Lijf & Lijn alle pijlers

Slank VS curvy

19-07-2018 16:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn tienertijd was ik er zo één, terwijl ik iedereen om mij heen hoorden zeggen dat ik zo slank ben. Keek in in de spiegel en dacht: mijn bovenbenen zijn te dik, me billen te dik eigenlijk zag ik overal wel plekken waar wat vanaf moest.

Nu al tijden blij met mezelf, ik heb mezelf geleerd dat niet slechts één lichaamstype mooi is, dat hoe ik nu ben ook mooi is. Het stukje zelfvertrouwen dat het mij geeft zal ook wel bijdragen aan dat stukje aantrekkelijkheid. Zou het veel vrouwen willen meegeven. Wel heb ik door die ervaring een soort afkeer naar het media-schoonheidsideaal, vind het treurig om te zien hoe vrouwen hier hun eigenwaarde aan kunnen ophangen.

Dan komt ineens de opkomst van Curvy vrouwen en wordt de term curvy verbonden aan echt vrouwelijk zijn en gezondheid.

Vind het wederom treurig dat er nu weer vrouwen zijn die zich onzeker voelen over hun lichaam, vrouwen die in mijn tijd geprezen zouden worden om hun mooie lichaam en nu naar hun hoofd krijgen dat ze niet vrouwelijk zijn, ongezond en beschuldigd worden van te weinig eten.

Wat denken jullie hiervan? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen zich niet zo druk moeten maken om wat andere mensen denken. Ik zou denk ik onder slank vallen, al ben ik ook best gespierd vanwege het paaldansen. Dat curvy nu in zou zijn, interesseert me echt niets. De enige die mijn lichaam mooi hoeft te vinden ben ik zelf en daar heeft geen trent mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is dat jonge meisjes niet alleen maar de hele dunne modellen als voorbeeld zien.
En als je geen jong meisje meer bent hoop ik dat je je niet zoveel aantrekt van welk figuur er wel of niet in is.
Alle reacties Link kopieren
Curvy was altijd al geliefd, wat nu aan de gang is is dat de fat acceptance beweging dik wil laten doorgaan als curvy. Maar goed dat is sowieso een gevaarlijke club. Het is helemaal prima om ervoor te strijden dat mensen niet veroordeelt worden om hun overgewicht maar doen alsof overgewicht niet ongezond is is gevaarlijk. Obesitas brengt enorme risico's op een heleboel ziektes met zich mee en daar is zoveel onderzoek naar gedaan daar is niet over te discuseieren al proberen ze het toch. Ze adviseren mensen die al ziek zijn ook tegen het advies van hun arts in te gaan en dik te blijven. Het ligt aan de arts die is vetfobisch is en health at every size zou moeten toepassen.. Health at every size wil zeggen dat ze hun kop in het zand steken en gewoon ontkennen dat er een verband bestaat tussen obesitas en bepaalde ziektes en aandoeningen..

Afbeelding
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Het hele leven is een treurige aangelegenheid wanneer je altijd bezig bent met wat je niet hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alles slaat door.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-07-2018 16:43
Het hele leven is een treurige aangelegenheid wanneer je altijd bezig bent met wat je niet hebt.
Amen
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Je ziet alles nu wel, veel verschillen. Op instagram bijvoorbeeld. Curvy, slank, brede heupen. Grote borsten, kleine. Blond, brunette. Dreadlocks. Verschillende huidtinten. Ik vind het wel mooi. Jammer van die gekke wenkbrauwen die ze allemaal gemeen hebben tho.
Alle reacties Link kopieren
waar ik weer simpel van wordt is al dat gefotoshop.. ik heb een beetje ( ene beetje he jongens) het figuur van Kim Kardashion, flinke boezem, slanke taille en een flinke kont. Die van mij ( en ik weet wel zeker die van haar ook) is echter wel een groot putten landschap. Die foto`s van zo`n enorme kont maar dan helemaal strak, dat kan echt niet.

Dus dan mag je blijkbaar curvy zijn maar het moet wel strak zijn? Dat gaat toch niet?

Kijk: Kim is dus dit

Afbeelding

en niet dit:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
19-07-2018 16:30
Ik denk dat het goed is dat jonge meisjes niet alleen maar de hele dunne modellen als voorbeeld zien.
En als je geen jong meisje meer bent hoop ik dat je je niet zoveel aantrekt van welk figuur er wel of niet in is.
Het gaat niet zozeer om wat er 'in' is of niet, maar om het feit dat je nu vaak hoort of leest dat 'echte vrouwen rondingen hebben'. Dan zou een vrouw zonder vet op haar botten dus niet vrouwelijk zijn, ofzoiets.
Dus naast het neerkijken op dikke mensen, worden nu ook dunne vrouwen weggezet als niet mooi. Dus al met al lijkt er weinig gewonnen te zijn. nu het mooiheidsbeeld wat breder lijkt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is erg makkelijk om jezelf te 'accepteren zoals je bent', als je enigszins voldoet aan het schoonheidsideaal. Of dat nou slank is, of curvy, of fitgirl (hoe groot zijn de verschillen daartussen nou helemaal?).

Ik word zelf altijd een beetje kriebelig van mensen die te pas en te onpas roepen dat je jezelf moet accepteren zoals je bent. Ik wil mezelf helemaal niet accepteren zoals ik ben want ik ben gewoon te dik maar het lukt me niet om daar verandering in aan te brengen. En dat is dus gewoon kut.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wat mensen vinden/zeggen over andere mensen heeft compleet te maken met hoe ze zelf in het leven staan. Als jij oordelen een normaal onderdeel van je dagelijkse leven vindt, dan heb ik daar eerder medelijden mee. Want het is en blijft een bepaalde gedachtegang, die jezelf niet verder opweg helpt naar je eigen geluk. Je geluk hangt dan vaak af van oordelen en conclusies trekken. Ik trek die liever niet. Ik wil me ook niet bezig houden met mensen die weinig aan zelfreflectie doen en enorm veel projecteren en alles maar naar buiten werpen in plaats van intern aan de bak te gaan.

Ik ben slank ( iets te slank volgens buitenstaanders). Heb je daar een probleem mee, dan is dat jouw probleem. Ik leef mijn leven al, nu jij nog.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
19-07-2018 17:08
Het is erg makkelijk om jezelf te 'accepteren zoals je bent', als je enigszins voldoet aan het schoonheidsideaal. Of dat nou slank is, of curvy, of fitgirl (hoe groot zijn de verschillen daartussen nou helemaal?).

Ik word zelf altijd een beetje kriebelig van mensen die te pas en te onpas roepen dat je jezelf moet accepteren zoals je bent. Ik wil mezelf helemaal niet accepteren zoals ik ben want ik ben gewoon te dik maar het lukt me niet om daar verandering in aan te brengen. En dat is dus gewoon kut.
Maar dat is vaak ook zo voor slanke vrouwen. Die willen ook graag een paar kilo aankomen, en hoe veel ze ook eten, hebben ze vaal de aanleg er niet voor, en niet zoveel eetlust, ongeacht alle pogingen. Is ook frustrerend. Vooral omdat jan en alle man maar denkt het recht te hebben om "even mede te delen" dat je wat meer mc donalds moet eten. Alsof je ineens collectief het recht hebt om iemand te behandelen als voorwerp in plaats van een mens met gevoelens. Want slanke vrouwen die kunnen dat wel hebben want die hebben niets te klagen? Zoiets? Het is niet zo zwart/wit zoals jij het hier schrijft. Slanke vrouwen zijn ook onzeker, ook nie altijd blij met zichzelf, en krijgen ook bakken stront over zich heen. Bij dikke mensen wordt dat vaak achter hun rug om gedaan. Wanneer je slank bent, wordt het gewoon tegen je gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jong was voelde ik me altijd een tientonner vergeleken bij mijn vriendinnen. Als ik nu foto’s uit die tijd zie denk ik verdomme , ik had een geweldig lichaam.
Ik las slank VS curry. Nou, dan weet ik het wel...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf wel heel vervelend hoor... Ik ben aan de magere kant en daar wordt soms bijna agressief op gereageerd. Toen ik jong was, zelfs door vrouwen die ik niet eens kende.
Het heeft wel degelijk nadelen. Bijvoorbeeld continu kleine beetjes moeten eten omdat je anders flauw wordt. Geroddel dat je anorexia zou hebben. Minder weerstand (en het duurt langer voor je weer de oude bent).
Alle reacties Link kopieren
Nou, een vrouw met goed getrainde Gluteus Maximus spieren is toch wel prettig om naar te kijken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Als je jezelf *goed* beoordeelt is er niets aan de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-07-2018 17:17
Ik las slank VS curry. Nou, dan weet ik het wel...
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het jezelf vol laten kladden met pentekeningen eigenlijk lelijker dan iemand met obesitas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
borboletas schreef:
19-07-2018 17:08
Het is erg makkelijk om jezelf te 'accepteren zoals je bent', als je enigszins voldoet aan het schoonheidsideaal. Of dat nou slank is, of curvy, of fitgirl (hoe groot zijn de verschillen daartussen nou helemaal?).
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik ben volgens "de regels" niet te dik, zou waarschijnlijk onder curvy vallen, maar heb flink moeite met mijn gewicht en figuur. Het kan dus voor iedereen ontzettend verschillend zijn.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 17:54
27.44% gewijzigd
Als alles maar op de goede plek zit en er geen lichaamsdelen zijn die me enorm afleiden ben ik al een gezegend mens visueel gezien. Maar objectief gezien zal het me natuurlijk aan mijn reet roesten hoe iemands curves erbij hangen.
Man, ooit was Marilyn Monroe curvy en met de 'kennis' van nu zijn de supermodellen uit de jaren 90 (denk Cindy Crawford en Claudia Shiffer) ook curvy.
Als alles erop en eraan zit en er geen rare dingen op of aan een lichaam zitten, en verder alles op zijn plek zit, dan kan ik het er wel op. Maar dan nog: alles staat of valt met iemands iq voor mij. Niks zo onaantrekkelijk als domheid. Dan nog liever een pens!
Alle reacties Link kopieren
Er gaat zeker weer niemand voor een functioneel sterk en gezond lichaam?
We laten ons weer leiden door de media en of het neukbaar is?

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-07-2018 18:10
Er gaat zeker weer niemand voor een functioneel sterk en gezond lichaam?
We laten ons weer leiden door de media en of het neukbaar is?

Afbeelding

Nou, ik wel hoor ! Helaas is het bij mij de laatste tijd wat minder door blessures, maar soepele spieren zijn voor mij heel wat belangrijker dan een vetrolletje wel of niet hier of daar. Vreselijk wat een puberaal gemiep !
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er nog nooit wat van aangetrokken. Ja ik heb een beugel gehad en een neuscorrectie maar dat was omdat ik het zelf wilde niet om aan een schoonheidsideaal te voldoen.
Verder heb ik een prima gezond en sterk lijf en daar moet ik het mee doen. Tuurlijk had ik er graag zo uitgezien als Doutzen maar het is nou eenmaal niet zo.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven