Lijf & Lijn alle pijlers

Biamed dieet

09-07-2018 19:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kamp al jaren met overgewicht en jojo-en. Begin dit jaar had ik de smaak te pakken en viel ik 10kg af (van de bijna 30) maar de laatste 1-2 maanden stond ik stil dus ben ik naar een diëtiste gegaan op verwijzing van de huisarts.

Tijdens dit gesprek heb ik me het Biamed dieet aan laten praten. Een dieet met 2 maaltijdvervangers per dag. Volgens haar eet ik structureel te weinig koolhydraten en kan ik niet zomaar weer overschakelen op koolhydraten en dit zou een mooie overgang zijn. Ze adviseert het een maand te doen en dan over te gaan op een gebalanceerde en gezonde levensstijl. Ik kreeg een boekje mee en een blik met poeder voor shakes en stond weer buiten. Over 2 weken heb ik weer een afspraak om te kijken hoe het gaat.

De eerste 2 dagen mag ik alleen maar 5x een shake (ik gebruik dan halfvolle yoghurt) met een eetlepel zemelen en 1 maatschepje van dat Biamed poeder. Verder mag ik de eerste 2 dagen niks en na 2 dagen vervang ik 2 maaltijden op deze manier eet ik overdag verder niks en eet ik 's avonds een normale maaltijd waarbij ik zorg dat ik binnen 2 uur aan 100gr koolhydraten kom. Dus bijvoorbeeld om 16u30 een banaan of wat crackers en dan om 18u een maaltijd met nog een stuk fruit toe.

Toen ik het boekje las bedacht ik me eigenlijk dat dit alles is waar ik niet in geloof. Het is ongeveer 1.000 calorieën minder dan ik op een dag verbrand, er zit aspartaam in de Biamed, je leert er niet gezonder door eten, etc. Maar ik had het al gekocht en man zei ook dat het geen kwaad kon om het een kans te geven. Dus toch maar begonnen vandaag. Van 2 weken proberen ga ik niet dood dacht ik.

Maar ik voel me dus echt heel slapjes, heb lichte hoofdpijn en de hele dag al honger. Dat is ook niet gek. 1 bord yoghurt is ongeveer 200 calorieën en dat dus 5x per dag om de 3uur is maar 1.000 calorieën op een dag. En het vult niet echt. Na morgen eet ik tenminste in de avond wel een normale maaltijd en moet ik op ongeveer 1.200 calorieën uitkomen.

Wie heeft er ervaring met zo'n soort dieet? En specifiek met Biamed? Kon je het volhouden? Hielp het je? Had je ook zo'n honger de eerste dagen? Doe ik er heel onverstandig aan om het 2 weken te proberen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Stop er toch me je snapt toch zelf wel, dat dot niet gezond is. En dat je zo niet blijvend af zult vallen?
Alle reacties Link kopieren
Stoppen, aldus een andere diëtist hier. Ik vind het schaamtevol als mijn beroepsgroep dit soort onzin uitkraamt die totaal niet evidence based is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit eens heel veel afgevallen met een soortgelijk dieet. Zodra je weer normaal eet, kom je minstens aan wat je af bent gevallen. Troep vind ik het.

Daarnaast voelde ik mij helemaal niet fijn, stonk ervan uit mijn mond en viel mijn haar uit.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je verstand en stop. Waarom zou je in godsnaam een 'overgang' moeten hebben naar een gezond en gebalanceerd voedingspatroon. Echt, soms denk ik dat je een diploma als diëtist tegenwoordig gratis kan afhalen bij het gemeentehuis.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
09-07-2018 19:40
Stoppen, aldus een andere diëtist hier. Ik vind het schaamtevol als mijn beroepsgroep dit soort onzin uitkraamt die totaal niet evidence based is.
Dat geldt uiteraard niet voor alle diëtisten. :rose:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen en een andere dietist zoeken. Is ze wel echt dietist? Of is ze een voedingsconsulente?

Op zich kan het geen kwaad om dit 2 weken te doen hoor. Ik denk alleen dat het je niet echt gaat helpen.

En dit zegt een andere dietist ;)
Alle reacties Link kopieren
Dit is je geadviseerd door een diëtist? Serieus? :sarcastic:

Nog los van het gegeven dat even stilstaan qua afvallen bepaald geen reden tot paniek of drastische maatregelen is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste 2 dagen zijn even heftig en daarna gaat het wel.ik ben er een aantal jaren geleden 15 kg mee afgevallen en ook eindelijk mijn dikke benen kwijtgeraakt. Dus ik heb wel goede ervaringen ermee.
Alle reacties Link kopieren
Er zit op 100 gram meer dan 26 gram suiker in en dan ook nog zoetstoffen. Gaat dit om een BIG-geregistreerde dietiste? Want dan zou ik bij het Big-register een klacht indienen tegen deze kwakzalverij waar zij over duidelijk aandelen in heeft. Geen normaal mens zou dit adviseren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zo'n 20 jaar geleden ook gedaan. Gewicht is er wel vanaf gebleven.
Wilde even naar je zwaaien TO :daisy: !
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
09-07-2018 19:44
Dat geldt uiteraard niet voor alle diëtisten. :rose:
Merci! Maar ben het met je eens hoor, sommige mensen halen hun diëtistendiploma 4 jaar en lijken er echt niets van begrepen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat een biamed start portie 379 kcal bevat. Dan krijg jij toch veel meer kcal binnen dan 1000?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
09-07-2018 19:53
Wilde even naar je zwaaien TO :daisy: !
:hello:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
09-07-2018 19:45
Dit is je geadviseerd door een diëtist? Serieus? :sarcastic:

Nog los van het gegeven dat even stilstaan qua afvallen bepaald geen reden tot paniek of drastische maatregelen is.
Het is een dieet dat alleen door artsen en diëtisten verkocht wordt schijnt http://www.biamed.org/BIAmedWeb/BIAmed/index.htm en https://www.afvallenexperts.nl/biamed-dieet/
boannan wijzigde dit bericht op 09-07-2018 20:13
12.47% gewijzigd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
09-07-2018 19:55
Ik lees dat een biamed start portie 379 kcal bevat. Dan krijg jij toch veel meer kcal binnen dan 1000?
Nee dat is 100 gram van dat spul. Ik maak een shake met 330gr halfvolle yoghurt en 1 schep van dat spul en dat is ongeveer 200 calorieën. Ik mag het ook met halfvolle melk maken maar halfvolle yoghurt lijkt me dan iets beter te vullen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik denk niet dat het heel gezond is, maar kan me ook voorstellen dat het een soort mentale reset voor je is. Je zou de huisarts kunnen vragen wat hij of zij ervan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met dit dieet stoppen en überhaupt stoppen met diëten. Op de lange termijn werken afslankdiëten niet: op het moment dat je stopt verval je weer in je oude patroon en kom je aan.

Zorg dat je al je maaltijden zelf zonder toevoegingen of pakjes (denk aan alle zouten en conserveringsmiddelen die hierin zitten!) bereidt, en let op de koolhydraten en (toegevoegde) suikers. Als je drie gezonde maaltijden per dag eet, groenten en fruit tussendoor, dan kun je in het weekend gerust een keer gebak o.i.d. eten. Als je daarbij genoeg beweegt/sport en hier je levensstijl van maakt, zul je weliswaar langzaam afvallen. Maar het zal wel duurzaam zijn.
Hier inmiddels 8kg kwijt met Biamed in 2 mnd tijd.
En ik ga nog ff lekker door....

Ontbijt 1 schep poeder en 350gram magere yoghurt in de blender doe ik het.
10.00 1 stuk fruit bv appel of 2 mandarijnen
13.00 1 sch poeder en 350gr magere yoghurt in de blender
16.00 bouillon kip of een eiwit reep van body&fit
18.30 gewone warme maaltijd incl aardappelen groente en vlees. 100gram vlees en 75gr aardappel 250-400gr groente
20.00 1 stuk fruit en glas cola zero
En verder veel koffie en water


Ben je er mee doorgegaan of inmiddels gestopt TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven