Lijf & Lijn alle pijlers

Raak laatste kilo’s niet kwijt

18-05-2018 08:17 48 berichten
Sinds januari ben ik flink aan de lijn gegaan.
Ik woog 69,7 kilo bij een lengte van 1.66 meter. Ik ben veel gaan sporten en goed op mijn eten gaan letten. De wekelijkse pizza vervangen door een broodje of salade idem voor de frietjes.
Nu blijf ik echter hangen rond de 63 en raak niks meer kwijt. Als ik een week heel streng ben en flink gesport heb kom ik tot 62,5 maar lager dan dat lukt niet. Mijn streef zat tussen de 60 en 61 kilo eigenlijk.
Volgens de fitness waar ik loop is wel veel vet omgezet in spieren dus dat maakt natuurlijk wel veel uit. Ik ben 40+ trouwens
Betekent dit nou gewoon dat 63 mijn ‘ideale’ gewicht nu is en dat ik het daarmee moet doen? Misschien moet ik me vanaf nu ook meer richten op omvang i.p.v. gewicht.
Wat ook nog een issue is dat ik veel darmklachten heb, ik moet vaker kleine dingen eten om buikklachten te vermijden

Op een dag eet ik:
Ontbijt: 0,2 % vet met bio muesli en vers fruit of beschuit met hagelslag of jam

Tussendoor: appel of ander seizoensgebonden fruit

Lunch: soep of crackers met kaas. Soms een boterham met kaas. Zelf gemaakte salade. Ik eet zo weinig mogelijk vlees.

Tussendoor: 1 Liga, wat yoghurt of weer fruit. Afhankelijk ervan wat ik in huis heb.

Avondeten: Vaker soep met brood. Ook vaak een salade. Of aardappelen met groente. Maar vooral als ik nog wil gaan sporten moet ik dit avondeten licht verteerbaar houden.

Ik eet niet veel voor mijn gevoel maar ik heb geen honger en weinig buikpijn wat winst is. Maar minder als dit wil ik toch echt niet gaan eten.

Ik zondig uiteraard wel eens met een koekje of wat m&m’s. Denk per dag een handje m&m’s ( de noten versie) Is mijn toetje zeg maar😳

Wie weet raadt?
Ik denk dat je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Zeker als je sport. Eet wat noten, of als je vlees/vis eet, vettere vis. Wat volkoren granen, zoals zilvervliesrijst, volkorenbrood of iets dergelijks. Je lijf heeft bouwstoffen nodig! Jij bent jezelf aan het uithongeren. Tel je kcal en macro’s? Dat is een handige manier om te zien of je voldoende binnenkrijgt.
Nee ik tel geen calorieën
Ik ben dus voorzichtig met pasta’s rijst etc omdat dat een enorme trigger voor mijn buik is. Dat is ook de belangrijkste reden voor minder eten.
Wat ik soms doe is mijn eten invoeren in my fitness pal app.
Sporten varieert trouwens. Ik ren maar niet heel regelmatig en dan ongeveer den half uur. Ik fitness 2 keer per week en wandel ongeveer 4 keer per week tien km per keer
Maar zit je niet ontzettend verstopt dan, als je geen vezels uit graan etc binnenkrijgt?

Doe je olie over je salade, of noten er in of eet je anderszins vet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Om eerlijk te zijn denk ik dat het ook met de leeftijd te maken heeft. Ik ben ook 40+ en om die laatste 2 kilo's kwijt te raken moet ik zo'n beetje een maand vasten.

Niet dat je hier iets aan hebt, maar je bent niet de enige!
als je voorheen pizza en frietjes kon eten zullen volkoren pasta, zoete aardappel, zilvervliesrijst en bulgur ook wel lukken toch?

Neem gewoon een kleinere portie daarvan. als ik lijn neem ik altijd de helft van de aanbevolen hoeveelheid van koolhydraten.
Lou- schreef:
18-05-2018 08:34
Maar zit je niet ontzettend verstopt dan, als je geen vezels uit graan etc binnenkrijgt?

Doe je olie over je salade, of noten er in of eet je anderszins vet?
Eerder het tegenover gestelde
Ik kan nu tenminste een beetje normaal naar de wc. Eet ik pasta of rijst dan zwelt mijn buik enorm op en dan ben ik een volledige avond verstopt
Lady_Day schreef:
18-05-2018 08:34
Ik heb hetzelfde probleem. Om eerlijk te zijn denk ik dat het ook met de leeftijd te maken heeft. Ik ben ook 40+ en om die laatste 2 kilo's kwijt te raken moet ik zo'n beetje een maand vasten.

Niet dat je hier iets aan hebt, maar je bent niet de enige!
Kan inderdaad de leeftijd zijn. Als het zo is dan leg ik me daar ook wel bij neer.
lisbeth schreef:
18-05-2018 08:40
Eerder het tegenover gestelde
Ik kan nu tenminste een beetje normaal naar de wc. Eet ik pasta of rijst dan zwelt mijn buik enorm op en dan ben ik een volledige avond verstopt
Ook als je de volkorenvariant eet?

Als (liever niet natuurlijk) je een groep voedingswaren gaat uitbannen moet je het wel compenseren om genoeg binnen te krijgen. Als je weinig koolhydraten en weinig vetten eet, is dat echt niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies zou zijn om de koolhydraten (suikers) te gaan minderen. Dus geen crackers, broodjes, hagelslag, liga's, etc en meer vetten en eiwitten te gaan eten. Dus volle yoghurd of kwark, avocado's, eieren, noten, vette vis

Zorg dat je 3 goede maaltijden per dag eet, die je lang verzadigd houden.

Lees anders het boek van Maaike de Vries eens; hoe word ik een supervetverbrander.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lou- schreef:
18-05-2018 08:45
Ook als je de volkorenvariant eet?

Als (liever niet natuurlijk) je een groep voedingswaren gaat uitbannen moet je het wel compenseren om genoeg binnen te krijgen. Als je weinig koolhydraten en weinig vetten eet, is dat echt niet gezond.
Allemaal al geprobeerd. Ik heb deze klachten al sinds mijn 16e.
Heb alle onderzoeken gehad, coeliakie crohn, parasieten, lactose etc
Maar nooit echt wat uitgekomen. PDS zeiden ze, leer er maar mee leven. Nu ik sinds een half jaar aan het diëten ben ben ik meer klachtenvrij dan ik al jaren ben geweest en dat is wel iets wat ik niet zo maar kwijt wil.
Alle reacties Link kopieren
Vervang kaas door huttenkase en eet wat meer groenten ipv beschuit met zoet/kaas. Je kan bv wortels, tomaatjes en paprika zo eten. Of als je tijd hebt even snel beetje opbakken met champions en door een salade doen. Vult als een malle en je krijgt meteen een lading vitamines binnen. Eieren, kwark ook allemaal prima en goed vullend. Maar eerlijk gezegd vind ik je gewicht prima hoor! Deze tips zijn meer omdat je ze zelf vroeg. :-D
Ben je nu tevreden met je lijf?
Wat betekent die 60/61 kg voor jou?
Ik ben ook wel blij hiermee. Bedoel ben sinds januari al 7 kilo kwijt. Behoorlijk netjes.
Zouden dis laatste 2 kilo lukken is het leuk lukt het niet dan is het jammer maar kan ik er ook mee leven
Waar zou je nog vet kwijtwillen?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, ik vind dat je hartstikke goed bezig bent! :rose:
Verder geen tips, ik gebruik je als motivatie.
geholi wijzigde dit bericht op 18-05-2018 09:15
Reden: Denkfout.
45.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde probleem, ik lees mee! Ben 1.64 en na laatste zwangerschap krijg ik mijn gewicht maar niet onder de 63....heel frustrerend. Misschien idd toch leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-05-2018 09:08
Ben je nu tevreden met je lijf?
Wat betekent die 60/61 kg voor jou?
En dit is ook een goede.....
hamerhaai schreef:
18-05-2018 08:49
Mijn advies zou zijn om de koolhydraten (suikers) te gaan minderen. Dus geen crackers, broodjes, hagelslag, liga's, etc en meer vetten en eiwitten te gaan eten. Dus volle yoghurd of kwark, avocado's, eieren, noten, vette vis

Zorg dat je 3 goede maaltijden per dag eet, die je lang verzadigd houden.

Lees anders het boek van Maaike de Vries eens; hoe word ik een supervetverbrander.


Eens! Ik zie veel smakeloos mager bordkarton zoals beschuit, crackers en Liga waar je lichaam weinig aan heeft. Probeer bijvoorbeeld eens volle Griekse yoghurt met wat rood fruit en nootjes, wat avocado in de salade, vette vis bij het avondeten... Lekker, gezond en verzadigend.
60-61 is een gewicht wat ik jaren geleden had dn waar ik me toen goed bij voelde.
Ik ben nogal een emotie eter en stress heeft ervoor gezorgd dat ik behoorlijk wat kilo’s aangekomen ben.
Maar ik ben ouder ondertussen dus ik kan ook wel relativeren dat het gewicht van 6 jaar geleden misschien niet meer lukt

Ik ga me in ieder geval richten op meer groente noten ei en vis.
En vet voornamelijk buik en bovenbenen.
Doe je al aan krachttraining?
Ik fitness twee keer in de week ongeveer en dat zijn ook diverse apparaten. Het enige wat ik niet doe zijn schouder oefeningen vanwege een blessure.
Ik ren er ook wel eens naar toe, doe dan oefeningen en ren dan verder
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een maand of drie afwachten; houd je hetzelfde gewicht dan moet je minder eten om af te vallen.
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven