Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatiecup

24-07-2018 17:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 13:58
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.88% gewijzigd
Je hebt verschillende maten cups. En het is ook gewoon een kwestie van handigheid. Ik denk dat vacuüm niet goed verbroken was.

Kon je wel grote maat tampons gebruiken en uithalen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_293803 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 13:54
0.00% gewijzigd
Dit is toch hoe het moet, en ja het is af en toe een kliederbende. Wordt je wel wat handiger in.

Wat ik dan niet snap, is dat je aangeeft heel heftig ongesteld te zijn, maar dat je het dan weer vreemd vind dat de cup binnen 2 uur vol is.... dat is toch logisch??

Overigens loopt er al een topic over de cup, stel je vraag daar eens.
Alle reacties Link kopieren
Het topic waar clemance naar verwijst staat op de gezondheidspijler en staat vol goede tips!
Je hebt inderdaad verschillende maten cups, webwinkels als cutecotton die ze verkopen kunnen je per mail of telefonisch zeer goed advies geven over een merk/maat wat bij jou past.
Wat ook kan is dat je cup misschien te stug is? Wanneer ik de cup uithaal knijp ik deze in bij de ribbels aan de onderkant. Het vacuüm verbreekt en ik kan hem langzaam eruit halen, de cup vormt zich dan naar je vagina waardoor hij eruit past. Dit kost ook even oefening. De eerste keren heb ik dit onder de douche gedaan.
8 uur inhouden is een gemiddelde. Ik heb zelf een lichte ongesteldheid en kan zelfs de eerste dagen de cup lang inhouden. Maar er zijn genoeg vrouwen met een zware ongesteldheid die de eerste dagen echt vaker moeten legen. Het is een kwestie van ervaring waardoor je weet wanneer je ongeveer moet legen. Er bestaan ook cups met een grotere inhoud (ook smalle maar langere cups)

Geef het dus nog niet op, oefening baart kunst, vraag om passend advies en echt, als je het onder de knie hebt is het ideaal!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Demivlinder schreef:
24-07-2018 17:39
Tampons lukken wel, maar die zijn ook veel kleiner? Het voelt oprecht alsof de opening van mijn vagina te klein is, maar dat kan volgens jou dus niet echt?
Het kan zijn dat je onbewust aanspant. Maar bij veruit de meeste vrouwen kan er een kind doorheen dus moet er zeker een menstruatiecup inpassen.

Op YouTube staan trouwens handige uitlegfilmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Je moet even goed kijken dat je de juiste maat hebt. Het hangt ook af van hoe sterk je bekkenbodem spieren zijn, breedte en lengte vagina, leeftijd, of je al bevallen bent enzo.

Ik weet niet meer bij welke site ik hem heb besteld maar ik was pas tevreden bij mijn derde cup. Uithalen is soms wat pijnlijk, ik begrijp wat je bedoelt maar ontspannen zijn helpt echt.

En probeer hem niet al te erg te knijpen en te schuin te houden bij het uithalen ivm kliederen.

Ik heb trouwens de meluna mini.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven