Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja, en pleaaaaase eet gewoon je vetten en koolhydraten. Heb je nodig!! Verdiep je goed in deze stoffen, er zijn goede en slechte soorten. Ik neem aan dat de meesten dit wel gewoon weten, maar ken een hoop mensen die dit niet meer gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie allemaal even heel veel goede moed wensen!

Ik heb onlangs het boek Powerbody van Claudia Van Avermaet gekocht.
Dat boek is niet (alleen) bedoeld om af te vallen, maar eerder om je goed in je vel te voelen. Daarom werkt ze rond 3 pijlers, eten, bewegen en je geestelijk goed voelen.

Ik wil geen reclame maken voor dat boek, ik heb zelf van het 'eten' deel nog niets gedaan (hoewel de recepten wel lekker lijken), maar wel van de workouts.

Ik zie dat als een beetje me-time.

Wat betreft geestelijke gezondheid, meen ik mij te herinneren dat er een ademhalingsoefening in stond voor wanneer je zin had in een snack. Ook bv. nadenken over wat 3 leuke dingen waren vandaag etc.
Ik ben ervan overtuigd dat het geestelijk aspect ook superbelangrijk is als je wil afvallen.

Wat mij helpt om sporten vol te houden: iemand schreef het al, ik doe iets wat ik echt heel leuk vind, nl. Afrikaanse dans. Ik heb nooit het gevoel dat ik ga sporten en al helemaal niet dat ik 'moet'. Er zijn vrouwen in de groep van alle maten en gewichten. Supertof en iets dat ik mezelf dus gun.

Ben ook weer gestart met start to run. Voordeel daaraan vind ik dat ik aan mijn deur start en weer stop voor mijn deur, dus neemt niet veel tijd in beslag. Ik heb ook een doel, een think pink run in oktober. Dat motiveert ook (een beetje het idee dat ik het voor mijn nicht doe die borstkanker heeft gehad - al weet ik rationeel gezien ook wel dat zij er niks aan heeft, het is het idee dat telt). Geen idee of het daarna lukt het vol te houden.

Wat ook kan helpen, is visualiseren, een weekplanning voor het sporten aan je prikbord hangen - en jezelf belonen als je iets gedaan hebt (bv door het in te kleuren, na afloop). Klinkt misschien onnozel, maar het kan maar helpen he.

Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
16-07-2018 11:41
Ow ik ben 1.72 weeg nu 108.8 kilo en ben 34 jaar. Startdatum is 21 feb 2018 en ik ben nu 39.7 kilo afgevallen. Startgewicht was 148.5 en streefgewicht is 75 kilo maar dat neem ik met een korrel zout.
Ik heb je verhaal gelezen, maar wat moet het allemaal heftig voor je geweest zijn zeg! Ik vind het erg knap dat je nu zoveel beweegt en wat ben je al veel afgevallen!
Ik zal je in het schema erbij zetten.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
16-07-2018 11:58
Wat een goed initiatief! Elkaar motiveren en samen een eigen doel bereiken, leuk! :)

Tips om het sporten leuker te maken: ga wat doen wat je leuk vindt en dan bedoel ik groepslessen. Ga alsjeblieft niet fitnessen, dat heb ik zelf gedaan om af te vallen/strakker te worden. Is heel erg goed te doen, maar dodelijk saai als je het eigenlijk niet heel leuk vindt. Ik doe nu zelf aan kickboksen, ontzettend leuk en vooral heel erg goed voor je. Misschien zo iets proberen?

Daarnaast is sporten maar een klein deel van afvallen. Eten heeft vele malen meer invloed. Probeer, wat volgens mij al eerder is gezegd, je denkwijze en patroon te veranderen en niet zo zeer een streng dieet te volgen. Echt, je hoeft niet veel te bewegen! Pas je eetpatroon aan zoals jij het lekker en goed te doen vindt, wandel wat meer en je zult echt al resultaat zien.

Succes allemaal!! :cheer: :cheer2:

Super bedankt voor deze motiverende tekst!
Ik ga binnenkort een keer zwemmen, kijken hoe ik dat vindt. :)
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
16-07-2018 12:49
Super bedankt voor deze motiverende tekst!
Ik ga binnenkort een keer zwemmen, kijken hoe ik dat vindt. :)
Geen dank! Zwemmen hartstikke leuk, helaas is het bij mij in de omgeving wat duur om dit wekelijks een aantal keer te doen. Maar heel lekker, zeker met het heerlijke weer nu!

Ik vind het inderdaad zelf ook het belangrijkste dat ik mij goed en fijn voel in mijn lichaam. Wegen doe ik dan ook niet te vaak, want als je gaat sporten en je spieren groeien dan word je ook zwaarder. Hecht niet té veel waarde aan het cijfertje. Meet trouwens ook je vetpercentage, dat zegt heel veel :)

Doorzetten, volhouden en vooral ook genieten. :-D
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb me dus net gewogen, en de weegschaal gaf gewoon 90,7 kilo aan! Wat baal ik hier van, bij de dietiste 1,5 week geleden was het nog 88 kilo. Maar ik ga gewoon eerlijk zijn en mijn gewicht aanpassen. Vandaag ben ik gestart, vanaf vandaag ga ik er echt tegenaan!!!
Work, je zult moeten kiezen; de weegschaal bij de dietiste of de weegschaal thuis. Het kán zoveel verschillen! Mijn weegschaal is bijvoorbeeld ook een stuk gemener dan die in de sportschool was.

Ik ben zelf ook bezig met afvallen, nu van 74 naar 65 weer. Het is me wel eens gelukt maar mijn lijf blijft altijd steken rond de 71-70... Ik zet niet door. Helaas zijn er niet zoveel leuke topics om mee te schrijven. Zouden jullie het OK vinden als ik af en toe hier mee schrijf? Ik ben nu 71.6kg bij 175cm. Ik hoor het wel :) .
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
16-07-2018 18:27
Work, je zult moeten kiezen; de weegschaal bij de dietiste of de weegschaal thuis. Het kán zoveel verschillen! Mijn weegschaal is bijvoorbeeld ook een stuk gemener dan die in de sportschool was.

Ik ben zelf ook bezig met afvallen, nu van 74 naar 65 weer. Het is me wel eens gelukt maar mijn lijf blijft altijd steken rond de 71-70... Ik zet niet door. Helaas zijn er niet zoveel leuke topics om mee te schrijven. Zouden jullie het OK vinden als ik af en toe hier mee schrijf? Ik ben nu 71.6kg bij 175cm. Ik hoor het wel :) .

Ja klopt, dat kan inderdaad veel schelen. Al kwam mijn weegschaal meestal wel redelijk in de buurt. Misschien zijn de batterij3n bijna op hihi.

Ja hoor, je mag gerust mee schrijven! Wil je dan ook in het schema erbij? Zo ja, wat is je leeftijd als ik mag vragen...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad het beste om 1 weegschaal aan te houden. Ik word gewogen bij sportschool en de NOK maar houd altijd mijn eigen weegschaal aan.

Ik heb vanavond een nieuw receptje gegeten en was erg lekker zo met dit weer.

Veldsla, komkommer, gegrilde paprika, mango, amandelen en falafel. Dressing erbij van olijfolie, peper, zout, paprika poeder en klein beetje honing.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die graag mee wil doen met afvallen en motiveren. 41, moeder, kantoorpand en gek op zoete snoep😬. Maar ook gek op gezond eten en sporten. Tijd om de teugels weer strakker aan te trekken. Dus ik doe graag mee en start morgen (en dan voortaan wegen op maandag)
Alle reacties Link kopieren
Kantoorpand = kantoorbaan 😉
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zou ik mee mogen schrijven? Ik ben 22 jaar en weeg momenteel 108 kilo, ik ben 1.65m. Ik ben begonnen op 110.6 maar ik val gruwelijk langzaam af. Heb verschillende onderzoeken in het ziekenhuis ervoor gehad maar is niks uit gekomen. Enigste wanneer ik ietsje afval is door ontiegelijk veel te sporten maar dat trek ik nog niet met mijn gewicht en conditie.

Ik heb vandaag een uurtje gefitnesst. Morgen en overmorgen heb ik een uurtje zwemmen op de planning staan.
Alle reacties Link kopieren
Min10 schreef:
16-07-2018 20:17
Hier nog iemand die graag mee wil doen met afvallen en motiveren. 41, moeder, kantoorpand en gek op zoete snoep😬. Maar ook gek op gezond eten en sporten. Tijd om de teugels weer strakker aan te trekken. Dus ik doe graag mee en start morgen (en dan voortaan wegen op maandag)
Oke leuk, eef morgen je gewicht maar door en je ventuele streefgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
16-07-2018 21:26
Hoi! Zou ik mee mogen schrijven? Ik ben 22 jaar en weeg momenteel 108 kilo, ik ben 1.65m. Ik ben begonnen op 110.6 maar ik val gruwelijk langzaam af. Heb verschillende onderzoeken in het ziekenhuis ervoor gehad maar is niks uit gekomen. Enigste wanneer ik ietsje afval is door ontiegelijk veel te sporten maar dat trek ik nog niet met mijn gewicht en conditie.

Ik heb vandaag een uurtje gefitnesst. Morgen en overmorgen heb ik een uurtje zwemmen op de planning staan.


Ja tuurlijk! Ik zal je in het schema erbij zetten, als je iedere maandag je gewicht doorgeeft dan wijzig ik dat in het schema.
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik woog vanochtend 75,2 en ben 1.68 lang. Dus 10,2 kilo te gaan, waarvan de eerste helft voor 1 sep en de andere 5 kilo voor 1 jan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier dat veel dames sporten niet leuk vinden. Wat vinden jullie er niet leuk aan? Is het je lijf dat in de weg zit, de blikken van anderen of het zweet?
Het begin is misschien lastig maar sporten helpt op heel veel manieren mee aan een gezondere leefstijl en lichaam dus ik zou gewoon beginnen. Elke smartphone heeft wel een app om bv je stappen bij te houden. Maak het bv je doel om elke dag 10.000 stappen te zetten.

Ik lees hier niemand de les, maar we zijn hier allemaal te zwaar dus het helpt niet te doen wat we altijd hebben gedaan of elkaar naar de mond te praten (daardoor zijn we juist te zwaar geworden), maar het helpt wel om ons patroon te veranderen (gezonder te gaan eten en meer bewegen) en dat komt er resultaat. En resultaat werkt verslavend🙃. Zet hem op dames💪
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 107,3 kg. Het laagste wat ik ben gekomen tijdens deze afvalpoging is 106,9 kg, vorige week. Ik hoop hier binnenkort voorbij te komen.
Ik heb gisteren een uur gefitnesst, wat nu resulteerd in spierpijn :'). Maar zometeen ga ik een uurtje baantjes zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de andere nieuwe schrijfsters!

Vanmorgen al lekker een uurtje banen gezwommen. Gisteravond nog gaan sporten had er eigenlijk niet zoveel zin in maar ben wel blij toch gegaan te zijn.
Ik heb als doel minimaal 8000 stappen op een dag en dat heb ik gisteren ook gehaald, das mooi.

Vanmiddag nog 1 vergadering voor mijn werk en daarna bijna 2 weken vakantie. Heerlijk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mag ik ook aansluiten?

Ik ben bijna 38 jaar, 1.67 en weeg 89 kg.
Ben eind mei begonnen met wandelen (10.000 stappen per dag) en sinds 2 weken wat aanklooien in de sportschool.
Er is 2 kg af maar dat moeten er meer zijn dus wil morgen ook mijn eetpatroon gaan aanpassen. Ik eet gezond maar wel nog veel vette notenpasta, hummus, gedroogd fruit etc. :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik wil me ook graag aansluiten.
Ben al wel ff bezig, schrijf ook met een andere groep mee maar vindt het wel fijn om veel te lezen van anderen en regelmatig ook zelf wat te posten. Merk dat dit wel echt een goede stok achter de deur is om mee te schrijven.

Ik ben 29 jaar, 183 cm en ik weeg 114,7 kg. Mijn doel is 95 kg dus nog ruim 19 kg te gaan.

Sporten doe ik niet echt, ik wandel veel met mijn hond 5 of 8 km en in mijn werk loop of sta ik dus kom dagelijks makkelijk aan de 10.000 stappen. Ik heb een app met workouts voor het hele lichaam en onderlichaam dat doe ik elke dag. Wat ik eet vul ik in op myfitnesspal en eet niet meer dan 1700 kcal per dag. Verder doe ik niet aan koolhydraat vrij eten o.i.d. ik eet gewoon niet meer dan 150/175 gram rijst, aardappelen of pasta per dag, veel groente en fruit en alleen maar water, geen frisdranken en geen alcohol.

Sind januari dit jaar 10 kg afgevallen dus ik moet zeggen dat het best lekker gaat.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
17-07-2018 10:27
Ik woog vanochtend 107,3 kg. Het laagste wat ik ben gekomen tijdens deze afvalpoging is 106,9 kg, vorige week. Ik hoop hier binnenkort voorbij te komen.
Ik heb gisteren een uur gefitnesst, wat nu resulteerd in spierpijn :'). Maar zometeen ga ik een uurtje baantjes zwemmen.
Netjes want je hebt 108 kilo opgegeven!
Pijn is fijn, laten we het daar maart op houden hahaha.

Ik heb vanochtend een halfuurtje gesport met gewichten, nu beetje spierpijn in mijn bovenbenen. Ik wil binnen nu en een week ook gaan zwemmen, is een uur baantjes zwemmen goed te doen of is het best zwaar? En zwem je dan een uur aan 1 stuk of met pauzes of stops tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
17-07-2018 10:32
Welkom aan de andere nieuwe schrijfsters!

Vanmorgen al lekker een uurtje banen gezwommen. Gisteravond nog gaan sporten had er eigenlijk niet zoveel zin in maar ben wel blij toch gegaan te zijn.
Ik heb als doel minimaal 8000 stappen op een dag en dat heb ik gisteren ook gehaald, das mooi.

Vanmiddag nog 1 vergadering voor mijn werk en daarna bijna 2 weken vakantie. Heerlijk!
Goed dat je toch gegaan bent! Hoeveel keer in de week probeer je te sporten?
Alle reacties Link kopieren
Meloentje247 schreef:
17-07-2018 13:53
Mag ik ook aansluiten?

Ik ben bijna 38 jaar, 1.67 en weeg 89 kg.
Ben eind mei begonnen met wandelen (10.000 stappen per dag) en sinds 2 weken wat aanklooien in de sportschool.
Er is 2 kg af maar dat moeten er meer zijn dus wil morgen ook mijn eetpatroon gaan aanpassen. Ik eet gezond maar wel nog veel vette notenpasta, hummus, gedroogd fruit etc. :whoops:
Tuurlijk mag dat, alleen maar gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Luuntje19419 schreef:
17-07-2018 14:05
Hoi allemaal,

ik wil me ook graag aansluiten.
Ben al wel ff bezig, schrijf ook met een andere groep mee maar vindt het wel fijn om veel te lezen van anderen en regelmatig ook zelf wat te posten. Merk dat dit wel echt een goede stok achter de deur is om mee te schrijven.

Ik ben 29 jaar, 183 cm en ik weeg 114,7 kg. Mijn doel is 95 kg dus nog ruim 19 kg te gaan.

Sporten doe ik niet echt, ik wandel veel met mijn hond 5 of 8 km en in mijn werk loop of sta ik dus kom dagelijks makkelijk aan de 10.000 stappen. Ik heb een app met workouts voor het hele lichaam en onderlichaam dat doe ik elke dag. Wat ik eet vul ik in op myfitnesspal en eet niet meer dan 1700 kcal per dag. Verder doe ik niet aan koolhydraat vrij eten o.i.d. ik eet gewoon niet meer dan 150/175 gram rijst, aardappelen of pasta per dag, veel groente en fruit en alleen maar water, geen frisdranken en geen alcohol.

Sind januari dit jaar 10 kg afgevallen dus ik moet zeggen dat het best lekker gaat.

Succes allemaal!

Ik gebruik nu sinds gisteren ook my fitnesspal. Alleen heb het idee dat ik te weinig eet en dat is ook niet goed om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
17-07-2018 16:42
Goed dat je toch gegaan bent! Hoeveel keer in de week probeer je te sporten?
Dank je. 3 maal per week in de sportschool.
Is wel een fijne sportschool voor alleen vrouwen erg prettig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven