Lijf & Lijn alle pijlers

Mooiere kont

16-06-2018 13:22 40 berichten
Hallo lezers,

Ik wil graag een mooie ronde (goeie) kont. Dit omdat ik dat mooi vind en omdat ik dan een bepaald doel heb die ik wil bereiken. (Is voor mij heel belangrijk om doelen te stellen)

Iemand tips wat ik kan doen?
Graag tips die ik thuis kan uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Google nog steeds stuk? :-o :there:
Je bent 18?
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot je een kantoorbaan hebt. Van al dat zitten krijg je een goede kont.
Als je 18 jaar bent dan zou ik op mijn voeding letten en gaan sporten. (Is natuurlijk voor iedereen goed.)

Als je ouder bent dan doet een goede spijkerbroek en/of goed ondergoed wonderen. Boven de 50 gaat helaas alles nogal uitzakken en dan helpen een dieet en sport niet meer voldoende.
Squats doen (ik dacht dat dat zo heet tenminste)
1 been naar voor steken en hurken op je andere been en dan weer omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je verstaat onder een ronde (gooie) kont. Strakke billen kan doormiddel van skwat en andere bilspier oefeningen. Als je een volle ronde kont bedoeld, zit dat helaas in de genen.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
16-06-2018 13:36
Squats doen (ik dacht dat dat zo heet tenminste)
1 been naar voor steken en hurken op je andere been en dan weer omhoog.
Dat zijn lunges
http://fitguide.nl/oefeningen/lunges/

Dit zijn squats:
https://www.fitsociety.nl/fitness-oefeningen/squat/
de bilspier, het moeilijkst te trainen. goede konten zijn vooral ook vette konten met daaronder flinke spier. Als je al geen kont hebt ga je hem ook nooit krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bilimplantaten. Helaas ga je dat niet met sporten kunnen bereiken. Ofwel tevreden zijn met hoe je er nu uitziet, dat kan ook nog.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
16-06-2018 13:47
de bilspier, het moeilijkst te trainen. goede konten zijn vooral ook vette konten met daaronder flinke spier. Als je al geen kont hebt ga je hem ook nooit krijgen
Dit. Ik train nu een jaar lang m’n bilspieren met allerhande oefeningen en ik merk dat m’n kont wel iets strakker is, maar niet “groter” zeg maar.
Maar wel meer naar achter stekend. Ik zie bij mezelf wel verschil mijn getrainde billen zien er mooier uit dan die slappe van als ik even geen zin heb.
Dat laatste is natuurlijk meteen het nadeel, want je moet wel blijven trainen.
Tessa44- schreef:
16-06-2018 13:55
Maar wel meer naar achter stekend. Ik zie bij mezelf wel verschil mijn getrainde billen zien er mooier uit dan die slappe van als ik even geen zin heb.
Dat verschil zie ik wel tijdens het trainen, dan lopen m’n spieren “vol”. Dan zijn ze wel degelijk ronder/voller. Maar in het dagelijks leven zie ik geen verschil. Ik voel alleen verschil.
Volgens mij is een goede bips vooral te danken aan Moeder Natuur.

De doorsnee Antilliaanse vrouw: Vol, rond achterwerk.
De doorsnee Noord-Europse vrouw: platte kont.

Ik heb vroeger veel gedanst en had daardoor veel spieren, maar een goede ronde kont is me nooit gelukt. Wel kreeg ik een iets steviger achterwerk, maar mooi rond werd ie niet.

Nu heb ik kinderen en heb ik een gezonde platte, vierkante Hollandse reet. Ik had het ook liever anders gezien, maar het is wat het is.
Geitenbreier schreef:
16-06-2018 13:57
Dat verschil zie ik wel tijdens het trainen, dan lopen m’n spieren “vol”. Dan zijn ze wel degelijk ronder/voller. Maar in het dagelijks leven zie ik geen verschil. Ik voel alleen verschil.
Ja ik zie wel verschil ook in het dagelijkse leven, bij mezelf. krijg het ook terug van anderen. Dat hamsterige (zou niet weten hoe ik het moet uitleggen) is eraf, gewoon veel strakker en dat zie ik echt wel terug in mijn spijkerbroek of rokjes etc.

Edit ik heb kleine billen misschien zie je het dan sneller. Ook heb ik weinig vet, dus misschien is het bij mij sneller te zien. Zou kunnen.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 14:02
13.10% gewijzigd
Kunstenkitsch schreef:
16-06-2018 13:58
Volgens mij is een goede bips vooral te danken aan Moeder Natuur.

De doorsnee Antilliaanse vrouw: Vol, rond achterwerk.
De doorsnee Noord-Europse vrouw: platte kont.

Ik heb vroeger veel gedanst en had daardoor veel spieren, maar een goede ronde kont is me nooit gelukt. Wel kreeg ik een iets steviger achterwerk, maar mooi rond werd ie niet.

Nu heb ik kinderen en heb ik een gezonde platte, vierkante Hollandse reet. Ik had het ook liever anders gezien, maar het is wat het is.
ja daaraan herken je echt een nederlander
Tessa44- schreef:
16-06-2018 14:00
Ja ik zie wel verschil ook in het dagelijkse leven, bij mezelf. krijg het ook terug van anderen. Dat hamsterige (zou niet weten hoe ik het moet uitleggen) is eraf, gewoon veel strakker en dat zie ik echt wel terug in mijn spijkerbroek of rokjes etc.

Edit ik heb kleine billen misschien zie je het dan sneller. Ook heb ik weinig vet, dus misschien is het bij mij sneller te zien. Zou kunnen.
Ik heb ook kleine billen en ook weinig vet. Maar wie weet train jij wel veel zwaarder dan ik. ;)
Naar de sportschool en veel hipthrusts, sumodeadlifts, one legged legpresses, Bulgarian splitsquats (op Smithmachine) etc etc doen met zoveel gewicht als je kunt hebben zonder vorm te verliezen. Minstens 3 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-06-2018 13:47
de bilspier, het moeilijkst te trainen. goede konten zijn vooral ook vette konten met daaronder flinke spier. Als je al geen kont hebt ga je hem ook nooit krijgen
Dit. Push up broek dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ronde kont. Heb er nog nooit wat bewust voor gedaan, het is gewoon zo. Maar ik fiets wel al sinds mijn 12de zo’n beetje dagelijks 20-30km. Dus wellicht dat dat helpt :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Geitenbreier schreef:
16-06-2018 14:04
Ik heb ook kleine billen en ook weinig vet. Maar wie weet train jij wel veel zwaarder dan ik. ;)
Misschien bij jij wel veel te kritisch, en is het wel degelijk te zien, 😜💪🏻👍🏻
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-06-2018 14:12
Ik heb een ronde kont. Heb er nog nooit wat bewust voor gedaan, het is gewoon zo. Maar ik fiets wel al sinds mijn 12de zo’n beetje dagelijks 20-30km. Dus wellicht dat dat helpt :)

Ik heb ook mooie ronde billen en ik fiets ook vanaf mijn kindertijd al zoveel. Ik rijd ook al sinds kindertijd paard. Dat helpt enorm.
Ik herken geen Nederlamdse vrouw aan hun platte kont, ik herken vooral a-sportieve vrouwen...
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
16-06-2018 14:21
Ik heb ook mooie ronde billen en ik fiets ook vanaf mijn kindertijd al zoveel. Ik rijd ook al sinds kindertijd paard. Dat helpt enorm.
Ik herken geen Nederlamdse vrouw aan hun platte kont, ik herken vooral a-sportieve vrouwen...
Hee ik rijd ook paard!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
16-06-2018 14:23
Hee ik rijd ook paard!
Ik ook, zeker van springen (verlichte zit) krijg je een stevige kont.
Xanthan schreef:
16-06-2018 14:21
Ik heb ook mooie ronde billen en ik fiets ook vanaf mijn kindertijd al zoveel. Ik rijd ook al sinds kindertijd paard. Dat helpt enorm.
Ik herken geen Nederlamdse vrouw aan hun platte kont, ik herken vooral a-sportieve vrouwen...
Ik denk dat je je vergist in de rol die genen en lichaamsbouw hierin spelen.

Ik heb altijd veel gefietst, jaren hardgelopen en krachttraining gedaan, maar bleef toch echt mijn platte Hollandse kont houden. Hij werd wel iets steviger, maar mooi rond is me nooit gelukt. En in de sportschool zie ik dat wel vaker. Ik heb een paar vriendinnen met een prachtige ronde kont en die hoeven daar niets voor te doen. Die hebben ze gewoon gekregen van moeder natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven