Lijf & Lijn alle pijlers

Menstuatiecup en doorlekken...

21-04-2018 07:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag omtrent de menstuatiecup. Ik heb deze nou al een half jaar en ben super blij dat ik hem heb aangeschaft, maar het werkt nog niet optimaal, ik lek namelijk de hele tijd door... Er zit dan soms ook gewoon niks in de cup.... Ik draag er altijd nog maandverband (gelukkig), maar dit is eigenlijk niet de bedoeling...
Heeft iemand ervaring of tips?

Ik gebruik btw the lady cup in maat S (ben 16 jaar). Ik heb ook andere vouwtechnieken geprobeerd, maar heeft tot nu toe geen effect.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Liefs,

Myla
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de cup te klein voor je waardoor deze geen vacuum kan zuigen
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was ook de cup is te klein.
Mij lijkt het een goede om degene die de cups levert te benaderen...
Als er niks in de cup zit, zou ik denken dat hij niet op goede plek zit.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen dat je cup te klein is, maar ook dat ie niet goed om je baarmoedermond heen zit. Dat had ik in het begin ook, daardoor heeft het natuurlijk geen effect om de cup te dragen. Ik checkte dan altijd even door te voelen of de cup goed zat.
Het is juist niet de bedoeling maandverband erbij te moeten dragen. En anders idd even bellen met het bedrijf waar je m gekocht hebt. Ze geven vaak goed advies!
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
21-04-2018 08:16
Het zou kunnen dat je cup te klein is, maar ook dat ie niet goed om je baarmoedermond heen zit. Dat had ik in het begin ook, daardoor heeft het natuurlijk geen effect om de cup te dragen. Ik checkte dan altijd even door te voelen of de cup goed zat.
Het is juist niet de bedoeling maandverband erbij te moeten dragen. En anders idd even bellen met het bedrijf waar je m gekocht hebt. Ze geven vaak goed advies!
Hoe weet je als hij niet goed zit? Bedoel je dan dat je ruimtes voelt of dat hij een deukje heeft ofzo?
Wat Daantje zegt, even ‘roeren’ om te voelen of hij wel goed zit.

Hier kan je ook veel tips vinden:
viewtopic.php?f=6&t=216254&start=350#p15552359
Alle reacties Link kopieren
Myla-Myla schreef:
21-04-2018 08:23
Hoe weet je als hij niet goed zit? Bedoel je dan dat je ruimtes voelt of dat hij een deukje heeft ofzo?
Doordat je dan je baarmoedermond naast je cup voelt.. De cup vouwt dan uit naast je baarmoedermond en dan vangt ie niks op..
Zoals hierboven staat, 'even roeren', dat helpt..
Lekker smakelijk verhaal zo, haha
Op mijn 16e wist ik niet dat er een baarmoedermond uitsteekt laat staan hoe ik dat moest voelen. Misschien to wel, maar Just in case:

Als je helemaal achterin je vagina gaat met je vingers voel je een zachte ronde bobbel. Zeker als je menstrueert is deze extra voelbaar doordat hij dan wat gezwollen is. Je cup moet helemaal om deze bobbel heen om het bloed goed op te kunnen vangen.
Alle reacties Link kopieren
De cup hoeft niet helemaal om de baarmoedermond heen. Zover hoef je hem niet in te brengen. Belangrijk is wel dat hij goed uitgevouwen is, dus zonder deukjes, zodat hij aan alle kanten goed aansluit aan de vaginawand. Ik check dit door met mijn vinger rondom de cup te voelen en dan eventuele deuken eruit te duwen. Soms helpt het om de cup iets op en neer of heen en weer te bewegen, zodat hij helemaal uitklapt. Hopelijk heb je hier wat aan!
In principe draag je je cup ook niet zo hoog dat ie naast je baarmoedermond zit.. ik draag m zelf nooit om de bmm, maar lager.

Het kan liggen aan hoe stevig de cup is , hoe groot de cup is en hoe je m inbrengt. Na inbrengen idd even voelen of het goed aansluit bij je vaginawanden. Als de cup te makkelijk indeukt kan dat ook voor lekkage zorgen.
Alle reacties Link kopieren
https://goo.gl/images/uJimyg
Hier zie je dat de cup niet om de baarmoedermond zit.
Alle reacties Link kopieren
Verder heb ik drie verschillende cups geprobeerd, voordat ik er één had die goed paste en makkelijk uitklapte. Niet te zacht, maar ook niet te hard. Een ander soort cup proberen is dus ook een optie.
Oh, bij komen bovenkant cup en onderkant baarmoedermond ongeveer op gelijke hoogte. Vind ik erg prettig, want dan weet ik altijd of hij goed zit
Alle reacties Link kopieren
Ik kan gewoon door te 'roeren' voelen of hij goed is uitgeklapt, gewoon dat er geen deukjes zitten en hij een bolle vorm heeft.

Maar doe dat alleen als het iets anders voelt dan normaal, want hij klapt altijd goed uit.
HaPu schreef:
21-04-2018 11:28
Oh, bij komen bovenkant cup en onderkant baarmoedermond ongeveer op gelijke hoogte. Vind ik erg prettig, want dan weet ik altijd of hij goed zit
Ja, lengte vagina verschilt per cyclusdag en per persoon natuurlijk. Maar gemiddeld genomen draag je de cup een stukje lager..
Ik heb hier ook eens een topic over geopend. Veel goede tips zoals andere cup proberen, deukjes eruit, etc zoals hierboven gekregen.

Ook dokter geweest of alles wel goed zat daar,want ondanks alle tips lek ik nog steeds door.

Je hebt speciale cups voor als je heel smal bent. Ik heb de sportcup, die zit het beste. Die is steviger.
Ja das een goeie tip voor als je sterke bekkenbodemspieren hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven