Lijf & Lijn alle pijlers

Snakediet

20-06-2018 10:25 14 berichten
Dat is toch een grap, of niet? Ik las het in een ander topic. Iemand gaf dit dieet als advies. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik even gaan googlen wat dat nou precies is. Maar dit is toch ongezond? Strekking van het dieet is: vasten totdat je je gewenste gewicht hebt bereikt. Je drinkt alleen 'snakejuice' (bestaat uit water en nog wat ingrediënten als natrium, kalium, citroensap en appelazijn). Daarna alleen nog maar koolhydraatarm eten.

Hier een filmpje van de bedenker:
https://youtu.be/2vz_U8kxDlg

De manier waarop hij praat lijkt het alsof hij ons in de maling neemt. Eerst 48 uur vasten, daarna 72 uur vasten, etc en het liefst allemaal achter elkaar.

Tja, wat wil ik met dit topic? Ik ben gewoon echt verbaasd over wat voor diëten er tegenwoordig allemaal zijn. En dat er blijkbaar heel veel mensen zijn die zo'n dieet ook nog gaan volgen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat laat maar weer zien hoe veel mensen echt wanhopig graag willen afvallen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
borboletas schreef:
20-06-2018 10:27
Tsja dat laat maar weer zien hoe veel mensen echt wanhopig graag willen afvallen.
Echt hè! Ik begrijp het niet. Ik snap best dat het prettig kan zijn om een dieet te volgen waarbij precies voorgeschreven wordt wat je moet eten. Maar niets meer eten en alleen water met wat ingrediënten? Dat snap ik niet. Ik vind het al onbegrijpelijk hoe mensen een shakedieet kunnen volhouden, maar dat is gewoon bourgondisch in vergelijking met dit.
anoniem_359171 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 10:29
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat schreeuwt die man irritant, zeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
20-06-2018 10:27
Tsja dat laat maar weer zien hoe veel mensen echt wanhopig graag willen afvallen.
en denken dat daar een "short cut" voor is.
Susan schreef:
20-06-2018 10:29
Wat schreeuwt die man irritant, zeg.
Nou inderdaad. En daarom kan ik alleen maar denken: die houdt ons voor de gek.
lilalinda schreef:
20-06-2018 10:29
en denken dat daar een "short cut" voor is.
Ook dat ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte dit topic puur uit nieuwsgierigheid open omdat ik dacht dat het over een dieet ging waarbij je alleen slangen mag eten. Of eten zoals een slang (dus dieren levend inslikken en vervolgens een paar dagen half comateus blijven liggen terwijl je ze verteert). Dus dan valt dit nog mee.

Serieus, wat een achterlijke dingen doen mensen zich toch aan.
cerulli schreef:
20-06-2018 10:33
Ik klikte dit topic puur uit nieuwsgierigheid open omdat ik dacht dat het over een dieet ging waarbij je alleen slangen mag eten. Of eten zoals een slang (dus dieren levend inslikken en vervolgens een paar dagen half comateus blijven liggen terwijl je ze verteert). Dus dan valt dit nog mee.

Serieus, wat een achterlijke dingen doen mensen zich toch aan.
:HA:

Ik moet je eerlijk bekennen dat de naam van het dieet mij dus ook enorm prikkelde om hier meer over te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ook inderdaad. Nu ik er iets meer van heb gezien denk ik dat het woord 'snake' erop slaat dat het om langere periodes gaat dat je vast, dus uren/dagen als een slang aan elkaar vast zoals in het spelletje Snake op de telefoon.

Die man zegt (of schreeuwt) in het begin nog dat je eerst met je huisarts moet praten voor je hieraan begint, ik vraag me af of er ook maar een huisarts te vinden is die dit een goed idee vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik denk dat de naam is gekozen omdat slangen en andere reptielen soms weken niet eten. Maar ja, die liggen de rest van de tijd dan ook op een warme steen zo veel mogelijk zon op te vangen en vooral niet te bewegen.

Zo kan ik het ook :P
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat het een grap was, totdat ik de reacties las. Als je zijn video's bekijkt, is het enige dat ik denk 'wow, die heeft een slag van de molen gekregen'.

En mensen doen dit? Mss tast dit de hersenen aan, dat verklaart veel. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat gisteren ook in het andere topic en ben toen ook gaan googlen. Wat een onzin kraamt (schreeuwt) die kerel uit zeg. Onvoorstelbaar dat ook maar iemand dit serieus neemt.
QueenArachnia schreef:
20-06-2018 11:25
Ik las dat gisteren ook in het andere topic en ben toen ook gaan googlen. Wat een onzin kraamt (schreeuwt) die kerel uit zeg. Onvoorstelbaar dat ook maar iemand dit serieus neemt.
Ik denk dat hij de mensen hoop geeft. Dat wat je er in jaren aan hebt gegeten dat je dat er binnen een paar maanden weer af hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven