Lijf & Lijn alle pijlers

Maagverkleining via slokdarm - Gastroplastie

14-06-2018 21:17 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben van plan een maagverkleing via de slokdarm (gastroplastie) te laten doen. Hierbij word de maag smaller gemaakt middels hechtingen, waardoor het niet zo'n extreme ingreep is als andere maagverkleiningen. En deze operatie word al uitgevoerd bij een bmi tussen 30 en 35. Ik kamp al zeker 10 jaar met overgewicht maar val niet in de catogorie boven een bmi van 35. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die deze behandeling al hebben ondergaan? Viel de behandeling mee / hoe ging de genezing / hoe ervaar je " het eten" nu en wat is het resultaat?
Uiteraard word ik goed onderzocht en ingelicht door mijn artsen maar het is altijd fijn verhalen van anderen te kunnen nalezen. Over deze behandeling is nou eenmaal nog niet veel terug te vinden aangezien deze vrij nieuw is.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Wordt deze operatie vergoed door de zorgverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Valisa,

In Nederland word de opratie in iedergeval niet vergoed. Mijn behandeling is trouwens in Belgie.
Alleen ervaring met een gastric bypass, succes alvast ik lees wel even mee
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Helaas geen ervaring. Wanneer ben je aan de beurt en waar wordt je geholpen? Wat kost het ongeveer ?
Wat ik me afvraag: Word je dan niet te dun door zo'n operatie als je bmi niet zo hoog is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de vooronderzoeken gehad en word geholpen in September. De ingreep zorgt ervoor dat je minder honger hebt, dus je moet er gewoon bij diëten. Maar omdat je minder "honger" hebt is dat veel gemakkelijker vol te houden. Dit is ook echt een ingreep voor mensen die graag volume eten, dus niet voor mensen die de hele dag door snoepen. De dokter geeft ook aan dat, als je steeds de grens op blijft zoeken qua vol gevoel, je maag uiteindelijk weer wat kan uitrekken. Dus er is nog steeds veel wilskracht en disipline voor nodig om je doel te behalen. Dit is enkel een hulpmiddel. Te dun worden is dan ook niet echt van toepassing. De ingreep kost in België ongeveer 5k.
Alle reacties Link kopieren
Hee Jadeli,

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik heb een eerste gesprek bij de dieetiste staan want ik wil kijken of ik ook in aanmerking kom voor deze operatie.
Waar wordt jij geopereerd?
Alle reacties Link kopieren
Jadeli schreef:
14-06-2018 21:17
Hallo,

Ik ben van plan een maagverkleing via de slokdarm (gastroplastie) te laten doen. Hierbij word de maag smaller gemaakt middels hechtingen, waardoor het niet zo'n extreme ingreep is als andere maagverkleiningen. En deze operatie word al uitgevoerd bij een bmi tussen 30 en 35. Ik kamp al zeker 10 jaar met overgewicht maar val niet in de catogorie boven een bmi van 35. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die deze behandeling al hebben ondergaan? Viel de behandeling mee / hoe ging de genezing / hoe ervaar je " het eten" nu en wat is het resultaat?
Uiteraard word ik goed onderzocht en ingelicht door mijn artsen maar het is altijd fijn verhalen van anderen te kunnen nalezen. Over deze behandeling is nou eenmaal nog niet veel terug te vinden aangezien deze vrij nieuw is.

Groetjes

Hoi,

Ik vroeg me in welke ziekenhuis. Ik zou het ook graag willen maar ik twijfel echt nog steeds.

Gr,
Özlem
Alle reacties Link kopieren
Jadeli schreef:
14-06-2018 21:17
Hallo,

Ik ben van plan een maagverkleing via de slokdarm (gastroplastie) te laten doen. Hierbij word de maag smaller gemaakt middels hechtingen, waardoor het niet zo'n extreme ingreep is als andere maagverkleiningen. En deze operatie word al uitgevoerd bij een bmi tussen 30 en 35. Ik kamp al zeker 10 jaar met overgewicht maar val niet in de catogorie boven een bmi van 35. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die deze behandeling al hebben ondergaan? Viel de behandeling mee / hoe ging de genezing / hoe ervaar je " het eten" nu en wat is het resultaat?
Uiteraard word ik goed onderzocht en ingelicht door mijn artsen maar het is altijd fijn verhalen van anderen te kunnen nalezen. Over deze behandeling is nou eenmaal nog niet veel terug te vinden aangezien deze vrij nieuw is.

Groetjes
Heb je nog wat info hierover bv de kosten en waar je het lat doen
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik zou het ok willen doen. Het je het ondertussen al gedaan? Wat is jouw ervaring ermee,
Alle reacties Link kopieren
Iemand die deze operatie intussen liet doen? Benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Samsam23 schreef:
23-05-2019 18:46
Iemand die deze operatie intussen liet doen? Benieuwd!
Ik laat het in juni/juli uitvoeren, hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb vrijdag mijn eerste gesprek voor maagverkleining via slokdarm.
Heeft iemand deze operatie al gedaan en wilt zijn ervaring delen.
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
31 juli word ik opgenomen! 😊
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met "Jadeli" hierboven is afgelopen 🤔
Alle reacties Link kopieren
PDW2019 schreef:
19-06-2019 21:10
Hoi ik heb vrijdag mijn eerste gesprek voor maagverkleining via slokdarm.
Heeft iemand deze operatie al gedaan en wilt zijn ervaring delen.
Groetjes
Wanneer en waar?
Alle reacties Link kopieren
Niemand reageert :(
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het ondertussen met u Bijnazover19. Ik heb woensdag een eerste gesprek in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Sandravg66,

31/7 was het zover.. 6 weker verder en 8 kg lichter! Geen enkel moment spijt gehad, zou het zo opnieuw laten doen.. en jij? Beslissing?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen Bijnazover 19.
Mag ik vragen waar je het hebt laten doen. Ik heb contact gehad via Belgie Het AZ Sint Maria
Hier zou het gehele plaatje 6000€ kosten. Mag ik vragen wat jij hebt betaald.

Ik hoor het graag :-)
Alle reacties Link kopieren
Beste Jadeli, bijna zover en anderen, ik overweeg de ingreep, heb al een intake gehad. Het lijkt goed te doen: kunnen jullie iets zeggen over de pijn? Het herstel? Waar je nog last van hebt?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar ZNA Antwerpen gedaan. Ben (ook omdat ik het toch zelf moest betalen) voor een GBP gegaan. Totale kosten 8000, terug via de belastingdienst 4000.
14 maanden later van 94 kg naar 58 kg. Geen complicaties.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rodekrullen, dat klinkt goed! Via de belastingdienst? Hoe werkt dat dan? Een GBP is best een zware ingreep: mag ik je vragen wat je BMI is? Die van mij schommelt rond de 30.

Heb je de esg wel overwogen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een BMI van 34,5, ben bij de meting iets door mijn knieën gegaan, waardoor er 2 cm van mijn lengte afging, en er wel 35 BMI werd genoteerd.
De operatie, vooronderzoeken en dieetbevestiging a € 1200,00 per jaar opgegeven.

De ESG deden zij ook, maar, daarvan was nog niet veel bekend.
Voor veel-eters werd in ZNA een sleeve aangeraden,
voor snoepkonten zoals ik toch de GBP.

Ik wilde liever dan voor de GBP gaa, en zij ook.

Ik ben wel echt 1 uit het perfecte boekje, geen complicaties, weinig dumpings, wel veel moe, en mooi afgevallen.
Ik ken er meer, en niet iedereen heeft zoveel geluk als ik.

lijf-lijn/mini-gastric-bypass-of-gastri ... ges/435182

Hier heb ik (als SweetChiliSauce) mijn ervaringen beschreven.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen, dankjewel voor je uitgebreide verhaal! Ik zal eens informeren naar dat belastingding, was dat in Nederland dat je dat kon opgeven? Zou wel veel schelen!
Inmiddels zijn er verschillende artsen in België die de esg wel aanbieden. Ook omdat mijn bmi lager is, lijkt dat een meer geschikte ingreep.
Fijn dat jij zo tevreden bent! Ik zal je ervaring eens lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven