Lijf & Lijn alle pijlers

Likdoorn

18-03-2018 20:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 hele volhardende likdoorn.
Verschillende merken pleisters geprobeerd, eruit geduwd naar mijn beste kunnen maar lijkt steeds weer terug te komen, of gaat schijnbaar toch niet helemaal weg.

Iemand tips voor een hardnekkige likdoorn?
Alle reacties Link kopieren
De pedicure.
Ik heb een paar hardnekkige likdoorns, op beide voeten en altijd op dezelfde plekken. Ik ga 2 tot 3x per jaar naar de pedicure, maar ze komen altijd weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Geitenbreier schreef:
18-03-2018 20:58
Ik heb een paar hardnekkige likdoorns, op beide voeten en altijd op dezelfde plekken. Ik ga 2 tot 3x per jaar naar de pedicure, maar ze komen altijd weer terug.
Dan zijn vaak je schoenen te smal of te klein.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zo'n soort roller:
Afbeelding

Ze zijn er duur en goedkoop maar volgens mij zijn ze hetzelfde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met zo’n apparaat krijg je geen likdoorn weg alleen eelt.
Pedicure is de oplossing en op den duur goedkoper dan dure likdoornpleisters die niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien als een pedicure ook niet helpt zolen bij een podotherapeut laten maken. Ik heb geen likdoorns maar wel vrij veel eelt en dat lag volgens de podotherapeut ook aan de stand van mijn voeten. Teveel druk op bepaalde punten.
idd naar de pedicure
Alle reacties Link kopieren
Ik had er vroeger wel last van en dan gebruikte ik zo'n Scholl schuursteentje, soms elke paar dagen, maar tegenwoordig draag ik alleen maar sneakers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pedicure. Die snijdt ‘m er met pit en al uit. Dat kan soms diep zitten. Dat hoeft echt niet duur te zijn, bij mij kost een behandeling €30-35. Dat is puur medische pedicure, dus likdoorns, nagels knippen, eelt eraf enzo. Niet lakken en scrubben etc. Echt, als je eenmaal gaat, wil je nooit meer anders.

Ik heb ook aanleg voor likdoorns. Ik draag echt de juiste maat schoenen, sterker nog, met te ruime schoenen schuif ik meer naar voren en krijg ik nog sneller likdoorns. Bij mij heeft het te maken met mijn hamertenen.

Maar daarnaast draag ik inderdaad niet bepaald orthopedisch schoeisel en draag ik graag hoge hakken. Ik wil mezelf dat nu nog niet ontzeggen. Ik loop ook veel hard en daar krijg ik sneller eelt van.
Alle reacties Link kopieren
Bij de dokter aanstippen met stikstof? Doen ze ook op likdoorns!
Alle reacties Link kopieren
Geitenbreier schreef:
18-03-2018 20:58
Ik heb een paar hardnekkige likdoorns, op beide voeten en altijd op dezelfde plekken. Ik ga 2 tot 3x per jaar naar de pedicure, maar ze komen altijd weer terug.

En als je nu alvast preventief ze met leukoplast afplakt?
miedo schreef:
19-03-2018 08:55
En als je nu alvast preventief ze met leukoplast afplakt?
Dan kun je beter van die drukringetjes gebruiken om de wrijving te voorkomen.

https://www.google.nl/search?q=anti+dru ... 20&bih=454
LizBakker schreef:
19-03-2018 09:10
Dan kun je beter van die drukringetjes gebruiken om de wrijving te voorkomen.

https://www.google.nl/search?q=anti+dru ... 20&bih=454
Ja die gebruik ik meestal als het kwaad al geschied is. ;-D
Bij mij zitten ze echt op m’n voetzolen (dat worden altijd twee grote) en twee kleintjes op de toppen van m’n middelste teen (waarschijnlijk doordat ik ook een beetje hamertenen heb).
Geitenbreier schreef:
19-03-2018 10:45
Ja die gebruik ik meestal als het kwaad al geschied is. ;-D
Bij mij zitten ze echt op m’n voetzolen (dat worden altijd twee grote) en twee kleintjes op de toppen van m’n middelste teen (waarschijnlijk doordat ik ook een beetje hamertenen heb).
Ik gebruik ze vaak ook als ik nog geen likdoorns heb. Ter voorkomen. Ook hamertenen. Bah. Sandalen zijn niet aan mij besteed, hoewel dat eigenlijk natuurlijk het beste zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pedicure dus :thumbsup:
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven