Lijf & Lijn alle pijlers

Even voor de zekerheid: eet ik niet te weinig?

31-07-2018 14:03 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment aan het proberen weer onder de 60 kg te komen. Ik eet, berekend met BMR, 1480 calorieën per dag. Ik sport om de dag, op de hometrainer, zo'n 250 calorieën. Ik wil echt helemaal niet slecht bezig zijn of te weinig eten. Vandaar de vraag of ik te weinig eet of niet goed bezig ben. Ik ben 165 cm en weeg op dit moment 60,5 kg. Streefgewicht is 59,1 (ideale gewicht voor mij volgens BMR) en heel misschien daarna 58.

Alvast bedankt!
Doe eens een lijstje
ligt er ook aan wat voor een calorieen je eet.

Ik hebwel eens begrepen dat je minimaal 1500 kcal moet eten ook als je wil afvallen mag je daar niet onder gaan zitten.
Je bent ongezond bezig als je een gezonde 60 kilo weegt en dan zo obsessief op calorieen en sporten gaat letten. Je bent slank! Sport gewoon om strak te blijven en geniet van je eten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je perse 600 gram afvallen? Ga 1 keer flink naar de wc en je bent zoveel afgevallen. En drink een keer meer en het zit erbij, en meer. Je cyclus heeft ook invloed. Is dus echt zinloos. Als je serieus naar zo’n getal wil vraag ik me echt af of je tegen een eetstoornis aan zit.
aikidoka schreef:
31-07-2018 14:12
Waarom wil je perse 1400 600 gram afvallen? Ga 1 keer flink naar de wc en je bent zoveel afgevallen. En drink een keer meer en het zit erbij, en meer. Je cyclus heeft ook invloed. Is dus echt zinloos. Als je serieus naar zo’n getal wil vraag ik me echt af of je tegen een eetstoornis aan zit.
Verder eens natuurlijk.
Je wilt 59,1 kg wegen? Die 0,1 is serieus?
Waarom wil je zo graag onder de 60, terwijl je 60.5 weegt? Denk je echt dat die halve kilo minder je gelukkiger gaat maken?

Ik vind het wel een beetje obsessief klinken.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
31-07-2018 14:12
Waarom wil je perse 600 gram afvallen? Ga 1 keer flink naar de wc en je bent zoveel afgevallen. En drink een keer meer en het zit erbij, en meer. Je cyclus heeft ook invloed. Is dus echt zinloos. Als je serieus naar zo’n getal wil vraag ik me echt af of je tegen een eetstoornis aan zit.
Dit! Waar ben je mee bezig? Niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
als ik je BMR berekenen (dus wat je überhaupt nodig hebt, om in leven te blijven), zit ik op 1405.
Dus ja, je zult geheid afvallen, omdat je roofbouw pleegt op je nuttige processen.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
31-07-2018 14:14
Verder eens natuurlijk.
Je wilt 59,1 kg wegen? Die 0,1 is serieus?
Dank voor de correctie, ik dacht 59.9 gezien te hebben. Allenei even onzinnig natuurlijk, als doelstelling.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niets mis mee.
Succes!
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
@gizzmo-returns: een eetlijstje bedoel je?

@redbulletje: ik weeg 60,5 kg haha. Ik ben niet slank, ik wil graag naar de 59-58, want dan ben ik wel slank. Ik ben nu ook zeker niet mollig of dik, zo zie ik het nou ook weer niet. Maar die 1,5-2,5 kilo zie en voel ik toch echt wel. Vandaar dat ik dat graag wil bereiken.

@aikidoka: ik ben flink naar de wc geweest en dan weeg ik 60,5 kg.

@rosehip: die 59,1 kg is wat ik met bmr heb berekend en dan staat er: je ideale gewicht is 59,1 kg. Vandaar!

@ikigai: die 1,5-2,5 kilo zie en voel ik toch echt wel. Vandaar dat ik dat graag wil bereiken.

Ik heb dit topic daarom ook geopend, omdat ik juist niet ongezond bezig wil zijn. Als ik afval, ben ik inderdaad wel een beetje obsessief (ik tel dan calorieen in FatSecret), omdat ik me anders maar telkens laat gaan met eten en dan kom ik weer bij en dat wil ik niet (meer). Wil nu wel gewoon mijn streefgewicht halen.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt er niet naar, maar ik zeg het toch : ik vind dit nogal obsessief overkomen.
Kijk alsjeblieft uit dat je geen eetstoornis gaat ontwikkelen, dan ben je veel verder van huis dan die ene kilo.

Of heb je die eetstoornis al ?
Toen ik snel loepte zag ik dat je onlangs in een topic schreef dat je zenuwachtig was om op de weegschaal te gaan staan.
Pas toch op ! Je geestelijke gezondheid en gemoedsrust is zoveel meer waard dan die paar kilo meer of minder.
nounou
Nee hoor, die calorie-inname is prima. Dat is voor een kleine vrouw voldoende en afvallen zal dan niet eens snel gaan.
Het gemiddelde van 2000 calorieën wat je altijd ziet als norm klopt voor bijna geen elke vrouw niet weinig of niet sport.
Volgens Viva eet je altijd te weinig en sport je altijd teveel.
Ik vind het echt absurd hoe snel er met psychische aandoeningen wordt gestrooid.

En op de vraag: nee, ik vind niet dat je te weinig eet. Je hebt je BMR neem ik aan berekend op een actieve levensstijl. Ik ben wat langer dan jij en mijn BMR ligt lager, maar ik ben een couch potato. Dan pleeg je geen roofbouw op je lichaam.

en bij mij zie je dat ook heel snel hoor, en ik pas na een aantal kg aan komen dus de helft van mijn kleding niet meer.
Alle reacties Link kopieren
@zazameanade: bedoel je dat je van dit gedrag uiteindelijk nog minder en minder gaat eten en dat anorexia ontwikkelt? Ik ben daar persoonlijk niet zo bang voor, omdat ik weet dat het bij 58 ook echt wel goed is. Zoveel heb ik namelijk 2 jaar lang gewogen.

Of bedoelen jullie dat ik misschien een andere eetstoornis kan ontwikkelen? Ik ben hier wel benieuwd naar. Ik heb nog nooit extreem weinig gewogen in mijn leven.

@MinkeDeWit: dankjewel! Goeie informatie.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
31-07-2018 14:29
Nee hoor, die calorie-inname is prima. Dat is voor een kleine vrouw voldoende en afvallen zal dan niet eens snel gaan.
bereken haar BMR eens, TO gebruikt minder dan ze nodig heeft om überhaupt in leven te blijven. Als ze daar bij gaat fietsen oid, valt ze binnenkort van haar graat
lilalinda schreef:
31-07-2018 14:32
bereken haar BMR eens, TO gebruikt minder dan ze nodig heeft om überhaupt in leven te blijven. Als ze daar bij gaat fietsen oid, valt ze binnenkort van haar graat
Huh, waar heb jij dat berekend dan? Want dat ligt op 1360 ongeveer. En drie keer per week beetje trappen op een hometrainer is natuurlijk geen intensief sporten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-07-2018 14:32
bereken haar BMR eens, TO gebruikt minder dan ze nodig heeft om überhaupt in leven te blijven. Als ze daar bij gaat fietsen oid, valt ze binnenkort van haar graat
Ik krijg toch echt: Jouw dagelijkse calorie inname: 1480 calorieën. Berekend op deze site: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Bij mijn leeftijd en lengte/gewicht - bewegingspatroon: normaal.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
31-07-2018 14:36
Huh, waar heb jij dat berekend dan? Want dat ligt op 1360 ongeveer. En drie keer per week beetje trappen op een hometrainer is natuurlijk geen intensief sporten.
Daarom heb ik ook bewegingspatroon: normaal gedaan. Ik sport niet zeer intensief.
lilalinda schreef:
31-07-2018 14:32
bereken haar BMR eens, TO gebruikt minder dan ze nodig heeft om überhaupt in leven te blijven. Als ze daar bij gaat fietsen oid, valt ze binnenkort van haar graat
Ze wil afvallen. Dan moet je wel minder innemen omdat je anders stabiel blijft. TO heeft geen heel laag gewicht. Dat hoeft ook niet voor een eetstoornis, maar fysiek zit ze bij lange na niet in de buurt van een gevarenzone.
k ben ook 1m65. Ik woog rond de 58kg. toen ik begin twintig was en ik zag eruit alsof ik anorexia had.

Je klinkt obsessief, je bent er veel te veel mee bezig. Laat dat eerst eens los. Je hebt een gezond gewicht, ga dan niet proberen om nog meer af te vallen terwijl dat niet eens nodig is.
Te weinig eten kan bovendien serieuze gevolgen hebben voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Sommige sites berekenen inderdaad 1300-1400 calorieën maar dat vind ik echt te weinig. Heb het nooit geprobeerd maar dat wil ik ook niet. Lijkt me echt te weinig. 1400-1500 is te doen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
31-07-2018 14:38
Ze wil afvallen. Dan moet je wel minder innemen omdat je anders stabiel blijft. TO heeft geen heel laag gewicht. Dat hoeft ook niet voor een eetstoornis, maar fysiek zit ze bij lange na niet in de buurt van een gevarenzone.
maar niet minder dan je BMR, dat is roof

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven