Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik vind een nieuw wonderdieet best leuk. Ik ben gek op wonderen. Alleen, ze blijken telkens niet te bestaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
"De Loughborough Universiteit is er achter gekomen dat een uur in een warm bad liggen hetzelfde effect heeft als een flinke wandeling van een half uur."

Ik heb geen bad.
Voor mij was een advies van Mieke Kosters een gouden tip.

Geef cijfers aan eten.
En eet alleen datgene wat een 8, 9 of 10 krijgt.

Er zijn echt wel gezonde dingen die bij mij een 9 krijgen.
Bijvoorbeeld zelfgemaakte soep. Nauwelijks vet, boordevol groenten, supergezond.

Een pennywafel krijgt bij mij echt geen 8.
Een bokkenpootje ook niet.
Waarom zou ik die koekjes dan eten?

En wat betreft chippies: ik vind de vinegar-variant erg lekker.
Daarvan heb ik een zakje van 40 gram gekocht.
Dan valt de calorie-inname nog mee.
Haaa, vanavond in bad. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij hielp was het aanschaffen van een loopband (kost ongeveer 350 euro als je een goede wilt) maar het voordeel: ik heb hem bij de tv staan :3

Ik kan dus gewoon me series en films kijken terwijl ik ren/loop/hardloop. Ideaal!
Haha ik vond de titel al precies iets voor mij :D

Je koelkast vol plakken met post its met 'vet zwijn' en 'JE HEBT GENOEG GEVRETEN VANDAAG' een optie?
Loopband voor de t.v.:

Sliiim!
-Katjies- schreef:
21-03-2018 11:51
"De Loughborough Universiteit is er achter gekomen dat een uur in een warm bad liggen hetzelfde effect heeft als een flinke wandeling van een half uur."

Ik heb geen bad.
Ik ook niet. :'(
Ik was al 12,5kg afgevallen. Toen ging alles kut en mis en heb ik besloten om 2 weken niet te dieëten enzo, weer 1,5kg aangekomen... En vandaag maar weer begonnen met koolhydraatarm. Dat is het enige dieet wat bij mij blijkt te werken.
Maar nu mag/kan ik geen brood meer eten. Kakzooi.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb al vele pogingen gedaan maar het langste wat ik heb volgehouden was 7 weken volgens amber albarda. Na die 7 weken een keer de mist in en de daaropvolgende maanden weer 6 kilo bijgevroten.
Bij mij gaat het meestal om een kilo of 5-7 dat eraf ‘moet’ dan voel ik me lekkerder.
Maar ik ben dol op eten en zeker op snoep/koek/chips/ijs. Lekker wandelen? Daar hoort of een kop koffie met gebak bij, of lekker lunchen of rond 4 uur een borreltje met snacks. Ook thuis voor de tv ben ik altijd aan het eten. Ik ben lui, houd niet van sporten. Heb weer een jaarabbo lopen waar ik nooit heen ga.
In mijn zwangerschap weer lekker los gegaan. Het grootste deel is er zonder moeite af gegaan maar de laatste kilos moeten van mezelf nog. Ben gaan sporten vol goede moed maar er komt steeds wat tussen. Ben gezonder gaan eten maar denk de hele dag aan oreo koekjes. De ene dag denk ik bah die blubberbuik. De andere dag denk ik fuck it voor wie doe ik het nou ik heb verdomme 2 kinderen op de wereld gezet.
Partner is dun en moet bijkomen. Ik trek het niet als hij wel chips eet en ik niet. Kan het hem ook niet verbieden. Ik vraag hem dingen te verstoppen maar als hij er niet is ga ik zoeken. Gister in een gekke bui alle nijntjes koekjes van zoontje opgegeten... sad but true
Ik moet eigenlijk ook weer, want ik heb er steeds meer last van nu ik in een warm land rond reis. Ik hou van veel vet en koolhydraten en discipline opbrengen om te lijnen wordt steeds moeilijker.
-Katjies- schreef:
21-03-2018 11:51
"De Loughborough Universiteit is er achter gekomen dat een uur in een warm bad liggen hetzelfde effect heeft als een flinke wandeling van een half uur."

Ik heb geen bad.
Een uur in bad hou ik echt niet vol. Waarschijnlijk moet het dan ook nog een flink warm/heet bad zijn. horror. Wel eens die filmpjes gezien van boksers die vlak voor de wedstrijd nog moeten afvallen (vocht verliezen) en die dat doen dmv een bad? echt vreselijk om te zien. Dus ik snap wel dat het werkt. Maar als je liever dat doet dan een half uur wandelen ben je niet goed in je bovenkamer :proud:

Dus.. nog steeds geen wonder :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog steeds het stop-knopje. Lekker eten, al dan niet gezond, is niet zo zeer het probleem, maar ik stop gewoon niet met dingen in mijn mond stoppen...

Ik weet vaak wel mijn valkuil, maar ik doe er niets tegen. Discipline zou zo fijn zijn! Stoppen met drank: geen probleem: been there, done that. Roken doe ik al ruim 8 jaar niet meer. Paaseitjes en pepernoten zijn er het afgelopen jaar dit huis niet ingekomen. Maar ik kan gewoon de hele week, dag en nacht, denken aan het volgende eetmoment. Obsessief!

Dus als mensen een stop-knopje over hebben voor mij: graag!!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ik heb gister een salade gegeten ipv net als denrest van het gezin snackbar.
De salade was echt niet lekker (zo'n kant en klaar zogenaamde sushi salade, bremzout).
Dus toch nog wat patat en een fricandel gegeten wat ik dacht dat over was, maar de kinderen bleken nog een ronde te willen en dat was toen op :-$
Verder heb ik een nieuwe fiets gekocht en ik blijk fietsen best leuk te vinden op een fiets die niet aanloopt en geen bochel in het wiel heeft en waar je tijdens het fietsen geen onderdelen van hoeft op te rapen.
En ik heb sinds kort een tuin dus ik denk dat ik kilo's ga afvallen van de buitenlucht, ofzoiets.
strikjemetstippels schreef:
21-03-2018 12:04
Haha ik vond de titel al precies iets voor mij :D

Je koelkast vol plakken met post its met 'vet zwijn' en 'JE HEBT GENOEG GEVRETEN VANDAAG' een optie?
Ik woon niet alleen en ik wil mijn gebroed niet opzadelen met een vergelijkbare verknipte houding ten opzichte van voedsel, maar anders had ik het echt overwogen.

En ze maken het je ook niet makkelijk. Man, ik kocht maandag bij de Aldi gezond uitziende ontbijtcrackers, meergranen. Ik had haast, dus analyseerde ik het etiket niet. Ik nam een hap en mijn hart deed een sprongetje, dat kan toch niet gezond en toch zo lekker. Nee, dat kan ook niet, want in een fokking cracker zit 4% van mijn dagelijkse behoefte aan suiker. Gewoon serieus toegevoegde suiker in een stomme cracker.
OpenHaardVuur schreef:
21-03-2018 13:00
Ik zoek nog steeds het stop-knopje. Lekker eten, al dan niet gezond, is niet zo zeer het probleem, maar ik stop gewoon niet met dingen in mijn mond stoppen...

Ik weet vaak wel mijn valkuil, maar ik doe er niets tegen. Discipline zou zo fijn zijn! Stoppen met drank: geen probleem: been there, done that. Roken doe ik al ruim 8 jaar niet meer. Paaseitjes en pepernoten zijn er het afgelopen jaar dit huis niet ingekomen. Maar ik kan gewoon de hele week, dag en nacht, denken aan het volgende eetmoment. Obsessief!

Dus als mensen een stop-knopje over hebben voor mij: graag!!
Herkenbaar. In een slechte periode denk ik dan altijd: zie je wel, ik kan het ook niet helpen, ik ben gewoon verslaafd. Aangezien mijn hele familie aan elkaar hangt van de verslavingsproblematiek is het niet zo gek dat ik ook iets heb, niewaar. En voedsel is alleszins minder gevaarlijk dan de andere favorieten in de familie, te weten drank, gokken, drugs en seks.
Het enige vervelende is dat je veel makkelijker kunt stoppen met drinken dan met eten. En ik hou zo van eten.
Van al het eten. Ongezond eten. Gezond eten. Het maakt me niet uit. Ik ben net zo blij met een bak bietjes als met een zak chips. Het enige punt is dat ik ná die bak bietjes gerust ook nog een zak chips en een reep chocolade en 10 slagroomsoesjes kan eten.
-Katjies- schreef:
21-03-2018 11:51
"De Loughborough Universiteit is er achter gekomen dat een uur in een warm bad liggen hetzelfde effect heeft als een flinke wandeling van een half uur."

Ik heb geen bad.
Mijn bad is er vorige week uitgesloopt voor een verbouwing :'(

Goed, ik heb niet de oplossing maar ik ben 2 jaar geleden begonnen met het veranderen van mijn eetgewoonten door gewoon te blijven eten maar wel voor gezonde keuzes te gaan. Ik eet gewoon brood en koolhydraten maar maak andere keuzes. 's Avonds bij de thee een klein stukje chocolade van 25 gram in plaats van een hele reep en dan niet daarna nog een halve zak chips.
Sowieso at ik al gezond maar ik snoepte er veel te veel bij waardoor ik niet afviel. De eerste 2 weken had ik 's avonds echt nog trek als ik in bed lag maar mijn lichaam wende er al snel aan. En ik ben gaan wandelen, iedere avond een ronde wandelen van 5 km op stevig tempo en nu na 2 jaar ben ik nog steeds blijvend 18 kg afgevallen en ben ik al maanden stabiel qua gewicht.
Ik vind ook veel dingen niet lekker meer omdat ze te zoet zijn want mijn smaak is echt veranderd.
Oh en ik ben dol op chips en drop en dat eet ik met mate, een minizakje chips ipv een familiezak in mijn eentje.
Ik heb ook veel aan de app Myfitnesspall gehad, dan denk je dat je een gezonde keuze maakt, bijvoorbeeld een schaaltje Biogarde te eten maar daar zit wel veel eiwit in maar ook een berg suiker...
Alle reacties Link kopieren
To, ben jij mij? Alleen maar herkenning!!

Maar ik ben ook ZO zat van mezelf vaak, van de grote kleren, van mijn zware lijf dat niet met dochter mee kan rennen..

Ik weet dondersgoed wat gezond is en wat niet, en ik eet ook best gezond! Ik vind gezond eten heerlijk! Alleen daarnaast eet ik ook veel chocola, koeken, nootjes.. dat vind ik namelijk ook heerlijk!

Of ik mee ga/kan/wil doen aan een afvaltopic weet ik nog niet. Ik was zelfs aan het overwegen om weer Cambridge te gaan doen. Of om hardloopschoenen te kopen (ik heb echt een hekel aan sporten). Of beide. Maar ik lees in elk geval graag mee.
Paper clip, herkenbaar van dat snoepen. Ik ben ooit eens 4 maanden gestopt met toegevoegde/bewuste suikers eten, heel saai.
Maar daarna lustte ik bepaalde dingen niet meer. En voelde ook wat er gebeurde als ik zoveel suiker at en dat was ook echt niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Cambridge heb ik geprobeerd.
Ik viel af als een tierelier en toen ik klaar was kwam ik ook weer aan als een tierelier.
Nee dat klopt, ik was al een maand of 9 bezig met gezonder eten en hadden we een High Tea en ik ben er toch ziek van geweest ! Teveel suiker en zoetigheid gegeten en ik lag kotsmisselijk in bed blegh !

Ik eet ook gewoon normaal, ik heb 2 pubers en die hoeven geen vogelvoer te eten maar we eten gewoon wat we altijd al aten. Alleen is de rijst/pasta ed allemaal volkoren. Beschuit en crackers ook vervangen door volkoren en in het begin mopperden ze maar nu weten ze niet beter.
Wit brood eten we zelden, alleen als ik een tosti maak.
Afvallen is ook niet leuk. Al heb ik niet ectreem veel te klagen, door een medische stoornis begon ik opeens op te zwellen. Ik wilde dat weer kwijt en was dus ook opeens aan het lijnen, wat totaal niet werkte. Want juist wat ik "niet mocht" wilde ik perse eten. Bij mij werkt dat strenge gedoe aan regels en beperkingen niet.

Wat voor mij wel werkt:
-Goede research
-Goed plannen
-Eten voorbereiden, altijd je honger een paar stappen voor zijn
-Zorg dat je géén honger hoeft te lijden
-Fysieke inspanning wat je leuk vindt (Ik wandel veel). Als je je ingespannen hebt denk je wel langer na over of dat koekje het waard is. Mocht je het wél eten, geniet er dan van
-Ik ga niet naar de sportschool. Dus trucjes bedenken om "ongemerkt" te sporten, bijv op de bank tv kijken maar dan 200 je benen optillen. Dit doe ik nu al een maand en mijn buik is nog nooit zo plat geweest. Wachten op de waterkoker, 10 squats doen, etc.
-Als ik zin heb in iets, dan eet ik eerst een appel. Vaak hoef ik dan al niks meer. Heb ik nog steeds trek, dan is het sowieso al een stuk minder door die appel en kan ik betere keuzes maken.

Mijn zwakste punt ligt bij tompoucen. Na maanden kwijlen bij dat woord besloot ik het te kopen om bij de ontknoping van WIDM te eten. Ik heb alle 4 tompoucen gegeten en zó van genoten! Daar kan ik weer op teren. Binnenkort mag ik dat weer, maar dan wacht ik weer op een speciaal moment om daar weer een feestje van te maken.

Inmiddels niet op mijn lichtst maar wel het smalst. Ik ben 4 kilo kwijt. Mijn taille is nu 67 cm, wat smaller is dan toen ik nog lichter was.

Dit is wat voor mij werkt na héél veel experimenteren. Zoek uit wat voor jou werkt. Succes!

Edit: ik heb mijn oude gewicht uit mijn hoofd gezet, en focus me nu op wat ik in de spiegel zie.
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:42
2.83% gewijzigd
Foutje!
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:42
99.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven