Lijf & Lijn alle pijlers

Niet kunnen afvallen vanwege antidepressiva?

22-05-2018 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik probeer al een paar weken doormiddel van een gebalanceerd dieet af te vallen, alleen ik val geen gram af!

Ik eet zo 1600 kcal per dag, hou rekening met de juiste verhouding vet koolhydraten etc en ik beweeg voldoende.

Voorheen viel ik vrij makkelijk af maar nu is het dus drama.
Sinds ik antidepressiva slikt lukt het mijn eigenlijk niet meer af te vallen.
Aan de leeftijd kan het niet liggen denk ik ben pas halverwege dertig.

Voor wie is dit herkenbaar en heeft nog tips? Word een beetje moedeloos op deze manier :(.
Alle reacties Link kopieren
Kijk niet alleen naar de calorieën, maar ook wat je eet. Probeer bijvoorbeeld de koolhydraten (suikers drastisch te verminderen of te laten staan, denk aan aardappelen, brood, rijst, pasta, snoep, koek, cola's etc

Probeer eens 3 grote maaltijden per dag te eten die je lang verzadigd houden. En geen tussendoortjes meer.

Stress, spanning en slecht slapen hebben ook een negatieve invloed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
afvallen met AD lijkt me lastig, ben in die periode 17 kilo zwaarder geworden. Sinds ik het niet meer gebruik zijn de 17 er weer vanaf. Geen tips verder hoe je afvalt met AD
Alle reacties Link kopieren
Ik worstel met hetzelfde.
Toen ik begon met slikken van AD kwam ik langzaam 10 kilo aan.

Ondertussen ben ik er heeeeeel langzaam en met intensief sporten ruim 3 kwijt, maar het is een heel gevecht.

Heeft iemand overigens een idee of de hoeveelheid AD die je slikt ook nog invloed op je gewicht heeft? Of maakt dat niet uit?
ikbenlief10 schreef:
22-05-2018 15:11
Ik worstel met hetzelfde.
Toen ik begon met slikken van AD kwam ik langzaam 10 kilo aan.

Ondertussen ben ik er heeeeeel langzaam en met intensief sporten ruim 3 kwijt, maar het is een heel gevecht.

Heeft iemand overigens een idee of de hoeveelheid AD die je slikt ook nog invloed op je gewicht heeft? Of maakt dat niet uit?
Als goed is kan je behandeld arts dat vertellen.

Bij diverse soorten kan je het in de bloedspiegel zien en spreken ze over laag/hoog therapeutische waarde.


Ik heb ook AD geslikt en pas na het stoppen, lukte afvallen, terwijl ik niet gek veel anders/minder eet.
Alle reacties Link kopieren
Ja het lijkt wel alsof het je stofwisseling serieus vertraagt. Ik gebruik een lage dosering en eet absoluut een stuk minder als voorheen. Daarnaast vooral dus ook goede dingen en veel beweging. Nou ja stoppen met antidepressiva is op dit moment geen optie dus hopelijk lukt het uiteindelijk wel om af te vallen.
Ik ben 10 kg aangekomen door ad.
Nu ben ik er 4 kwijt maar daar heb ik 4 maanden over gedaan en ik sport vrij veel. Het gaat wel maar heel erg langzaam. Blijf gewoon goed en gezond eten, het gaat echt wel lukken.
Succes.
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
22-05-2018 15:30
Als goed is kan je behandeld arts dat vertellen.

Bij diverse soorten kan je het in de bloedspiegel zien en spreken ze over laag/hoog therapeutische waarde.


Ik heb ook AD geslikt en pas na het stoppen, lukte afvallen, terwijl ik niet gek veel anders/minder eet.
Het gekke is dat ze bij mij dus ontkennen dat het van de AD gekomen is, terwijl het voor mij toch een heel duidelijk verhaal is dat ik ineens aankwam nadat ik gestart was met AD, maar niets in mijn eetpatroon veranderd had.
ikbenlief10 schreef:
22-05-2018 16:01
Het gekke is dat ze bij mij dus ontkennen dat het van de AD gekomen is, terwijl het voor mij toch een heel duidelijk verhaal is dat ik ineens aankwam nadat ik gestart was met AD, maar niets in mijn eetpatroon veranderd had.
Ja, dat heb ik ook wel gehoord van artsen. Ik heb wel aantal artsen gehad die erkennen dat het door medicatiegebruik komt, mede door een eet- en bewegingsdagboek bij te houden. En regelmatig spiegels te laten prikken, indien mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik val juist alleen maar af ondanks AD (ondergewicht), maar dat zal ook komen doordat ik borstvoeding geef.
Welke AD slik je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven