Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Ps, ik dacht bij je titel dat het minstens om 50 kg ging! Persoonlijk vind ik 20 kg afvallen echt te overzien. Ik ben eerder 35 kg afgevallen in 6 maanden. Op gewicht blijven vind ik vele malen moeilijker. Je moet echt heel je eetpatroon en je denkwijze blijvend veranderen. Dat ben ik vast van plan deze keer!! Het alternatief zou uiteindelijk een GBP zijn en dat wil ik gewoon echt liever niet.
Buufie66 schreef:
15-07-2018 13:01
Het alternatief zou uiteindelijk een GBP zijn en dat wil ik gewoon echt liever niet.
Als je een gewicht hebt waarbij een bypass een reeele optie is, is het ook makkekijker om 20kg te verliezen :) . Het kan dus voor iemand van 150kg makkelijker zijn 30kg te droppen dan voor iemand van 90 die naar 60 wil.
Ben ik niet helemaal met je eens. Sneller mss wel maar makkelijker? Dat erbij weeg je in je eerste voorbeeld alsnog 120 kg, lijkt mij erg demotiverend. In je tweede voorbeeld ben je dan wel op je streefgewicht, lijkt me motiverender. Dat erbij, ik denk dat je realistisch moet blijven en naar een gezond bmi moet streven, niet naar maat 36. Denk maar wat hardop over hoe ik het zie hoor. Had het wat uitgebreider en duidelijker uit willen leggen maar moet nu echt gaan rennen.
Buufie66 schreef:
15-07-2018 13:12
Ben ik niet helemaal met je eens. Sneller mss wel maar makkelijker? Dat erbij weeg je in je eerste voorbeeld alsnog 120 kg, lijkt mij erg demotiverend. In je tweede voorbeeld ben je dan wel op je streefgewicht, lijkt me motiverender. Dat erbij, ik denk dat je realistisch moet blijven en naar een gezond bmi moet streven, niet naar maat 36. Denk maar wat hardop over hoe ik het zie hoor. Had het wat uitgebreider en duidelijker uit willen leggen maar moet nu echt gaan rennen.

Makkelijker denk ik ja. Er zijn genoeg programma's waarbij mensen met obesitas in 1 maand als doel 20 kilo verliezen krijgen en dat moeten doen met een dieet van 1200kcal. Als ik 1200kcal per dag eet val ik geen 20kg af in 3 maanden. Mijn restrictie zou dus groter moeten zijn. Anderzijds heb je wellicht gelijk en is van 4000 naar 1200kcal per dag moeilijker dan bijv van 2500 naar 850.

Ik vind afvallen juist moeilijker des te dichter ik blij mn streef ben. Ik heb heel lang 85kg gewogen en zat, Toen de knop om ging, vrij vlot weer op 73. Van daar naar de 65 die ik eigenlijk wil, lukt me niet.
Ik doe ook graag mee! Ik ben wel slecht in 'meeschrijven' maar ik doe mijn best :$

Ik ben 24, 1.80m en 92kg.

Mijn eetpatroon om af te vallen is;
O: 150gr magere kwark + 1 stuk of 100/200gr fruit
L: 2 sneeen brood met (vaak) zuivelspread
T: 2-3 rijstwafels met runderrookvlees
D: Gewoon wat de pot schaft. Ik eet ook best veel savonds, is echt mijn lievelingsmaaltijd (daar laat ik altijd ruim calorien voor 'over')

Ik probeer minimaal 2 liter water te drinken en max 2 koppen koffie per dag.
In het weekend eet ik alles wat ik tegen kom :hihi:

Vorig jaar ben ik in 2 maanden 10 kilo afgevallen met het bovenstaande eetpatroon, daarna moest ik geopereerd worden en heb ik het weer laten versloffen.

Sporten doe ik ook niet, probeer ik wel weer op te pakken..
Ik start... Morgen bij deze!
Workaholiccc schreef:
15-07-2018 11:36
Ik ben me er van bewust dat het geen gezond eetpatroon is. Ik vind wel dat ik ‘s ochtends goed start, maar heb vaak geen zin om te eten ‘s middags, mede ook omdat ik niet veel doe. Moet iets vinden wat lekker en gezond is wat ik tussendoor kan eten inderdaad.
Ik sta tegelijk met mijn vriend op om 7 uur zodat ik niet tot 10 uur in bed blijf liggen. De ene dag doe ik de was bijwerken en de andere dag poets ik het huis en natuurlijk elke avond koken.
Dan maar gezondere alternatieven kiezen op het moment dat je voor koek of andere ongezonde dingen gaat. Maar dat je dat doet kan ook komen doordat je niet regelmatig genoeg eet.

Er zijn trouwens ook veel workouts op YouTube en verder op internet te vinden die je thuis kan doen. Hoeft niet lang te duren, volgens mij is alles van 7-30 minuten er, meer en minder intensief. Soms helpt het om de lat lager te leggen als je tegen het sporten op ziet. Kies dan iets kleins (bijvoorbeeld kort of niet zo intensief), iets wat je kan overzien.

Succes met de les bij de sportschool!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel mee willen schrijven. Ik heb alleen wel afgelopen feb een maagverkleining gehad ik weet niet of dat een probleem is?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 27, 180 cm en 125 kilo. Veel te zwaar dus en er moet 50 kilo af. Ik beloon mezelf ook met eten, en begin elke maandag weer met gezond eten.

Mijn eetpatroon voor de komende maanden ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt, 750 cc water en overnightoats waar 1 stuk fruit in zit
Tussen, 25 gram noten of rauwe paprika of cracker
Lunch, twee boterhammen met zelfgemaakte groentesoep of een gevulde salade
Tussen, zie vorige
Avond, normaal 1 bord zonder vette sauzen en extra groente
Tussen, kommetje yoghurt met 1 stuk fruit

Sporten wordt hem helaas niet, ik ben chronisch ziek. Afvallen helpt wel om minder pijn te hebben. Dat is een goede motivatie!
Alle reacties Link kopieren
RoCar schreef:
15-07-2018 12:17
Ik ben ooit veel afgevallen met zwemmen en een dieet. Maar na een zware operatie niet meer kunnen sporten en toen weer heel veel aangekomen.

Inmiddels is de knop redelijk om (om er weer voor te gaan) , alleen merk dat ik nog wat motivatie mis. Hopelijk helpt dit topic
Top, dat is al een goed begin! Wanneer wil je starten?
Alle reacties Link kopieren
Buufie66 schreef:
15-07-2018 12:44
Hallo dames van het goede leven!

Ik doe graag mee deze ronde! Ik ben 1.68, weeg nu 97.5 en ik ben 51. Ik ben afgelopen maandag 9 juli begonnen en ik wil er graag 20 kilo af om te beginnen. Voor nu is mijn streefgewicht 77. Startgewicht was 100.5 dus de eerste 3 kilo zijn eraf.

Ik weet van vorige lijnpogingen dat de eerste kilo's hard kunnen gaan bij veel overgewicht en het vooral vocht zal zijn maar ik vind het een bemoedigend begin. Ik volg nu een beetje mijn eigen dieet, samengesteld uit andere dieeten, vnl koolhydraat arm en eiwitrijk. Ik let niet op calorieën en hoeveelheden en vermijdt geen (goede) vetten.


Mijn valkuil is alcohol. Vooral nu met dit heerlijke weer met veel terrasjes en dagjes weg vind ik het best moeilijk om van een speciaal biertje of koud wit wijntje af te blijven. Als alternatief drink ik 2/3 glazen rode wijn of gintonic, daar zitten veel minder koolhydraten in. Tussen elk glas veel water. Ik drink sowieso nu heel veel ijskoud water, minstens 3 liter op een dag.


Ik geef gelukkig niks om zoetigheid en ben dol op groenten en fruit. De kilo's komen er bij mij vnl aan door teveel koolhydraat en vetrijk eten. Pasta pesto met kip en chorizo bv en dan 2 borden na elkaar en rond 9/10 uur nog een bord. Of 2 :$ Bij het koken, eten en erna een glas wijn. 's avonds meestal ook nog wel 2 glaasjes.

Ik ben echt een volume eter, of beter gezegd; over eter. Aan sporten heb ik ook 10 broertjes dood. Ik compenseer dat voor nu een beetje met flink poetsen tuinieren en ruimen maar ik wil wel weer gaan sporten. Mijn eet dag zag er gisteren bv zo uit;


O- schaaltje volle bio yoghurt met verkruimelde fjord cracker en warme appel
T- 1 fjordcracker met notenpasta en 1 perzik

L- 2 grof volkoren boterhammen met een halve avocado en wat drupjes honing-mosterd dressing

T-eiersalade van 1 gekookt ei, ui, beetje slasaus en kerrie op een fjord cracker

D- gebakken kipfilet in ghee, zak verse spinazie gewokt met nootmuskaat, halve geraspte kk met lepel slasaus en kruiden


In de avond wat kk schijfjes met aromat, fcracker met roomkaas en gerookte zalm.
De avonden vind ik ook lastig maar er zijn zo ontzettend veel gezonde en lekkere alternatieven om te snaaien! Ik ga ook niet op een worteltje zitten knagen en aan 10 nootjes heb ik niet genoeg haha.


Vanmiddag gaan we naar de plassen met een groot terras. Ik mag van mezelf zondigen met een hoegaarden! :cheer2:
Fijne dag iedereen en zet hem op!

Welkom, leuk dat je mee wil doen! Ik zal je direct in het schema zetten en dan hou ik gewoon jouw startdatum aan. Kilo’s motiveren mij ook altijd veel!

Zo te zien lijkt het alsof je al heel goed bezig bent met je eten, je bent er heel bewust van.

Wat jij met bier en wijntjes hebt, heb ik dan weer met frisdrank dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik vind het lastig om water te drinken.

Heel veel succes en plezier in deze groep! :)
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
15-07-2018 13:35
Makkelijker denk ik ja. Er zijn genoeg programma's waarbij mensen met obesitas in 1 maand als doel 20 kilo verliezen krijgen en dat moeten doen met een dieet van 1200kcal. Als ik 1200kcal per dag eet val ik geen 20kg af in 3 maanden. Mijn restrictie zou dus groter moeten zijn. Anderzijds heb je wellicht gelijk en is van 4000 naar 1200kcal per dag moeilijker dan bijv van 2500 naar 850.

Ik vind afvallen juist moeilijker des te dichter ik blij mn streef ben. Ik heb heel lang 85kg gewogen en zat, Toen de knop om ging, vrij vlot weer op 73. Van daar naar de 65 die ik eigenlijk wil, lukt me niet.
Ja, dat lijkt me ook moeilijk omdat je dan minder snel afvalt en minder snel verschil ziet waarschijnlijk. In mijn geval zou ik snel opgeven als ik stil zou staan en dat is zonde en moet gewoon uit mijn hoofd verbannen worden hihi
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
15-07-2018 14:31
Ik doe ook graag mee! Ik ben wel slecht in 'meeschrijven' maar ik doe mijn best :$

Ik ben 24, 1.80m en 92kg.

Mijn eetpatroon om af te vallen is;
O: 150gr magere kwark + 1 stuk of 100/200gr fruit
L: 2 sneeen brood met (vaak) zuivelspread
T: 2-3 rijstwafels met runderrookvlees
D: Gewoon wat de pot schaft. Ik eet ook best veel savonds, is echt mijn lievelingsmaaltijd (daar laat ik altijd ruim calorien voor 'over')

Ik probeer minimaal 2 liter water te drinken en max 2 koppen koffie per dag.
In het weekend eet ik alles wat ik tegen kom :hihi:

Vorig jaar ben ik in 2 maanden 10 kilo afgevallen met het bovenstaande eetpatroon, daarna moest ik geopereerd worden en heb ik het weer laten versloffen.

Sporten doe ik ook niet, probeer ik wel weer op te pakken..
Ik start... Morgen bij deze!

Leuk, ik zet je in het schema erbij!! De weekenden zijn voor mij ook echt heel moeilijk. Het ene weekend hou ik me netjes aan de ‘regels’ en het andere weekend eet ik ook alles wat ik tegen kom. En dan denk ik de maandag erna, sjongejonge wat heb ik toch gedaan. En het weekend erop gaat het gewoon precies hetzelfde, ik praat het telkens goed voor mezelf op dat moment. Maar zo werkt het afvallen niet helaas :(

Heel veel succes en plezier in deze groep!
Ik werk elke maandag of dinsdag de gewichten bij!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
15-07-2018 15:49
Ik zou wel mee willen schrijven. Ik heb alleen wel afgelopen feb een maagverkleining gehad ik weet niet of dat een probleem is?
Voor mij is dat geen probleem hoor. Wil je ook in het schema of wil je enkel meelezen en schrijven?

Kun je wat meer over jezelf vertellen, ik ben wel benieuwd naar je achtergrond en de keus tot een maagverkleining.
Alle reacties Link kopieren
Flappie55 schreef:
16-07-2018 07:01
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 27, 180 cm en 125 kilo. Veel te zwaar dus en er moet 50 kilo af. Ik beloon mezelf ook met eten, en begin elke maandag weer met gezond eten.

Mijn eetpatroon voor de komende maanden ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt, 750 cc water en overnightoats waar 1 stuk fruit in zit
Tussen, 25 gram noten of rauwe paprika of cracker
Lunch, twee boterhammen met zelfgemaakte groentesoep of een gevulde salade
Tussen, zie vorige
Avond, normaal 1 bord zonder vette sauzen en extra groente
Tussen, kommetje yoghurt met 1 stuk fruit

Sporten wordt hem helaas niet, ik ben chronisch ziek. Afvallen helpt wel om minder pijn te hebben. Dat is een goede motivatie!
Leuk dat je mee wil doen, ik zal je bij het schema erbij zetten.
Je eetpatroon ziet er wat bij betreft al goed uit. Begin je ook vandaag?
Ik eet ‘s ochtends melk met havermout, zit er veel verschil tussen overnightoats en gewone havermout ?

Wat vervelend van je chronische ziekte, maar goed dat je het als een motivatie ziet!
Ik ben vandaag weer begonnen. Ik begin de ochtend met een bakje havermout, melk, banaan en speculoos pasta van biotoday voor de smaak. En een kopje koffie met melk. Dan kom ik op de 450 calorieën uit ongeveer. Wel flink wat calorieën, maar merk wel dat ik de rest van de ochtend verzadigd ben en na twee boterhammen de hele ochtend naar eten aan het zoeken ben.

Op normale dagen dus dagen dat ik niet de hele dag naar snoep en chips verlang, zijn de gezonde maaltijden een probleem. Toch nog wat extra avond eten opscheppen, een extra boterham. Een hele avocado eten, dan zit je ook snel aan teveel calorieën. Ik ga proberen om 1800 calorieën te eten. Ik geef ook borstvoeding dus wil ook niet te weinig eten. Ik ga proberen om alles trouw in te vullen bij Myfitnesspall.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
16-07-2018 08:33
Ik ben vandaag weer begonnen. Ik begin de ochtend met een bakje havermout, melk, banaan en speculoos pasta van biotoday voor de smaak. En een kopje koffie met melk. Dan kom ik op de 450 calorieën uit ongeveer. Wel flink wat calorieën, maar merk wel dat ik de rest van de ochtend verzadigd ben en na twee boterhammen de hele ochtend naar eten aan het zoeken ben.

Op normale dagen dus dagen dat ik niet de hele dag naar snoep en chips verlang, zijn de gezonde maaltijden een probleem. Toch nog wat extra avond eten opscheppen, een extra boterham. Een hele avocado eten, dan zit je ook snel aan teveel calorieën. Ik ga proberen om 1800 calorieën te eten. Ik geef ook borstvoeding dus wil ook niet te weinig eten. Ik ga proberen om alles trouw in te vullen bij Myfitnesspall.
Goed idee, ga ik ook eens proberen bij te houden!

Vinden jullie het leuk als ik dat hier deel??
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij ook een valkuil is:
Op maandag of dinsdag ga ik altijd naar een vriendin van mij, vrijwel de hele dag ben ik dan daar. Vandaag ga ik ook naar haar toe.
Zij houdt net zoveel van eten als ik en het is voor mij dan ook moeilijk om dan niks lekkers te pakken. Ook al zet ze speciaal voor mij niks op tafel, uiteindelijk zitten we ergens een broodje te eten of komen de koeken op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meedoen. Ik had al een topic geopend maar weinig animo. Ik ga gewoon meeschrijven, ook dat helpt.

Dus..... Ik ben 35 jaar, 170cm en ongeveer 110 kilo. Veel te zwaar dus. Ik hou van lekker eten, wijntje. Ik sport wel maar even niet erg intensief ivm een gescheurde kruisband. Ik hou wel van wandelen.

Ik ben eigenlijk een bourgondier die houdt van veel en hartig eten. Zoetigheid is niet echt aan mij besteedt.

Mijn eetplan voor vandaag:
O: 2 bakjes magere griekse yoghurt met framboos
T: rijstewafels
L: 2 bruine boterhammen met mager beleg/2 gekookte eitjes
T: Appel
D: Aardappel, spinazie, biefstuk
Als jullie willen afvallen, dan moeten jullie wel weten hoe jullie moeten afvallen. Op een verantwoorde manier.
Zo te lezen hebben jullie geen idee wat gezond eten is.
Ik zie hier voeding voorbijkomen dat helemaal geen voeding is. Een rijstewafel bijvoorbeeld. Kom op zeg! Dat is een hap zout. Ongezond zelfs. Wie heeft je wijsgemaakt dat dat goede voeding is?
Jullie doen maar wat met dat eten.
Als je wilt afvallen, zorg dan dat je dat goed doet. En waar is de beweging in dit verhaal? En wat is het plan om dit gewicht voorgoed te verliezen?
En stop met dat excuus dat je een Bourgondiër bent. En dat je niet van sporten houdt. En dat het allemaal niet lukt.
Schakel een diëtiste in als je zoveel moet afvallen. Als je niet weet wat gezond eten is, dan gaat het nooit lukken.
Alle reacties Link kopieren
Jeegirl schreef:
16-07-2018 08:54
Ik wil ook wel graag meedoen. Ik had al een topic geopend maar weinig animo. Ik ga gewoon meeschrijven, ook dat helpt.

Dus..... Ik ben 35 jaar, 170cm en ongeveer 110 kilo. Veel te zwaar dus. Ik hou van lekker eten, wijntje. Ik sport wel maar even niet erg intensief ivm een gescheurde kruisband. Ik hou wel van wandelen.

Ik ben eigenlijk een bourgondier die houdt van veel en hartig eten. Zoetigheid is niet echt aan mij besteedt.

Mijn eetplan voor vandaag:
O: 2 bakjes magere griekse yoghurt met framboos
T: rijstewafels
L: 2 bruine boterhammen met mager beleg/2 gekookte eitjes
T: Appel
D: Aardappel, spinazie, biefstuk
Leuk dat je mee wil doen, ik heb je in het schema erbij gezet!
Hoeveel wil je afvallen of heb je geen streefgewicht?

Je eetplan voor vandaag ziet er goed uit.
Ik heb net havrmout met melk op, vanmiddag waarschijnlijk een broodje met zalm en vanavond maak ik burrito’s met kip.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
16-07-2018 09:12
Als jullie willen afvallen, dan moeten jullie wel weten hoe jullie moeten afvallen. Op een verantwoorde manier.
Zo te lezen hebben jullie geen idee wat gezond eten is.
Ik zie hier voeding voorbijkomen dat helemaal geen voeding is. Een rijstewafel bijvoorbeeld. Kom op zeg! Dat is een hap zout. Ongezond zelfs. Wie heeft je wijsgemaakt dat dat goede voeding is?
Jullie doen maar wat met dat eten.
Als je wilt afvallen, zorg dan dat je dat goed doet. En waar is de beweging in dit verhaal? En wat is het plan om dit gewicht voorgoed te verliezen?
En stop met dat excuus dat je een Bourgondiër bent. En dat je niet van sporten houdt. En dat het allemaal niet lukt.
Schakel een diëtiste in als je zoveel moet afvallen. Als je niet weet wat gezond eten is, dan gaat het nooit lukken.

Ten eerste loop ik al 2 jaar bij een dietiste. En zij zegt ook dat ik niet teveel ineens moet willen. Qua eten langzaam opbouwen om te veranderen en niet alles in 1 keer goed willen want dan hou je het niet vol als je anders gewend bent, lees: vet en veel eten.
Voor sommige is het niet mogelijk om te sporten en ik ben van mening dat je zonder sporten ook veel en goed kunt afvallen. Ik ga wel sporten, maar ik hoop dat ik het vol houd en ja ik zeg dat ik het niet leuk vind. |Die knop kan niet zomaar om.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
16-07-2018 09:12
Als jullie willen afvallen, dan moeten jullie wel weten hoe jullie moeten afvallen. Op een verantwoorde manier.
Zo te lezen hebben jullie geen idee wat gezond eten is.
Ik zie hier voeding voorbijkomen dat helemaal geen voeding is. Een rijstewafel bijvoorbeeld. Kom op zeg! Dat is een hap zout. Ongezond zelfs. Wie heeft je wijsgemaakt dat dat goede voeding is?
Jullie doen maar wat met dat eten.
Als je wilt afvallen, zorg dan dat je dat goed doet. En waar is de beweging in dit verhaal? En wat is het plan om dit gewicht voorgoed te verliezen?
En stop met dat excuus dat je een Bourgondiër bent. En dat je niet van sporten houdt. En dat het allemaal niet lukt.
Schakel een diëtiste in als je zoveel moet afvallen. Als je niet weet wat gezond eten is, dan gaat het nooit lukken.

Je bedoeld het vast goed alleen de toon komt zo ontzettend negatief over dat ik niet eens meer genegen ben om ook maar ergens serieus antwoord op te geven. Jammer....
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
16-07-2018 08:26
Voor mij is dat geen probleem hoor. Wil je ook in het schema of wil je enkel meelezen en schrijven?

Kun je wat meer over jezelf vertellen, ik ben wel benieuwd naar je achtergrond en de keus tot een maagverkleining.
Das fijn! Ja zou wel graag erbij willen in het schema.

Ik heb mijn hele leven lang al fors overgewicht. In het verleden al 2 keer eerder meer dan 50 kilo afgevallen maar door omstandigheden is het er weer aan.
Een paar jaar geleden kreeg ik een dubbele longembolie, afgelopen jaar was ik op huwelijksreis en werd erg ziek. Er kwam een longarts bij en die vertelde dat ik zeer zeer ernstige acute bronchitis had, hij had het liefst dat ik opgenomen werd.
Ook zei hij dat ik helemaal niet oud zal worden als ik niet snel blijvend af ging vallen met mijn longen. Dat was de druppel. Ikzelf ben al weduwe geworden toen ik 27 was en ik wilde mijn "nieuwe" echtgenoot het niet aan doen om ook weduwnaar te worden als ik dat kan voorkomen.
De week van de thuiskomst zat ik bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de NOK en een paar maanden later lag ik al onder het mes.
Kort na de operatie is de diagnose astma bij mij gesteld nu ik daar medicatie voor krijg heb ik veel minder last van benauwdheid en andere klachten en heb veel meer energie.

Ik ben sinds feb al 40 kilo afgevallen, nu gaat het wat langzamer. Deze week was ik voor het eerst zelfs iets aangekomen (400 gram) waar ik flink van baal.

Ik sport 3 keer per week in de sportschool, 2 keer per week zwem ik 60 banen en ik fiets minimaal 20 km per dag, wel op elektrische fiets.

Ik heb nu zo goed als vakantie en zit nu lekker aan de koffie. Vanmiddag ga ik zwemmen in een recreatieplas. Ik probeer dan 2 maal 40 minuten te zwemmen op een dagje daar. Vanavond naar de sportschool. Wat ik ga eten vanavond weet ik nog niet. Ik zal iig geen lijstjes plaatsen hier want die zijn uiteraard niet alleen veel minder dan gangbaar is maar ook andere voedingsmiddelen omdat ik tegen sommige dingen niet meer goed kan en dat geeft een vertekend beeld.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ow ik ben 1.72 weeg nu 108.8 kilo en ben 34 jaar. Startdatum is 21 feb 2018 en ik ben nu 39.7 kilo afgevallen. Startgewicht was 148.5 en streefgewicht is 75 kilo maar dat neem ik met een korrel zout.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 16-07-2018 12:04
0.50% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed initiatief! Elkaar motiveren en samen een eigen doel bereiken, leuk! :)

Tips om het sporten leuker te maken: ga wat doen wat je leuk vindt en dan bedoel ik groepslessen. Ga alsjeblieft niet fitnessen, dat heb ik zelf gedaan om af te vallen/strakker te worden. Is heel erg goed te doen, maar dodelijk saai als je het eigenlijk niet heel leuk vindt. Ik doe nu zelf aan kickboksen, ontzettend leuk en vooral heel erg goed voor je. Misschien zo iets proberen?

Daarnaast is sporten maar een klein deel van afvallen. Eten heeft vele malen meer invloed. Probeer, wat volgens mij al eerder is gezegd, je denkwijze en patroon te veranderen en niet zo zeer een streng dieet te volgen. Echt, je hoeft niet veel te bewegen! Pas je eetpatroon aan zoals jij het lekker en goed te doen vindt, wandel wat meer en je zult echt al resultaat zien.

Succes allemaal!! :cheer: :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven