Lijf & Lijn alle pijlers

40+, motivatiegroepje -/-10-15 kilo om gezond bmi te krijgen

29-03-2018 20:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,

Na heeeel lang te hebben meegelezen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een eigen topic aangemaakt.

Situatie: vrouw, bijna 42 jaar, 1.75 m, nu 95 kilo. Laatste 2 jaar 10 kilo aangekomen. Ik merk dat even een paar maandjes opletten geen zoden meer aan de dijk zet, dus ben op zoek naar nieuwe levensstijl die gezond en vol te houden is. Lijkt wel of verandering van hormonen van alles in mijn lijf veranderd heeft. Ik kom sneller aan, vaak wat meer moe etc.
Ik heb 2 kids onder de 10 jaar, ben getrouwd, werk full-time, ben ambitieus en gedisciplineerd in werk. Maar qua eten en bewegen is die discipline wat lastiger. Overdag gezond en goed eten gaat best goed. 'S avonds vaak lastiger.

Ik zou graag met wat lotgenoten (qua leeftijd en kilo's :-) ) in contact komen, zodat we elkaar kunnen motiveren en soms even lekker klagen en zeuren.....

Tot snel!

X Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Hi, ben het laatste half jaar al ruim tien kilo afgevallen maar wil nog een kilo of zeven. Lukt me ook moeilijk.
Het gebruik gemaakt van shakes en maaltijd vervangers, ben alleen niet streng genoeg, smokkel te veel, haha! En dan werkt het allemaal niet.
Sporten, wandelen moet ik ook fanatieker mee aan de slag!
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. Weet niet of het me daadwerkelijk gaat lukken, maar voel me nu zo ongelukkig..
Ben ook 1.75 m en 95 kilo. Hoop 20 kwijt te raken, maar moet 16 kilo minimaal
(Ben 40+)
Heel herkenbaar! Ik doe mee! Ben ook net weer begonnen met meer bewegen en minder eten. Je topic komt voor mij op een goed moment!
anoniem_356191 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 08:01
22.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik doe ook mee. 45 jaar, 86 kilo, 1.72cm...te zwaar, al voel ik mij redelijk fit. Ik probeer gezond te eten. Regelmatig te bewegen, maar met de jaren komen er langzaam maar zeker steeds meer kilos bij. Ik heb geen zin om radicaal te gaan lijnen want dat hou ik toch niet vol en ik word er chagrijnig van. Misschien dat dit motivatiegroepje me verder helpt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Teunteun, herfstanemoon, claudia, en c'est moi,

Superleuk dat jullie meedoen! Hoe zullen we het verder aanpakken? Ik vind het leuk om hier te schrijven, zeker op de zwakkere momenten. Ook bv eetlijstjes en input en tips van iedereen.

Ik weet niet precies hoe je een tabel maakt, iemand van jullie?

Leuk meiden! Ik heb er zin in!
Ik heb ook nog nooit een tabel gemaakt, maar wil het best wel proberen. Nu eerst een lekker en ontspannen paasweekend...
Alle reacties Link kopieren
Vol met chocolade eitjes. Drank, kaasjes, hapjes, taart etc. Ik ben mij zeer bewust dat alles aan zet. Maar ja, het is ook allemaal ook zo lekker he. Na Pasen maar weer flink opletten en minderen. Ik denk dat het bij mij vooral een mentaal ding is. Nee zeggen. Of een gezonder alternatief zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames
Wat fijn n groep die wat meer wil afvallen!
Een probleem ik ben 38jaar:)
Ben vanaf januari serieus aan de slag. Eet geen snelle suikers drink minder frequent mijn geliefde wijn en probeer dagelijks boven de 5000 stappen te zetten en zeker 3 keer per week de 10000 stappen halen.
Het heeft resultaat! Ben met 96 kg begonnen en woog zojuist 86,9kg!
Maar ik heb nog n weg te gaan. Wil tussen 70-75 kg uitkomen en vooral dan zo blijven!!!
Ik ben waarschijnlijk geen dagelijkse schrijver ( drukte van de dag) maar zou graag deel nemen
Alle reacties Link kopieren
Ik maak trouwens gebruik van de app lifesum
Daarin kun je bepalen welk voedingspatroon bij je past
Bij mij kwam klassiek dieet eruit
En je kan je dagmenu invullen en zien of je qua calorien, proteine koolhydraten en eiwitten op schema zit
Het is voor mij een stok achter de deur en soms verrast t me hoeveel er in bepaald eten zit
( gebruik alleen t gratis deel)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee, ben echter niet zo’n constante schrijfster...
Ik ben 46, 163 cm, 4 kinderenen weeg nu 73,2 kg (kom van 79,3 geteld vanaf 8-1). Ik eet een stuk minder khd, wandel 4-5 x per week tussen de 5 en 9 km. Probeer zo min mogelijk te snaaien (lukt vrij aardig), zelfs nu met Pasen. Bijkomend voordeel is dat ik vandaag ongesteld ben geworden, dus mijn zin in chocola en pasen vallen samen :P .
Voor een bmi van 22,5 moet ik ongeveer 60 kg wegen. Ik denk echter dat dit niet echt haalbaar is. Daarnaast weet ik niet of het bij mijn leeftijd nog wel echt mooi is. Ik ga denk ik eerst eens voor het voorzichtige doel van 68 en ga dan bekijken of het voor mij nog prettig voelt om meer af te vallen.
Ik heb bijna een maand op een plateau gestaan, erg vervelend, maar de laatste 2 weken ben ik een pond per week afgevallen. In dit tempo zou ik ongeveer in 10-11 weken vanaf nu op mijn eerste streefgewicht zijn. Ben benieuwd....
Tvp!
Ik ben 50, 1.62 lang, ben op 1 februari begonnen met WW en begin gewicht was 85 kilo. Vanochtend woog ik 79,1 kilo, dus gaat goed! Mijn streefgewicht voor 1 februari 2019 is 60 kg, maar als 65 kg lukt ben ik ook al heel blij.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies! En welkom Fener, rumer en theamuts!

Wat goed dat jullie al een eind op weg zijn! Ik volg graag!

Hier ook teveel paaseitjes, te weinig beweging, pffftttttt.... Morgen nog een paaslunch hier voor 10+ personen. Ik heb wel ook wat gezonde dingen die ik ga maken;

-wortel/pompoen soep
-gerookte kip salade
-Verse fruit salade
-verder lekkere broodjes, sapejes en divers beleg

Dinsdag word ik geopereerd (Had geen 100% goede uitslag na uitstrijkje, dus ingreep). Daarna paar dagen herstellen, hopelijk gaat het snel weer goed. Ik zie er een beetje tegenop, dan ben ik toch ook altijd gevoelig om slecht(er) te eten en te snacken....

Ruma; ik hoor van meer 40+ dames, dat minder koolhydraten goed werkt. Hoe ziet jou dagmenu er dan bijvoorbeeld uit? En hoe combineer je dat met je gezin?

Fener: jij gaat lekker! Ik heb de mfp-app, ik denk een beetje vergelijkbaar. Je moet het wel consequent invullen he?

Nou meiden: fijne avond! Ik zal me ook eens verdiepen in een tabel.
Alle reacties Link kopieren
Stayfoccused succes met die ingreep!
Ik vul t idd trouw in, omgeving roept vaak dat ik dat los moet laten nu ik afgevallen ben maar ik herinner ze er dan aan dat ik nog n kilo of 11-15 te gaan heb

Gister gekozen wel n wijntje en tapas eten geen gebak etc
Vandaag weer in gareel.
Volgens mij is t bij veel afvallen vooral n lange adem hebben en telkens opnieuw weer herstellen en doorgaan
Ga vandaag ook weer mn 10.000 stappen maken en vind t dan prima dat gister ffe ,uit, dieet plan was. Weeg me ook pas vrijdag weer
Dan heb ik de schade als t goed is allang weer hersteld:)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Fener! Heb je een fitbit? Die heb ik wel! Handig ivm stappen idd.

Vanaf morgen, na de operatie, helemaal in het gareel! Hoe gaat het met de andere meiden?

Gr Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Na dit uitbundige paasweekend is mijn motivatie weer helemaal vervolgen. Overal is de verleiding, lijkt Wel. Zeker met een paar teenagers in huis.

Ik probeer wel elke dag te wandelen. En ik ga mij ook maar eens verdiepen in het verminderen van koolhydraten, dus ik ben ook wel benieuwd naar het dieet/eetgewoontes van Ruma.

Sterkte met de operatie. Doe rustig aan, Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Zo, vandaag een halve dag kunnen thuiswerken, altijd fijn. Minder is dat er nog steeds overal paaseitjes rondslingeren in huis. Met 4 kinderen is dat helaas moeilijk te vermijden. Op zich kan ik wel de zelfbeheersing opbrengen om het bij 1 of 2 te laten. Voor mezelf heb ik de stelregel: ik eet het pas (en geniet ervan) als ik het minimaal een 8 geef. En best veel zoetigheid verdient geen 8, ben ik gaandeweg achtergekomen. Helaas heb ik nog 11 Tony-paaseitjes....

Qua kh-arm/beperkt, heb ik ook veel gehad aan het nog steeds lopende topic hier in lijf en lijn. Zelf eet ik gemiddeld rond de 50-75 gr khd per dag. Soms iets meer, soms iets minder.

Ik ontbijt 's-ochtends bijna altijd met volle kwark (ca 175 gr), blauwe bessen en/of frambozen (uit diepvries), kleine el pompoenpitten, zonnebloempitten en een el gebroken lijnzaad. het vult bij mij ontzettend goed tot de lunch. Met magere kwark krijg ik uiteraard weer sneller honger en het lijkt alsof ik daardoor ook meer eet de hele dag.

Lunch is wisselend: ik maak vaker zelf tonijn- of zalmsalade. Eet het dan zonder brood, maar vaak wel 1 of 2 gekookte eitjes nog erbij. Ik heb standaard kha-brood (van Atkins) in de diepvries en als ik geen salade eet, dan neem ik 2 sneetjes van dat brood met bv boter en filet americain of kaas.

Avondeten doe ik niet moeilijk: ik kook gewoon, alleen skip ik voor mezelf de aardappelen (of eet er 1) en eet 2 volle opscheplepels meer aan groente. Pasta vermijd ik liever, ook al vind ik het erg lekker, maar ik merk ook dat ik daarna weer meer snaaizin krijg. Dus als gezin macaroni/spaghetti eet, maak ik voor mezelf bv een kipfilet met groente. Rijstgerechten eet ik 1 dag mee en 1 dag maak ik bv bloemkool- of broccolirijst voor mezelf erbij.

Wat bij mij verder helpt: geen tussendoortjes, dus geen fruit tussendoor, geen koekje etc. Fruit eet ik in de ochtend al genoeg bij mijn ontbijt en soms na het avondeten nog een peer/appel.

En sinds ruim een maand loop ik iedere avond ongeveer 5 km met de hond. wennen voor ons allebei. In weekend varieert het van 7,5 tot 9 km. Ik heb een apple-watch en die houdt fijn alles bij.

Stayfocussed: succes met de ingreep!
ruma1999 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 11:25
Reden: spelfoutjes
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stayfoccused hoe gaat t? Is de ingreep mee/tegengevallen?
Heb fitbit net opgezocht ga m zo bekijken. Deed t nu met n app van apple ( gezondheid)

Ruma wat knap 1/2 paaseitjes,mij lukt dat vaak niet.kan nugelukkig er erg goed vanaf blijven. Im girl with a mission! :) koolhydraatarm eten werkt voor mij niet. Mijn energie is dan dramatisch laag, ga uit mn mond meuren ( ketose) dat is t me niet waard.

Heb 3 dagen weer ruim mn 10.000 stappen gehaald , ga zo nog voetballen (30+team) en heb gepoets
Zit in n energie volle flow!
En keurig gegeten
Sinds 3 dagen ook gestard met planken en nog een andere buikspierapp ( kost 10 min per dag) heb spierpijn!

Fijne avond allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!

Ingreep is goed gegaan. Nu herstellen. Dat valt wel een beetje tegen. Ik slaap nog veel overdag (gister en vandaag). De ingreep was dinsdagmiddag.

Ruma; dat klinkt als een goed eetpatroon. Ik ben ook geinteresseerd om de koolhydraten wat af te bouwen. Vanavond een recept gemaakt uit de oven met zoete aardappel, paprika, kikkererwten, ui en tomaat. Wat kruiden erbij en gekruide kip. Was lekker! Recept van ah.nl.

Als ik goed hersteld ben ga ik ook weer aan de slag met thuis sporten. Dan ga ik ook elke week wegen en proberen een tabel te maken. Hoe is het met de rest? Iedereen nog gemotiveerd om mee te doen?

Gr Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Niemand meer? Wat jammer meiden! Ik ga verder zoeken naar nieuwe leden of een andere groep. Ik ben nu redelijk hetsteld na operatie. Dus vanaf morgen weer lekker bewegen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Hi Stayfocussed
Fijn dat je redelijk bent hersteld. En dan nu de draad weer oppakken.

Tja, dit groepje is wel confronterend voor mij. Ik wil er ook goed en actief mee bezig zijn; sporten, bewegen, gezond en met mate eten. Het is noodzakelijk en ik wil niet nog verder afglijden.

Soms lijkt het wel, zodra ik ga nadenken over afvallen, dat ik dan ineens obsessed bezig ben met het fenomeen: Eten. Maar ik hou vol en probeer extra veel te bewegen en niet te snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Hier een mindere week achter de rug. Ik kan niet zo goed plaatsen waarom, maar nu eet ik alles wat los en vast zit. Iets wat ik eigenlijk nooit doe. Wellicht ook door veel stress op werk, thuis en combinatie met kinderen (waarvan jongste nu ook nog ziek is).

Over 3 weken ga ik in mijn eentje een paar dagen naar wellnesshotel in NL, heb er echt zin om om met te laten verwennen. Ik hoop van te voren mijn knop weer te hebben gevonden.

Stayfocussed: fijn dat het redelijk weer gaat.
TeunTeun: zo herkenbaar om nu zo ontzettend ermee bezig te zijn...
Beterschap Stayfocussed!
Als ik het zo lees, heeft iedereen z'n zwakke momenten....
Bij mij gaat het steeds mis in het weekend: drankje, hapje.... met steeds een andere reden:
Een weekendje niet, want ik was jarig... Weekendje later niet, want het is Pasen en een Paasbrunch/Paasborrel zijn zo gezellig. Dit weekend was het heerlijk weer, dus roseetje en ach... Bbq is ook wel weer leuk en gezellig...
Alle reacties Link kopieren
Hiii
Jammer dat t soms niet lukt!
Ik ben nog altijd op dreef
Niet tegeforceerd maar wel doel voor ogen!
Gister bijv vriendin op visite
Lekker snacktomaatjes paprika en komkommertje met heksenkaas dip
Ipv chips oid:)

Stayfoccused succes met opstarten weer:)
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies! Leuk dat er weer wat reacties zijn!

Ik heb net 5 km gewandeld in een stevig tempo. Qua eten zit ik vandaag rond de 1600 calorieen. Op zich netjes.

Ruma; vervelend die periodes dat het niet lekker gaat he? Als ik dat heb kan het me ook altijd even niet schelen. Eet ik ook gewoon alles, om er later spijt van te hebben...,, erg he? Zeker als dingen even tegen zitten ben ik daar extra vatbaar voor.

Herfstanemoon; al die dingen in de weekenden...argghhh *%#}^*#^#% zooooo herkenbaar ook.....

Nou, ik mag nu niets meer nemen. De avonden zijn voor mij echt het ALLERMOEILIJKST.

Tot snel weer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven