Lijf & Lijn alle pijlers

OMAD - one meal a day

11-06-2018 08:50 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik ben nieuw op het forum, maar ben al een paar dagen stiekem aan het meelezen.
Ik heb al gezocht naar een topic over OMAD, maar ik kon er geen vinden, vandaar maar zo.
Om verschillende redenen heb ik dit opgepakt, maar ik ben op zoek naar mensen om mee te sparren over bv. recepten, hoe ga je om met je omgeving, onverwachte etentjes etc.

Het idee van OMAD is dat je één maaltijd op een dag eet, waarbij je al je macro's eet en je gewone dagelijkse hoeveelheid kcal.
Je kan het gebruiken als 'dieet' maar dat is niet mijn insteek erbij, ik wil er niet door afvallen, maar voel me er gewoon beter bij;
minder bezig met eten, minder zorgen over mijn macro's, minder tijd nodig in drukke pauzes op het werk, ik heb meer energie...

Maar goed, ik hoop dus dat er nog een aantal mensen zijn die mee willen schrijven in dit topic, om elkaar te steunen e.d.

Ben benieuwd!
Wat zijn macro's?
Alle reacties Link kopieren
En wanneer eet je die maaltijd en wat eet je dan? Waarom zou dit een steungroep moeten zijn? Het klinkt alsof je dan toch ergens mee worstelt. Ik snap er niet zo veel van.
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen over macro's hier.
nouschi wijzigde dit bericht op 11-06-2018 08:55
4.92% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Al je dagelijkse kcal in 1 maaltijd??? Zit je dan niet verschrikkelijk vol?
Alle reacties Link kopieren
Dus... Honger tot aan de maaltijd en daarna propvol omdat het een berg eten is? Klinkt niet heel aantrekkelijk TO. Is 3 maaltijden op een dag zonder tussendoortjes geen beter idee? Of anders 2? 1 waar je de dag op doorkomt en 1 bij thuiskomst ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Macro's zijn macronutriënten (koolhydraten, vet, eiwit), toch? Ik doe geen OMAD, maar eet maar twee maaltijden per dag (één kleine, één grotere). TMAD dus ;-). Maar dat bevalt me prima, heb er verder geen steun bij nodig.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
wil je 1 maaltijd per dag eten of mag het ook een intermittend fasting zijn waarbij je een aantal uren per dag eet, en de rest van de niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij behoorlijk verknipt. Doe normaal en eet gewoon.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
als je beseft hoe je spijsvertering werkt & hoe de mensen biologisch in elkaar steekt.
Besef je, dat dit nooit gezond kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Één keer per dag eten levert je minder zorgen op? Heb je dan sowieso niet een vreemde relatie met eten?
Ik vind eten juist heerlijk en ontspannend.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vooroordelen zeg, bedankt voor het warme bad hahahaha
Ik wil geen steungroep - dat heb ik ook niet nodig - wel zou ik het dus fijn vinden om met anderen die dezelfde levensstijl hanteren te sparren.

Je hebt overigens helemaal geen honger - althans ik niet - omdat je gewoon je dagelijkse hoeveelheid kcal binnenkrijgt.
Het idee is inderdaad 1 maaltijd nuttigen - bijna hetzelfde als IF (16:8, waarbij je 16 uur niet eet, en dan 8 uur wel) maar dit gaat uit van 23:1.

Nogmaals, als dit niet voor jou werkt prima, maar voor mij werkt dit prima en ik voel me er goed bij, dus snap niet zo goed waarom het nodig is om hier een oordeel over te vellen, zeker als je er geen ervaring mee hebt.
Maar bedankt voor jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Geef eens een voorbeeld hoe je bijvoorbeeld 2000 kcal in 1 gezonde maaltijd stopt?
Ik heb hier heel de dag voor nodig dus kan me er niets bij voorstellen...
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik me oprecht afvraag is als je 1500 tot 2500 kcal in 1 maaltijd moet stoppen, barst je dan niet uit elkaar? Mijn hoofdmaaltijd bestaat meestal uit ongeveer 600 a 700 kcal en dan zit ik echt wel vol. Moet er niet aan denken om 3 a 4 van die maaltijden in 1x weg te werken.
Alle reacties Link kopieren
lolaskye schreef:
11-06-2018 09:04

Nogmaals, als dit niet voor jou werkt prima, maar voor mij werkt dit prima en ik voel me er goed bij, dus snap niet zo goed waarom het nodig is om hier een oordeel over te vellen, zeker als je er geen ervaring mee hebt.
Maar bedankt voor jullie mening.
tja weet je, als iemand me aanraadt me 1x per dag in mijn voet te zagen, omdat hij zich daar zo goed bij voelt. Hoef ik dat ook niet te proberen om te weten, dat het geen goed idee is.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het de zoveelste modehype is op eetgebied en totaal weer doorslaat.
Wat is er tegen om gewoon normaal te eten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Komt weer zo nep en vooropgezet over, dit topic.
Als je niet wilt afvallen, waarom zou je dit dan doen? Het is beter maaltijden over de dag te spreiden en als je in vasten gelooft - waar best wat in zou kunnen zitten mbt gezondheid - waarschijnlijk meer aan te raden om om de dag te vasten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nouschi schreef:
11-06-2018 09:09
Omdat het de zoveelste modehype is op eetgebied en totaal weer doorslaat.
Wat is er tegen om gewoon normaal te eten?
Helemaal mee eens.
Onzinnige hype weer. Was overigens al eerder een topic over.

Ik eet 6x per dag, soms 7.
Alle reacties Link kopieren
Hier is een oud topic waar vorige maand nog in geschreven werd : lijf-lijn/n-maaltijd-per-dag-one-meal-a ... ges/389676

De zoekfunctie op Viva zelf werkt amper, je zoekt het best via google (of andere zoekmachine ;) ) en dan het gezochte met viva forum erachter intikken.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 11-06-2018 09:26
Reden: aanvulling
33.05% gewijzigd
nounou
FarFarAway schreef:
11-06-2018 09:06
Geef eens een voorbeeld hoe je bijvoorbeeld 2000 kcal in 1 gezonde maaltijd stopt?
Ik heb hier heel de dag voor nodig dus kan me er niets bij voorstellen...
Gewoon een kapsalonnetje naar binnen werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook. Ik ervaar het als prettig. Ik heb ook 6 maaltijden per dag gedaan, maar dat beheerste mijn leven.

Nu kan ik me erg verheugen op mijn maaltijd, zeker als ik krachttraining gedaan heb en er dus voor gewerkt heb. Ik heb ook zelden honger dus verder beheerst het mijn leven niet meer.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
11-06-2018 09:19
Gewoon een kapsalonnetje naar binnen werken.
Gezonde maaltijd?
Lady_Day schreef:
11-06-2018 09:23
Gezonde maaltijd?
Nou ja, wel genoeg vet en koolhydraten lijkt me. En er zit sla bij.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
11-06-2018 09:32
Nou ja, wel genoeg vet en koolhydraten lijkt me. En er zit sla bij.

Dit is toch een grapje hoop ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven