Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond aankomen

18-03-2018 12:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moet aankomen (ik moet juist een paar kilo kwijt...)
Door een drukke / stress periode vliegen de kilo's er bij hem af. Dat heeft hij wel vaker. Alleen de kilo's er weer aan krijgen kost veel moeite.
Hebben jullie tips wat hij het beste kan eten?
Aangezien hij veel onderweg is en geen koelkast heeft onderweg, moeten het dingen zijn die makkelijk eten en niet koel hoeven te blijven.
Zelf kom ik niet verder dan: noten eten, roomboter gebruiken en extra boterhammen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, man moet ook aankomen.. maar is best een moeilijke eter. Noten bijvoorbeeld is te droog/ te veel kauwen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een dietiste. Ik krijg van haar fantomal, dat is poeder die ik door de warme dranken doe, is 400 kcal per dag. Ze heeft ook drankjes, fruit, soepjes etc. met extra calorieen. Zij maakt ook een gezonde lijst met voeding die je de hele dag kunt eten. Het zit gewoon in de basisverzekering, dus het word vergoed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom toch meteen met van die poeders en drankjes aan de slag, ik snap dat nooit zo. Eet gewoon wat meer en dan de juiste dingen. Volkoren brood, volkoren pasta. Eieren, yoghurt. Noten, bananen. Peulvruchten, vette vis. En dan niet alleen tijdens de maaltijden maar ook tussendoor. Als je dat gewoon goed volhoudt dan kom je heus wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Rik je hebt duidelijk geen idee. Eet gewoon wat meer.... Tegen iemand die te dik is kan je ook zeggen, eet gewoon minder. Als het zo makkelijk was.
Meer eten lukt gewoon niet, daar krijg je dan weer stress van, en dan ga je juist nog minder eten. Ik heb nu van de dietiste een gezond dagdieet. Het lukt niet om aan te komen. Met die ondersteunende middelen is er in 4 maanden wel 2,8 kg bijgekomen. Ja zo langzaam gaat het. Hoe denk je dat het is om een te laag bmi te hebben? Je bent bang om ziek te worden, want je weegt maar 46 kg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Van de diëtiste weet ik dat aankomen veel moeilijker is dan gewicht verliezen. Bij te magere mensen speelt vaak dat het lichaam de voedingsstoffen gewoon niet goed opneemt. Daarbij komt dan vaak nog eens dat ze standaard meer calorieën verbruiken en ook sneller vol zitten / misselijk zijn. Dus zomaar gewoon "wat meer eten" lukt niet altijd en als het al lukt gaat het aankomen heel traag en bij het minste (ziek, stress,...) vliegt het er alweer af.
Tips: noten, granenrepen, pannenkoekjes, boterhammen rijker beleggen (dus niet enkel kaas maar bv een vegetarische spread met daar een plakje kaas bovenop of een eitje er nog extra bij,...
@Madeliefjees
Ik weet er juist veel van, omdat ik zelf ook altijd ondergewicht heb gehad, o.a. door stress. Ik ben me er toen in gaan verdiepen en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen, alleen door te eten.

Als je om bepaalde redenen niet kunt eten of je kampt met een aandoening, dan kan het inderdaad zinvol zijn om een aanvulling te krijgen middels een poeder of een drankje, maar ik vind niet dat je dat in een topic zoals deze meteen moet adviseren. Dat is voor bijzondere gevallen. In een normale situatie zou meer en de juiste dingen eten echt voldoende moeten zijn.

Ik zeg overigens nergens dat het makkelijk is. Aankomen is net zo moeilijk als afvallen, voor wie dat niet vanzelf gaat. Je moet er echt hard voor werken. De truc is om het zo te doen dat het je niet tegen gaat staan. Als je zorgt dat de dingen die je eet ook lekker zijn, dan is het makkelijker vol te houden.
Als je man serieus moet aankomen, dan zal je serieuze hulp moeten zoeken.
Ieder lichaam is anders en werkt anders.
Een diëtist kan bespreken hoe je man leeft en hoe je man eet. Alles moet worden nagemeten en tot in detail worden bekeken en besproken om te weten wat een geschikt voedingsschema voor hem.
Je zal niets aan tips hier hebben, want niemand kent jouw man.
Laat hem naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dietiste heb je geen doorverwijzing nodig. Je kan er gewoon 1 bellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat hij gevaarlijk mager is ofzo. Maar met 5 kilo in 4 weken gaat het best hard. Ik ben gewoon op zoek naar gezonde dingen die makkelijk weg eten.
Poeders en drankjes, zo erg is het niet. Dus dat vind ik niet nodig.
De diëtist hier werkt alleen op woensdagmiddag, een hele dag vrij nemen hiervoor ziet mijn man nu nog niet zitten.

Hij eet elke dag yoghurt met muesli, een banaan, plak ontbijtkoek, pakje sultana, krentebol, 6 boterhammen en de warme maaltijd.
Hij gaat 2 boterhammen extra meenemen en overal roomboter op smeren.
Alle reacties Link kopieren
Vind hij avocado lekker? Zitten veel vetten in. Kun je op brood smeren als spread bijvoorbeeld. Volle griekse yoghurt zit ook lekker hoog in de calorieën.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Wat zit er op het brood? Sommige vleeswaren heb je bijvoorbeeld heel veel aan en andere weer helemaal niet. Vleeswaren waar veel in zit zijn beenham, kipfilet en rosbief.
Kaas is natuurlijk ook altijd goed. Pindakaas ook. Zoet beleg zoals hagelslag heb je helemaal niets aan, dat is alleen maar suiker.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel weegt hij dan?
Hier hetzelfde probleem.
Maar een man heeft vanaf een bmi van 18,5 al een gezond gewicht
Alle reacties Link kopieren
Broodbeleg is meestal 40+ kaas, smeerkaas, pindakaas, chocopasta, en vkeeswaren. Vaak heb ik ham en diverse soorten worst (grilworst, boterhamworst, palingworst)
Ik dacht dat kipfilet en rosbief juist heel mager waren?
Zijn gewicht gaat naar de 60 kilo bij een lengte van 1.72 ofzo.
En een bmi binnen de grenzen is niet altijd hetzelfde als het gewicht waar je je prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Blijft hij bij stress hetzelfde eten of blijven er dan boterhammen liggen door het gebrek aan eetlust/tijd?

Er zijn trouwens van die koelboxen die je op de accu in de auto kan aansluiten.
Cynthiaxxx schreef:
18-03-2018 14:51
Ik dacht dat kipfilet en rosbief juist heel mager waren?

Ze zijn mager omdat er weinig verzadigde vetten in zitten, maar er zitten veel eiwitten in. Verzadigde vetten moet je met mate eten want die zijn niet goed voor je, terwijl eiwitten juist goede bouwstoffen zijn om van aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
18-03-2018 15:01
Blijft hij bij stress hetzelfde eten of blijven er dan boterhammen liggen door het gebrek aan eetlust/tijd?
Ja hij blijft gewoon hetzelfde eten.
Als hij wat grieperig is vliegen de kilo's er ook zo af
Alle reacties Link kopieren
's Morgens, 's middags, 's avonds na het eten en voor het slapengaan een eetlepel vol pindakaas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hoi Cynthia, een beetje late reactie misschien. Maar wat hij op een dag eet is echt niet veel voor een volwassen vent. Afhankelijk van welke keuzes hij maakt hierbinnen (wat voor yoghurt, wat voor muesli, wat voor boter, wat voor brood, wat voor beleg) kan het geheel maar net iets boven de 2200 calorieën uitkomen. Niet berekend hoor maar een snelle schatting gemaakt.

Tips om mee te nemen, denk ook aan wat 'gezonder is'. Makkelijk voor onderweg, hoog in calorieën, zijn bijvoorbeeld bananen, gekookte eieren, of vers fruitsap.
Schakel naar volle zuivelproducten, vette vissoorten, gezonde vetten en eiwitten en complexe koolhydraten. Vergeet de micronutrienten in groenten en fruit ook niet. Probeer zoveel mogelijk calorieën binnen te krijgen met zo weinig mogelijk volume..
Meer eten help wel. Dan vooral gezond eten dan blijf je beter op gewicht. Beste kan hij volle kwark eten met honing. Griekse yoghurt met noten en fruit er in. S morgens yoghurt met fruit. Daarna brood bakje kwark 500 g met honing banaan. Dan 4 boterhammen met beleg. Gekookte eieren. Fruit banaan. Kies drie en vier stukken fruit. Veel eten en ontspannen. En gaan sporten dan bouw je spieren op dan kom je ook aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven