Lijf & Lijn alle pijlers

Pijn scheenbeen hardlopen

17-05-2018 18:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat hier toch wel wat sporters zitten hoop ik dat iemand hier de verlossende oplossing heeft. Google geeft mij geen jaar in jaar uit geen oplossing.

Al jaren wil ik 5 km hardlopen en dit wil ik opbouwen met de app van Evy. In de lente begin ik met goede moed maar elk jaar moet ik opgeven. De pijn in mijn schenen wordt dan zo erg dat ik tijdens de wandelminuten gewoon kreupel loop van de pijn. En elk naar lijkt het probleem steeds sneller op te spelen. Ik voelde het bij les 3 al. Net les 4 gelopen en het is gewoon verschrikkelijk! Ik sta nu alweer op het punt om te stoppen want les 5 ga in waarschijnlijk niet uit kunnen lopen. Ik heb aangemeten schoenen, hardloopsokken maar de pijn komt altijd terug. Wie geeft mij de oplossing?!
Alle reacties Link kopieren
maak een afspraak bij een goede sportfysiotherapeut, dit is een bekend probleem.

Google eens op overbelaste schenen, of shinsplints, maar er zijn nog meer oorzaken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was dit spierpijn wat ook weer verdwijnt na het lopen weer opgebouwd te hebben. Ik zou toch eens naar een sport fysio gaan.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen spierpijn maar wel ontstoken scheenbeen of te wel Shin Split.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad naar een fysio. Soms helpen oefeningen of zooltjes, zeker als je er al zo snel last van hebt. En als het echt shinsplints zijn en je blijft ook na de sportfysio er last van houden, dan kun je ook shinsplintstop overwegen. Daar ben ik volledig van m'n shinsplints afgeholpen. Het was erg pijnlijk maar het hielp mij wel van een jarenlange blessure af!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Misschien goed stretchen? Door het hardlopen kunnen spieren verkrampen en dus stijf worden.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips! Daarnaast ga ik wel kijken voor andere schoenen. Ik heb toch het idee dat ze mij niet de beste schoenen hebben aangeraden (brede voeten, zwaarder postuur en volgens mij kantelen ze naar binnen)
Alle reacties Link kopieren
Wat je beschrijft klinkt inderdaad zoals hierboven al benoemd als Shin splints.
Dit komt door overbelasting, je zult dus eerst moeten rusten tot het over is, en dan langzamer opbouwen dan je nu doet.

Wat wel eens wil helpen is om na het hardlopen je onderbenen met koud water te koelen. hierdoor zullen ze beter doorbloeden wat het herstel bevorderd.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je voeten naar binnen kantelen, zou het ook best eens kunnen dat je inlegzooltjes (op maat gemaakt) moet hebben. Eens met de anderen: ga naar de fysio.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig is dat! Ik heb ook af en aan pijnen. Ik stop dan tijdelijk en ga wat anders doen. Bijvoorbeeld wandelen Als ik hardloop dan zet ik af/spring vanuit hak en voorvoet en als ik wandel gebruik ik mijn tenen meer. Dus kennelijk gebruik je dan je benen anders.

Alternatieven zijn ook de fiets, de step, skeelers en domweg squatten totdat je hijgt en moe bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of roeien. :proud: Ook leuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een paar keer begonnen met hardlopen met Evy, en kreeg net als jou ook na les 3/4 al problemen. Evy bouwt gewoon te snel op. Ik ben met een schema begonnen van runnersworls. En voelde me in eerste instantie echt een bejaarde. Echt opbouwen met 1 minuut wandelen, 1 minuut hardlopen. Na aantal weken overgestapt op een ander schema van runnersworld en daarmee is het gelukt! Dus naast de fysio (de pijn die jij hebt, heb ik nooit zo erg gehad gelukkig) zou ik echt rustiger opbouwen. Veel rustiger lopen dan je aan denkt te kunnen. Hardlopen is een fysieke sport die behoorlijk belastend is voor je spieren en gewrichten.
Ik ken meerdere mensen voor wie Evy te snel gaat...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp stretchen heel goed. En dan met je been naar achteren, tenen op de grond en rekken zodat je je scheen even voelt. Paar sec aanhouden en wisselen van been. Dit even paar keer doen voor en na het hardlopen

Na jaren pijn nooit geen last meer gehad 👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven