Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo afvallen..wie doet er mee?

02-07-2018 10:26 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil nu toch echt 10 kilo kwijt (meer mag ook, haha).
Ik ben 46 jaar....heb 2 kinderen en ben 1.68 lang..en helaas gaf de weegschaal vanmorgen 90 kilo aan. Ik hou niet van sport helaas..dus zal het moeten hebben van wandelen, fietsen..en vooral heel goed op mijn eten letten. Wie herkent zich hier in en wil meedoen?
Ik schrijf 'graag' mee!

29 jaar, 1.80 lang en vanochtend gaf de weegschaal 97,8 kg aan..

Ik zou er graag meer kwijt willen dan 10, maar eerst die 10 kg maar eens verliezen!
Voorheen greep ik wanneer ik gewicht wilde verliezen naar shakes of een ander crashdieet.. Maar nu toch een nieuwe poging met gezonde voeding en wat beweging. Gewicht verliezen gaat meestal wel.. maar die kg's eraf houden is een ander verhaal :$ .

Zelf ben ik ook absoluut geen sportfan, maar verplicht mezelf om dit 1 a 2 keer in de week te doen.

Bij mij is het snoepen/mijn voeding het absolute probleem.

@Groezeltje Wat staat er vandaag bij jou op het menu?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, dat stukje over het sporten. Ik ben laatst wel naar de sportschool gegaan om te informeren naar mogelijkheden... Maar daar bleef het meteen weer bij ;)
Wandelen doe ik wel graag, dus dat zal het voor mij ook moeten worden. En hoepelen (gewoon staan draaien, niet met die sierlijke arm dingen en danspasjes erbij), maar ik weet niet in hoeverre dat helpt en ik moet nog een geschikte hoepel vinden.

Ik wil er ook graag minimaal 10 kilo af. Ik ben 30, 1.78 lang en 83 kilo.
Mijn grootste probleem ligt in het drinken van een wijntje met wat lekkers erbij...en dat ook nog voor het slapen gaan. Nou is dat gelukkig iets wat redelijk makkelijk aan te passen is!
Wie weet kunnen we elkaar hier motiveren en tips uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik ook meeschrijven.
Ik ben 31 jaar en 4 maanden geleden bevallen. Door zware bekkeninstabiliteit ben ik plat komen te liggen en te veel honger hebben tijdens de zwangerschap heeft er voor gezorgd dat ik 24kg aan ben gekomen en tikte ik met een bolle buik de 104kg aan met een lengte van 1,80.Op dit moment weeg ik 91kg. Ik ben 10 weken lang op 93kg blijven hangen. Iets wat frustrerend is. En sinds 2 weken begint het langzaam te zakken door bewust te eten en het bewegen langzaam weer op te pakken.
Ben al begonnen met afvallen.
Tenminste om mijn eetpatroon te veranderen en er mag van mij zo'n 15 kg af.
Toen ik begon woog ik 69 kilo met mijn 160 lengte.

Misschien klinkt 69 niet heel veel maar mijn lichaam is daarmee toch echt veel te zwaar.

Woog altijd rond de 49/50 kg.
Nu vind ik een gewicht van rond de 53/55 een mooi streven voor mij.

Heb mijn eetpatroon drastisch omgegooid.

Weeg nu iets van 62 kilo.
Ga niet elke dag op de weegschaal.
Merk het aan mijn kleding en vooral buik, borsten die veel te groot waren/zijn.
Gezicht wordt ook minder bollig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen. Ik ben 52, heb altijd een redelijk stabiel gewicht gehad, maar sinds enkele jaren komt er langzaam maar zeker telkens een kilootje bij. Op dit moment 68,2 kg voor 1m58. En nu vind ik dat het echt tijd wordt voor actie: al mijn kleding zit veel te strak!
Weet nog niet zo dadelijk hoe ik het ga aanpakken (sporten is niet echt mijn ding), maar misschien kan ik hier inspiratie opdoen.
Alle reacties Link kopieren
yes....162 61 kg graag 55 sporten is niet mijn ding.
En koeken bij de bakker kijken me altijd zo vriendelijk aan
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die reacties! Donna wat heb je precies gedaan met het omgooien van je eetpatroon?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
02-07-2018 11:35
Ben al begonnen met afvallen.
Tenminste om mijn eetpatroon te veranderen en er mag van mij zo'n 15 kg af.
Toen ik begon woog ik 69 kilo met mijn 160 lengte.

Misschien klinkt 69 niet heel veel maar mijn lichaam is daarmee toch echt veel te zwaar.

Woog altijd rond de 49/50 kg.
Nu vind ik een gewicht van rond de 53/55 een mooi streven voor mij.

Heb mijn eetpatroon drastisch omgegooid.

Weeg nu iets van 62 kilo.
Ga niet elke dag op de weegschaal.
Merk het aan mijn kleding en vooral buik, borsten die veel te groot waren/zijn.
Gezicht wordt ook minder bollig.
ja ben ook benieuwd hoe je dat doet....
Groezeltje schreef:
02-07-2018 13:10
Wat leuk al die reacties! Donna wat heb je precies gedaan met het omgooien van je eetpatroon?
Heb het drastisch omgegooid wat ik wel vaker heb geprobeerd maar toen ging het half/half en had ik te weinig 'kennis' en eet ideeën plus recepten en gewoontes om gezond te eten en af te vallen.

Als eerste heb ik in een paar uur of korter online gelezen over gezond eten door vooral koolhydraten te laten en bijna alleen maar biologisch te eten of te herleiden voedsel.

Nou flink ingelezen en dat was niet lastig.
Daarna recepten en producten bekeken die daar in passen en ook welke niet
Voedings schijf ook meegenomen.

Goed wat ik vermijd is suiker, snelle koolhydraten zoals aardappel, rijst, pasta (de witte sowieso), snoep, koek etc, chips etc, frisdranken, alcohol dronk ik al weinig, pakjes zoals Knor mixen bv, blokken braadboter, mayonsise, snacks, toastjes, bepaalde kazen, toetjes, worsten en vet vlees, kant en klare dressings, jus uit pakjes, alles uit pakjes, potjes Hak, vruchtensap vd supermarkt en nog wel wat.

Heb in 1 dag of 2 dagen bijna alle benodigdheden in huis gehaald voor de basis en om een paar dagen eens rond te komen met mijn nieuwe eetpatroon.

Alle andere ingrediënten houd ik deels voor bezoek en dingen die niet nodig meer zijn of gauw over datum weg gegeven of gewoon voor je partner/ gezin gebruiken als deze niet met je meegaan.

Daar stond ik dan met allerlei soms vreemde boodschappen.
Het alvast groot inslaan hielp wel want anders zou ik niet in de gewoonte zijn gekomen en steeds dagelijks na te denken wat voor gezonds ik nu weer moest eten zonder basis zoals voorheen met mislukte pogingen van dien.
Heel belangrijk van alles in huis te halen.

En duurder zijn sommige bio dingen wel maar echt je bespaard weer zoveel op andere dingen, zie bovenstaande lijst aldus.

Wat ik in huis haalde was olijfolie wel koud geperst en extra vierge a 5 € appelazijn voor 1,50, sesamolie, biologische pindakaas, biologische notenpasta ( gewoon uit de supermarkt allemaal bijna) rijstwafels, en maiswafels bio, biologische Italiaanse kruiden, verse basilicum, peterselie, mix van gemengde pitten a 1, 99 flinke zak, sesamzaadjes in zak (ook bij action), lijnzaad, quinoa ( aardig prijzig zo'n 3, 99 per zak maar dit vervang je voor bv rijst en anders bruine rijst, magere yoghurt, magere melk, havermout, muesli ook bio dus geen crunchi muesli met allerlei toevoegingen, biologische bouillon tabletten, zeezout, biologische kecap manis, halvamel en zoetjes waaronder stevia maar dat vind ik minder lekker ivm de zoethout smaak in de koffie, biologisch potjes witte en bruine bonen, groente bv 1 broccoli, 1 bloemkool, wat spreciebonen, spinazie, 1 winterpeen, grote bak champignons, Chinese kool, komkommers, 2 zoete aardappelen becel vloeibare boter om te bakken, zoutloze noten, courgette, avokado,
rund gehakt (mager) cottage cheese (50 ct naast de hutenkase), 30 + kaas en mozzarella van 50 cent, volkoren brood of koolhydraatarm brood (duurder), diepvries erwten, koolhydraat vrije noedels bij de action...en vis in de aanbieding.

Nou en dan sta je daar..
Heb dit verdeeld over 2 dagen gekocht toen mijn salaris was gestort maar ook deels diezelfde week steeds wat erbij hoor.

Begon s ochtends met bv een boterham bio pindakaas, later een yoghurt met een eetlepel lijnzaad ( niet te veel en te vaak, zou niet goed zijn?) en wat fruit, dan de lunch 2 gekookte eieren met een rijstwafel, tussendoor een paar noten, avond een stronk broccoli, bloemkool, paar erwten, stukje wortel, ui, stuk paprika wat stuk chinese kool bakken in een grote pan die ik nu dagelijks gebruikt in olijfolie, en op het laatst doe ik er wat sesamilie door en 1 teen knoflook en bestrooi met wat zaden bv, de groenten zijn onbeperkt eigenlijk.
Kook hier quinoa bij met zeezout en de gebakken groenten erop.
De quinoa langer koken dan erop staat, doe wel t dubbele bijna geloof ik want was nog hard en doe er wat meer water in ook.
Een stuk kabeljauw gebakken in becel met wat kruiden erop en zat vol.
Alle groentes doe ik bij elkaar in een grote bak in de koelkast.

Voorbeelden ontbijt, havermoutpap, muesli, ei ( ei is goed ook om af ge vallen maar ook met deze levensstijl net als yoghurt, helpt dus om af te vallen en voedingsstoffen binnen te krijgen), rijstwafel met cottage cheese en runder rookvlees of kipfilet, volkoren boterham met cottage cheese en avokado, of met 30 + kaas en komkommer..

Lunch ideeën idem of salade van sla, komkommer, tomaat, ui en blikje tonijn op water, met appelazijn/olijfolie dressing en pitten, salade van rauwe spinazie met pitten mix of zonnebloempitten (action), gekookt ei en dressing, salade mozzarella tomaat en basilicum met balsamicoazijn ( goeie), salade quinoa en groenten etc.

Diner ideeën gebakken groenten, tempé of tofoe met sesamolie of bio bouillonblokjes en quinoa, stamppot met zoete aardappelen, gebakken courgette, aubergine in laagjes met gebakken rund gehakt, ui, tomatenpuree (bio) in een klein schaaltje doen om en om half uurtje in de oven op 180, had voor 2 dagen 2 aubergine en 1 coourget gebruikt met 250 gr gehakt ofzo, eet dit met yoghurt waarin 1 knoflookteen, zout en wat olijfolie..dit is Turks hmm met quinoa erbij, kippensoep, groentensoep, salades, bami met koolhydraten vrije mie (action) dan bak je flink wat groente en op te laatst sesamolie, knoflook en bio kecap manis/asin erdoor.

Vb tussendoor, noten, radijsjes,, tomaatjes, komkommer met beleg zoals kipfilet, rijstwafel etc

Drinken koffie, groene thee en water.

Moet nog leren om lekkere watertjes te maken met mint bv en shakes plus smoothies.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 11:14
Reden: Type fouten
3.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe en schrijf graag mee! :cheer: Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn gewicht gehad maar de laatste jaren door stress, schildklier problemen en vervroegde overgang toch te zwaar geworden.

Ik ben eind februari begonnen en dmv van koolhydraat arm en heel clean eten inmiddels 16 kilo eraf (zit nu weer op een gezond bmi) maar voel mij fijner met nog zo’n tien kilo eraf. Ik ben 1.78m en nu weeg ik 77 kilo. Ook wandel ik bijna elke dag minimaal 10,000 stappen maar meestal probeer ik de 15,000 te halen.
Qua sporten die ik niet intensief, wandel met de honden, fiets overal naartoe biimen x straal en houd van dansen.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
02-07-2018 14:49
Heb het drastisch omgegooid wat ik wel vaker heb geprobeerd maar toen ging het half/half en had ik te weinig 'kennis' en eet ideeën plus recepten en gewoontes om gezond te eten en af te vallen.

Als eerste heb ik in een paar uur of korter online gelezen over gezond eten door vooral koolhydraten te laten en bijna alleen maar biologisch te eten of te herleiden voedsel.

Nou flink ingelezen en dat was niet lastig.
Daarna recepten en producten bekeken die daar in passen en ook welke niet
Voedings schijf ook meegenomen.

Goed wat ik vermijd is suiker, snelle koolhydraten zoals aardappel, rijst, pasta (de witte sowieso), snoep, koek etc, chips etc, frisdranken, alcohol dronk ik al weinig, pakjes zoals Knor mixen bv, blokken braadboter, mayonsise, snacks, toastjes, bepaalde kazen, toetjes, worsten en vet vlees, kant en klare dressings, jus uit pakjes, alles uit pakjes, potjes Hak, vruchtensap vd supermarkt en nog wel wat.

Heb in 1 dag of 2 dagen alle benodigdheden en in huis gehaald voor de basis en om een paar dagen eens rond te komen met mijn nieuwe eetpatroon.

Alle andere ingrediënten houd ik deels voor bezoek en dingen die niet nodig meer zijn of gauw over datum weg gedaan, of gewoon voor je partner/ gezin gebruiken als deze niet met je meegaan.

Daar stond ik dan met allerlei soms vreemde boodschappen.
Het alvast groot inslaan hielp wel want anders kom zou ik niet in de gewoonte zijn gekomen om dagelijks na te denken wat voor gezonds ik nu weer moest eten zonder basis zoals voorheen met mislukte pogingen van dien.
Heel belangrijk van alles in huis te halen.

En duurder zijn sommige bio dingen wel maar echt je bespaard weer zoveel op andere dingen, zie bovenstaande lijst aldus.

Wat ik in huis haalde was olijfolie wel koud geperst en extra vierge a 5 € appelazijn voor 1,50, sesamolie, biologische pindakaas, biologische notenpasta ( gewoon uit de supermarkt allemaal bijna) rijstwafels, en maiswafels bio, biologische itiliaansr kruiden, verse basilicum, peterselie, salade mix van gemengde pitten 1, 99 flinke zak, sesamzaadjes in zak (ook bij action), lijnzaad, quinoa ( aardig prijzig zo'n 3, 99 per zak maar dit vervang je voor bv rijst) en anders bruine rijst, magere yoghurt, magere melk, havermout, muesli ook bio dus geen crunchi muesli met allerlei toevoegingen, biologische bouillon tabletten, zeezout, biologische kecap manis, halvamel en zoetjes waaronder stevia maar dat vind ik minder lekker ivm zoethout smaak in de koffie, biologisch potje witte en bruine bonen, groente bv 1 broccoli, 1 bloemkool, wat spreciebonen, spinazie, 1 winterpeen, grote bak champignons, een Chinese kool, komkommers, 2 zoete aardappelen becell vloeibare boter om te bakken, zoutloze noten, courgette, avokado,
runderen gehakt (mager) cottage cheese (50 ct naast de hutenkase), 30 + kaas en mozzarella ban 50 cent, volkoren brood of koolhydraatarm brood (duurder), diepvries erwten..en koolhydraat vrije noedels bij de action...en vis in de aanbieding.

Nou en dan sta je daar..
Heb dit verdeeld over 2 dagen gekocht toen mijn salaris was gestort maar ook deels diezelfde week hoor

Begon s ochtends met bv een boterham bio pindakaas, later een yoghurt met een eetleper lijnzaad ( niet te veel en te vaak, zou niet goed zijn?) en wat fruit, dan de lunch 2 gekookte eieren met een rijstwafel, tussendoor een paar noten, avond een stronk broccoli, bloemkool, paar erwten, stukje wortel, ui, stuk.paprika wat stuk Chinese kool bakken in een grote pan die iK nu dagelijks gebruikt in olijfolie, en op het laatst doe ik er wat sesamilie door en een teen knoflook en bestrooi met wat zaden bv, de groenten zijn onbeperkt veel eigenlijk.
Kook hier 1quinoa bij met zeezout en de gebakken groenten erop.
Quinoa langer koken dan erop staat, doe wel dubbele bijna geloof ik want wad nog hard en wat meer water erin ook.
Een stuk kabeljauw gebakken in bevel met wat kruiden erop en zat vol.
Quinoa doe ik ongeveer een handvol.

Alle groentes doe ik bij elkaar in een grote bak in de koelkast.

Voorbeelden ontbijt, havermoutpap, muesli, ei ( ei is goed ook om af ge vallen maar ook met deze levensstijl net als yoghurt, helpt af te valken en voedingsstoffen binnen te krijgen), rijstwafel met cottage cheese en rund rookvlees of kipfilet, volkoren boterham met cottage cheese en avokado, of met 30 + kaas en komkommer..

Lunch ideeën idem.of salade van sla, komkommer, tomaat, ui en blikje tonijn op water, met appelazijn, olijfolie dressing en pitten, salade van spinazie rauw met pitten mix of zonnebloempitten (action), gekookt ei en dressing, salade mozzarella tomaat en basilicum met balsamicoazijn ( goeie), salade quinoa en groenten etc.

Diner ideeën gebakken groenten, tempé of tofoe met sesamolie of bouillonblokjes bio, en quinoa, stamppot met zoete aardappelen, gebakken courgette, aubergine in kasgjes met gebakken gehakt, ui,( bio) tomatenpuree in een klein schaaltje doen om en om half uurtje in de oven op 180, had voor 2 dagen 2 aubergine en 1 coygwtte gebruikt met 250 gr gehakt ofzo, eet dit met yoghurt warrin 1 knoflookteen, zout en wat olijfolie dit is Turks hmm met quinoa erbij, kippensoep, groentensoep, salades, bami met koolhydraten vrije mie (action) dan doe je flink groente bakken, op te laatst sesamolie erdoor.

Vb tussendoor, noten, radijsjes,, tomaatjes, komkommer met beleg zoals kipfilet, rijstwafel etc

Drinken koffie, groene thee en water.
Moet nog leren om lekke te watertjes te maken net mint bv en shakes plus smoothies.
woooo ik moet het even bestuderen.....alvast bedankt voor het hele verhaal
Zal de schrijffouten nog weghalen..sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven. 170cm,76 kg. 10 eraf zal niet lukken maar minstens 6 wil ik wel proberen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee schrijven?

Ik ben al jaren te zwaar, maar vind afvallen zo moeilijk! Ik hou het gewoon nooit lang vol. Eigenlijk zou ik er achter moeten komen waarom ik steeds in mijn oude patronen terug val. Ben wel al meerdere keren zo'n 8 kilo afgevallen, maar kennelijk ben ik nooit genoeg gemotiveerd om dat er af te houden. Dat moet anders! Mijn eerste doel is 10 kilo voor de kerst. Daarna nog 5-10 kilo, maar dat mag best langzamer gaan.
Voor nu hou ik alles bij wat ik eet in de app 'myfitness pall'. Dit werkt wel makkelijk moet ik zeggen. En verder proberen meer te bewegen. Ga dus zometeen beginnen met een wandeling!
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
02-07-2018 16:00
Qua sporten die ik niet intensief, wandel met de honden, fiets overal naartoe biimen x straal en houd van dansen.
Hoelang ben je al bezig om op dit gewicht wat je nu weegt te komen?
En stel je komt op bijv 55 kg hoe dan verder ik neem aan dat je niet altijd zo wil blijven eten?
Ik doe ook mee !! Na veel stress en burn-out weeg ik met een lengte van 176 nu 90 kg. Dit woog ik ook aan het einde van mijn zwangerschap van mijn oudste dochter. Er moet minimaal 10 af... liefst 15 maar met 10 ben ik al heeel blij.
Ik heb weinig discipline en hou het niet lang vol....

Wie weet samen. Ik heb al eerder met groepjes meegeschreven maar nooit een klik en vol gehouden.
Alle reacties Link kopieren
En dames?! Hoe gaat deze dag tot nu toe?

Ik heb vanmorgen gewerkt, was druk dus nauwelijks tijd gehad om iets te eten. Nu thuis geluncht met 2 boterhammen en een banaan.
Straks nog boodschappen doen, maar nog geen idee wat we vanavond moeten eten. Iemand een lekker idee?

Gisteravond heb ik nog gewandeld. Wel fijn hoor zo 's avonds na het eten. Ga dat proberen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Donna , goed zeg..maar dat is idd erg veel veranderen..zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren met een man en 2 kinderen die "normaal" willen eten.
Ik heb vandaag al 2 kr yoghurt op met musli..en net een bak sla met avocado en fetakaas. Vanav eten we wraps van omelet met daarin kip, geitenkaas, sla en avocado.
Hier een mindere dag, ben er boodschap gewijs ook niet goed op voorbereid.

Net visite die wat lekker mee bracht enzovoorts... vanavond iig niet laat smaken. Gewoon: avond eten, yoghurt, thee en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het op zich goed. Net nog lekker gewandeld, bevalt mij ook goed zo na het eten.
Nee gezegd tegen een ijsje na het eten, man moet ook afvallen dus ik hoefde niet toe te kijken ofzo ;)
Gisteren geen wijntje of wat lekkers op tafel, dat gaat vanavond ook wel lukken.

Mijn eetpatroon ga ik nog niet gigantisch omgooien, eerst eens kijken wat er gebeurt met meer beweging en het laten staan van het lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is mijn plan ook Smaragdgroen, minder/ niet snoepen en geen calorieën drinken. Heb vandaag mijn calorieën geteld, zit nog maar op 900, dat is wel weinig he?
Pak zo nog maar een schaaltje fruit en een cracker. Heb vroeg gegeten, dus dat kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het prima. Vanochtend getraind bij mama-baby fit. Sochtends 2 crackers met kaas en bakje kwark. Na het sporten een nectarine. Smiddags 2 crackers met vleeswaren en een beschuit met muisjes. Savonds een stokbrood gevuld met groente en gehakt. Tussendoor alleen maar water gedronken en savonds 1 glaasje ice tea.

Ik ga geen koolhydraatarm/suikervrij dieet of wat dan ook aanhouden omdat dat gewoon niet werkt bij mij en ik een jojo wordt. Ik geloof dat als je normaal eet en gezond beweegt dat je het er af krijgt. En ja af en toe een keer cheaten mag. 1x in de week zoek ik wat lekkers voor mezelf uit.
Op deze manier ben ik al eens 15kg afgevallen. Alleen werd ik een jaar later zwanger en kan ik dus weer opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook. Ik lijn al vanaf m'n twaalfde maar nu loopt het de spuigaten uit.
81 kilo! Nog meer dan net na de laatste bevalling.
Ik ben 1m70. Ben nu al 6 weken bezig met het vastendieet. Een strengere versie ( 3 dgn per week ipv 2 dgn vasten.
Ik ben nog maar 2 kilo afgevallen. Enorm teleurstellend maar ga wel door.
Ik weeg nu ongeveer 78,5. En wil rond de 69 wegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven