Lijf & Lijn alle pijlers

Hongersteken in de buik.

17-04-2018 22:20 72 berichten
Ik probeer aan de lijn te doen door minder te eten en door gezonde keuzes te maken. Dus bij honger komkommer, tomaat of fruit eten en niet snoepen of chips eten.
Maar ik heb regelmatig een dusdanig erge hongersteek in de buik dat dit eten mijn niet vult.
Ik ben al overgegaan tot kleine blikjes soep eten, kleine blikjes gemengde groente, blikjes mais maar die hongersteken blijven.
Ik kook eten voor twee dagen tegelijk. En soms heb ik na het avondeten binnen het uur weer honger en zegt een stemmetje in mijn hoofd dat ik het eten voor de volgende dag ook maar moet eten.
Daar probeer ik weerstand aan te bieden maar dan wordt ik midden in de nacht wakker, kan niet meer slapen en krijg weer erge hongersteken.
Dat was gisternacht. Ik heb toen de rijst met spitskool en rookworst gegeten en heb een paar keer hard met de deur gesmeten zo boos was ik.
Van eten wordt je dik. En ik ben al veel te vet. Ik heb last van mijn benen en heb veel vet op mijn knieën dus ik moet wel afvallen al was het maar om gezondheids redenen.
Soms ben ik in de stad en heb weer hongersteken. Dan doe ik wijn en eet een appel. Maar kort daarna weer erge hongersteken en dan koop ik boos maar weer een snickers.
Herkent iemand mijn verhaal?
En hebben enkele van jullie ook last van die hongersteken?
Jullie reacties wacht ik af.
Ik zie dat je niets vullends eet en vooral veel uit blik. Vullende gezonde dingen zijn: kwark, avocado, noten, banaan, wortels, linzen, quinoa, eieren, etc... veel water en thee drinken.
Eerlijk gezegd dacht ik dat je aan het trollen was, maar voor geval het waar is:
Ik zou ondersteuning zoeken bij het afvallen van een diëtiste o.d. Die kan je helpen bij het ontwikkelen van een gezond en evenwichtig eetpatroon waardoor je toch afvalt, maar ook bij de psyschische kant, waardoor je minder snel geneigd bent tot het maken van ongezonde keuzes.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 22:33
16.59% gewijzigd
Waarom koop je dan meteen een Snickers? Het is niet óf groente en fruit óf meteen snaaien. Wat tas zegt, neem wat nootjes, kwark of yoghurt met fruit, een paar crackers etc.
En eet je verder wel genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Rookworst, zoete snacks en eten uit blik is natuurlijk niet de goede manier. Eet normaal maar met meer groente als je normaal zou doen. Bijvoorbeeld 2/3 bloemkool en 1/3 aardappels en mager vlees en kwark na. Als drinken vooral Engelse thee zonder suiker of gewoon water.
Heb je ook al gedacht aan een voedingscoach of een diëtist?
Smijten met deuren midden in de nacht omdat je honger hebt? Goh. Leuk voor je buren.
Dit topic heb je toch al eens geopend?
Alle reacties Link kopieren
Neem eens een diëtist in de hand die je helpt met een gezond eetpatroon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Sowieso stoppen met blikvoer. Wat een combi trouwens rookworst en rijst :sick:
Ttass schreef:
17-04-2018 22:39
Sowieso stoppen met blikvoer. Wat een combi trouwens rookworst en rijst :sick:
Had ik nog niet eens gelezen. Neem dan gewoon een reep chocola ofzo.
Dames, in 2016 ben ik in 6 maanden tijd 13 kilo afgevallen op bovengenoemde manier. En ik liep veel.
In 2017 was ik een jaar lang stabiel op 79 kilo.
Sinds januari, ik loop niet meer en ontbijt niet meer met fruit, ben ik 6 kilo aangekomen. Ik weeg nu 85 kilo.
Van kwark en yoghurt wordt ik persoonlijk juist dik.
Maar die hongersteken in de buik waar ik het over had dat herkennen jullie dus niet?
Het is namelijk niet zomaar een hongergevoel maar het is echt een soort steek een prikje die ik voel in mijn buik die behoorlijk heftig is.
Jullie adviseren om naar een diëtiste te gaan. Dat heb ik ooit gedaan en die adviseerde mij om elke twee uur iets te eten. Nou daar was ik het niet mee eens want elk pondje gaat door het mondje en op die manier maak je eten tot een gewoonte wat uiteindelijk averechts gaat werken. Tot dan was ik iemand die het gewoon hield bij de 3 hoofdmaaltijden op de dag met tussendoor koffie en thee.
Maar door die hongersteken in mijn buik heb ik het idee dat mijn leven beheerst wordt wordt door machten buiten mij om die eten tot een levenskunst hebben verheven en daar walg ik van en wordt ik boos want dat is niet mijn levensstijl.
Bovendien wordt ik dik op een lelijke manier. Alles gaat naar mijn buik. Je weet wet hoe dikke mannen eruit zien met hun hang/bierbuik? Nou zo een figuur heb ik nu. Bovendien krijg ik ook veel vet rond mijn knieën ook al zo oerlelijk.
Download myfitnesspal en ga calorieen tellen. Dat zet meer zoden aan de dijk dan komkommer eten.
Ttass schreef:
17-04-2018 22:39
Sowieso stoppen met blikvoer. Wat een combi trouwens rookworst en rijst :sick:
Eén van mijn guilty pleasures is een oude studentenhap: rijst met blikragout en bliksperziebonen, en rookworst dus. Dus dat gedeelte van de OP snap ik dan wel weer :proud:
cynthiao schreef:
17-04-2018 22:43
Dames, in 2016 ben ik in 6 maanden tijd 13 kilo afgevallen op bovengenoemde manier. En ik liep veel.
In 2017 was ik een jaar lang stabiel op 79 kilo.
Sinds januari, ik loop niet meer en ontbijt niet meer met fruit, ben ik 6 kilo aangekomen. Ik weeg nu 85 kilo.
Van kwark en yoghurt wordt ik persoonlijk juist dik.
Maar die hongersteken in de buik waar ik het over had dat herkennen jullie dus niet?
Het is namelijk niet zomaar een hongergevoel maar het is echt een soort steek een prikje die ik voel in mijn buik die behoorlijk heftig is.
Jullie adviseren om naar een diëtiste te gaan. Dat heb ik ooit gedaan en die adviseerde mij om elke twee uur iets te eten. Nou daar was ik het niet mee eens want elk pondje gaat door het mondje en op die manier maak je eten tot een gewoonte wat uiteindelijk averechts gaat werken. Tot dan was ik iemand die het gewoon hield bij de 3 hoofdmaaltijden op de dag met tussendoor koffie en thee.
Maar door die hongersteken in mijn buik heb ik het idee dat mijn leven beheerst wordt wordt door machten buiten mij om die eten tot een levenskunst hebben verheven en daar walg ik van en wordt ik boos want dat is niet mijn levensstijl.
Bovendien wordt ik dik op een lelijke manier. Alles gaat naar mijn buik. Je weet wet hoe dikke mannen eruit zien met hun hang/bierbuik? Nou zo een figuur heb ik nu. Bovendien krijg ik ook veel vet rond mijn knieën ook al zo oerlelijk.
Dat is geen hongergevoel, maar je lichaam snakt naar suiker. Het stopt als je er suiker in mikt in jouw geval een snicker of iets anders zoet. Even doorzetten. Probeer eens dadel te eten of nootjes of een bakje magere kwark met fruit.
Ik zeg dit: komkommer heeft heel weinig calorieën.
En wat stellen jullie dan voor om te eten als je hongersteken voelt en in de stad bent?
Ik denk dat je van kwark en yoghurt minder dik wordt dan van rijst met rookworst midden in de nacht. Maar goed, wat jij wil hoor.
Lady*Voldemort schreef:
17-04-2018 22:46
Eén van mijn guilty pleasures is een oude studentenhap: rijst met blikragout en bliksperziebonen, en rookworst dus. Dus dat gedeelte van de OP snap ik dan wel weer :proud:
Dat at ik gisteren, maar dan zonder rookworst en bonen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Van kwark en joghurt word je niet dik. tenzij je er direct een pot of pak van eet in een keer. of intollerant bent dan kan je een opgeblazen gevoel hebben. maar een bakje kwark van 200 of 250 gram met wat fruit en wat (ongezouten en ongebrande) noten vult beter dan een snickers.
Don't cry, buy a bag and move on.
cynthiao schreef:
17-04-2018 22:52
Ik zeg dit: komkommer heeft heel weinig calorieën.
En wat stellen jullie dan voor om te eten als je hongersteken voelt en in de stad bent?
En ik zeg dit: komkommer vult voor ongeveer een halve minuut.

Lees eens terug: nootjes, gedroogd fruit, bakje yoghurt, cracker. Desnoods een broodje, da’s dan nog voedzamer dan een Snickers.
En eet gewoon goede maaltijden, dan heb je tussendoor veel minder trek.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
17-04-2018 22:52
Ik zeg dit: komkommer heeft heel weinig calorieën.
En wat stellen jullie dan voor om te eten als je hongersteken voelt en in de stad bent?
juist in de stad is het makkelijk een goede keuze te maken! Loop een appie in en het fruit staat voor je uitgestald! ze verkopen daar ook bakjes joghurt met fruit kant en klaar, kleine bakjes en zakjes snackfruit en groente, noten, gedroogd fruit, water met alle smaakjes... rest jou alleen de taak om alle overige junkfood die je ook in de stad tegenkomt te weerstaan. dat is wat anders.
Don't cry, buy a bag and move on.
Moiren’ schreef:
17-04-2018 22:54
Dat at ik gisteren, maar dan zonder rookworst en bonen :proud:
Ook lekker :D
Alle reacties Link kopieren
waarom doe je trouwens wijn en een appel als je in de stad bent? vind dat maar raar. ga je dan een appel zitten eten in een cafe?
Don't cry, buy a bag and move on.
Lady*Voldemort schreef:
17-04-2018 23:00
Ook lekker :D
Met broccoli nog lekkerder, maar dat had ik niet.
cynthiao schreef:
17-04-2018 22:43
Dames, in 2016 ben ik in 6 maanden tijd 13 kilo afgevallen op bovengenoemde manier. En ik liep veel.
In 2017 was ik een jaar lang stabiel op 79 kilo.
Sinds januari, ik loop niet meer en ontbijt niet meer met fruit, ben ik 6 kilo aangekomen. Ik weeg nu 85 kilo.
Al jij dat zo goed vond werken waarom begin je daar dan niet weer mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven