden jullie het beste werken bij het afvallen?

Ik ontbijt altijd met een 2 plakken bananenbrood. (die bak ik altijd op zondagavond en zo heb ik voor de dagen erop snel een ontbijtje klaar)

Als lunch eet ik best veel (op m'n werk) 3 a 4 boterhammen met avocado, hummus en kaas.

In de avond probeer ik nu iets minder te eten. Sowieso iets minder koolhydraten omdat ik dat op m'n werk al veel eet. Ik maak nu vaak courgetti en een vega burger erbij. (ik ben vegetariër)
Alle reacties Link kopieren
Oeh goed idee, bananenbrood. Kan ik binnenkort ook weer eens maken.
Ik eet ook vegetarisch, heeeel af en toe (1x per maand ongeveer) eet ik nog wel wat vis.

Ik sport 2x per week. Pilates of flow yoga varianten. Vind ik vooral erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Succes dames. Ik lees hier ook een beetje mee, gedeelde smart is halve smart. Zet em op iedereen!
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
09-03-2018 07:03
Hoi dames, graag zou ik ook meeschrijven! Ik wil graag 5 kilo kwijt voor de zomer. Ik weeg nu 62kilo, ben 1.60 en zou zo graag weer comfortabel in m’n bikini/kleding rondwandelen deze zomer.
Mijn probleem is altijd het niet goed kunnen matigen, zowel met vreetbuien/ongezond eten als met afvallen.
Ik moet dus een gezond eetpatroon aanleren waarbij ik vooral niet doorsla in ofwel heeeel gezond/weinig of heel veel en heel vet.
Ik weet heel goed hoe het moet, het lukt me alleen niet zo.
M’n ervaring met myfitnesspal is dat ik er vaak wat obsessief van word, maar misschien op het begin wel weer even een goede stok achter de deur!
Ik sluit me hier volledig bij aan, heel herkenbaar. Ik hoeft niet veel af te vallen, een kilo of zes zou mooi zijn. Ik ben 1.73 en weeg 72 kilo. Ik sport gelukkig wel met plezier, maar qua eten herken ik me in Nieuwsbrief. Ik weet prima hoe het moet , maar dat dan ook dóen. .....
Alle reacties Link kopieren
rozijn schreef:
09-03-2018 16:58
Wat knap trouwens mintien dat je chocola en koekjes in de kast hebt en ze NIET op eet, dat kan ik dus echt niet :).
Ja, dat vind ik momenteel ook van mezelf. Vanmiddag en net was zo irritant... bij de koffie, of na het eten... ik wil gewoon iets kleins, iets lekkers..... waaaa! Maar we gaan zo naar vrienden die van lekker eten etc. houden dus ik heb me vandaag extra ingehouden, zodat ik straks niet alles hoef af te slaan.

Maar goed, koekjes zijn dus heel lang houdbaar, dus ik heb voorlopig een voorraad (niet voor een week, maar voor minstens een half jaar, of zo...) :D
Alle reacties Link kopieren
Esra1 schreef:
09-03-2018 17:56
Succes dames. Ik lees hier ook een beetje mee, gedeelde smart is halve smart. Zet em op iedereen!
Dank je, Esra! Altijd welkom om mee te lezen/schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vorige keer wat meer aan sport gedaan; ik hoepelde thuis elke dag een kwartiertje (misschien ga ik dat wel weer oppakken, maar voor nu nog even niet). En ik deed een keer per week een training van wedstrijdzwemmen (geen wedstrijden zelf). Maar na een klein jaar was ik dat een beetje beu.

Nu heb ik thuis yoga weer opgepakt. De relatief bekende 'yoga with adrien' op Youtube. Ze is wel pittig hoor! En ik betwijfel of ze echt een mens is... zo flexibel.. O_O

Maar goed, ik voel m'n buikspieren wel na 2 keer oefenen, dus ik doe iets goed, denk ik! Ik volg de 30 days challenge, maar ik wil het 2-3 keer per week gaan doen. Dat is ook realistischer voor mij om vol te houden. 't is echt een half uur flink je best doen, maar het is erg leuk!

Verder eet ik ook altijd vegetarisch. Leuk dat er meer zijn! Zo kunnen we nog eens leuke recepten uitwisselen.

Ik had vanavond zoete-aardappelsoep. Echt m'n favoriet! Elke keer is 'ie net een beetje anders, maar zó lekker.

Ik ga de tabel bijwerken met de nieuwe dames erin!
Alle reacties Link kopieren
Z89 en nieuwsbrief: idd een goed idee bananenbrood en lekker! heb je een receptje z89?
Alle reacties Link kopieren
mintienvoordezomer schreef:
09-03-2018 18:23
Ja, dat vind ik momenteel ook van mezelf. Vanmiddag en net was zo irritant... bij de koffie, of na het eten... ik wil gewoon iets kleins, iets lekkers..... waaaa! Maar we gaan zo naar vrienden die van lekker eten etc. houden dus ik heb me vandaag extra ingehouden, zodat ik straks niet alles hoef af te slaan.

Maar goed, koekjes zijn dus heel lang houdbaar, dus ik heb voorlopig een voorraad (niet voor een week, maar voor minstens een half jaar, of zo...) :D
Moeilijk soms he.
Ik ga morgenavond uit eten, ga er dus morgen overdag goed op letten.
M’n bloemkoolpizza vandaag was lekker en 500kcal bij elkaar dus dat valt heel erg mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven