Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Smakelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat dit op actueel staat. Lijkt me niet de plek. Mod vragen om ons te verhuizen? Naar gezondheid?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2018 19:03
Ik zie nu dat dit op actueel staat. Lijkt me niet de plek. Mod vragen om ons te verhuizen? Naar gezondheid?
Daar stond de vorige ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Madeliefje227 schreef:
19-07-2018 19:01
Smakelijk
Het was heerlijk
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2018 19:04
Daar stond de vorige ook.
Daarom hier.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Scherp ook om dat nu pas op te merken. Verdwijnt die scherpte met de broodbakkerij?
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag even verder over panga, tilapia en goedkope grote garnalen. Vermijden of niet?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2018 19:06
Ik wil graag even verder over panga, tilapia en goedkope grote garnalen. Vermijden of niet?
Voor je gewicht?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
:bye:

Ik doe weer mee, maar ben even eten.

Het is een stoommaaltijd van kabeljauw, groente en pasta met tomatensaus.

Toe kersen. Ik zal proberen niet de hele bak leeg te eten :-D
impala schreef:
19-07-2018 19:06
Ik wil graag even verder over panga, tilapia en goedkope grote garnalen. Vermijden of niet?
Doe ik nu wel, maar ik laat me graag overtuigen om het gewoon te eten, want het is heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
19-07-2018 19:07
:bye:

Ik doe weer mee, maar ben even eten.

Het is een stoommaaltijd van kabeljauw, groente en pasta met tomatensaus.

Toe kersen. Ik zal proberen niet de hele bak leeg te eten :-D
Kersen zijn niet het gezondste fruit om te eten. Wel lekker, maar ik zie het meer als snoep gezien het suikergehalte.
.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag salade gegeten van gegrilde groenten met een stukje vis.
Ik ben de afgelopen maanden m.b.v. shakes zo'n 27 kg afgevallen en doe het nu weer op eigen kracht. Ik probeer zoveel mogelijk te letten op mijn koolhydraten. Maximaal 100 gram per dag. Ik moet zeggen dat het goed gaat, ik blijf mooi op gewicht.
Bij mij is het echt wel eigen schuld als ik (dat ik) te zwaar ben. Er is weinig dat ik niet lust maar de combi zoet/vet heeft de voorkeur.
Mijn probleem is het compleet ontbreken van een zgn. rem. Ik kan heel moeilijk stoppen met eten als ik iets lekker vind. Kan het bijna niet opbrengen om slechts 1 of 2 koekjes te eten maar ga door tot het pak leeg is.

Begin dit jaar heb ik een vorm van coaching/therapie gevold waardoor ik het idee heb dat ik het nu 'snap' en heb goede hoop dat ik die rem nu wel heb!
Maar over een jaar weten we meer...
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
19-07-2018 19:09
Doe ik nu wel, maar ik laat me graag overtuigen om het gewoon te eten, want het is heerlijk.
Jij vermijdt het dus ook? Maar eerst ff smakelijk eten! Is die stoommaaltijd met kabeljauw van ah? Die ken ik. Een van de weinige k&k maaltijden die idd best goed zijn.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2018 19:15
3.34% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
19-07-2018 19:11
Vandaag salade gegeten van gegrilde groenten met een stukje vis.
Ik ben de afgelopen maanden m.b.v. shakes zo'n 27 kg afgevallen en doe het nu weer op eigen kracht. Ik probeer zoveel mogelijk te letten op mijn koolhydraten. Maximaal 100 gram per dag. Ik moet zeggen dat het goed gaat, ik blijf mooi op gewicht.
Bij mij is het echt wel eigen schuld als ik (dat ik) te zwaar ben. Er is weinig dat ik niet lust maar de combi zoet/vet heeft de voorkeur.
Mijn probleem is het compleet ontbreken van een zgn. rem. Ik kan heel moeilijk stoppen met eten als ik iets lekker vind. Kan het bijna niet opbrengen om slechts 1 of 2 koekjes te eten maar ga door tot het pak leeg is.

Begin dit jaar heb ik een vorm van coaching/therapie gevold waardoor ik het idee heb dat ik het nu 'snap' en heb goede hoop dat ik die rem nu wel heb!
Maar over een jaar weten we meer...
Hoe denk je die rem teruggevonden te hebben? Een shakedieet volhouden vereist wel enorm veel doorzettingsvermogen, maar de overgang naar normaal eten lijkt me erg moeilijk.
Ben je nu tevreden met je vis en gegrilde groenten?
.
iris1969 schreef:
19-07-2018 19:07
:bye:

Ik doe weer mee, maar ben even eten.

Het is een stoommaaltijd van kabeljauw, groente en pasta met tomatensaus.

Toe kersen. Ik zal proberen niet de hele bak leeg te eten :-D

Nog even over het kokoswater.. kijk wel even goed naar de ingredientenlijst dat je puur kokoswater zonder toevoegingen koopt. Eet smakelijk!
impala schreef:
19-07-2018 19:06
Ik wil graag even verder over panga, tilapia en goedkope grote garnalen. Vermijden of niet?
Ja ben ik ook benieuwd naar. Iemand een betrouwbare bron?
Alle reacties Link kopieren
Toet is Griekse yoghurt Koffie van Optimel. Heerlijk.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
19-07-2018 19:16
Nog even over het kokoswater.. kijk wel even goed naar de ingredientenlijst dat je puur kokoswater zonder toevoegingen koopt. Eet smakelijk!
Ik lees altijd de ingrediënten als ik iets nieuws koop!
.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
19-07-2018 19:20
Toet is Griekse yoghurt Koffie van Optimel. Heerlijk.
Vast lekker. Ik zie het wel als zoiets als cola light. Voor de lekker, maar (zo goed als) nul voedingsstoffen.
Griekse yoghurt is per definitie vet en Optimel toch per definitie zonder vet? Dus ik snap de naam ook niet helemaal.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2018 19:24
1.10% gewijzigd
.
YouWish schreef:
19-07-2018 19:16
Nog even over het kokoswater.. kijk wel even goed naar de ingredientenlijst dat je puur kokoswater zonder toevoegingen koopt. Eet smakelijk!
Is dit wat?

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... kokoswater
patatjedubbelmayo schreef:
19-07-2018 19:20
Toet is Griekse yoghurt Koffie van Optimel. Heerlijk.
Ik had als toetje Griekse yoghurt en daarna een kopje koffie ;)
impala schreef:
19-07-2018 19:11
Jij vermijdt het dus ook? Maar eerst ff smakelijk eten! Is die stoommaaltijd met kabeljauw van ah? Die ken ik. Een van de weinige k&k maaltijden die idd best goed zijn.
Ja rare verhalen gehoord over vies water, dus toen had ik gelijk geen trek meer :sick:

Maaltijd was inderdaad lekker. Verrassend weinig rare ingredienten zag ik op de achterkant.

Kan ik zo niet zien helaas. Ik haal het zelf bij de Lidl, goedkoper en zonder toevoegingen. Maar als je alleen een AH hebt; gewoon even de verschillende lijsten checken ze hebben daar een stuk of 4 verschillende merken.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
19-07-2018 19:25
Ik had als toetje Griekse yoghurt en daarna een kopje koffie ;)
Ik neem nu m’n koffie. Nog n colaatje straks. Ff de cafeïne aanvullen.
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven