Lijf & Lijn alle pijlers

Blauwe voeten door werkschoenen, tips?

17-07-2018 19:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik weet niet of het hier goed staat, anders hoor ik graag waar het wel moet staan.

Ik werk bij de autowasstraat als bijbaantje. Autowasstraat = water en daarmee soms ook water in je schoenen! Nu is dat opzich niet zo heel erg, alleen blijkt nu dat m'n schoenen ontzettend kleur aflaten op m'n voeten waardoor ik allemaal donkerblauwe / zwarte vlekken op m'n voeten heb. Niet zo leuk als je met dit warme weer in je vrije tijd sandalen of slippers wilt dragen. Ik krijg het er met geen mogelijkheid af! Waarschijnlijk moet het er af slijten. Ik heb nog de hoop dat iemand een tip voor me heeft (behalve tips als: niet zeuren of voet er af hakken etc) ;)
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
Alle reacties Link kopieren
Kaasschaaf? Staalborstel? Cif?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Misschien aceton? (Deze bedoel ik wel serieus)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zelf nog te denken aan chloor omdat dat bleekt en de schoenen geven kleur af aan m'n voeten dus dan zou die kleurstof bleken was mijn gedachte er achter :p ik weet alleen niet of dat heel slim is voor de huid.
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
wiezel schreef:
17-07-2018 20:01
Misschien aceton? (Deze bedoel ik wel serieus)
Was dan daarna wel goed je voeten met water en zeep. Aceton is niet zo gezond voor je huid.
Wel krijg je alles eraf met aceton.

Maar dat is een tijdelijke oplossing. Misschien andere werkschoenen?
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
17-07-2018 20:01
Misschien aceton? (Deze bedoel ik wel serieus)
Die heb ik nog niet geprobeerd! Cif al wel omdat daar korreltjes in zitten dus ik dacht misschien schuurt het dan een beetje er af, zoals scrub :p maar dan zou ik nog harder moeten schuren en dan gaat m'n vel er af
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
Alle reacties Link kopieren
Zelf door de wasstraat nakend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je heb van die zand zeep ben effe de naam kwijt maar daar krijg je b.v ook inkt mee van je handen.
Lijkt een beetje op scrubben.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2018 20:03
Zelf door de wasstraat nakend?
Haha als jij als eerst gaat dan ga ik daarna... :A:
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
Heb je Nivea (blauwe blikje) geprobeerd? Je krijgt er zelfs verf mee van je huid af. Flinke laag opsmeren en dan met een doek uitwrijven.
Alle reacties Link kopieren
Voeten vooraf insmeren met vettige creme, dan is de kans dat de kleurstof hecht kleiner. Werkt misschien
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-07-2018 20:04
Je heb van die zand zeep ben effe de naam kwijt maar daar krijg je b.v ook inkt mee van je handen.
Lijkt een beetje op scrubben.
Oké! Zal daar eens op Googlen.

En andere werkschoenen is idd ook een optie. Ik werk er echter nog maar een paar maanden. Als ik nog een manier vind om m'n voeten schoon te krijgen dan houd ik het nog wel tot die tijd vol met de huidige werkschoenen.

Niveau nog niet geprobeerd. Net als het vooraf insmeren van m'n voeten niet. Thanks mensen, ik zal het een en ander uitproberen!
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-07-2018 20:02
Was dan daarna wel goed je voeten met water en zeep. Aceton is niet zo gezond voor je huid.
Wel krijg je alles eraf met aceton.

Maar dat is een tijdelijke oplossing. Misschien andere werkschoenen?
In ieder geval beter voor je huid dan de kaasschaaf :biggrin:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Deze moet je hebben, voor 5 euro bij de Gamma.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg smeer en verf van mijn huid door billenpoetsdoekjes te gebruiken. Je weet wel, die je normaal voor baby's gebruikt. Bij de Action heb je voor bijna niets een pakje, misschien helpt het.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Vanish
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waarom draag je geen rubberen laarzen dan tijdens je werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven