Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen april 2018

11-04-2018 08:23 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mensen,

Wie wil er meeschrijven?? Fijn om elkaar te motiveren en stimuleren. Ik ben 32 jaar en wil graag zo’n 15 kilo kwijt 💪🏻
Ik doe mee! Ik ben 33 jaar en wil nog 7 kilo kwijt.
Qua eten gaat het grotendeels wel goed. Ik zou alleen iets meer moeten sporten, dan zou het wat beter gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben 41 en wil vanaf morgen 5 kilo afvallen. Daar geef ik mezelf 10 weken voor, want morgen over precies tien weken heb ik een bijzondere gelegenheid en het is fijn en stimulerend om een streefdatum te hebben.
Ik weet nog niet of ik actief mee ga of blijf schrijven (eerder geprobeerd en ik blijk niet zo trouw te zijn).
Ben wel benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken.
Mijn grootste probleem is maat houden. En wijn...
Ik wil me graag fitter gaan voelen en dus iets slanker. Heb op zich nog wel een gezonde BMI, maar een flinke buik en voel me gewoon echt lekkerder als ik wat lichter ben. Staat ook mooier. Ben altijd aan de dunne kant geweest, maar in 10 jaar tijd ben ik wel 16 kilo zwaarder geworden. Daarom voel ik me nu echt te zwaar...
Morgen op de weegschaal... Ik denk rond de 74 kilo te wegen (aan mijn kleding te voelen), hoop dat ik niet teveel mis zit.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Forum nu mobiel, zal morgen even uitgebreider vertellen 👍🏻
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Grob schreef:
11-04-2018 21:52
Ik doe ook mee. Forum nu mobiel, zal morgen even uitgebreider vertellen 👍🏻
Ha ha, je profielfoto en je onderschrift vertellen al genoeg ;-) héérlijk :-) !
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
famke76 schreef:
11-04-2018 22:08
Ha ha, je profielfoto en je onderschrift vertellen al genoeg ;-) héérlijk :-) !

Een profielfoto van een jojo zou ook niet misstaan ;)
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Grob schreef:
11-04-2018 22:14
Een profielfoto van een jojo zou ook niet misstaan ;)

:whistle:

Ik jojo ook. Niet echt heel erg qua gewicht, maar wel qua voornemens... Ik begin ongeveer elke maandag. Om op woensdag/donderdag te denken: maandag begin ik!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, speciaal om hier mee te schrijven, heb ik mij ( lang alleen maar meelezer geweest) aangemeld.
Ik wil graag 10 kg afvallen in 4 maanden tijd.
Het gaat bij mij vooral om de voeding waar ik op moet letten. Ik ben trouwens 30 jaar.
roryg wijzigde dit bericht op 11-04-2018 22:29
Reden: Toevoeging
5.83% gewijzigd
Leuk dat we al een groepje hebben! Ik zal proberen trouw mee te schrijven.
Ik ben ook altijd heel slank geweest Famke. Maar na 2 kinderen is het allemaal toch een stuk losser geworden. Gek genoeg kwam bij mij het gewicht altijd na de bevallingen. Ik viel in mijn zwangerschappen altijd af (door HG), maar dat kwam er dan na de bevalling, zodra ik niet meer hoefde over te geven, dubbel en dwars weer bij aan. Slaapgebrek en gemak leidde bij mij tot erg veel zoet en vet eten, om maar energie te blijven hebben. Maar dat is natuurlijk niet een gewoonte die je te lang vol moet houden.
Daarom ben ik gestopt met veel suiker en caffeine, en ik merk dat ik na de eerste afkick periode al weer veel meer energie heb. Dat maakt het makkelijker de gezonde keuzes te maken.
Op zich eten wij thuis altijd wel gezond. Maar helaas zijn er op mijn werk veel vergaderingen waar altijd iets lekkers bij moet etc. Dat maakt het wat lastiger. En dan heb ik nog 1 zwakte: chocolade. Daar zou ik wel iedere dag een reep van op kunnen...

Ik ben sinds deze week begonnen met mijn ontbijt op 4 dagen in de week te vervangen door een glas water met appelazijn. (daarvan ga je je voller voelen). En dat bevalt me wel goed.
Verder eet ik wel gewoon de maaltijd met m'n gezin mee als ik thuis eet, dus avondeten altijd, en lunch op de dagen dat de kinderen thuis lunchen.

Verder heb ik sinds vorige week een juicer, dus dan kan ik groente en fruit smoothies maken. Misschien dat ik hier en daar een ochtend- of middag maaltijd mee vervang.

Wat is jullie strategie?
Alle reacties Link kopieren
Zoals beloofd, vandaag even wat uitgebreider voorstellen.

Dit is al het zoveelste afvaltopic waarin ik mee ga schrijven. Eigenlijk zegt dat al genoeg. Ik ben een enorme jojo. Vorig jaar mei was ik 81 kilo, afgevallen (door gezond eten en sporten een andere weg is er niet) naar 68 kilo.
Volgehouden tot december en sindsdien is het weer mis. Doordeweeks houd ik me aan mijn eetroutine, maar in het weekend gaan alle remmen los.
Ik schommelde sinds januari zo rond de 72-73 kilo.

Deze week ging het nog een stapje slechter en vanmorgen was ik dan ook 75 kilo schoon aan de haak.

Baal van mezelf. Ik kan heel goed afvallen, weet precies hoe het moet. Maar eraf houden, ho maar. Vind mezelf zo knap dat ik afgevallen ben, dan ga ik mezelf belonen. Of voor de gek houden, net hoe je het noemen wil.

Wat jij schrijft Famke, op maandag beginnen en dat dan elke maandag herhalen. Zo kansloos.

Maar, vandaag is het donderdag. Wie weet helpt het. Haha.
Zondag ben ik ook nog jarig, de uitnodigingen zijn de deur al uit, de taart en barbecue is al besteld. Maar goed, zo is er altijd wel wat.

Ik ga geen doel stellen, eerst mezelf maar eens langer dan vier dagen aanslingeren. Als ik dat red kijk ik weer verder.

Succes allemaal!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik woog 73.5 vanochtend. Viel me nog een beetje mee ook :-) .
Ik wil graag 69 wegen over tien weken (of in elk geval onder de 70). Maar niet door heel erg te lijnen. Wil het proberen te doen door normaal te eten. Normale porties en gezonde tussendoortjes. En zo nu en dan wat lekkers ipv elke dag. En goed bewegen, maar dat doe ik nu op zich ook wel. Dus eigenlijk (of eindelijk) mijn leefstijl veranderen. En dan zou er toch wat af moeten gaan als ik het vergelijk met wat ik nu doe.
Vandaag keurig gegeten en 5 km hardgelopen. Dag 1 zit er op.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Zag net een verschrikkelijke foto van mezelf en dacht: dit kan echt niet meer... Ben niet heel veel te zwaar (met -4 kg zou ik al blij zijn), maar alles zit op mijn buik. Dus: minder tussendoortjes, meer groente en elke dag buikspieroefeningen is het voornemen.
Oh Henkelien dat herken ik!
Bij mij zit het ook vooral op mn buik. Alleen volgens mij helpen buikspieroefeningen daar niet tegen toch? Ik heb wel eens buikspieren van staal gehad (vroeger), maar zodra daar een laagje vet overheen komt dan zie je die gewoon niet. Desalniettemin doe ik ook gewoon bijna iedere dag buikspieroefeningen hoor, gewoon omdat ik dat wel prettig vind en een fijn idee te weten dat die nog enigszins in vorm zijn onder dat isolatielaagje.
Krachttraining werkt bij mij het beste om in vorm te komen, omdat je dan je spieren vergroot en dus ook meer verbrand in rust, maar ik heb er op de een of andere manier de motivatie niet voor op dit moment. Dus ik modder maar wat aan op dit moment met bodyweight oefeningen en af en toe hardlopen. Dat zet ook wat kleine zoden aan de dijk.

Ik woog vanochtend 60, dus op zich hoeft er niet heel veel vanaf. Ik weet van mezelf dat ik het gezondst ben als ik ongeveer 55 weeg. Of als ik veel krachttraining doe dan weeg ik wat meer. Dus afhankelijk van mijn spiermassa ga ik voor 55-58 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Ahh yeahhh, ik dacht er reageert helemaal niemand!!
Ik ga straks uitgebreid lezen. Waar ik vorige zomer nog 83,5 woog, heb ik net op de weegschaal gestaan 😱😱😱...93,5. Nadat mijn relatie overging is het mis gegaan. Ik volg nu “project gezond” afgelopen maandag gestart. Ik hoop over 3 maanden weer 80 te wegen.... en dan naar de 75 kilo......
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat nou niet, tiramusuusje! Natuurlijk gaat het bij mij werken :-D . We lopen verder redelijk gelijk, ik woog vanochtend 61. Eerste doel is 57 en dan eventueel nog wat meer eraf. En ik ben twee weken geleden alweer begonnen in de sportschool, een barbelktraining. Auw! Maar ik weet dat het effectief is. Voorlopig wel maar één keer in de week, want ik krijg het anders niet in mijn schema gepast. Mijn extra kilo's zijn ook van de zwangerschappen. En behalve kilo's, leveren die ook kinderen op, die tijd vreten!
Alle reacties Link kopieren
henkelien schreef:
13-04-2018 08:06
Mijn extra kilo's zijn ook van de zwangerschappen. En behalve kilo's, leveren die ook kinderen op, die tijd vreten!
:HA:

En (in mijn geval) stress, waar stress staat kun je trek lezen :rofl:
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Henkelien en Tiramisuusje, mag ik vragen hoe lang jullie zijn?

Ik was dus afgelopen jaar 68kg, als ik nu foto's zie vond ik mezelf eigenlijk te dun toen. Ook een gevalltje 'kop of kont'. Hopen dat zo rond de 70 beiden in balans zijn :rofl:

Mijn tactiek is loggen, ik vul alles in in MFP. De ervaring leert dat ik alleen de 'goede' dagen invul. Hopelijk kan ik tot mijn vakantie (eind april) elke dag invullen. Dat zou al een paar kilo schelen denk ik.
En dan na de vakantie opnieuw beginnen

Daarnaast doe ik drie keer per week krachttraining, ben nu al twee weken niet geweest ivm een blessure, hoop volgende week weer te gaan.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Grob schreef:
13-04-2018 09:29
:HA:

En (in mijn geval) stress, waar stress staat kun je trek lezen :rofl:
Dat ook ja! En dat je dan vooral 's avonds snaait, omdat ze het dan niet zien ;-D

@wie het vroeg: laten we het erop houden dat ik zo klein ben, dat mijn bmi met 61 kg net te hoog is... (En ja, dat is klein!)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe graag mee!

Ben 25 jaar en 100 kilo... Al heel lang stabiel en kom gelukkig niet aan.. Maar ja, die 2 nullen erachter verschrikkelijk! Het liefste zal ik 20 kilo kwijt zijn, maar eerst maar eens 10!

Mijn taktiek ben ik nog niet over uit.. Bij mij is het punt dat ik onregelmatig werk en daardoor een verschrikkelijk ritme heb! Nooit dezelfde etenstijden en hele wisselende dagen...
Dus mochten mensen nog tips hebben? Heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat het ervoor op de vrijdagavond? Ik mocht van mezelf één glaasje wijn, maar zonder chips. Da's alvast een stapje vooruit. Heb ook nog even in de hover (?hoover? Nou ja, die buikspieroefening waarbij je op handen en voeten staat) voor de tv gezeten. Supersportief :hihi: Het wordt door weekend mooi weer, dus ik hoop nog wat extra calorieën te verbranden in het zonnetje met lopen/fietsen/tuinieren.
Ja ik doe ook heel graag mee! Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren te zwaar maar na mijn zwangerschap is het echt dramatisch geworden. Helemaal omdat ik aan het eind van de zwangerschap bedrust moest houden en nu door bekkeninstabiliteit nog steeds heeeeel weinig kan (zoontje is 13 maanden).
Ik eet heel gezond en veganistisch. Maar wel veel. En áls ik dan iets in huis haal gaat alles ook binnen no-time op, ik ben alleen dus die hele reep/zak chips/pak toastjes is voor mij.
Ik ben in de afgelopen twee weken anderhalve kilo afgevallen en ben dus van 116 (😱) nu naar 114,5 gegaan.
Ik schrijf ook graag mee. Ik volg ook nog een ander topic, maar andere meningen, inzichten en verhalen zijn wel fijn.
Ik ben sinds augustus vorig jaar nu bijna 30kg afgevallen van 98kg toen naar 68,8 nu. Ben ik natuurlijk super blij mee, maar ik wil graag onder de 65 komen. En tja die laatste loodjes wegen toch echt het zwaarst en dan komt nog de volgende uitdaging, stabiel blijven.
Ik vind sporten en wandelen heel leuk en fijn, dat is niet mijn probleem. Ik vind alleen eten en drinken ook heel lekker en gezellig, dus maat houden is mijn uitdaging.
Grob ik ben 1.66. Ik ben mijn hele leven altijd heel slank geweest en moest altijd hard mijn best doen om aan te komen. Maar na mijn zwangerschappen en een paar ongezonde dieten (om medische redenen, niet om af te vallen) ben ik nu een stuk zwaarder en minder gespierd. Ik hoef niet meer terug naar mijn oude gewicht, maar een platte buik en slanke dijen zou wel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou. Gister finaal de mist in gegaan. Kreeg ontbijt op bed (jarig).
En daardoor voelde mijn eetplanning ‘mislukt’. Ontbijt op bed kan ik dus niet weigeren. Dus vervolgens zijn er over de dag meerdere stukken taart in gegaan, twee hamburgers. Chips en veel alcohol.
Kan dan zo balen van mezelf. Ruggengraat?!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grob! Ik hoop dat je een leuk feestje hebt vandaag. Het is in elk geval heerlijk weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven