Lijf & Lijn alle pijlers

1 Kledingmaat afvallen, wie doet er mee?

16-07-2018 08:52 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het afgelopen jaar ben ik 5 kg aangekomen. Ik weet dat ik nog steeds een gezond gewicht heb, maar ik baal als een stekker dat ik de helft van mijn kleding niet meer pas en de andere helft (te) strak zit.
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben! ;-D
] [//table] [/quote]
naamlengtestartgew.streefgew.huidig gewichtafgevallen
Banba1,7467,26267,10,1
Sunshinegirl1,80767075,50,5
Jayla1,717570741
Veertje1,67665964,81,2
Hexie1,7271,76969,62,1
Juffrouwtoos1,807770761
Min101,68746574--
Thruuske1,8074,46773,70,7
Daev1,807973781
Matisse1,72666166--
Okkervil1,70686268--
Ollekebolleke1,57625861,40,6
Fllow1,70595659,2+0,2
Gezamenlijk afgevallen8,4 :cheer2:
banba wijzigde dit bericht op 13-08-2018 22:48
43.06% gewijzigd
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Nou, die tabel moet ik nog even op oefenen :-D
Komt vanavond, nu eerst aan het werk...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee! Ben de afgelopen anderhalf jaar in totaal ongeveer 15 kilo kwijtgeraakt (na zwangerschap woog ik echt te veel).

Veel nieuwe kleren gekocht na het afvallen, maar de afgelopen paar weken weer een paar kilo aangekomen door stress rondom afstuderen en nu passen mijn nieuwe kleren niet meer! Zo frustrerend.

Ik ben zelf 1.80 en weeg nu weer 76 kilo. Ik wil graag weer richting de 70 gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!

Ik ben half jaar geleden bevallen, wil nog graag de laatste 5 kilo's kwijt. Ben 1.71 m en weeg nu 75 kg.
Ik geef nog borstvoeding, helpt wat mee om af te vallen, maar ik heb hierdoor ook enorme honger @(
Sinds 2 weken ben ik weer begonnen met bootcamp, 1x per week. En ik probeer daarnaast 1x per week te 'hardlopen', nu is het nog zo'n schema met 1 min rennen/1 min wandelen/enz... Doen jullie nog iets aan sport?
Alle reacties Link kopieren
@jayla: ik doe yoga en ik loop ook hard. Alleen is bij beide de klad er ingekomen. Ik heb sinds november een andere baan, met hele andere tijden en meer uren.
Sindsdien heb ik moeite om een nieuw ritme te vinden waarin ik ook voldoende tijd heb om te sporten.
Maar dus zeker van plan dat op te pakken. Sinds kort heb ik een stappenteller, wat me ook motiveert om meer te bewegen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
@jayla, ik wandel graag en veel. Probeer op dagen dat ik niet hoef te werken in ieder geval in totaal een uur te wandelen, wat niet altijd lukt. Na mijn bevalling heb ik een crosstrainer gekocht waar ik elke dag minimaal 15 minuten op wilde. Dat is echter de laatste maanden verwaterd. Af en toe ga ik er nog wel op en nu wil ik weer graag maar dat apparaat staat op zolder en daar is het nu door de hitte een sauna. Het is nu dus niet te doen maar zodra het even kan wil ik dat direct weer oppakken. Verder is het voor mij belangrijk op het eten te letten en niet overmatig te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier was ik precies naar op zoek, wilde zelf z.s.m. een vergelijkbaar topic openen :-) Dus doe graag mee!

Ik moet altijd veel moeite doen om rond de 63 te hangen maar wil eigenlijk al jaren naar de 59, maar nu is het zomer; dagje uit hier, bbqtje daar... en voilà: ik zit op 66. En dan moet ik nog op vakantie... maar jammer dan, dat wordt opletten op reis, want verder dan dit mag het echt niet komen!!

Dus: 1.67m, start 66kg, streef 59kg.

Het wordt écht moeite doen, want ik sport al 5x in de week (een deel van m'n extra gewicht is dan ook spier dus echt laag wil ik sowieso niet gaan, een bmi van 21 is voor mijn bouw al aan de lage kant, heb ik me laten vertellen) en ik eet ook best gezond, alleen gewoon te veel. Maar het is dus ("helaas") geen kwestie van "gewoon" niet meer snoepen en snacken (hoewel dat ook al super moeilijk is;-)).

We gaan het wel gewoon langzaam en gezond aanpakken, toch? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen maanden ook veel gewandeld, de baby sliep alleen in de draagzak of de wagen. Nu sinds een maand in eigen bedje overdag en daardoor minder lichaamsbeweging voor mij, maar tegelijkertijd wel een stuk ontspannender.

@ Veertje, dat lijkt me inderdaad wel lastig als je al gezond eet, om dan te minderen. Hier is het toch duidelijk van teveel extraatjes, helemaal nu met het mooie weer...
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik schrijf graag mee!

Ik heb begin dit jaar een ski ongeluk gehad, 5 maanden met mijn been omhoog gezeten en 5 kilo gegroeid. Inmiddels geopereerd. Ik ben begin juni begonnen met lijnen en die 5 kilo is er gelukkig af maar wil graag nog een paar kilo extra kwijt.

Ik krijg het alleen zwaar omdat ik komende weken etentjes buiten de deur heb en vakantie in het verschiet. Ik hoop door het meeschrijven steun en motivatie te vinden!

Ik ben inmiddels aan het revalideren maar kan en mag niet zoveel met mijn knie. Ik ga nu 3x per week met de fysiotherapeut naar de sportschool maar dit stelt voor mij niets voor vergeleken met wat ik deed.

Lengte 1.72
Leeftijd 37
Gewicht 71,7
Streef 69

Oooooh eten en drinken is mijn passie! Als ik 's ochtends wakker word denk ik al aan eten :thumbsup:
Ik wil ook graag mee schrijven. Ik ben in afgelopen jaartjes ook veel aangekomen omdat ik teveel dingen lekker vind. Maar veel bewegen deed ik amper. Heb nu de knop omgezet en ben weer aan het sporten 2 a 3 keer in de week en ik heb mijn voeding aangepast. Mijn gewicht is nu 77 kg bij een lengte van 1.80 . Mijn streefgewicht is 70 kg.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft juffrouwToos!

Wat voor sport doe je en wat heb je in je voeding aangepast?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat de groep steeds groter wordt!

Jullie hebben mij in ieder geval al gemotiveerd om toch, ondanks de hitte, 15 minuten intensief op de crosstrainer te staan (en daarnaast een minuut opwarmen en een minuut uitlopen). Mijn hoofd voelt nog steeds aan als een boei en ik kon gelijk de douche in, maar ben toch trots dat ik het gedaan heb. En daarnaast al drie dagen enorm geminderd met snoepen/ijs! De eerste start is gemaakt :-)
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik doe ook graag mee. Vandaag een rokje ontvangen dat ik echt heeeel graag wilde hebben maar dat, eerlijk, echt te strak zit. Het is nergens meer in mijn maat te koop dus nu moeten de kilo’s er af. Ik sport al regelmatig, eet gezond maar snoep teveel dus daar valt mijn winst te behalen.

De cijfers:
41 jaar, 1.68 cm, 74 en wil naar 65. Ik start morgen😉
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee. Ben 1.80 m en 74.4 kg volgens de meting van vanochtend. Ik wil naar 67 kg zodat mijn kleding beter zit.

Strategie is 3x per dag eten en verder niks. Dat is een uitdaging met dit weer en een lage bloeddruk.
Ik doe aan fitness sinds kort. Begonnen met veel cardio en nu combineer ik het ook met kracht training. En qua voeding let ik erop dat ik niet meer veel chips en dat soort lekkers eet. Ik neem nu als tussendoortje vaker fruit of een rijstewafel. Dit houd ik nu al zo'n 3 weken vol. Op een gegeven moment heb je er ook geen behoefte meer aan.
Alle reacties Link kopieren
JuffrouwToos schreef:
16-07-2018 20:43
Op een gegeven moment heb je er ook geen behoefte meer aan.
Daar wacht ik al jaren op... ;-D
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie allemaal willen meeschrijven!
Ik heb iedereen in de tabel in de OP gezet.
Wat mij betreft hoeven we geen vaste weegdag in te voeren. Zelf wil ik wel iedere maandag wegen en invullen, maar als je dat liever op een ander moment doet, vind ik dat ook helemaal prima.
Het is wel fijn als je je gewicht dan even vetgedrukt in je post wil zetten, dan is het voor mij wat makkelijker terug te vinden.
The time is now
Banba schreef:
16-07-2018 20:58
Daar wacht ik al jaren op... ;-D
Ik heb er even moeite mee gehad maar eindelijk is het mij gelukt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Mag ik ook nog mee schrijven?
Wil graag 6 kilo kwijt.
Ik doe aan hardlopen en probeer 3x per week te gaan. (Rond de 6 km per keer) .
Alleen netjes eten vind ik lastig, ben echt dol op ongezond eten..
Maar wil er nu eens echt voor gaan.

Als ik in de tabel mag :).

35 jaar, 1.80 cm, huidig gewicht 79 kilo, streefgewicht 73 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik start morgen weer met 3 gezonde maaltijden per dag. Ik begin met een pannenkoek, dan een salade met sluit af met zalm. Ik ga weer naar 3 volwaardige maaltijden per dag. Werkte heel goed, totdat ik me liet verleiden door 1 snoepje..en dan stopt het niet voordat... well you know
Alle reacties Link kopieren
Oh en drie volwaardige maaltijden is dus 3 keer eiwitten, vet, koolhydraten en groenten. In de pannenkoek stop ik een hand verse spinazie, 2 eieren en 1 banaan met handje havermout. Gegarandeerd vol gevoel tot lunch 😋
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik meld mij ook maar aan. Ben alweer op de goede weg, maar er moet nog een kilo of 5 af. Ben 1.72m en weeg nu 66 kg.
Ik eet voornamelijk plantaardig en probeer suikers en granen te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Ik heb gisteren en goede dag gehad, 3 hoofdmaaltijden, voldoende groente en fruit en water, niet gesnoept. En 10.000 stappen gelopen. Fijn dat het begin er weer is :D

@ sunshinegirl, goed bezig :applause: geeft een lekker voldaan gevoel daarna!
Goed bezig jayla! Ik heb gisterenmiddag even gesport ondanks de hitte. Kwartiertje op de hometrainer en daarna wat krachttraining gedaan. En afgesloten met 20 min roeien. Bij elkaar zo'n 45 min bezig geweest. En helemaal niet gesnoept hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op allemaal!

Doordeweeks kost het me helemaal geen moeite om op te letten. Op vrijdag of zaterdags ben ik ook altijd op mijn laagste gewicht maar dan staat het weekend voor de deur en gaat het mis met een hapje en drankje. Herkenbaat?

Ik heb ook last van bodemdrang. Als ik een zak chips open trek moet ie leeg!

Ik heb gisteren in de sportschool een half uurtje gefietst, 10 minuten geroeid en wat krachttraining. Het stelt niet zo heel veel voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven