Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatie uitstellen?

17-05-2018 09:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 1x per jaar een weekje alleen op vakantie naar de zon. Vorig jaar was ik ook al ongesteld in die vakantieweek - eigenlijk gewoon niet relaxt - en dit jaar zat ik net te berekenen weer. Slecht getimed.

Ik kan niet goed tegen tampons. Krijg er snel een vaginale infectie van. En slik al jaren geen pil meer en wil liever ook niet hiervoor aan de pil of een andere vorm van anticonceptie als dat kan.

Zijn er andere opties om mijn menstruatie uit te stellen? Met een week uitstel zou ik geholpen zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Er is een pil voor, niet anticonceptie maar wel hormonaal neem ik aan
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de huisarts voor Primolut.
https://www.dokteronline.com/primolut-n

Is wel hormonaal maar anders kun je je menstruatie ook niet beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
17-05-2018 09:59
Contact opnemen met de huisarts voor Primolut.
https://www.dokteronline.com/primolut-n

Is wel hormonaal maar anders kun je je menstruatie ook niet beïnvloeden.
Vrij heftig middel als ik het zo lees. Wie heeft dit weleens gebruikt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
17-05-2018 09:59
Contact opnemen met de huisarts voor Primolut.
https://www.dokteronline.com/primolut-n

Is wel hormonaal maar anders kun je je menstruatie ook niet beïnvloeden.
Stel dat je je menstruatie dan een week uitstelt is dat dan ook voor de volgende maand zo? Dan zou ik het een maand eerder kunnen uitstellen zodat ik in mijn vakantie geen last van bijwerkingen heb.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je verlengt daarmee eenmalig je cyclus met een week. De maand erop wordt je (meestal*) weer ongesteld op de lengte van je normale cyclus.

Dus normaal bv 28 dagen dan met primolut 28 +7 maand erna weer 28 dagen.

*ik werd zelf de maand erna met 32 dagen ongesteld, de maand daarna pas weer met 28 dagen, maar dat kan ook toeval zijn.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-05-2018 10:13
Stel dat je je menstruatie dan een week uitstelt is dat dan ook voor de volgende maand zo? Dan zou ik het een maand eerder kunnen uitstellen zodat ik in mijn vakantie geen last van bijwerkingen heb.
hoe je lichaam reageert op het weer stoppen met Primulot is niet te voorspellen. Maar in principe krijg je weer een normale cyclus
lilalinda wijzigde dit bericht op 17-05-2018 10:22
0.25% gewijzigd
Gewoon de pil doorslikken of denk ik te simpel?
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-05-2018 10:10
Vrij heftig middel als ik het zo lees. Wie heeft dit weleens gebruikt?
Ik vorig jaar. Uit pure noodzaak en niet voor een vakantie. Als het geen noodzaak was geweest was ik na een paar dagen gestopt. Ik werd er vrij heftig van. Ik veranderde in een furi. Voor mij één keer en nooit weer. Maar ik heb ook vriendinnen die er totaal geen last van hebben gehad en het zo weer fluitend nemen. Iedereen reageert er anders op. Je kunt er altijd mee stoppen natuurlijk.
En wellicht een alternatief voor tampons zoeken. Een cup.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Als je verder niet teveel last hebt van je menstruatie zou je de menstruatiecup eens kunnen proberen.

Mijn zus kreeg ooit de primulot maar werd alsnog gewoon ongesteld. Hoewel, gewoon was het goede woord niet. Het was te weinig om menstruatie te heten maar net teveel om het te negeren en daarna kwam het dubbel. Dus als je het al wilt proberen, dan zou ik het inderdaad nu al doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
17-05-2018 10:21
Gewoon de pil doorslikken of denk ik te simpel?
Dus alleen voor deze vakantie zou ze de pil moeten gaan slikken?
KyloRen schreef:
17-05-2018 10:24
Dus alleen voor deze vakantie zou ze de pil moeten gaan slikken?
Oeps... Ik dacht dus idd te simpel. :facepalm: Ik ging er zomaar vanuit dat iedereen hetzelfde doet als ik. Excuses.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x iets geslikt om de menstruatie uit te stellen. Ik was toen niet aan de pil en had erge last van de menstruatie, onder andere migraine. Met die betreffende pil (geen idee meer hoe het heet) moest ik 3 dagen voor de verwachte menstruatie beginnen te slikken. Ik heb 3 dagen enorme migraine gehad en besloot dat menstruatie misschien toch niet zo erg was.
Later is nu
als je verder weinig klachten hebt tijdens je menstruatie lijkt een menstruatiecup mij de prettigste oplossing...

ik zou zelf niet gaan lopen rommelen met hormonen alleen voor een vakantie
Ik kan ook niet goed tegen tampons en maandverband, daar wordt het allemaal zo kriebelig van. Sinds een half jaar gebruik ik een menstruatiecup en sindsdien is het allemaal een stuk comfortabeler. Misschien is dat het proberen waard? Een cupje mag ook 12 uren blijven zitten, dus je hoeft het ook niet steeds te verschonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook menstruatiecup. Als je niet al te heftig menstrueert, hoef je hem alleen ‘s ochtends en ‘s avonds te legen. Ik zweer er ook bij als ik niet op vakantie ben. Eindelijk niet meer dat vieze maandverband ‘s nachts. ;-D

Ik heb ooit een keer mijn menstruatie uitgesteld met van die pilletjes. Toen ging ik op kamp en was ik nog niet aan de pil. Kan me niet herinneren dat ik er echt last van heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gewoon een stripje van de pil slikken. Heeft minder bijwerkingen dan primolut
Alle reacties Link kopieren
ik heb ooit een keer Primolut geslikt.....ik had echter last van bijwerkingen....had beter mijn menstruatie gewoon kunnen laten komen.

Wat eerder genoemd is, een menstruatiecup is misschien een idee. Ik kan hem geen 12 uur laten zitten, daarvoor is mijn menstruatie te hevig, maar bevalt verder prima. (het duurde even voordat ik het inbrengen en "laten uitklappen" goed onder de knie had, dus zou wel eerst even oefenen en evt al een aantal cyclussen eerder beginnen ermee.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-05-2018 10:10
Vrij heftig middel als ik het zo lees. Wie heeft dit weleens gebruikt?
mijn huisarts (vrouw) vind dit ook erg heftig spul en adviseerde mij de pil twee maanden te slikken (heb een spiraal), dit werkte voor mij prima,
Boannan, geen advies maar wat ik zou doen is een vaginale douche meenemen en die gebruiken met lauw water ‘s ochtends. Dat spoelt de boel schoon en dan heb je gedurende de dag minder gedoe. Ik gebruik daarnaast al jaren een cup, scheept ook met vaginaal gedoe zolang je hem regelmatig uitkookt (imo).
boannan schreef:
17-05-2018 10:13
Stel dat je je menstruatie dan een week uitstelt is dat dan ook voor de volgende maand zo? Dan zou ik het een maand eerder kunnen uitstellen zodat ik in mijn vakantie geen last van bijwerkingen heb.
.
In principe werkt het inderdaad zo.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-05-2018 10:10
Vrij heftig middel als ik het zo lees. Wie heeft dit weleens gebruikt?
Mijn vriendin en ik hebben jarenlang Primolut geslikt tijdens onze vakanties. Nooit nergens last van gehad. Inmiddels nu er definitief iets aan gedaan. Vond het een prima oplossing. Enkele dagen van te voren starten en wel 3x per dag constant een pilletje slikken. Ideaal!! Nog nooit een bijwerking gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
17-05-2018 10:30
als je verder weinig klachten hebt tijdens je menstruatie lijkt een menstruatiecup mij de prettigste oplossing...

ik zou zelf niet gaan lopen rommelen met hormonen alleen voor een vakantie
Ik twijfel nu ook een beetje.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Bohemia schreef:
17-05-2018 10:33
Ik kan ook niet goed tegen tampons en maandverband, daar wordt het allemaal zo kriebelig van. Sinds een half jaar gebruik ik een menstruatiecup en sindsdien is het allemaal een stuk comfortabeler. Misschien is dat het proberen waard? Een cupje mag ook 12 uren blijven zitten, dus je hoeft het ook niet steeds te verschonen.
Welke cup gebruik je? Ik heb datzelfde met maandverband en tampons idd!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
yoshe schreef:
17-05-2018 13:11
Inmiddels nu er definitief iets aan gedaan.
Leg uit! Ik ben die menstruatie zo zat, maar kan niet goed tegen hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven