Lijf & Lijn alle pijlers

Montignac dieet

12-06-2018 23:34 21 berichten
Zijn hier mensen die het Montignac dieet volgen?

Ik ben een beetje zoekende naar wat ik wil gaan doen. Ik let al wel op op mijn voeding, snoep nagenoeg niks. Ik wil ook niet zozeer een dieet volgen maar meer andere eetgewoontes aanleren. Nu heb ik al een paar in een gesprek met iemand gehoord "probeer eens de Montignac methode"

Ik vind wel veel informatie op internet hierover maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig.. dat was een hype in de jaren 80 of 90. Mijn ouders en hun vrienden volgden het allemaal “want dan kun je gewoon rode wijn blijven drinken”.

Het werkt niet trouwens, maar dat weet je al natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bijna elke dieet werkt omdat je dan bewust met je eetpatroon bezig bent.

Ik heb ook een kennis die dit gedaan heeft 20 jaar geleden. Het is dus geen modern dieet, maar de dame is wel geleidelijk redelijk veel afgevallen en heeft het eraf gehouden.

Aangezien er niet zoveel restrictie is qua voedingsmiddelen, is dit geen heel ongezond dieet en zou ik zeggen probeer het gewoon eens.
Montignac! Daar hoor je nooit meer iemand over. Echt iets van de jaren ‘90. Ik heb het ook wel eens geprobeerd. Volgens mij mocht je geen kaas met brood tegelijkertijd eten of zoiets. Bij mij maakte het weinig verschil. Maar ja, ik was in de jaren ‘90 een tiener sprietje met maat 34-36, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik het überhaupt deed!
Alle reacties Link kopieren
Niet vol te houden!

Ik heb het ooit geprobeerd en behalve dat ik er vrij weinig gewicht door ben kwijt geraakt, is het onwijs lastig om te doen. Geen koolhydraten en vetten op hetzelfde moment eten..... Weet je hoe vaak je dat eigenlijk doet?

Je kan geen brood met kaas meer eten, 's avonds eet je alleen vlees met groente óf alleen pasta met groente. Eet je een gebakken ei dan mag dit niet op brood en eet je wel graag brood dan mag er weinig anders op dan suikervrije jam of groente.
Zeker als je een gezin hebt is het niet te doen. Ik vind het absoluut geen aanrader.

Voor mij werkt het heel goed om gewoon calorieën te tellen (ik gebruik hiervoor de app FatSecret).
Ook WeightWatchers heb ik heel positief ervaren.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik was alláng begonnen dan wist ik uit ervaring het antwoord of is je te hoge gewicht iets van gisteravond? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Djeez, bestaat dat nog? :-o
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die van de combi vet en koolhydraten dik word omdat ik daar extra eetlust van krijg; Montignac had dus goed in de gaten dat dit calorieënbommen waren die vermeden moesten worden.

Vlees/vis met vet heeft die werking veel minder op mij.

Voor iedereen dus verschillend. Probeer alles en behoud het goede.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
13-06-2018 08:24
Ik was alláng begonnen dan wist ik uit ervaring het antwoord of is je te hoge gewicht iets van gisteravond? ;-)

Hoe bedoel je deze?
Mijn buurvrouw begon er pas over. Zij heeft dit 25 jaar geleden gedaan nadat ze 10 kilo was aangekomen na het stoppen met roken. Ze is altijd volgens die methode blijven eten en altijd super slank gebleven. En pas ook een vriendin die erover begon, die houdt ook die methode in grote lijnen en ook zij is altijd mooi slank.

Toch lijkt het mij inderdaad wat omslachtig maar moet de knop misschien gewoon om...
Alle reacties Link kopieren
Als je de vernieuwde versie wil proberen: Pascale Naessens heeft een "levenswijze" ontwikkeld die ongeveer overeenkomt met Montignac.

https://www.purepascale.com
Ga even naar de kringloop daar geven ze die boeken bijna gratis weg over Montignac dieet.
8102 schreef:
13-06-2018 16:03
Ga even naar de kringloop daar geven ze die boeken bijna gratis weg over Montignac dieet.
Haha ja daar dacht ik gisteren ook nog aan, zal vast wel op een braderie of kringloop zijn te krijgen!
karootje81 schreef:
13-06-2018 16:01
Als je de vernieuwde versie wil proberen: Pascale Naessens heeft een "levenswijze" ontwikkeld die ongeveer overeenkomt met Montignac.

https://www.purepascale.com

Dank je ik ga er naar kijken
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
13-06-2018 00:07
Wat grappig.. dat was een hype in de jaren 80 of 90. Mijn ouders en hun vrienden volgden het allemaal “want dan kun je gewoon rode wijn blijven drinken”.

Het werkt niet trouwens, maar dat weet je al natuurlijk.
mijn schoonmoeder ging er bijna dood aan, moest onmiddellijk stoppen van de huisarts
karootje81 schreef:
13-06-2018 16:01
Als je de vernieuwde versie wil proberen: Pascale Naessens heeft een "levenswijze" ontwikkeld die ongeveer overeenkomt met Montignac.

https://www.purepascale.com


Ja, de ‘hippe’ versie van Montignac is koolhydraatarm / koolhydraatbeperkt eten en je noemt dat altijd een ‘levenswijze’ of ‘levensstijl’ en NOOIT dieet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-06-2018 16:08
mijn schoonmoeder ging er bijna dood aan, moest onmiddellijk stoppen van de huisarts

Je moet ook niet alleen maar rode wijn drinken...
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm is wat anders dan Montignac.
Aan de hand van de reacties hier ga ik mij er verder niet meer in verdiepen :biggrin:

Ik heb een boek van Pascale Naessens besteld, Puur lichter heet het.

Maar goed weet ook inmiddels wel dat afvallen vooral in je hoofd zit. Knop moet om!
chocolol schreef:
13-06-2018 23:23
Koolhydraatarm is wat anders dan Montignac.


Gedeeltelijk. Er is een behoorlijke overlapping. De ‘vet-maaltijden’ van Montignac zijn hetzelfde als koolhydraatarm. Alleen heb je bij koolhydraatarm natuurlijk geen ‘koolhydraat-maaltijden’ die je bij Montignac wel hebt. Montignac gaat vooral over koolhydraten en vetten scheiden en glycemische indexen. Je eet bij Montignac minder koolhydraten dan ‘normaal’ omdat je ook die vet-maaltijden hebt waarbij je dus geen koolhydraten eet.
Het boek is binnen!! Prachtig vormgegeven en heerlijke koolhydraat arme recepten. Ga er dit weekend mee aan de slag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven