Lijf & Lijn alle pijlers

Ik zoek een dagcreme...

14-06-2018 15:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een dagcreme zonder spf en zonder parfum. Het mag een redelijk vette crème zijn.

Ik gebruikte tot op heden weleda gezichtscrème van de babylijn, lekker vet maar er zit toch parfum in. Van crèmes met spf krijg ik pukkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Weleda heeft ook een dagcrème zonder parfum/etherische olie : die met amandel.
Is er ook in 'light', wat minder vettig, fijn voor de zomer.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Decubal vitaal gezichtscrème. Bevat geen parfum, SPF, parabenen oid, maar wel goede werkzame bestanddelen ook voor een gevoelige huid.

De crème is best vettig, maar ik vind m fijn.
anoniem_205207 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 22:48
Reden: SP-fractie moest zijn SPF
2.41% gewijzigd
Dado Sens ik ben er erg tevreden over, kan slecht tegen parfum en andere toevoegingen deze gebruik ik nu al jaren.

Er zijn meerdere lijnen. Even kijken welke dan het beste bij je past. Ik gebruik de regeneration E crème en ik koop het online.
Ik heb een tijdje geleden bij de AH (uit nood) een flesje dagcrème gekocht van Daily Organic van AH:

- Geschikt voor alle huidtypen
- Hypoallergeen
- Parfum-en silliconenvrij
- Veganistisch
- En het kost wel 3 hele euro's... Nou ja, 3,25 ongeveer, geen idee wat het precies kost.

Ik wil niet anders meer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt zover! Goede tips, zal ze allemaal even opzoeken.
Ik vind een vettige crème wel fijn, op de een of andere manier werkt dat wel voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het blauwe blik van nivea en vind dat geweldig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een erg gevoelige huid en veel geprobeerd. Zo gebruik ik Dermolin, werkt goed bij mij! Neutral werkt ook goed, behalve als ik die dag al een droog gezicht had, dan prikken sommige plekken wel een beetje. Maar bij good face days is Neutral prima. Olaz double action sensitive is ook goed. Geen aanrader: l'oreal tripe active voor droge en gevoelige huid. De parfum walmt je tegemoet
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-06-2018 16:51
Ik gebruik het blauwe blik van nivea en vind dat geweldig.
Vond ik vroeger ook ;) maar volgens mij zit er parfum in. Qua vettigheid is ie wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Dermolin heb ik ook van gehoord inderdaad, is die ook een beetje vettig?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-06-2018 16:51
Ik gebruik het blauwe blik van nivea en vind dat geweldig.
Ja ik ook
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik schapenplacenta crème, was 6 AUD in een souvenirswinkel - en het is heel fijn en best vet! Neem aan dat zoiets ook wel in NL te koop is.
Hello, can you hear me?
Chickeletta schreef:
14-06-2018 19:48
Dermolin heb ik ook van gehoord inderdaad, is die ook een beetje vettig?
Moah.. niet zo vet als het niveablik. Neutral is ook vettiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Decubal gekocht en de crème van de Ah, ben benieuwd. Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
14-06-2018 19:47
Vond ik vroeger ook ;) maar volgens mij zit er parfum in. Qua vettigheid is ie wel weer goed.
Zitten idd verschillende geurstoffen plus parfum (vetgedrukt) in:

Ingrediënten / Samenstelling
Aqua, Pa­raf­fi­num Li­qui­d­um, Ce­ra Mi­cro­cris­tal­li­na, Gly­ce­rin, La­no­lin, Al­co­hol (Eu­ce­rit), Pa­raf­fin, Pan­the­nol, Mag­ne­si­um Sul­fa­te, De­cyl Ole­a­te, Oc­tyl­do­de­ca­nol, Alu­mi­num Ste­a­ra­tes, Ci­tric Acid, Mag­ne­si­um Ste­a­ra­te, Li­mo­ne­ne, Ge­ra­ni­ol, Hy­droxy­ci­tro­nel­lal, Li­na­lool, Ci­tro­nel­lol, Ben­zyl Ben­zoa­te, Cin­na­myl Al­co­hol, Par­fum.

De benzyl benzoate is een fixeerder (zodat de geur beter te ruiken blijft) en een conserveringsmiddel in een. Volgens EWG is het ook een allergieopwekkende stof: https://www.ewg.org/skindeep/ingredient ... _BENZOATE/

Ik vind EWG een erg fijne database omdat je zo ongeveer elk ingrediënt kunt vinden dat je maar kunt bedenken en kunt zien hoe veilig het is (of niet) en waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
15-06-2018 19:48
Zitten idd verschillende geurstoffen plus parfum (vetgedrukt) in:

Ingrediënten / Samenstelling
Aqua, Pa­raf­fi­num Li­qui­d­um, Ce­ra Mi­cro­cris­tal­li­na, Gly­ce­rin, La­no­lin, Al­co­hol (Eu­ce­rit), Pa­raf­fin, Pan­the­nol, Mag­ne­si­um Sul­fa­te, De­cyl Ole­a­te, Oc­tyl­do­de­ca­nol, Alu­mi­num Ste­a­ra­tes, Ci­tric Acid, Mag­ne­si­um Ste­a­ra­te, Li­mo­ne­ne, Ge­ra­ni­ol, Hy­droxy­ci­tro­nel­lal, Li­na­lool, Ci­tro­nel­lol, Ben­zyl Ben­zoa­te, Cin­na­myl Al­co­hol, Par­fum.

De benzyl benzoate is een fixeerder (zodat de geur beter te ruiken blijft) en een conserveringsmiddel in een. Volgens EWG is het ook een allergieopwekkende stof: https://www.ewg.org/skindeep/ingredient ... _BENZOATE/

Ik vind EWG een erg fijne database omdat je zo ongeveer elk ingrediënt kunt vinden dat je maar kunt bedenken en kunt zien hoe veilig het is (of niet) en waarom niet.
O handig! Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven