Lijf & Lijn alle pijlers

Navelpiercing, nu zetten een handig tijdstip?

15-05-2007 12:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al een tijdje een navelpiercing, maar ik wilde wachten tot ik een strakkere buik had. Nu ik die heb, kan ik haast niet wachten...



Ik heb alleen gehoord dat je er in het begin niet mee in de zon mag, niet mag zwemmen etc.



Wanneer hebben jullie een navelpiercing laten zetten? En wat heb je er voor problemen mee gehad in de zomer?
Alle reacties Link kopieren
Je mag 2 weken niet zwemmen en ik heb hem verder in de zomer laten zetten en geen problemen gehad.
Je kunt beter wachten tot na de zomer.<br />Een navelpiercing heeft 6-9 maanden nodig om helemaal te genezen. het is ook de piercing die het vaakst problemen geeft. De adviezen verschillen per piercer. Sommige houden vast aan 6 weken niet zwemmen/zonnen/sauna.<br /><br />Er zijn mensen die m wel in de zomer laten zetten en die geen enkel probleem krijgen, maar het kan dus wel misgaan. ik zou het risico niet nemen, je kunt er een lelijk litteken op je mooie buik aan overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb hem in het voorjaar laten zetten en nergens last van gehad. Hooguit wat gevoelig in het begin, maar het is waar dat het heel lastig kan zijn bij het niet opvolgen van de tips van de piercer.

Ik mocht niet in zoet water,zon,sauna etc....

Na 2maandjes kon het wel, maar pas ermee op! Kan ook heel anders gaan.

Mijn piercer zei dat het idd wel 6 maanden tot een jaar kon duren voor het geheel genezen zou zijn.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een navelpiercing laten zetten, maar geloof dat ik meteen er alles mee mocht doen hoor. Gewoon goed ontsmetten. Nergens last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Eén of twee weken niet zwemmen en verder gewoon twee keer per dag schonmaken.
En na twee jaar ontstekingen besluiten om het kreng er maar uit te halen.



Heerlijk, wát een opluchting. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

ik kan me niet herinneren of ik hem in t voor- of najaar heb laten zetten. wel mocht ik 6 weken niet zwemmen in zwembadwater of zoet water. In de zee zwemmen is minder schadelijk ivm het zout (al is de zee natuurlijk ook niet schoon). Ik zou hem gewoon laten zetten! je hebt t verdiend toch! En het is nog ca. 2 maanden tot de zomer. het helingsproces is bij iedereen anders. Bij mijn navel kwam ook de eerste paar maanden regelmatig wat wittige vloeistof eruit. Gewoon goed schoonhouden met sebamed/unicura en er niet met je handen er aan zitten zonder ze eerst te wassen. het is een wondje en het heeft langere tijd nodig om te helen dan een gewoon wondje..dit wondje blijft namelijk open. Ik denk dat het juist slimmer is om hem in het voorjaar te zetten. In de zomer heb je namelijk luchtige kleding aan waardoor er meer lucht, dus zuurstof, bij het wondje kan. Dit versnelt het helingsproces eerder dan in de winter wanneer je naveltje verpakt is onder 3 lagen kleding...anyway succes met je beslissing! Kies een piercer waar je goede dingen over gehoord hebt! Ik heb mijn navelpiercing namelijk opnieuw moeten laten zetten omdat de eerste piercer hem scheef had gezet! echt zonde!



groetjes Nienke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven