Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou ook graag meeschrijven. Fijn om elkaar tips te geven. En (h) erkenning doet soms ook goed.
Ik ben bijna 27 jaar en ik weeg momenteel rond de 115 kilo.
En ohja ik ben 160 cm.

Ik begin morgen weer officieel en wil me focussen op een gezond ontbijt en 10.000 stappen per dag.
Ook lees ik nu veel over verborgen suikers dus daar wil ik ook wat beter op letten.
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
17-07-2018 18:41
Dank je. 3 maal per week in de sportschool.
Is wel een fijne sportschool voor alleen vrouwen erg prettig.

Oh inderdaad fijn ja! Zit hier in Helmond ook 1, fit for women heet dat.
Alle reacties Link kopieren
Jillzred schreef:
17-07-2018 21:11
Hallo dames,

Ik zou ook graag meeschrijven. Fijn om elkaar tips te geven. En (h) erkenning doet soms ook goed.
Ik ben bijna 27 jaar en ik weeg momenteel rond de 115 kilo.
En ohja ik ben 160 cm.

Ik begin morgen weer officieel en wil me focussen op een gezond ontbijt en 10.000 stappen per dag.
Ook lees ik nu veel over verborgen suikers dus daar wil ik ook wat beter op letten.

Welkom, ik heb je in het schema erbij gezet. Heb je een streefgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Ok, tijd voor de billen bloot. Leeftijd mwah, 40+?? Lengte 162 cm, gewicht 108 kg. Streefgewicht 60 kg. Ja, dat zijn 48 kilo die er af moeten.
Ik baal er zo van, de overgang en stoppen met roken hebben ervoor gezorgd dat ik ronder werd. Ook lekker eten is een onderdeel hiervan.
Ik weet al dat ik het meeste afval van eiwitrijk/koolhydraatarm en de sport moet ik nog even uitzoeken.
Ik heb namelijk ook nog artrose in de grote en kleine gewrichten, dus een aantal kilo minder zou niet verkeerd zijn.
Ik doe graag mee met deze ronde. :couple:
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
17-07-2018 16:41
Netjes want je hebt 108 kilo opgegeven!
Pijn is fijn, laten we het daar maart op houden hahaha.

Ik heb vanochtend een halfuurtje gesport met gewichten, nu beetje spierpijn in mijn bovenbenen. Ik wil binnen nu en een week ook gaan zwemmen, is een uur baantjes zwemmen goed te doen of is het best zwaar? En zwem je dan een uur aan 1 stuk of met pauzes of stops tussendoor?
Ja klopt, ik wist het niet precies hoeveel het was. Rond de 107.7 dacht ik, maar toch maar naar boven afgerond. Vandaag wel redelijk gegeten. Ik heb onlangs groente spread voor op brood ontdekt. Smaakt naar pasta saus hahaha. Ik ben een hele moeilijke groente eter dus misschien helpt dat. Na het zwemmen heb ik een banaan ei havermout pannekoek op. Ik moest werken van 5 tot 9 dus heb van te voren een broodje bapoa op, en erna 1tje. Verder veel water.

Ik zwem meestal rond de 10 baantjes, dan even rust langs de kant en zo verder. Maar ik nam vandaag een vriendin mee en die vond het bij baantje 1 al zwaar en was al moe :’). Ik denk dat het je wel moet liggen, maar ik vind het wel fijn. Heb veel minder het idee dat ik “kapot” ben dan na een uur fitnessen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 27 jaar oud, lengte 163 cm en gewicht gister 76.8 kg. Na mijn bevalling vorig jaar ben ik nooit meer op gewicht gekomen, al moet ik zeggen dat ik daar ook niet heel veel aan heb gedaan (behalve balen dat ik te zwaar ben).

Mijn eerste doel is om onder de 70 kg te komen, mijn uiteindelijke doel is om en nabij de 63 kg (al zou ik met 65 kg ook blij zijn). Er moet dus ruim 13 kg af.

Ik heb een kantoorbaan dus het grootste gedeelte van de dag zit ik. Ik haal bij lange na de 10.000 stappen niet. Op de dagen dat ik thuis ben met zoon ga ik wandelen. Sporten vind ik eigenlijk niet vervelend, voor mijn zwangerschap stond ik 3/4 keer per week 's ochtends vóór het werk in de sportschool. Ik kan me er nu (nog) niet toe zetten...

Wat voor mij werkt is op mijn koolhydraten letten, dat ga ik nu dus weer doen. Doordeweeks heb ik daar niet zoveel moeite mee, in het weekend wel. Vriend wil dan lekker een bakje chips oid en dan verlies ik toch weer mijn wilskracht en eet ik mee.
Alle reacties Link kopieren
Rubella schreef:
17-07-2018 21:45
Ok, tijd voor de billen bloot. Leeftijd mwah, 40+?? Lengte 162 cm, gewicht 108 kg. Streefgewicht 60 kg. Ja, dat zijn 48 kilo die er af moeten.
Ik baal er zo van, de overgang en stoppen met roken hebben ervoor gezorgd dat ik ronder werd. Ook lekker eten is een onderdeel hiervan.
Ik weet al dat ik het meeste afval van eiwitrijk/koolhydraatarm en de sport moet ik nog even uitzoeken.
Ik heb namelijk ook nog artrose in de grote en kleine gewrichten, dus een aantal kilo minder zou niet verkeerd zijn.
Ik doe graag mee met deze ronde. :couple:
Dapper dat je er voor wil gaan en mee doet met ons!
Eiwitrijk is inderdaad goed, ik begin dan ook ‘s ochtends altijd met havermout/melk of kwark.
En daarbij kun je ook nog eindeloos varieren door fruit toe te voegen of bijvoorbeeld komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
17-07-2018 22:31
Ja klopt, ik wist het niet precies hoeveel het was. Rond de 107.7 dacht ik, maar toch maar naar boven afgerond. Vandaag wel redelijk gegeten. Ik heb onlangs groente spread voor op brood ontdekt. Smaakt naar pasta saus hahaha. Ik ben een hele moeilijke groente eter dus misschien helpt dat. Na het zwemmen heb ik een banaan ei havermout pannekoek op. Ik moest werken van 5 tot 9 dus heb van te voren een broodje bapoa op, en erna 1tje. Verder veel water.

Ik zwem meestal rond de 10 baantjes, dan even rust langs de kant en zo verder. Maar ik nam vandaag een vriendin mee en die vond het bij baantje 1 al zwaar en was al moe :’). Ik denk dat het je wel moet liggen, maar ik vind het wel fijn. Heb veel minder het idee dat ik “kapot” ben dan na een uur fitnessen.
Oke dankjewel, ik ga het sowieso een keer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
18-07-2018 07:13
Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 27 jaar oud, lengte 163 cm en gewicht gister 76.8 kg. Na mijn bevalling vorig jaar ben ik nooit meer op gewicht gekomen, al moet ik zeggen dat ik daar ook niet heel veel aan heb gedaan (behalve balen dat ik te zwaar ben).

Mijn eerste doel is om onder de 70 kg te komen, mijn uiteindelijke doel is om en nabij de 63 kg (al zou ik met 65 kg ook blij zijn). Er moet dus ruim 13 kg af.

Ik heb een kantoorbaan dus het grootste gedeelte van de dag zit ik. Ik haal bij lange na de 10.000 stappen niet. Op de dagen dat ik thuis ben met zoon ga ik wandelen. Sporten vind ik eigenlijk niet vervelend, voor mijn zwangerschap stond ik 3/4 keer per week 's ochtends vóór het werk in de sportschool. Ik kan me er nu (nog) niet toe zetten...

Wat voor mij werkt is op mijn koolhydraten letten, dat ga ik nu dus weer doen. Doordeweeks heb ik daar niet zoveel moeite mee, in het weekend wel. Vriend wil dan lekker een bakje chips oid en dan verlies ik toch weer mijn wilskracht en eet ik mee.
Tuurlijk, welkom bij deze!

Voor mij is het heel herkenbaar dat het doordeweeks gewoon goed gaat en dat ik in het weekend de fout in ga.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
17-07-2018 21:36
Welkom, ik heb je in het schema erbij gezet. Heb je een streefgewicht?
Ja ik heb wel een streefgewicht, maar die wil ik even loslaten. Ik hou me al jaren bezig met mijn streefgewicht en tot nu toe heeft dat me er alleen maar verder bij vandaan gebracht. Ik streef nu naar een lichaam waar ik me goed voel. Ik wil sterk zijn en vooral fit.

Ik ben net bij de tandarts geweest om tandsteen weg te laten halen, kan voor mijn gevoel nu een jaar niet eten, dus wie weet vliegen de kilo's er nu af XD
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ook dat er zoveel zwemmers zijn. Ik wil deze zomer ook weer flink veel zwemmen en daarnaast boks ik minima eens per week. Ik hoop dat dat wat aantikt naast de 10.000 stappen per dag!

Herkenbaar dat veel mensen hier savonds of in het weekend de fout ingaan.. mijn valkuil is dat ik overdag niet genoeg/gezond eet waardoor ik rond een uur of 2 enorme trek krijg en ga snaaien!

Vanaf vandaag ga ik dus vooral mijn dagen vullen met zoveel mogelijk groente en savonds misschien wat eerder op bed zodat ik de snaaimomenten kan omzeilen!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Jillzred schreef:
18-07-2018 11:25
Ja ik heb wel een streefgewicht, maar die wil ik even loslaten. Ik hou me al jaren bezig met mijn streefgewicht en tot nu toe heeft dat me er alleen maar verder bij vandaan gebracht. Ik streef nu naar een lichaam waar ik me goed voel. Ik wil sterk zijn en vooral fit.

Ik ben net bij de tandarts geweest om tandsteen weg te laten halen, kan voor mijn gevoel nu een jaar niet eten, dus wie weet vliegen de kilo's er nu af XD
Mooie insteek!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou, vanochtend een proefles gehad bij een sportschool hier in de buurt. Ik begon al met vol goede moed door er met de fiets heen te fietsen. Ook al is het maar 10 minuten fietsen, dit was voor mij al een grote stap ÉN verandering. Hoewel ik er met tegenzin naartoe ging is het reuze mee gevallen. Je krijgt daar goede begeleiding.
De reden dat ik er altijd zo tegen op zie is omdat ik mezelf helemaal buiten adem werk en dus last van mijn keel krijg, super moe word en heel erg zweet. Allemaal nadelen vond ik! Maar ik heb altijd gedacht dat ik zo hard mogelijk en zoveel mogelijk moest fietsen, lopen of crosstraineren om dus zoveel mogelijk calorien te verbranden.
Vandaag ben ik er dus achter gekomen dat dit helemaal niet nodig is en juist tegen werkt als je wil afvallen. Een begeleider die daar werkt vroeg naar mijn leeftijd en gewicht om vervolgens mijn hartslag uit te rekenen waar ik op moet zitten om in de fase te zitten om vet te verbranden. Dit kwam uit op een hartslag van 127, ik moest er dus voor zorgen dat ik er niet onder kwam en ook niet erboven dus hield ik de grens tussen 125 en 130 hartslagen per minuut. En wat blijkt!! Veel beter vol te houden en dus vele malen leuker! Hierdoor bouw je ook conditie op, maar als ik er veel boven zou zitten zou ik vooral conditie opbouwen en is de vetverbanding minder. Het zou vooral belangrijk zijn om wat langere duur trainingen te doen en dan rond die zelfde hartslag te blijven. Zo heb ik dan ook 10 min warming up op de fiets binnen gedaan, daarna 5 krachttrainingen en ten slotte nog 20 min binnen gewandeld. En zo was ik een uur verder en voelde ik me tevreden en voldaan. Het is misschien nog niet veel wat ik doe, maar ik wil rustig aan beginnen zodat ik het langer vol houd.

Qua eten moet ik misschien net iets meer eten.
Vanochtend heb ik havermout met melk en een handje rozijnen gehad en als lunch 2 volkoren wraps met huttekase, kalkoenplakjes, rucola en komkommer. Vanavond eten we bloemkool, kipkrokant snitzels en krieltjes. Alleen de krieltjes sla ik over of ik pak er weinig van.




Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je workaholic! Hoevaak in de week wil je gaan sporten?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een mooie start. Bij mijn sportschool kijken de machines (je hoeft ze niet zelf in te stellen) ook naar je hartslag heel fijn!

Ik heb net boodschappen gedaan voor de komende dagen.
Op het menu staat:

Vanavond: salade met mango, komkommer, veldsla, gegrilde paprika en falafel
Morgen: Beef chimichurrie met vega biefstuk
Vrijdag: Broodje vega pulled chicken met sla en augurk
Zaterdag: lasagne met spinazie, ricotta en pompoen
Zondag: Broccoli, walnoot en mozzarella ovenschotel

Voor mij werkt het altijd wel goed om dingen vast in huis te halen. Dan ben ik het een soort van verplicht om ook echt te eten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
18-07-2018 16:34
Wat goed van je workaholic! Hoevaak in de week wil je gaan sporten?
2 tot 3 keer per week
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-07-2018 17:23
Klinkt als een mooie start. Bij mijn sportschool kijken de machines (je hoeft ze niet zelf in te stellen) ook naar je hartslag heel fijn!

Ik heb net boodschappen gedaan voor de komende dagen.
Op het menu staat:

Vanavond: salade met mango, komkommer, veldsla, gegrilde paprika en falafel
Morgen: Beef chimichurrie met vega biefstuk
Vrijdag: Broodje vega pulled chicken met sla en augurk
Zaterdag: lasagne met spinazie, ricotta en pompoen
Zondag: Broccoli, walnoot en mozzarella ovenschotel

Voor mij werkt het altijd wel goed om dingen vast in huis te halen. Dan ben ik het een soort van verplicht om ook echt te eten.
Wat een slim idee om de producten alvast in huis te halen! Ik heb dat voor vandaag en morgen ook al gedaan.
Ik vind het echter wel altijd lastig om in het weekend te koken, meetsal eten we dan een frietje, pizza of uit eten. Iemand tips hier voor?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heel veel chocolade gehad😬. Ga nu maar een lange duurloop doen om wat calorieën te verbranden... morgen weer normaal eten en weer sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Net 12 km hardgelopen en bakje kwark gehad. Hoe was jullie dag?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, 12km hardlopen! Ik ben uiteten geweest met broer/zus. Wel op de koolhydraten gelet maar wel meer gegeten als ik normaal zou avond eten. En ook zoetigheid gegeten natuurlijk.

Morgenochtend maar een flink stuk wandelen met zoon denk ik. Eigenlijk zou ik morgenochtend ook op de weegschaal gaan staan maar ik denk dat ik dat maar oversla :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Min10 schreef:
18-07-2018 21:37
Net 12 km hardgelopen en bakje kwark gehad. Hoe was jullie dag?
Zo hey, goed bezig! Hoe lang doe je er dan over?

Mijn dag was niet optimaal maar ik heb betere beslissingen gemaakt dan gisteren! :p Wel wat lekkers gehad maar ook wat laten staan! 6339 stappen gezet dus morgen even extra!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Zo min10 das netjes! Knap hoor.

Hier alleen maar 25 km gefietst maar wel netjes gegeten. Ik moet veel eiwitten eten en daar kwam ik vandaag ruim aan.

Zo richting bed want ik wil kijken of ik morgen 7.30 in het zwembad kan liggen. Als dat echt niet lukt iig in de middag naar recreatieplas om daar te zwemmen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sorry voor mijn minieme bijdrage. Hoop na de vakantie meer bij te schrijven en te reageren. :hug:
Alle reacties Link kopieren
En IBIopviva, al gezwommen? En 25 km fietsen is ook netjes hoor! Alle beweging is goed!

Ik ben net toch maar op de weegschaal gaan staan, van 76,8 kg naar 76,3 kg :) ondanks het uiteten van gisteravond toch goed gedaan al zeg ik het zelf. Vandaag weer goed op mijn eten letten en wandelen met zoon.
Ik lees dat een aantal van jullie een stappenteller hebben, toevallig ook iemand met een Fitbit?
Zou graag wat mensen aan mijn Fitbit vriendenlijst willen toevoegen :)

Ben een beetje druk, wel tussendoor aan het meelezen, maar wat zijn jullie al goed bezig!
Zal later vanavond een lijstje posten wat ik allemaal eet + activiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven