Lijf & Lijn alle pijlers

Oksels epileren

28-07-2018 18:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een Silk-epil 9 gekocht.
Omdat ik het scheren beu was. Ik heb altijd snijwondjes na het scheren. Dat komt doordat mijn handen trillen.
Mijn benen epileer ik nu een jaar. Wat goed bevalt. Deed in het begin niet eens veel pijn.
Heb ook een paar keer mijn oksels geprobeerd. Alleen dat is een hel. Mijn oksels zijn altijd al heel gevoelig.
Nu ben ik het scheren daar ook zat. Maar ik kan heb daar een kuil plus kan het niet goed strak trekken.
Misschien hebben jullie toch een tip. Waardoor ik mijn oksels zonder te veel pijn kan epileren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mn vel naar de zijkant strak trek heb ik geen kuil meer. Hoe beter je het bijhoud hoe minder pijnlijk, maar die eerste keer is echt een hel.
Alle reacties Link kopieren
Voor het straktrekken buig ik mijn arm, zet mijn duim in mijn oksel (aan de binnenkant), beweeg dan mijn elleboog omhoog en trek met mijn duim de huid strak (kan ook met de vingers trouwens). Hoe doe jij het nu?
Ik ben al dat scheren en epileren zat, ik laat het nu gewoon staan. Ik heb niet zoveel okselhaar en draag geen hempjes dus naar mijn mening valt het niet op.
Alle reacties Link kopieren
Niet. laser.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lag het niet gewoon aan je scheerapparaat dat je wondjes had?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een erg gevoelige huid, maar scheer met de richting mee. En ja, altijd stoppeltjes. Maar dat vind ik zo erg niet. Ik heb een pesthekel aan ontharen, maar als ik het lang laat groeien gaat het er moeilijker af. Dus ik houd het maar kort. Hoe een ander zijn lichaamshaar heeft maakt me geen bal uit.
Je moet er inderdaad even doorheen. Bij de derde keer doet het geen pijn meer. En is het ook zo gepiept.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
28-07-2018 18:29
Als ik mn vel naar de zijkant strak trek heb ik geen kuil meer. Hoe beter je het bijhoud hoe minder pijnlijk, maar die eerste keer is echt een hel.
Ik kan trekken wat ik wil, de kuil blijft.
S-Groot schreef:
28-07-2018 18:29
Voor het straktrekken buig ik mijn arm, zet mijn duim in mijn oksel (aan de binnenkant), beweeg dan mijn elleboog omhoog en trek met mijn duim de huid strak (kan ook met de vingers trouwens). Hoe doe jij het nu?
Zo als jij het doet, doe ik het ook.
Alleen ik blijf last houden van die stomme kuil. Waardoor ik scheren en epileren lastig is
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
28-07-2018 18:43
Ik ben al dat scheren en epileren zat, ik laat het nu gewoon staan. Ik heb niet zoveel okselhaar en draag geen hempjes dus naar mijn mening valt het niet op.
Dat is voor mij geen optie.

snug schreef:
28-07-2018 18:47
Lag het niet gewoon aan je scheerapparaat dat je wondjes had?
Ik gebruik mesjes, die ik op tijd vervangen. Die wondjes komen echt door het trillen.
Gelukkig geen wondjes meer op mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp tegen de pijn om het 1 of 2 keer te (laten) waxen met harde wax. Vanaf dan bijhouden met de epilator en dan gaat het steeds sneller en minder pijnlijk. Bij het waxen gaat alles er in 1 keer vanaf, waardoor het (relatief) minder pijn doet.
En ik krijg het kuiltje alleen als ik mijn arm aanspan, als ik het goed ontspan (en daarbij ook je schouder ontspannen), is het kuiltje weg.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je het zelf niet strakgetrokken krijgt en ook nog trillende handen hebt dan zou ik het laten doen, dus naar een schoonheidssalon.
Alle reacties Link kopieren
Rosa-Roodhart schreef:
28-07-2018 19:18
Ik kan trekken wat ik wil, de kuil blijft.



Zo als jij het doet, doe ik het ook.
Alleen ik blijf last houden van die stomme kuil. Waardoor ik scheren en epileren lastig is
Buig je soms je hoofd naar voren en probeer je je oksel te zien? Ik doe het zelf altijd op gevoel (geen prik = geen haar = door naar het volgende stukje). Arm achter mijn hoofd, hoofd in lijn met romp, geen kuil. Als ik mijn arm te ver naar voren heb en probeer te kijken richting oksel, dan heb ik ook een "kuil".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven