Lijf & Lijn alle pijlers

Uitbraak exceem vanwege warme weer?

20-04-2018 20:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die een uitbraak hebben van exceem sinds gisteren, vanwege het warme weer?
Het zit op mijn vingers, rood en verderop bij de mijn pols ook allemaal van die kleine rode pukkeltjes ...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Zonneuitslag. is niet hetzelfde als eczeem. Het komt met name door de warmte opzetten.
Mijn dochter heeft het ook. Vooral bij de eerste zonnestralen speelt het op en de ene keer meer dan de andere.
Je kan eventueel even langsdokter gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nu toevallig niet, maar wel regelmatig last van bij de eerste zonnestralen (in maart gehad tijdens vakantie). Cortisonencreme gesmeerd en binnen enkele dagen stukken beter. Even langs de huisarts dus! Sterkte met de jeuk!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Ben je bekend met eczeem?

Ik heb zelf een lichte vorm.van zonneallergie. Daarnaast betekent dat als ik mijn huid niet aan de zon laat wennen (lees in het begin van de lente/zomer veel insmeren en vaker in de schaduw) dan krijg ik overal rode bultjes die soms enorm jeuken. Uit de zon blijven is dan de enige goede optie.

Mijn eczeem verbetert juist door de lichte dagen, mijn huid is met name erg droog inde winter waardoor de echte eczeemplekken volgens mij ook sneller opkomen. Al is stress nog steeds de uitlokkende factor. Voor de grote eczeemplekken heb ik hormoonzalf van de huisarts gekregen


Als je twijfelt en of veel last hebt vraag even aan je huisarts wat het beste helpt.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bekend met exceem.
Triamcinolon creme in huis.
Ineens is het stukken warmer, mijn huid heeft niet rustig aan zon kunnen wennen.
Het zit dus op mijn hand. Handschoen lijkt me geen optie.
Ja ik heb er ook last van. Bij mij zit het vooral in mijn nek, bij mijn haargrens. Sowieso is mijn eczeem iets wat heel erg reageert op warmte, vocht en zweet. Dus in de zomer altijd extra last.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven