Lijf & Lijn alle pijlers

Goedkoop afvallen

26-05-2018 08:52 193 berichten
Goedemorgen!
Na weer een ochtend gefrustreerd kleding passen waarbij weer veel uit mn kast kan toch maar een topic geopend.

Tijdens mijn zwangerschap ben ik best wat aangekomen. Ik ben 1m73 lang en voor mijn zwangerschap 58 kg, nu zit ik, anderhalf jaar later, op de 64. Het lukt me niet om dit eraf te krijgen, al is het maar een beetje. Gewicht is maar een getal maar t frustreert me dat ik bijna niets uit mijn kast nog pas, en vind mijn lichaam niet zo mooi nu.

Echter is afvallen vaak best duur, gezond eten is duurder dan ongezond eten.
Geld voor dure shakes e.d. heb ik niet, ook niet om kiloos fruit e.d. te kopen elke week.
Bewegen doe ik genoeg, ik wandel en fiets elke dag, werk 2 dagen per week en fiets daarvoor intotaal ook bijna 30 km per week. Maar die honger! Een peuter van anderhalf is druk en ik heb dan ook continu honger..

Wie weet hoe je af kan vallen zonder dat het teveel kost? Goedkope alternatieven voor brood bijvoorbeeld..

Sorry voor de lange tekst, bedankt voor het lezen alvast!
De helft minder eten. Kost je dus de helft minder ;-D
Het gaat bij jou maar om 'n paar kilootjes, zit het 'm niet gewoon in de vorm ipv de kilo's op zich? Kun je je buik niet strak trainen? Situps kun je ook gratis thuis doen op de grond.
Afvallen is stukken goedkoper dan een eetstijl faciliteren waarbij je alleen maar aankomt. Je eet sowieso minder dus je hoeft minder producten te kopen. Alternatief voor brood: havermout, kwark, gekookt ei etc. In mijn supermarkt allemaal heel erg goed betaalbaar.

En zo duur is groente en fruit helemaal niet. Ik begrijp niet waar die hardnekkige gedachte af en toe vandaan komt.
redbulletje schreef:
26-05-2018 08:53
De helft minder eten. Kost je dus de helft minder ;-D
Het gaat bij jou maar om 'n paar kilootjes, zit het 'm niet gewoon in de vorm ipv de kilo's op zich? Kun je je buik niet strak trainen? Situps kun je ook gratis thuis doen op de grond.
6 kg op een relatief laag gewicht kan echt veel zijn. Ik ben in een jaar tijd van 60 naar 64 (wisselend 62/63) gegaan en dat is echt héél goed zichtbaar helaas. En een crime om eraf te krijgen. Plaatselijk afvallen kan niet en sporten heeft helemaal niet zo'n groot effect (tenzij je 6 dagen per week zeer intensief traint, maar 3 x pw werpt geen vruchten af zonder aangepast eetpatroon). Voeding is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Je moet juist geen kilo's fruit halen als je wil afvallen.
.
Alle reacties Link kopieren
Groente en fruit in de aanbieding en/of op de markt hoeft toch niet duur te zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
26-05-2018 09:00
Groente en fruit in de aanbieding en/of op de markt hoeft toch niet duur te zijn?
Ik vind het een beetje zorgelijk als het uit de supermarkt wel duur wordt gevonden terwijl je wel een kind hebt om voor te zorgen. Dan mag ik aannemen dat je je financiën ook gewoon op een rijtje hebt.
Alle reacties Link kopieren
Eet bonen. Die vullen goed, zijn gezond en goedkoop.
Hetzelfde geldt voor magere yoghurt, eieren, tofu, seizoensgroenten. Zo moeilijk is het echt niet hoor.
Groente en fruit van het seizoen. Havermout. Magere yoghurt. Kost allemaal minder dan dagelijks koek en chips. Gezond eten is echt niet duurder dan ongezond eten. En er is niets mis met brood en aardappelen.

Gewoon drie goeie maaltijden per dag. Tussendoor 2x fruit van het seizoen (en de komende maanden heb je daarin ruime keuze!). Meer niet. Oh en alleen water en thee drinken.
Je BMI is 21.4
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer i
Alle reacties Link kopieren
Of je doet een reality-check en zorgt dat je gewoon ziet dat je een prima gewicht hebt voor jouw lengte.
Je hebt een kind gekregen, je lichaam verandert daardoor en bij veel vrouwen is een deel van die verandering blijvend.
58 kilo bij jouw lengte geeft een bmi van 19-en-een-beetje.
Dat mag tegenwoordig, maar ik kom nog uit de tijd dat een bmi onder de 20 als ongezond werd gezien.
Je bmi is nu 21,3. Supergezond dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Om gezond af te vallen helpt het vooral om veel groente te eten. Ik koop zaken die in seizoen zijn bij de LIDL en dat is echt niet duur. Uien voor 70ct, winterwortel idem, sla is super goedkoop, prei vaak maar 60 ct (ik gebruik alles), tomaten zijn vaak ook nog te doen en courgette en aubergine is ook niet duur. Daarnaast kun je ook goed koop aan je eiwitten komen door yoghurt/kwark te eten en eieren te eten.

Aangevuld met volkoren brood, aardappel en zilvervliesrijst hoeven goede maaltijden echt niet duur te zijn.

De gezondheid van fruit wordt vaak overschat.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je smoesen verzint daarnaast vind ik je huidige gewicht prima voor je lengte en helpt sporten je wellicht nog wat meer om weer wat strakker te worden zonder dat het nummer op de weegschaal zo een ding wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh? Als je stopt met het kopen van troep zoals frisdrank, chocola, chips, koekjes enz heb je genoeg geld over voor groenten en fruit...
Solomio schreef:
26-05-2018 09:11

Je bmi is nu 21,3. Supergezond dus.
Stel je voor dan heb je een goed gezond gewicht is het blijkbaar nog niet goed.
Ik zat al te twijfelen.
Trakteer jezelf op nieuwe leuke kleding !
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
26-05-2018 09:10
Je BMI is 21.4
Ach jee, daar had ik niet eens op gelet. Mens, tel je zegeningen, je hebt een kind en een gezond gewicht. Koop gewoon nieuwe kleding, je hoeft helemaal niet af te vallen.
De helft minder dieet, kost ook niet veel.
Duct tape over je snavel.
Gezond eten is niet duurder en je zit langer vol van een krop sla en een prei dan van die dure zakken chips. Als je er dan ook nog gratis bij gaat fietsen/wandelen/hardlopen dan gaat het helemaal snel.

Gewoon veel letten op aanbiedingen en de vriezer benutten.
oh en installeer een app als fatsecret/myfitnesspal, dan kun je je kcal bij houden. Ook met ongezond voer kun je af vallen als je minder kcal tot je neemt dan je verbrandt.
Wellicht probeer je je in een kledingmaat te proppen die niet bij je past.
Waarom wil je afvallen?

Je zegt dat gezond eten duurder is. Onzin. Dan weet je niet wat gezond eten is, of je kunt niet koken.

Je hebt een kind gekregen. Je weet dat je lijf dan blijvend kan zijn veranderd?
Misschien moet je meer sporten om je lijf weer wat meer in model te krijgen.
Je schrijft over je beweging, maar dat is niet zoveel. 30 km fietsen per week? Is dat een schrijffout?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
26-05-2018 09:17
Trakteer jezelf op nieuwe leuke kleding !
Als groente te duur is, zal to deze tip waarschijnlijk niet gaan uitvoeren. Alhoewel het een erg goede tip is! :cheer2:
64 is een prima gewicht.
Je weet toch dat je lichaam verandert als je ouder wordt en als je een kind krijgt? Mijn moeder heeft ook een aanzienlijk deel van mijn jeugd geprobeerd om weer op die 45 kg te komen die ze woog toen ze 18 was. Werd ze niet leuker door.
Mijn advies is om je te richten op dingen die er wél toe doen in het leven, een leuke moeder te zijn en de trotse bezitter van een gezond gewicht, met je bmi van 21.
Solomio schreef:
26-05-2018 09:11
Of je doet een reality-check en zorgt dat je gewoon ziet dat je een prima gewicht hebt voor jouw lengte.
Je hebt een kind gekregen, je lichaam verandert daardoor en bij veel vrouwen is een deel van die verandering blijvend.
58 kilo bij jouw lengte geeft een bmi van 19-en-een-beetje.
Dat mag tegenwoordig, maar ik kom nog uit de tijd dat een bmi onder de 20 als ongezond werd gezien.
Je bmi is nu 21,3. Supergezond dus.
Dit dus.
Zet die knop om en koop gewoon wat nieuwe, passende kleding.
Solomio schreef:
26-05-2018 09:11
Of je doet een reality-check en zorgt dat je gewoon ziet dat je een prima gewicht hebt voor jouw lengte.
Je hebt een kind gekregen, je lichaam verandert daardoor en bij veel vrouwen is een deel van die verandering blijvend.
58 kilo bij jouw lengte geeft een bmi van 19-en-een-beetje.
Dat mag tegenwoordig, maar ik kom nog uit de tijd dat een bmi onder de 20 als ongezond werd gezien.
Je bmi is nu 21,3. Supergezond dus.
Dit dus.
Zet die knop om en koop gewoon wat nieuwe, passende kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven