Lijf & Lijn alle pijlers

huisstofmijtallergie

16-07-2018 09:08 38 berichten
Onze dochter heeft een extreme huisstofmijt allergie. Getest en dubbelgetest, ziekenhuis in en uit. Tig medicijnen verder is ons huis gesaneerd. Hebben we speciaal beddengoed en slikt en smeert ze elke dag medicijnen. Maar niks helpt. Het arme kind is ten einde raad. De bloeduitslagen waren torenhoog en ze is 1 wandelende allergie. De allergoloog had serieus nog nooit zo'n hoge uitslag gezien op huisstofmijt.
Ze heeft daarnaast ook een hazelnotenallergie, honden-katten-allesoortenpollengrassenenbomenallergie, en ze heeft astma en had als baby koemelkeiwitallergie. Ze heeft exceem (nog steeds) en netelroos en overal uitslag en haar ogen tranen altijd en haar neus loopt en ze niest soms wel 50 keer achter elkaar met een bloedneus tot gevolg.
Sinds ons nieuwe huis is het veel erger. Ze heeft volgens ons alle mogelijke medicijnen al geprobeerd en slikt nog steeds een hele shitload.
Er is iemand van het wij-team langs geweest voor eventuele woningaanpassing maar we krijgen niks vergoed want allergieen vallen niet onder chronische ziektes op de een of andere manier.
Maar mijn kind is elke dag ziek. Hoofdpijn. Huilen. Uitslag. Er moet toch iets tegen te doen zijn zou je denken?
Iemand tips?
Ook waar ik het goedkoopste aan beddengoed en dekbedden etc kan komen. Want ik betaal me scheel.
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Vrees dat verhuizen de enige oplossing is dan. Ander beddengoed zal echt niet genoeg zoden aan de dijk zetten als medicatie ook niet helpt. Neem aan dat je al geen veren kussens en dekbedden hebt.
Woon je nu in een ouder huis dan voorheen? Die zijn altijd stoffiger. Of staan er veel allergie opwekkende bomen omheen?
Wel afschuwelijk voor je dochter.
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2018 09:20
63.13% gewijzigd
.
NAET-therapie.
Verhuizen is geen optie voor nu. Dat is niet zomaar iets wat je 'doet'.
We proberen het in ons huidige huis op te lossen. Het is geen heel oud huis maar ook geen nieuwbouw.

Wat is NAET therapie?
NAET klonk de eerste paar zinnen heel goed. Tot ik las dat het een alternatieve geneeswijze was, daar haakte ik af. Op de een of andere manier ben ik dan toch meteen sceptisch. Misschien niet helemaal eerlijk hoor. Wellicht iemand hier er wel goede ervaringen mee en wil er wat meer over vertellen?
Het is inderdaad alternatief. Maar volgens mij boeken jullie in het 'regulier' ook niet veel succes meer?

Ik weet dat buur-kind er énorm van is opgeknapt, die werd toen voor steeds meer en meer zaken allergisch, en met NAET is ie weer zo goed als allergie-vrij.

Mij maakt het niks uit hoor, je moet doen wat goed voelt. Het verhaal van je dochter leest wel heel extreem, zielig voor haar.
Ja je hebt natuurlijk wel gelijk dat het regulier ook niet meer werkt. Ik ga me er eens in verdiepen. Dankje.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een verhaal van iemand die heel veel baat had bij de Philips Luchtreiniger. Niet goedkoop, maar als het helpt zou ik er een in iedere ruimte knallen
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
16-07-2018 09:26
Verhuizen is geen optie voor nu. Dat is niet zomaar iets wat je 'doet'.
We proberen het in ons huidige huis op te lossen. Het is geen heel oud huis maar ook geen nieuwbouw.

Wat is NAET therapie?
Ik zou het in elk geval proberen, die therapie. En als jij geen ander huis wil, kan dochter misschien op haarzelf gaan wonen? Want dit is geen doen natuurlijk. Ben zelf ook erg allergisch en het is echt afschuwelijk en zo extreem als zij het heeft, is het ook gewoonweg niet vol te houden.
.
Alle reacties Link kopieren
Tips:

- Zorgen dat je overal gladde vloeren hebt, die je makkelijk kunt reinigen.
- Luchtreinigers plaatsen
- Stofzuiger met HEPA filter gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
De allergoloog heeft het niet gehad ovrr desensibilisatiekuur?
Anti - histaminica?

Ik weet niet hpe oud je dochter is, maar knuffels 2 nachten in vriezer doen.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
16-07-2018 09:49
Tips:

- Zorgen dat je overal gladde vloeren hebt, die je makkelijk kunt reinigen.
- Luchtreinigers plaatsen
- Stofzuiger met HEPA filter gebruiken.
Helpt allemaal geen drol (of in elk geval niet genoeg) als je een stoffig huis hebt, of in een omgeving vol pollen. Heeft het huis houten vloeren? Ik bedoelt niet parket of laminaat, maar houten planken daaronder. Huizen van beton zijn veel beter stofvrij te maken.
.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
16-07-2018 09:45
Ik las laatst een verhaal van iemand die heel veel baat had bij de Philips Luchtreiniger. Niet goedkoop, maar als het helpt zou ik er een in iedere ruimte knallen
Altijd goedkoper dan verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Verder sochtends en savonds even neusdouchen dat verlicht echt wel

Minimaal twee keer per op vakantie hoog in de bergen waar de huisstofmijt niet leeft

Wij wonen verder expres pal aan zee beste plek bij hooikoorts (behalvd bij oostenwind)

Neem aan dat je nog steeds in behandeling bent bij de allergoloog wat is zijn plan?
Alle reacties Link kopieren
Opvallend dat het in je nieuwe huis erger is..

Je hebt geen planten of bloemen staan toch binnen?
Alle reacties Link kopieren
Airco's die de lucht reinigen plaatsen? Of een andere luchtreiniger?

Ik snap dat je verhuizen niet zomaar doet maar voor gezondheid kind zou ik er toch serieus naar kijken. En dan heel goed uitzoeken wat belangrijk is in nieuwe huis.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
16-07-2018 09:32
NAET klonk de eerste paar zinnen heel goed. Tot ik las dat het een alternatieve geneeswijze was, daar haakte ik af. Op de een of andere manier ben ik dan toch meteen sceptisch. Misschien niet helemaal eerlijk hoor. Wellicht iemand hier er wel goede ervaringen mee en wil er wat meer over vertellen?
Ik ben erg positief geholpen door naet therapie! Van baby af aan last van allergieën en eczeem. Sinds de naet therapie is dit enorm verbeterd. Voorheen had ik dagen dat ik de deur niet uit wilde, ik wilde niet dat iemand zag dat ik van top tot teen onder de uitslag zag, inclusief gezicht. Nu heb ik nog wel wat plekjes, op de "bekende" plekken: knieholtes en aan de binnenkant van m'n ellebogen.
Uit allergie testen bij het ziekenhuis bleek dat ik allergisch was voor kat, hond, huisstofmijt, pinda en noten. Bij de naet therapie werd ontdekt dat de nachtschade familie een grote boosdoener is voor mij. Onder deze familie horen onder andere uit, paprika, tomaat, knoflook en aardappel. Sinds de behandeling kan ik deze ook met mate weer eten zonder er last van te hebben.

Veel sterkte met je dochter. Jeuk en uitslag is vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Ook altijd vaseline smeren in neusgaten en rondom ogen en in wimpers

Maar dat het erger is in dit huis daar moet een reden voor zijn
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie al een neusspray geprobeerd in plaats van pilletjes?

Ik heb zelf ook verschillende allergieën met astma, en geen enkel pilletje werkte bij mij. Nu heb ik een neusspray en het werkt geweldig.
Mepi schreef:
16-07-2018 11:46
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie al een neusspray geprobeerd in plaats van pilletjes?

Ik heb zelf ook verschillende allergieën met astma, en geen enkel pilletje werkte bij mij. Nu heb ik een neusspray en het werkt geweldig.
Jazeker!
impala schreef:
16-07-2018 09:54
Helpt allemaal geen drol (of in elk geval niet genoeg) als je een stoffig huis hebt, of in een omgeving vol pollen. Heeft het huis houten vloeren? Ik bedoelt niet parket of laminaat, maar houten planken daaronder. Huizen van beton zijn veel beter stofvrij te maken.
Hout inderdaad.
Verder totaal gesaneerd huis.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
16-07-2018 15:18
Hout inderdaad.
Verder totaal gesaneerd huis.
Daar zit de ellende waarschijnlijk, tussen die planken. Komt ook via de plafonds(naden) in de lucht. Weet niet of je daar wat aan kan doen. Hermetisch afsluiten/afkitten?
.
Alle reacties Link kopieren
ik kan het me niet voorstellen dat het aan die houten planken ligt. Ik woon in een oud huis, maar je hebt op die houten planken toch een goede vloer die je goed schoon kan houden,en de plafonds zijn dichtgemaakt.

Ik vermoed dat er een andere bron in het huis is die nog niet gevonden is.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-07-2018 16:00
ik kan het me niet voorstellen dat het aan die houten planken ligt. Ik woon in een oud huis, maar je hebt op die houten planken toch een goede vloer die je goed schoon kan houden,en de plafonds zijn dichtgemaakt.

Ik vermoed dat er een andere bron in het huis is die nog niet gevonden is.
Ik woon nu ook in een huis met houten vloeren, daarvoor nooit. Dit huis is veel stoffiger. En er ligt een parketvloer, ook boven. Het komt gewoon uit het plafond.
Maar er kunnen idd meer oorzaken zijn natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Is immunotherapie een idee? Duurt een tijd maar na een jaar zouden de eerste effecten al merkbaar moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven