Lijf & Lijn alle pijlers

Niet afvallen en er zoveel voor laten

11-03-2018 16:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik teleurgesteld eet al ruim een week geen koek geen gebak snoep etc en niets afgevallen.....hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Je moet meer gaan bewegen.
Probeer het eens wat langer dan een week. Er vliegen ook geen kilo's af in een paar dagen als je niet snoept. Doe je ook meer aan beweging?
Alle reacties Link kopieren
geen sport of dergelijke .....
Wat heb je verder op qua voeding , omschrijf eens een dag ontbijt lunch avondeten .
Beetje weinig info zo. Wat eet je dan op een gemiddelde dag? Ik weet van mezelf dat als ik een goed ontbijt eet, ik minder snel naar tussendoortjes grijp. Dat scheelt al veel extra suikers die ik niet nodig heb.
Je sport niet, maar kun je niet ergens mee beginnen? Wandelen of zo? Je hoeft niet gelijk 4 x per week naar een sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Een week is niks natuurlijk. Verander je levensstijl permanent.
Alle reacties Link kopieren
Je zal iig minder aankomen.
Wat bij mij hielp: niet alles tegelijk veranderen. Eerst een week of twee alleen je ontbijt aanpakken. B.v. ontbijten met havermout, of twee volkorenboterhammen met beleg en een kop thee/koffie. Daarna pak je je lunch aan. En zo stap voor stap alles aanpassen aan een gezonde levensstijl.
Als je alles in één keer wil veranderen, is het moeilijker vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
“Ruim een week” :rofl:

Gooi je hele eetpatroon om. Permanent. Eet gewoon alles -met mate. Ga sporten.
En weeg je dan over drie maanden nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
2 cracottes met kaas of 2 bruine boterhammen 1 met pindakaas en 1 met kaas of hagelslag een beetje. avondeten varieert natuurlijk geen grote porties geen toetje.....drink overdag koffie met gewone melk en 2 zoetjes plm 5 mokken per dag avonds 1 beker warme melk met heel klein beetje honing. Soms fruit of sinaasappelsap maar niet iedere dag
Alle reacties Link kopieren
Rastan ik vind het echt knap van mijzelf hoor....at iedere dag koek snoep of gebak
Alle reacties Link kopieren
Een permantente levensverandering zal inderdaad nodig zijn met minder (vet) en/of anders eten en vooral: (meer) bewegen.
En een week is natuurlijk ook helemaal niks, in een week kun je niet echt wonderen verwachten... :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
En ik weeg nu 61 kg lengte 162......55 kg zou top zijn
Alle reacties Link kopieren
en hoe lang denk je dat het duurt voordat je een kilo aan gegeten hebt? En dan bedoel ik niet de fluctuaties in vochthuishouding.

Ruim een week geen koek, cake, gebak, snoep etc zal niet voor heel veel verandering zorgen. Behalve wanneer 50% van je voedselinname van deze producten komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nou, heel goed van je dat je al ruim en week alle snoep laat staan! Serieus, petje af. Hou dat nog een week vol en zet dan de volgende stap.

2 cracottes als ontbijt is bijzonder weinig, daar zou ik na een uur alweer slap van liggen. 's Avonds maar één keer opscheppen, mag een gewone portie zijn, hoor. De regel 'drie maal daags met mate' is er niet voor niets. En ga erbij bewegen. Succes!
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:33
2 cracottes met kaas of 2 bruine boterhammen 1 met pindakaas en 1 met kaas of hagelslag een beetje. avondeten varieert natuurlijk geen grote porties geen toetje.....drink overdag koffie met gewone melk en 2 zoetjes plm 5 mokken per dag avonds 1 beker warme melk met heel klein beetje honing. Soms fruit of sinaasappelsap maar niet iedere dag

Over de hele dag??
Is veel te weinig voor een dag, ja. Dan schiet je lijf gelijk in de spaarstand.
Je eet wel weinig als je maar twee boterhammen of twee cracottes eet totaal buiten je avondeten .
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-03-2018 16:38
Over de hele dag??
ja.....
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:36
En ik weeg nu 61 kg lengte 162......55 kg zou top zijn
Dat is 10% van je lichaamsgewicht wat je kwijt wilt.

5% in 3 maanden voor een blijvend stabiel afvallen is gezond.

Voor je gezondheid zou ik wel gaan sporten/extra bewegen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je snapt veel te weinig van hoe voeding, het menselijk lichaam en onze stofwisseling werkt om af te vallen op eigen houtje. Echt. Zoek begeleiding van een professional hierbij.
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
11-03-2018 16:41
Is veel te weinig voor een dag, ja. Dan schiet je lijf gelijk in de spaarstand.
Na een week al?
Dat is net zo raar als nu als x-gewicht kwijt willen zijn op deze manier.

TO als je je bedenkt dat 1 kilo vet gelijk is aan 7000 kcal bereken maar eens hoeveel kcal je onder je onderhoud moet zitten om zoiets af te vallen. Bij die lengte/gewicht verhouding en zonder sport verwacht je kennelijk wonderen.
judy_hopps wijzigde dit bericht op 11-03-2018 16:48
2.02% gewijzigd
Probeer het eens een maand en kijk dan of je wat gewicht kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
11-03-2018 16:41
Is veel te weinig voor een dag, ja. Dan schiet je lijf gelijk in de spaarstand.
Ooooo dacht dat ik er goed aan deed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven