Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht verloren zonder maagoperatie? Net 25 jaar geworden

18-03-2018 13:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik kamp al jaren met overgewicht en weeg momenteel ruim 115 kilo. Ik wil dolgraag afvallen en heb al jarenlang van alles geprobeerd. Van professioneel hulp tot slechte pillen. Jammer genoeg lukt het me niet om de kilo’s tegen te gaan en lijk ik elk jaar alleen maar zwaarder te worden.

Nu overweeg ik een maagoperatie (verkleining) maar ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten die ongeveer net zo veel als ik wogen en de kilo’s zijn kwijtgeraakt zonder zo’n operatie. Diep van binnen wil ik helemaal niet zo’n operatie maar soms heb ik het gevoel dat het m’n enige uitweg is. Ik ben ook nog best jong, 25 jaar.

Als ik op internet zoek naar verhalen van lotgenoten lees ik toch dat degenen die mijn gewicht hadden, zijn afgevallen met behulp van een maagoperatie. Ik ben er niet op tegen maar zou het ‘t liefst niet ondergaan. Ik zou er wel voor in aanmerking komen vanwege mijn te hoge BMI. Iemand die zijn verhaal wil delen en me wil motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Ga bewegen
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen die Obese zijn hebben succes met het Keto dieet.
Wat was volgens die professionele hulp dan de oorzaak van je overgewicht? Heeft het een medische oorzaak of eet je gewoon te veel / slecht en beweeg je te weinig?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met een hoger gewicht namelijk 140 kilo. Denk rond mijn 21ste steeds begonnen met lijnen en aankomen.
Tot 2 maal toe 50-60 kilo eraf gekregen zonder problemen.
Het probleem kwam erna ik kwam het weer aan na verloop van tijd. Nu heb ik dus toch een GBP gekregen omdat de kans veel kleiner is dat het er dan weer zoveel erbij komt.
Daarnaast krijg ik nu langdurige begeleiding. Ik hoop dat de combi mij inderdaad helpt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Stop in ieder geval met diëten en pillen...

Waarom lukt afvallen je niet? Waar loop je precies tegenaan? Als je dat weet kan je er misschien ook wat aan doen.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
18-03-2018 13:09
Ga bewegen
waar lees je dat Annemarie niet beweegt?
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
.
farfaraway wijzigde dit bericht op 19-03-2018 20:24
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar mijn vriend. Zo'n 70 kilo ofzo is hij kwijt. Voordat ik hem kende, dus ik weet het niet precies. Het was wel een gevecht van jaren. En dat is het eigenlijk nog.
Maar je zegt zelf dat je al zoveel geprobeerd hebt. Waarom lukt dat niet?
Maak anders gewoon eens een afspraak om je te laten informeren. Beslissen kan dan altijd later nog.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ruim 25 kilo kwijt geraakt in 1.5 jaar tijd. Ik heb er ruim de tijd genomen om af te vallen.
Met hulp van een voedingsdeskundige.
Het is er altijd afgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon met 130 kg, nu ruim 2 jaar later weeg ik 72 kg (dus 58 kg afgevallen) bmi van 23. Mij heeft weight watchers in combi met stoppen van eten met geraffineerde suiker enorm geholpen. Daarnaast loop ik dagelijks minimaal 10000 stappen. Zou graag nog twee kilo verliezen. Belangrijk voor mij knop echt om, discilpine en focus. Ik hoop en ga er voor om slank te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed bloem_m!
Neem de tijd, want anders houd je een dieet geen leven lang vol.
Ik weet niet wat je nu eet, dus ook niet wat je zou kunnen laten staan.
Eet je nu bijvoorbeeld 6 boterhammen, dan kun je naar 2 boterhammen en een halve liter magere yoghurt, bijvoorbeeld. Of naar 2 stuks fruit voor ontbijt, twee light crackers tussendoor, een halve liter magere yoghurt tegen 11 uur en dan om 12 uur lunchen met een salade.

Voor bewegen geldt ook: voorzichtig opbouwen. Begin met die 10.000 stappen per dag. Zijn die eenmaal "normaal", voeg dan 1 x 3/4 uur zwemmen per week toe. Is dat weer normaal, dan 1 x per week een half uur badmintonnen met je nichtje erbij - bij wijze van. Of twee keer per week hoelahoepen tijdens een tv programma dat je toch al kijkt. Maar laat het vooral leuk zijn, want anders ga je het alleen maar een opgave vinden.

Drink je suikerhoudende dranken, dan kun je die vervangen door suikerloze dranken.

Crashdiëten leiden alleen maar tot het jojo-effect, dus die kun je beter overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervan af waardoor je kampt met overgewicht. Als het probleem bij teveel eten ligt (en meestal zit daarachter dan weer een ander probleem, dus zal dat als eerste aangepakt moeten worden) helpt ook een maagband op den duur niet meer. Er zijn zat verhalen van mensen die in de loop der jaren dan toch weer aankomen.
Ik bedoel daarmee: ik hoop dat je niet alleen kijkt naar de positieve verhalen van zo'n maagband. Verder wens ik je veel sterkte. :)
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Door een maagband kun je minder eten dan eerst. Als dat lukt, lukt het op wilskracht ook :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Op mijn zwaarst woog ik 117 kilo. Ik ben een emo-eter en na het stoppen met roken werd dat niet veel beter want in plaats van roken tijdens stress momenten ging ik eten.

Tot ik 2 jaar geleden mezelf ellendig voelde en ik diabetes type 2 bleek te hebben (naast reuma wat ik al jaren heb). Kortom dat overgewicht heeft mij echt ziek gemaakt en de reuma en mijn gewicht zorgde er ook nog eens voor dat ik weinig kon qua beweging en sport. Tot het moment kwam dat ik insuline moest gaan spuiten was het voor mij klaar, ik wilde dit niet meer.

Ik ben begonnen met wandelen, 5 km per dag samen met onze hond. In weer en wind heb ik gelopen, in augustus heb ik me aangemeld bij EGA Nederland. Beste beslissing ooit, EGA is geen lijnen maar anders met voedsel omgaan, ik heb geen moment honger gehad en de kilos vliegen er af... en wat nog mooier is vorige maand te horen gekregen dat ik geen diabetes meer heb ! Daarnaast ben ik 3 per week gaan sporten in de sportschool samen met mijn man. Dit om de boel wat strakker te krijgen.

Inmiddels weeg ik 89.9 en wil ik naar de 75 kilo ! Dan ben ik in totaal 42 kilo kwijt en dat gaat me lukken ! Ik hoef daarna ook niet bang te zijn dat ik weer aankom omdat ik niet het gevoel heb dat ik aan het lijnen ben, ik mag alles eten alleen wel in beperkte hoeveelheden (en geen chips, vet, snoep of koekjes) maar he daar is prima mee te leven als je leert hoe je de lekkerste dingen kan maken met gezonde producten.
Alle reacties Link kopieren
In welke omgeving woon je? Ik zit ongeveer in de zelfde situatie en ben nu sinds kort begonnen met een traject gericht op een gezonde leefstijl. Een operatie vind ik zelf erg heftig en zie ik nog niet echt als optie. Neem gerust contact met mij op!
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
18-03-2018 14:16
Op mijn zwaarst woog ik 117 kilo. Ik ben een emo-eter en na het stoppen met roken werd dat niet veel beter want in plaats van roken tijdens stress momenten ging ik eten.

Tot ik 2 jaar geleden mezelf ellendig voelde en ik diabetes type 2 bleek te hebben (naast reuma wat ik al jaren heb). Kortom dat overgewicht heeft mij echt ziek gemaakt en de reuma en mijn gewicht zorgde er ook nog eens voor dat ik weinig kon qua beweging en sport. Tot het moment kwam dat ik insuline moest gaan spuiten was het voor mij klaar, ik wilde dit niet meer.

Ik ben begonnen met wandelen, 5 km per dag samen met onze hond. In weer en wind heb ik gelopen, in augustus heb ik me aangemeld bij EGA Nederland. Beste beslissing ooit, EGA is geen lijnen maar anders met voedsel omgaan, ik heb geen moment honger gehad en de kilos vliegen er af... en wat nog mooier is vorige maand te horen gekregen dat ik geen diabetes meer heb ! Daarnaast ben ik 3 per week gaan sporten in de sportschool samen met mijn man. Dit om de boel wat strakker te krijgen.

Inmiddels weeg ik 89.9 en wil ik naar de 75 kilo ! Dan ben ik in totaal 42 kilo kwijt en dat gaat me lukken ! Ik hoef daarna ook niet bang te zijn dat ik weer aankom omdat ik niet het gevoel heb dat ik aan het lijnen ben, ik mag alles eten alleen wel in beperkte hoeveelheden (en geen chips, vet, snoep of koekjes) maar he daar is prima mee te leven als je leert hoe je de lekkerste dingen kan maken met gezonde producten.
Toppertje hoor! Geldt ook voor de anderen die hier een dergelijk verhaal deelden natuurlijk.

:cheer2:
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 24 en op 2 januari 2017 is voor mij de 'knop' omgegaan. Tig pogingen gedaan, keer op keer mislukt. Kan er een lang verhaal van maken, maar dat voegt weinig toe.

Maar op 2 januari 2017 is het me eindelijk wel gelukt. De weegschaal gaf 115 kg aan.. Door middel van een koolhydraatarm dieet ben ik nu 36 kg kwijt en ik voel me beter dan ooit! De laatste 4 kilo's gaan wat minder hard, maar ook omdat ik veel sport is mijn spiermassa gegroeid.
Ging het altijd goed? Nee. Ik heb wel eens een terugvalletje gehad of een weekend dat ik even schijt had aan alle koolhydraten, maar keer op keer herpakte ik mezelf en viel ik weer verder af. In oktober 2017 begonnen met sporten, zo'n 3x in de week gemiddeld.

Stel niet in 1x een groot doel, maar stap voor stap. Leef toe naar een moment. Ik begon met in mijn hoofd mijn verjaardag. Midden februari. Tot dan moest ik het volhouden van mezelf en mocht ik niet zondigen. En dat lukte! Dus mocht ik op mijn verjaardag even 'los'. En daarna weer koolhydraatarm verder. En zo leefde ik de rest van het jaar ook. Mijn 'zondig' momentjes plan ik vaak in, ik heb ze nodig. Maar ik ben na een weekend zondigen (vooral vies, vet en veel eten) blij dat ik weer 'gewoon koolhydraatarm' mag eten. En nu nog steeds, ik wil niets anders meer! Als je meer tips wilt hebben hoor ik het wel :)

Heel veel succes, geloof me.. Zonder een maagverkleining kan je het ook!!
Ik geloofde dat nooit, tot ik het zelf flikte.

Ohja, en het belangrijkste is dat je je bewust wordt van wat je eet, hoeveel je eet en waarom je eet. Niet alles klakkeloos eten. Dat deed ik wel altijd, dacht er niet bij na. En nu ben ik me onwijs bewust van wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
18-03-2018 14:16


Ik ben begonnen met wandelen, 5 km per dag samen met onze hond. In weer en wind heb ik gelopen, in augustus heb ik me aangemeld bij EGA Nederland. Beste beslissing ooit, EGA is geen lijnen maar anders met voedsel omgaan, ik heb geen moment honger gehad en de kilos vliegen er af... en wat nog mooier is vorige maand te horen gekregen dat ik geen diabetes meer heb ! Daarnaast ben ik 3 per week gaan sporten in de sportschool samen met mijn man. Dit om de boel wat strakker te krijgen.
Dit lijkt een beetje Weight Watcherig, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook zonder GB.Bij mij is in januari de knop radicaal omgegaan.(dat lukte me eerst nooit,best veel pogingen gedaan die op niks uitliepen)
Maar ik was het dus zo zat om me altijd maar druk te maken over mijn postuur.En ik woog een stuk zwaarder dan jij.
Ondertussen heb ik er met koolhydraat beperkt eten 17 kilo af.En voel me super.In het begin ging het heel hard.Nu gaat het op een mooi tempo.In het begin is het even zoeken naar wat je mag eten enzo,maar op den duur gaat het vanzelf.Ik vind het ook geen dieet.Ik heb mijn levenswijze aangepast.Tuurlijk moet je dit wel vol blijven houden,maar ook met een GB kun je weer aankomen.Die kun je weer zo ver oprekken dat je weer aankomt.Dus ook daarbij zul je je levensstijl aan moeten passen.
Alle reacties Link kopieren
En een maagballon? Verkleining is weer zo intens.

Zelf heb ik niet heel erg overgewicht gehad, maar wel altijd willen afvallen wat dan mislukt.
Ik weet niet, maar als de knop eenmaal om is, dan gaat het automatisch.. het helpt als je erbij gaat sporten en het liefste buitenshuis.. Zelf zwem ik elke dag. Ben nu 7 kg kwijt en wil er nog 3, maar je snapt het idee.
Alle reacties Link kopieren
Tja daar kun je zonder jou verder te kennen weinig op zeggen Ligt er helemaal aan wat je eet, niet eet, hoe je beweegt en je leefstijl. Ga een dagboek bijhouden Schrijf alles op wat je in je mond stopt van het smintje tot een slokje water. Ook iedere dag wegen op een vast tijdstip en dat bijhouden. Dan heb je iig een duidelijk overzicht. Voor veel mensen werkt het koolhydraatarm/atkins/keto dieet idd bij. Maar dan moet je dat wel goed doen en niet halfbakken of zonder kennis van zaken.
Als je besluit om naar een dietist te gaan neem er dan een die positief staat tegenover koolhydraat arm, dat zijn er steeds meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta verbaasd over de mooie resultaten die sommigen behaald hebben; echt knap! :cheer2: En ik vind het inspireren!
Ik hoef niet zoveel af te vallen als TO, maar toch best wel wat kilo's want nu toch echt te zwaar. In het verleden is het me gelukt om +20kg af te vallen maar helaas zit het er weer aan. Geheel door mezelf, gestopt met sporten, meer en slechter eten, door verschillende redenen. Maar goed, streep er onder, knop om en weer opnieuw. Want het kan wel. TO, ook jij! Een operatie is een flinke beslissing, laat je goed voorlichten en kijk wat voor jouw het fijnste voelt. Maar ben er van overtuigd, zeker ook gezien de verhalen die ik hier lees, dat het kan en ook jou kan lukken!
..and that's the way the cookie crumbles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven