Lijf & Lijn alle pijlers

Ooglidcorrectie ervaring?

29-03-2018 12:43 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren voor een bovenooglidcorrectie en ben op zoek naar ervaringen. Ik ben naar de accz kliniek maar daar werd ik geholpen door een consulent en die wist niet af van mogelijk rode of droge ogen na een correctie. En ik hoefde mij nergens druk over te maken. De arts zelf zie je niet tijdens het consult.
Ook heb ik erover om naar maarssen te gaan. Al met al wat twijfels. Daarom zoek ik ervaringen van mensen die hier van hebben gehoord of zelf zijn geweest. Of goede ervaringen hebben met een andere arts
sannedeb wijzigde dit bericht op 10-04-2019 14:24
8.74% gewijzigd
Ik wil het zelf tzt ook laten doen en was van plan om via de huisarts een betrouwbare chirurg te vragen. Ik denk dat ik het zelf het liefst in een normaal ziekenhuis laat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bovenooglid correctie gehad bij A Klinieken ;-)
Het is bij heel goed bevallen, ik vond het contact wel goed. Inderdaad tijdens het consult geen arts die je helpt, maar de consulente legde het erg goed uit en had er een goed gevoel bij.

Mijn ervaring maakt dat ik A klinieken juist wel aan zou raden (maargoed er zijn zoveel andere klinieken die het waarschijnlijk ook goed uit voeren).
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-03-2018 12:47
Ik wil het zelf tzt ook laten doen en was van plan om via de huisarts een betrouwbare chirurg te vragen. Ik denk dat ik het zelf het liefst in een normaal ziekenhuis laat doen.
Ja lijkt me ook meest geruststellende. Er moet dan wel een medische - geen cosmetische - noodzaak zijn. Anders ben je aangewezen op een privé kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t bij de plaatselijke beautyfarm gedaan. Daar huren 2 artsen van het Radboud elke woensdag een kamer en voeren daar de ingrepen uit. Ik heb geen last gehad van rode of droge ogen. Ben wel een week binnen gebleven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Boogschutter10 schreef:
29-03-2018 12:56
Ja lijkt me ook meest geruststellende. Er moet dan wel een medische - geen cosmetische - noodzaak zijn. Anders ben je aangewezen op een privé kliniek.
Mag je niet naar een ziekenhuis als het cosmetisch is? Volgens de oude regels zou ik wel kwalificeren voor vergoeding, maar tegenwoordig moeten je oogleden dan over je pupil hangen. Lijkt me een nogal onmogelijke eis.
Alle reacties Link kopieren
Je mag wel naar het ziekenhuis, maar dan betaal je veel meer, omdat die veel meer overheadkosten hebben. Dus waarom dan niet naar een privekliniek met een gekwalificeerde arts?
Oorlelcorrectie kostte in het ziekenhuis 500 en bij een privekliniek 150.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben bij VandenBroecke "op" consult geweest. Mij werd aangeraden i.p.v. een ooglidcorrectie van tijd tot tijd een paar prikjes Botox te "nemen". Daar ben ik, nu 3 jaar geleden, mee begonnen en het werkt perfect.
Mijn ogen zijn minder geschikt voor een correctie. Maar door de botox heb ik geen last meer van vermoeide ogen en een veel frissere blik.
Een vriendin heeft wel een ooglidcorrectie daar achter de rug en is zeer tevreden.
Madeliefjees schreef:
29-03-2018 13:06
Je mag wel naar het ziekenhuis, maar dan betaal je veel meer, omdat die veel meer overheadkosten hebben. Dus waarom dan niet naar een privekliniek met een gekwalificeerde arts?
Oorlelcorrectie kostte in het ziekenhuis 500 en bij een privekliniek 150.
Hier zit een speciale kliniek in het ziekenhuis, is wel particulier volgens mij. Kosten voor een bovenooglidcorrectie zijn 750 euro, vind ik meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Maarssen geweest, ca 4 jaar geleden. Geen last van droge ogen ofzo. Het is heel mooi en natuurlijk gedaan, maar als je van heel dichtbij kijkt, kun je wel een littekentje zien, een dun wit lijntje dat tot voorbij mijn ooghoek loopt dus niet alleen in de plooi.
Ik geloof dat hij iets meer heeft gedaan dan alleen wat huid wegsnijden, mijn hangende ooghoeken waren ook wat gelift. Er waren ook steunhechtingen geplaatst.
Ik vond de ingreep wel wat zwaarder dan hij werd voorgesteld, ik had twee weken vakantie en had er niet aan moeten denken om eerder te beginnen. De eerste dagen kon ik echt niks, heb bij mijn ouders op de bank gelegen met luisterboeken. De dagen daarna zijn de bloeduitstortingen op hun ergst, dat zakt naar beneden waardoor je er juist in week twee verschrikkelijk uitziet.
Ik ben heel blij met het resultaat. Maar het was geen walk in the park.

Ik heb destijds gekozen voor Maarssen omdat deze man niks anders doet dan dan ooglidcorrecties. Dat leek me beter dan iemand die 'alles' doet. De chirurg deed ook zelf de intake.
.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-03-2018 13:03
Mag je niet naar een ziekenhuis als het cosmetisch is? Volgens de oude regels zou ik wel kwalificeren voor vergoeding, maar tegenwoordig moeten je oogleden dan over je pupil hangen. Lijkt me een nogal onmogelijke eis.
Die worden volgens mij altijd tegengehouden door je wimpers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Clandestinee: door welke arts heb jij het laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Lacuba: dat klinkt in ieder geval betrouwbaar dat ze je niet zomaar opereren en je ook een andere optie geven
Alle reacties Link kopieren
Impala: dat is inderdaad ook een reden waarom ik bij deze kliniek langs wilde gaan. En wat betreft die littekens, ik heb dat toch wel vaker gezien bij mensen dat ze niet helemaal in de plooi zitten. B
sannedeb schreef:
29-03-2018 19:45
Lacuba: dat klinkt in ieder geval betrouwbaar dat ze je niet zomaar opereren en je ook een andere optie geven
Dat vond ik ook hoewel ik in eerste instantie teleurgesteld was.
Alle reacties Link kopieren
Is de reden dat je écht last hebt van te ver overhangende oogleden? Dan moet dat natuurlijk verholpen worden. Doe je het alleen in een verwoede poging er "jonger" uit te blijven zien, dan mag je zelf de portemonnee trekken, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb het jaren geleden laten doen, maar het effect is nu weg. De ingreep vond ik niets voorstellen. Het is zo gepiept en ik heb er daarna ook helemaal geen last meer van gehad. Het zag er alleen een paar dagen wat heftiger uit, maar in vergelijking met mijn allergieklachten die af en toe opspelen was dat peanuts. Dit jaar wil ik het opnieuw laten doen, maar waar is nu nog de vraag. De prijsverschillen tussen de verschillende klinieken zijn best groot. Ook kun je kiezen tussen een gewone arts en een plastisch chirurg.

Overhangende oogleden zijn heel irritant. Afgezien van de vermoeide blik is het ook nog eens heel vermoeiend. Je hebt dat je je ogen slecht open kunt houden. Een heel vervelend gevoel. Het wordt pas vergoed door de zorgverzekering als je ogen nagenoeg dicht zitten. Dus bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka: ik weet niet of je bericht voor mij was, maar ik heb het niet gehad over een eventuele vergoeding van de verzekering.
Ik betaal het gewoon zelf.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx : daar heb je gelijk in, veel prijsverschil. De klinieken waar ik nu bij heb gekeken zitten rond de 875 en 1 ( a kliniek) is 600 euro.

Ik wil zelf naar een plastisch chirurg gaan
sannedeb schreef:
30-03-2018 20:36
Pientjexxxx : daar heb je gelijk in, veel prijsverschil. De klinieken waar ik nu bij heb gekeken zitten rond de 875 en 1 ( a kliniek) is 600 euro.

Ik wil zelf naar een plastisch chirurg gaan
Ik heb het toen, op medische indicatie, door een goed bekend staande plastisch chirurg in een gewoon ziekenhuis laten doen. Toch was ik na afloop niet helemaal tevreden. Hoewel het ene ooglid iets lager hing dan het andere had hij bij allebei de oogleden precies evenveel huid weggehaald. Ik had het mooier gevonden als ze na afloop van de operatie gelijk waren geweest en hij bij het ene ooglid iets meer had weggesneden. Daarom vraag ik mij af of een gewone arts het zoveel slechter zal doen.
pejeka schreef:
30-03-2018 18:56
Is de reden dat je écht last hebt van te ver overhangende oogleden? Dan moet dat natuurlijk verholpen worden. Doe je het alleen in een verwoede poging er "jonger" uit te blijven zien, dan mag je zelf de portemonnee trekken, lijkt me.
Bij een operatie die vergoed wordt, ben je je eigen risico kwijt. Als je dan de vergelijking met een prive-kliniek maakt, dan vallen de kosten van zo’n ingreep reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
Pientje : je zou denken dat ze daar inderdaad bij nadenken.

Dan snap ik dat je daarover twijfelt
Ik zag ook een advertentie van Faceland. Daar kost een bovenooglidcorrectie 365 euro voor beide oogleden. Ze hebben best goede recensies op Trustpilot. Iemand ervaringen met deze klinieken?
Alle reacties Link kopieren
365 euro zou ik echt niet vertrouwen. Recensies kunnen ze ook zelf schrijven he?
Op dit gebied moet je voor kwaliteit gaan, niet voor goedkoop.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
30-03-2018 22:49
365 euro zou ik echt niet vertrouwen. Recensies kunnen ze ook zelf schrijven he?
Op dit gebied moet je voor kwaliteit gaan, niet voor goedkoop.
Heb je mijn eerdere post gelezen over mijn ervaring met een goed bekend staande plastisch chirurg? Zegt dus ook niet alles.

Er staan heel veel recensie op Trustpilot en ik denk niet dat ze allemaal verzonnen zijn. Het is een betrekkelijk simpele ingreep en ik denk dat menig huisarts deze zelfs kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven