Lijf & Lijn alle pijlers

Borstvergroting

18-05-2018 17:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

eind deze maand heb ik de operatie gepland staan voor een borstvergroting. Nou hoor ik graag van anderen wat hun ervaring is qua herstel. Ik heb 3 nog jonge kindjes, dus ben de hele dag in de weer. Mijn man heeft de eerste week na de operatie vrij genomen om mij te helpen, maar daarna zal ik de zorg van de kindjes grotendeels weer zelf moeten doen. Ze zijn wel baby af, dus hoeven niet in en uit bed getild worden ed. De prothese wordt achter de spier geplaatst en had begrepen dat je daardoor meer last kan hebben. Het wordt trouwens uitgevoerd door een plastisch chirurg van de kliniek Faceland, dus ervaringen van die kliniek zijn ook zeer welkom :-)

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
https://www.kliniekervaringen.nl/klinie ... trecht-358

Hier zijn 178 mensen die een review hebben gegeven. Er van uitgaande dat het echte cliënten zijn.

Verder geen ervaring, denk dat je dat aan de arts moet vragen, waarom heb je dat niet van te voren gedaan?
Alle reacties Link kopieren
De kliniekervaringen heb ik inderdaad allemaal al gelezen voordat ik op consult ging. Heb het natuurlijk ook aan de arts gevraagd, maar ben benieuwd naar de ervaring van mensen zelf.

Bij iedereen is het herstel natuurlijk anders, maar wil graag wat meer ervaring horen over vrouwen die de operatie hebben gedaan met jonge kinderen. Wie weet komen er handige tips voorbij :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend!

Van kennissen en vrienden die het hebben gedaan wisselde het herstel enorm. De ene was zo weer de oude, de anderen niet.. Ik denk echt dat het afwachten word. Een vriendin kon 6 maanden niets tillen, duurde echt onwijs lang, en een andere vriendin stond drie weken later in de kroeg te dansen.

Goed naar je lichaam luisteren en niet over je grenzen heen gaan is echt belangrijk.
Na een week voel je je weer prima, maar wel uitkijken met tillen. Met kleine kids ontkom je er niet altijd aan maar dat ga je wel voelen.

Na de operatie voel je je alsof je onder een trein gelegen heb maar 2 dgn gaat het beter.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het ook zo spannend! Zit er al 10 jaar over na te denken en nu dat ik 3 kinderen borstvoeding heb gegeven is er zo goed als niets meer over, dus het werd tijd haha! Jeetje, 6 maanden is wel heel erg lang zeg. Maar je weet het van tevoren natuurlijk nooit, hoop dat het niet al te lang duurt, maar na 2 weken zal ik niet in de kroeg staan schat ik zo :-)

1 week klinkt al iets geruststellender haha, alhoewel die trein :-P Ik hoef de kindjes gelukkig niet meer echt op te tillen, alleen als ze zijn gevallen oid. Ben ze alvast een beetje aan het voorbereiden om een beetje meer zelf te doen, qua aan en uitkleden, douchen, dus hoop dat dat een beetje helpt.

Dankjewel voor de ervaringen, ben heel benieuwd!
Wie is je operateur?
Is hij zij bij de NVPC aangesloten?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het alweer bijna 10 jaar geleden en de protheses zijn op de spier geplaatst ipv achter, maar ik vond de eerste week vrij heftig qua pijn en stijfheid (met name in de armen). Na een week of 3 ging het beter, als was ik wel snel moe. Tillen ging toen geloof ik wel weer. Ongeveer anderhalve maand na de ingreep stond ik vol trots met mijn nieuwe bh en topje mét inkijk te dansen in de kroeg :)
Maud27 schreef:
18-05-2018 19:12
Wie is je operateur?
Is hij zij bij de NVPC aangesloten?
Ik zie nu dat daar geen enkele gekwalificeerde plastisch chirurg werkt!!
Alleen maar basisartsen die zichzelf cosmetisch arts noemen.

Slechte keuze!
Waar kan je op terugvallen als de ingreep mis gaat? In ieder geval niet op de beroepsvereniging.

Succes....
Gate_Keeper schreef:
18-05-2018 18:17
Na een week voel je je weer prima, maar wel uitkijken met tillen. Met kleine kids ontkom je er niet altijd aan maar dat ga je wel voelen.

Na de operatie voel je je alsof je onder een trein gelegen heb maar 2 dgn gaat het beter.

Succes!
Is dat standaard dan?
Alle reacties Link kopieren
@Maud27, ik ga geopereerd worden door Gabriel Jansen, is inderdaad aangesloten bij de NVPC. Hij heeft voornamelijk in ziekenhuizen gewerkt en deed daar niet cosmetische borstvergrotingen en reconstructies. Heb heel internet afgespeurd, maar kan niets slechts over hem vinden.

@Raziel85, is alweer even geleden dan, nog nergens last van? Hoor van de meeste inderdaad dat de eerste week qua pijn het heftigst is n dat het daarna dag bij dag beter gaat. Haha ja, daar heb ik ook zo'n zin in, helemaal andere kleding, nu wel met v hals haha!
Alle reacties Link kopieren
Maar hoeveel groter is de bedoeling? Is het puur de vorm, of ook echt veel meer volume?
Alle reacties Link kopieren
Het wordt wel een stukje groter, is echt voor volume, met de vorm van mijn borsten is niets mis, ze zijn alleen heel erg klein :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven