Lijf & Lijn alle pijlers

Scheren bikinilijn zonder bultjes maar toch glad??

28-05-2007 20:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpppp, ik heb al aardig wat mesjes geprobeerd om mijn bikinilijn helemaal glad (zonder stoppels) te krijgen. Dit lukt het beste met een mesje maar 1 2 dagen later heb ik allemaal pukkeltjes.



Wie heeft de ultieme tip??
Alle reacties Link kopieren
Probeer ns met cremespoeling (voor je haar). Voordat je gaat scheren het betreffende gebiedje hiermee insmeren en dan pas scheren. Doe ik zelf altijd en nooit last van rood/bultjes na het scheren.
Alle reacties Link kopieren
Baby-olie doet het ook goed. eerst lekker in bad zorgen dat de haartjes zachter worden, dan insmeren met de olie en het wordt fijn glad zonder bultjes.



trouwens, NOOIT tegen de haargroei inscheren, dan is er kans op ingegroeide haartjes en die veroorzaken weer bultjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nooit meer bultjes sinds ik een body/handcreme van het reformhuis gebruik . Kost ongeveer 8 euro en er staat met grote letters op Eachinacea met nog wat.Is echt heel goed spul.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer mijn bikinilijn altijd met de Venus van Gilette. Na afloop insmeren met zinkzalf van Zwitsal en ik heb nooit meer last van rode bultjes/pukkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
talcpoeder na het scheren wil ook helpen

verder heb je er minder last van als je regelmatig scheert, als je maar af en toe scheert heb je meer last van jeuk en bultjes
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, bedankt voor de tips. ik ga ze allemaal uitproberen
Alle reacties Link kopieren
trouwens, NOOIT tegen de haargroei inscheren, dan is er kans op ingegroeide haartjes en die veroorzaken weer bultjes.
Ik doe dat nooit, maar ik vind het zo lelijk dat je nog wel van die stoppeltjes ziet als je alleen met de haargroei mee scheert. Heel soms probeer ik weer te scheren tegen de haargroei in, en een dag later heb ik alweer spijt omdat ik er zo'n last van heb. Maar die constante stoppeltjes die niet wegggaan... echt zoo irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat nooit, maar ik vind het zo lelijk dat je nog wel van die stoppeltjes ziet als je alleen met de haargroei mee scheert. Heel soms probeer ik weer te scheren tegen de haargroei in, en een dag later heb ik alweer spijt omdat ik er zo'n last van heb. Maar die constante stoppeltjes die niet wegggaan... echt zoo irritant!

Als je van die stoppels af wilt is harsen of epileren misschien een idee?? Ik epileer om die rede niet alleen mij benen maar ook mijn oksels en bikini lijn! De 1e keer is even doorbijten maar daarna is het goed te doen en makkelijk bij te houden!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd de scheerolie van het kruidvat, die is lekker en af en toe doe ik het gewoon met Veet ontharingscreme met zo'n scheermesje zonder mesje zeg maar, daar wordt het erg glad van en het blijft langer weg. (wel uitkijken waar je het aanbrengt :P).
Alle reacties Link kopieren
van de kruidvat kan je ook een soort spul krijgen voor na het scheren, weet niet hoe het heet maar is n wit flesje met n geel/oranje etiket en t ruikt heel lekker zoet achtig. Ik ga nog even opzoeken hoe het heet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje terug een tondeuze gekocht waar ook zo'n scheerapparaat-kop bij zit. Echt ideaal! Ik had alle eerdergenoemde tips al geprobeerd, zelfs voorzichtig met de pincet epileren zorgde voor ingegroeide haren en dus lelijke bulten met als resultaat nu fijne littekens in mijn liezen. Maar goed, het 'scheerapparaat' (jeweetwel, met van die kleine gaatjes, zoals mannen hebben als ze zich electrisch scheren) werkt echt prima, mijn huid is nog nooit zo glad geweest en echt geen irritatie. Wel is het uiteraard maar een dagje echt heel glad en dan komen ze alweer, maar als je het elke dag bijhoudt kost het je max drie minuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer de boel sinds ongeveer driekwart jaar.

Eerste keer VRESELIJK tranen-in-de-ogen-springend pijnlijk, maar hoe vaker je het doet, hoe minder pijn het doet.

Ik had ook altijd ingegroeide haartjes, rode bultjes en een gekmakende jeuk (en ja, staat niet zo charmant om daar uitgebreid te gaan krabben he :P)



Je moet het alleen niet vlak na het douchen doen, dan is je huid klam en glijd het epileerapparaat er niet zo makkelijk overheen.

Naderhand smeer ik het dan in met een aftershave balsam voor vrouwen (van de Hema), daar zit ook een haargroeiremmer in. Of die haargroeiremmer werkt, weet ik niet, maar het verzacht wel wat.



Nog 1 tip: als je dit doet, doe het dan 's avonds. Je ziet er namelijk niet fraai uit naderhand (1 groot rood vlak, dat zelfs een beetje opgezet is -> maar dat is de volgende ochtend gewoon weg hoor :D)
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer trouwens ongeveer een keer per week a tien dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven