Lijf & Lijn alle pijlers

20-25kg afvallen. Wie ook?

17-04-2018 09:43 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil/moet er ook 20-25kg afvallen en wil meeschrijven? Tips en ervaringen uitwisselen enzo? Schrijf mee!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik! Ik heb vorige maand voor het eerst een afspraak gehad bij een diëtist, maar niet echt super aan haar "regels" gehouden, deze maand stond in het teken van eetbuien afleren. Ik wil ongeveer 25a 30 kilo afvallen, maar op de een of andere manier ontbreekt het aan discipline ofzo. Vanmiddag moet ik weer naar de diëtist. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af. Ik ben 2 weken geleden gestart met de teller op 97,2kg bij 1m69. Voor een gezonde BMI moet ik afvallen naar de 70kg. Ik wil hier minimaal een jaar voor uittrekken. Misschien wel 2. Het belangrijkste is dat ik het vol ga houden. Ik ben al zo vaak begonnen en dan na 1-2 maanden geef ik de pijp weer aan Maarten...

Ik probeer dagelijks zo rond de 1.700 calorieën uit te komen met mijn maaltijden, uiteraard de gezonde dingen te eten en dagelijks 1-1,5u te wandelen.

Ik ben nu 3kg kwijt in de eerste 2 weken. Ik had wat opstart probleempjes met wandelen. Wilde te snel teveel en kreeg wat last van geirriteerde slijmbeurzen bij mijn heupen maar toen ik het wat rustiger aan ging doen ging dat gelukkig snel beter.

Ik ben vooral bang dat het me op een gegeven moment niet snel genoeg gaat en ik daardoor opgeef. Misschien kunnen we elkaar motiveren door bijvoorbeeld elke week ons gewicht door te geven? Ik ben trouwens 43.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
17-04-2018 09:48
Ik! Ik heb vorige maand voor het eerst een afspraak gehad bij een diëtist, maar niet echt super aan haar "regels" gehouden, deze maand stond in het teken van eetbuien afleren. Ik wil ongeveer 25a 30 kilo afvallen, maar op de een of andere manier ontbreekt het aan discipline ofzo. Vanmiddag moet ik weer naar de diëtist. Ben benieuwd.
Welkom Springtouw! Ben wel benieuwd naar haar regels. Succes vanmiddag!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Haar regels deze maand waren (in een notendop) ;
* koolhydraatarm brood
* geen zoet beleg
* nootjes en fruit ipv snoep en chips
* avg als avondeten
* 1x pw buiten de deur jezelf trakteren op iets lekkers.

Ik ben 27, 169 bij 94,2 kilo (5 weken geleden). Historie met emotie eten en eetbuien. 3 weken geleden getrouwd dus ik heb de regels soort van over mn schouders gegooid omdat alles qua eten al was geregeld en op huwelijksreis ook, ik wilde mezelf niet houden aan de regels. Oops.

Deze week gestart met goede voornemens. Gister 10km gefietst, 1 mei begint het buiten zwemseizoen en ik wil dan baantjes gaan trekken in het plaatselijke zwembad. Ook mijn fitbit uit t stof gehaald en hopelijk helpt die ook wat in de motivatie.
Hoi! Ik wil ook 20-25 kilo afvallen (beste is 30, maar oke klein beginnen)
Ik ben 23, 148cm en weeg 80kg precies (vanmorgen). Een gezond gewicht is tussen de 49 en 53 voor mij.
Ik heb ook vroeger vooral last gehad van eetbuien, overmatig frisdrank drinken, niet ontbijten, vaak ook niet lunchen. Te snel naar de vette hap grijpen. Geen discipline.
Uiteraard is 80kg met een lengte van 148 veeeeeeelste zwaar. Iedereen zegt wel eens ohhh maar 80kg? Zoveel weeg ik ook en ik ben slank! Maar wat de meeste dan vergeten is dat die mensen over de 170 zijn...

Moet dus bijna de helft van mijn huidige gewicht kwijt. En geef mijzelf een jaar vanaf gister. Heb gister boodschappen gedaan, en goede dingen gehaald. Dus geen chips, frisdrank en bladerdeeg of ovensnacks en pizza, wat vaak mijn normale repertoire was/is. Heb zelfs voor de eerste keer sinds ik alleen woon (3,5jaar al..) aardappelen gekookt. Ben sowieso niet zo van de hollandse pot, normaal eet ik dat bij mijn opa en oma dus maakte het zelf niet. Maar heb hutspot gemaakt en smaakte mij nog best goed. Vanavond eet ik bij mijn ouders, en morgen ga ik denk ik iets met witlof maken. Als tussendoortje probeer ik magere yoghurt te eten of een gebakken eitje, wat ik zo even ga maken. Ben alleen crackers vergeten te halen gister dus dat word ook alleen een ei :cry:

Wil als beweging veel gaan wandelen, en veel gaan fietsen. Dus eerst 5km heen en 5 terug, en dan steeds verder. Woon in brabant op de grens van Zeeland en Belgie, dus ga zeker proberen van de zomer naar België en Zeeland te fietsen richting Essen of Rilland. Een van mijn beste vriendinnen doet ook mee, we hebben nogal een ding om regelmatig naar de Mac te gaan, maar we gaan elkaar steunen en hebben ook doelen bedacht, bijvoorbeeld pas weer naar de primark als we beide 15 kg (of meer) zijn afgevallen.
Ben alleen erg inspiratieloos qua gezond eten. Ben het niet gewend, naja, thuis wel, tot ik uit huis ging is het erg fout gegaan. Ben in de 3 jaar dat ik alleen woon bijna 20kg aangekomen...
Ben ook erg allergisch, dus noten, fruit en dingen met soya is uitgesloten. Behalve soya saus want dat mag ik dan weer wel..


Lijkt mij fijn om mee te schrijven en tips en ervaringen uit te wisselen. En het gaat zeker een steun zijn dit topic! Ben inmiddels aan het minderen met frisdrank, doe al 3 dagen met een fles :facepalm: :biggrin:. Begin is gemaakt!

Oh ja, ben bijna een maand geleden gevallen en heb mijn enkelbanden verrekt dus voorlopig bewegen zit er ook niet in. En even naar de supermarkt voor mijn crackers ook niet :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Ik ben 37, 1.65 en weeg 98.5 kilo. Overdag gaat het goed, eet ik gezond, maar na het avondeten kruip ik op de bank voor de tv en dan............eerst iets zoets, dan iets hartigs, dan weer iets zoets. Heel slecht, het is inmiddels zo'n vast patroon geworden dat ik het moeilijk vind ermee te stoppen. Maar ik ga ervoor! Heb genoeg van het dik zijn, me ongemakkelijk voelen, last hebben van warm weer en de helft van de kleren in mijn kast niet meer aankunnen.
Stap 1 is voor mij de avondsnaai vervangen door snoepgroenten en overdag meer fruit eten. En minder geestdodende tv kijken, meer met mijn handen bezig zijn, tekenen of borduren ofzo zodat ik niet meer zo gedachteloos eten naar binnen werk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik herken me erg in jullie verhalen! Ook ik wil iets van 25 kilo afvallen. Ik weet niet precies hoeveel, want ik durf niet op de weegschaal te gaan staan. :facepalm:

Ik ben 45 jaar, 1.66 en ik schat in dat ik richting de 100 kg ga. :(
Ik heb altijd al geworsteld met (emotie) eten en mijn gewicht, en ben de laatste jaren weer behoorlijk gegroeid. Zodat ik niet meer in mijn kleren pas en ook dat vind ik nogal frustrerend.

Ik hoef geen hele slanke den te worden, met maat 40/42 zou ik al héél erg blij zijn.

De afgelopen week heb ik geprobeerd om gezond te eten en dat ging me best goed af. En dat motiveert om door te gaan.
Ik geniet van mijn ontbijt van havermout en Griekse yoghurt en fruit. Zullen best aardig wat calorieën in zitten, maar het vult erg goed en ik vind het heerlijk.

Verder wil ik ook meer groente en fruit gaan eten. (I.p.v. chocolade en chips :$ )

Qua bewegen gaat het al redelijk, ik fiets best veel. Maar het zou zou zeker meer kunnen. Ik wil meer gaan wandelen en ook af en toe een plezierfietstocht maken (dus niet alleen woon-werkverkeer).

Ik wens jullie allemaal veel succes!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ohhh dat snaaien in de avond! Ook echt een valkuil voor mij. Ga mijn avondse kroketjes wel missen hoor. Maar af en toe moet kunnen. Ga eerst in ieder geval proberen ‘af te kicken’ van frisdrank, overgaan op water drinken en een normaal dag/nacht ritme en minstens 3 maaltijden per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook mee! Ik weeg inmiddels rond de 95 kilo en schaam mij zo erg. Er mag zeker wel 30 kilo vanaf. Nieuwe kleren kopen is niet meer leuk, omdat ik bijna nergens in pas. Op de foto gaan is nog verschrikkelijker, maar dit doe ik ook al niet meer. Ik kan helaas ook niemand anders de schuld geven dan mijzelf. Heb het zelf zover laten komen door alle snoep en koekjes. Hopelijk is dit het moment waarop ik alles anders ga doen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chiiaraaaaa, misconsuela, serengeti en anoniempje1888!

Dat avond snaaien herken ik ook. Maar als ik niks in huis haal dan ga ik er niet voor naar buiten. Mijn man is trouwens ook te dik. Hij is ook vooral een avondsnaaier. Hij kan zich momenteel niet echt motiveren dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik kom net terug van 9,5km wandelen en heb daarmee 500 calorieën verbrand. Het gaat nog niet heel soepel, blaren en voel het nog wel in m'n heupen, maar langzaamaan komen we er wel.

Ik heb trouwens tijd zat. Ik ben per 1 april voorlopig gestopt met werken. Even bijkomen van alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is. We hebben veel zorgen gehad en nog steeds om ons meervoudig gehandicapte zoontje. Dat heeft niet geholpen. Stoppen met werken geeft me veel lucht om met mezelf aan de slag te gaan.

Ik eet overdag alleen koolhydraten uit groente en fruit. 's Avonds eet ik wel gewoon normaal (Jamie 15 minute meals) en voor het naar bed gaan nog 2 waldkorn crackers met philadelphia. Dat laatste zou ik niet moeten doen, dat weet ik, maar anders ga ik met honger naar bed. En dan kan ik niet slapen.

Mijn ervaring is trouwens ook wel dat het lekker moet zijn. Vandaar die Jamie 15 minute meals. Op alleen gekookte aardappelen, een saai kipfiletje en gekookte groente ga ik het geen 1-2 jaar volhouden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Doe je wel een beetje voorzichtig met je heupen boannan? Slijmbeursirritatie kan makkelijk een langdurige vervelende blessure worden waar je maanden zoet mee kunt zijn. Zou zonde zijn met je goede voornemens!

Als het pijn doet of gevoelig is, ook als dat achteraf pas is, heb je te veel gedaan.

Heel veel succes met je mooie doelstellingen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik beloof niet dat ik heel fanatiek mee schrijf (daar ben ik niet zo goed in) maar ik hoop wel wat steun te halen uit dit topic :)

Ik ben 1.65m en de laatste keer (maanden geleden) zei de weegschaal dat ik 104 kilo weg. Daar moet dus echt enorm veel af, maar heel eerlijk? Ik heb er geloof ik niet genoeg laat van ofzo... Ik voel me goed, ven zelfverzekerd en het remt me niet. Maar het is natuurlijk wel ontzettend ongezond.

Mijn valkuilen? Ranja drinken in plaats van water, avondsnaaien en te weinig regelmaat in vaste maaltijden. Vorig jaar was im fanatiek gestopt met suiker en dat ging me eigenlijk heel goed af... De reden om toen te beginnen was echter angst en dat bleek, in combinatie met veel stress en emoties, niet de ideale raadgever. Ik heb toen besloten mezelf maar gewoon even de ruimte te geven om wat dingen te verwerken zonder ook nog bezig te zijn met mijn gewicht.

Echter, moet er toch wel écht een keer iets (een hoop) af.

Ik drink geen alcohol en doe alles op de fiets. Dus dat is al iets... Met het mooie weer gaan we ook weer meer naar buiten. Meer bewegen en minder hersenloos snaaien.

Succes allemaal!!
Hoi dames,

Ik ga niet mee posten want ik ben inmiddels al even op weg.
Wel wil ik jullie complimenten geven dat jullie begonnen zijn, dat is de eerste stap!
Heel veel succes, jullie kunnen het allemaal!
Ik ben sinds januari bezig en ik begon met een startgewicht van 106 kilo. Inmiddels ben ik 91 kilo. Ik ben 1.75 lang.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ga ook proberen mee te posten..
Ik herken zo jullie verhalen. Ranja, ´s avonds op de bank van alles eten.

Zelf ben ik ongeveer 160 met ongeveer 100kg.. veel te zwaar dus. Ik heb al zovaak pogingen gedaan om af te vallen. Dan is er weer 10kg af en komt er weer 15 bij.
Ook 2 x contact gehad bij de obesitas kliniek en daar blijft het dan bij.

Ik ben na de pasen begonnen met afvallen. ik woog toen ongeveer 103.8kg en vanmorgen 100.1kg dus gaat al beter. Nu de eerste mijlpaal van onder de 100kg..

Ik drink voornamelijk water en thee en soms 1 drankje in de avond zoals sinas light og ranja met verminderde suikers, ik snoep eigenlijk niets en voor de rest eet ik alleen in de ochtend, tussen de middag en avond wat.
Mocht ik iets zijn afgevallen dan ga ik zeker ook meer bewegen maar nu zit mijn gewicht mij echt in de weg..

hopelijk door mee te schrijven kan het eens doorzetten..
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames!

12twister. Dank voor de tip. Ik pas op. Loop bij de fysio en zij zegt als ik na afloop herstel en geen pijn meer heb het ok is. Nu ben ik alweer een uurtje terug en is het alweer weg.

Goed plan om mijlpalen te delen. Mijn eerste mijlpaal is het een maand volhouden. Nog 2 weken en dan heb ik die binnen. Dan is mijn volgende mijlpaal onder de 90.

Ik ga in september op vakantie en zou dan graag onder de 85 wegen. Het is wel frustrerend als het zoveel is wat je nog moet. Ik kan niet wachten tot ik het echt ga merken aan mijn lijf. Dat duurt nog wel 1-2 maanden denk ik.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Mijn eerste mijlpaal is onder de 75 komen. Heb vorig jaar een hele mooie zwarte tuinbroek en salopettejurk gekocht en paste ze net niet, dus die horen ook zeker bij mijn doelen. Verder afkicken van frisdrank is een doel.
En veel fietsen en bewegen maar goed, eerst mijn enkel laten herstellen.

Heb trouwens bizar veel honger.. gelukkig weinig slechts in huis. Heb vandaag een flinke schaal yoghurt op, gebakken eitje (2 bij elkaar geklutst) en een halve maaltijdshake. Meer dan ik normaal eet. Pfff gelukkig heb ik niks slechts in huis maar toch. Even wat zelfmedelijden hier.


Gebruiken jullie ook apps? Ik gebruik my fitnesspal om mijn eten, gewicht en beweging bij te houden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel honger hoor. Maar nu na 2 weken wordt het wel beter. Ik gebruik ook myfitnesspal voor eten en de activity app en runkeeper op mijn applewatch voor de stappen en beweging.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb vorig jaar mijn metabolic rate laten peilen en ik zat op 1673kcal als ik hele dag bank zou hangen en niks anders doe. Dus alles wat ik erboven consumeer zal aanzetten.

Ik ben net terug van de diëtist en een kilo afgevallen nu, ze was heel trots. Ik zou het ook moeten zijn maar ik denk alleen maar, ja springtouw als je niet had gesnaaid was het meer geweest.
Vandaag 93.2. Ik wil deze zomer weer in mijn motorjas passen, dat is mijn mijlpaal.

Ik moet wat meer gaan eten ook van de diëtist, meer vetten en eiwitten.

Boannan ik heb een heeeeele tijd geleden gereageerd op een topic nav je zoontje. En ik wil even zeggen dat ik het echt heel erg knap vind dat je een knoop hebt doorgehakt bij je werk!
Ohhhh! Tip! Ik had ooit eens gelezen als je honger hebt dat he dan veel water moet drinken want dan kan je lichaam ook dorstig zijn. Geen idee of het onzin is, maar als je maag vol zit met water, minder plek voor eten :yes:
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
17-04-2018 14:15


Boannan ik heb een heeeeele tijd geleden gereageerd op een topic nav je zoontje. En ik wil even zeggen dat ik het echt heel erg knap vind dat je een knoop hebt doorgehakt bij je werk!
Dank je wel! Het voelt vooralsnog als een goede beslissing!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
17-04-2018 14:15
Ik heb vorig jaar mijn metabolic rate laten peilen en ik zat op 1673kcal als ik hele dag bank zou hangen en niks anders doe. Dus alles wat ik erboven consumeer zal aanzetten.

Ik ben net terug van de diëtist en een kilo afgevallen nu, ze was heel trots. Ik zou het ook moeten zijn maar ik denk alleen maar, ja springtouw als je niet had gesnaaid was het meer geweest.
Vandaag 93.2. Ik wil deze zomer weer in mijn motorjas passen, dat is mijn mijlpaal.
Waar laat je je BMR bepalen?

Een kilo eraf en niet erbij!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
17-04-2018 17:10
Waar laat je je BMR bepalen?

Een kilo eraf en niet erbij!
Op de sportschool waar ik zat, die eigenaar heeft een fitprogramma en onderdeel daarvan is het bepalen van je bmr. Ik was echt verrast ook. Altijd dat "2000kcal voor een vrouw". Als ik dat dus doe kom ik dus gewoon aan als ik niet uitkijk. Volgens mij hebben wel steeds meer diëtisten/fitcoaches etc die mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
17-04-2018 17:39
Op de sportschool waar ik zat, die eigenaar heeft een fitprogramma en onderdeel daarvan is het bepalen van je bmr. Ik was echt verrast ook. Altijd dat "2000kcal voor een vrouw". Als ik dat dus doe kom ik dus gewoon aan als ik niet uitkijk. Volgens mij hebben wel steeds meer diëtisten/fitcoaches etc die mogelijkheid.
Ik heb het ook online uitgerekend en kom dan op 1.610. Maar dat is als je helemaal niets zou doen. Ook niet eten, je douchen, werken, etc. Als je dan kiest voor geen tot weinig lichaamsbeweging kom ik op 1.931. Dan leef ik gewoon zeg maar. Ik verbrand dan dagelijks nog 400 calorieën extra met wandelen (vandaag 500) en eet er dan 1.700. Dat zou dan betekenen dat ik per dag zo'n 600 calorieën binnen krijg dan ik verbrand. Best ok lijkt me?

De link https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ooh oops het is de rmr die gemeten is. Ik heb even gekopierd van de site;

"Na een intake wordt er gedurende 15 minuten wordt er met behulp van medisch gecertificeerde apparatuur het calorie verbruik in rust gemeten. Het is noodzakelijk om het juiste calorieverbruik van een persoon te testen om zo een nauwkeurige caloriebalans te kunnen samenstellen. De test wordt afgenomen terwijl u comfortabel ligt."

Ik kreeg zon mondkapje op en moest gewoon ademen. Aan de hand van wat je uit ademt kon hij dan zien hoe mijn verbanding is.. Ofzo.. Geen verstand van haha.
Jouw berekening lijkt me prima inderdaad. Je was ook al goed afgevallen sinds je start toch? Netjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven